+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» VAG czy odłączanie aku.?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: VAG czy odłączanie aku.?  (Przeczytany 10248 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
Shizo
Gość



« Piątek, 10.02.2006, 15:25:31 - NIEPRZECZYTANA »

Jakie błędy w komputerze samochodu da się skasować przez odłączenie akumulatora a jakie nie? Czy na przykład po wymianie niesprawnego przepływomierza albo sondy lambda błędy znikną same? Jeżeli nie, to czy wystarczy odłączyć klemy od aku, czy konieczne jest użycie VAG-a ???
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #1 - Piątek, 10.02.2006, 19:31:21 - NIEPRZECZYTANA »

jak zmienisz elementy i silnik dosanie prawidłowe dane to będzie dobrze chodził
błędy są zapisane w pamięci i nie mają wpływu na pracę silnika, są one tylko informacją dla diagnosty dlatego po skasowaniu błędu i wymianie elementu ponownie podpina się VAGa aby sprawdzić czy błąd nie pojawił się ponownie
zdjęcie klem z aku nie kasuje błędów
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #2 - Piątek, 10.02.2006, 21:26:06 - NIEPRZECZYTANA »

Z tego co wiem to bledy same sa usuwane z pamieci jesli przestana sie pojawiac. Ale nie wiem czy w kazdym modelu. U mnie nikna.
Zapisane

Shizo
Gość



« Odpowiedz #3 - Sobota, 11.02.2006, 12:30:05 - NIEPRZECZYTANA »

a nie wiecie może czy w momencie uruchomienia samochodu jest wykonywany jakiś test diagnostyczny przez komputer samochodu? Słyszałem że sterowanie pracą silnika jest oparte na takiej zasadzie że jeżeli przykładowo nie działa sonda lambda to wszystko będzie działać lecz w jakimś trybie awaryjnym. Nie wiem na czym miałoby to polegać. Jeździłem na przykład miesiąc bez przepływomierza i nic się nie działo...
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #4 - Sobota, 11.02.2006, 15:11:55 - NIEPRZECZYTANA »

w starszych autach z kompem "tryb awaryjny" oznacza, że jeżeli komp nie dostaje sygnałów z jakiegoś czujnika to ładuje sobie jakąś domyślną wartość dla tego czujnika, jak miałeś odpięty przepływomierz to komp miał stałą wartość ilości dostającej się do silnika niezależnie od prędkości obrotowej
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
webi Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #5 - Sobota, 11.02.2006, 22:29:40 - NIEPRZECZYTANA »

Np w przypadku awarii przepustnicy (w AKK) komp. ustala dawkę paliwa i silnik pracuje w bardzo wąskim zakresie obrotów. Uczucie jak wtedy kiedy kończy się gaz w butli :).
Zapisane

Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
Shizo
Gość



« Odpowiedz #6 - Niedziela, 12.02.2006, 12:07:46 - NIEPRZECZYTANA »

a sonda? lepiej ją zostawić jak wskazuje 1.3V (a powinna 0-1V) czy można wypiąć?
Co będzię jak się zupełnie odłączy da się jeździć? Teraz jeźdżę właśnie jaby mi się gaz w butli kończył...
Zapisane
KoLor
Gość



« Odpowiedz #7 - Czwartek, 16.02.2006, 17:07:45 - NIEPRZECZYTANA »

z tego co wiem przy uszkodzeniu sondy lambdy silnik przechodzi na tryb awaryjny i konieczne jest podpiecie do VAG-a po zalozeniu nowej
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #8 - Piątek, 17.02.2006, 01:51:43 - NIEPRZECZYTANA »

nie ma czegoś takiego jak tryb awaryjny :?
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
KoLor
Gość



« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 20.02.2006, 02:24:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Jobski"
nie ma czegoś takiego jak tryb awaryjny :?


nie wiem, az tak sie nie znam ale z tego co slyszalem (ibiza 2000/1,6/75KM) to jest, co bylo widac na zuzyciu paliwa (padla sonda i schodzilo 18L na 100km)
Zapisane
Jobski
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 20.02.2006, 18:36:06 - NIEPRZECZYTANA »

tryb awaryjny to jest w renówkach, bemkach i merolach jak ci coś nawali to auto nie pojedzie szybciej niż 60km/h
a u nas idzie jakaś domyślna wartość na kanale a auto jeździ dalej wmiarę normalnie
Zapisane

Były:
Cordoba SXE 1,6 (AEE) 75KM '98
Cordoba SX TDI (AHU) 106KM '97
KoLor
Gość



« Odpowiedz #11 - Wtorek, 21.02.2006, 00:20:44 - NIEPRZECZYTANA »

jezdzi normalnie ale benzyny pompuje ile wlezie
Zapisane
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #12 - Wtorek, 21.02.2006, 13:24:59 - NIEPRZECZYTANA »

zgadzam sie z kolorem jak mi sonda nawalila to auto tez jezdzilo normalnie ale w trybie awaryjnym i spalanie wychodzilo 15l / 100km  :(
Zapisane
Shizo
Gość



« Odpowiedz #13 - Środa, 22.02.2006, 10:38:29 - NIEPRZECZYTANA »

no właśnie a 12l na PB95 w mięście to już jest powód do zmartwień? (Cordi 1.6SX)
Zapisane
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #14 - Środa, 22.02.2006, 10:47:55 - NIEPRZECZYTANA »

ja musialbym mocno deptac swoja Ibize po miescie zeby mi tyle spalila wg mnie to troche duzo :?
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» VAG czy odłączanie aku.?
Skocz do: