+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Regeneracja Reduktora - na przykładzie brc tekno
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Regeneracja Reduktora - na przykładzie brc tekno  (Przeczytany 21891 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Zyga4don Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: SHARAN 1.8 T

« Poniedziałek, 29.09.2008, 15:14:12 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
z powodu coraz częstszych problemow z jazda na LPG, oraz 80 000 przejechanych na tej instalacji, postanowiłem zabrać się za rergenerację reduktora przy pomocy zestawu naprawczego.

Foto nie robiłem i nie bede umieszczał z tego względu że każdy ma inna instalacje inny parownik itd.

1. Dobieramy się do butli z gazem i szukamy zaworu, zakręcami manualnie dopływ gazu, nawet jeżeli posiadamy elektrozawór - ostrożności nigdy za wiele.

2. pozbawiamy reduktor okablowania i odpinamy od niego węże - i tu uwaga z doświadczenia - węże o ile to możliwe wypada wymienić będą spękane łatwo je urwać.

3. oddzielamy reduktor od zaworu - ja zablokowałem zwór i kręcilem reduktorem, przy montażu mam zamiar go wykręcić i wymienic filtr i wszystko ładnie wyczyścić.

4. kiedy mamy już reduktor na stole zabieramy się za rozkręcanie - przyda się klucz 8ka i imbusy. przy wykręcaniu śruby odbowiedzialnej za obroty jałowe warto wkręcic ją do końca licząc przy tym ilośc obrotów, będzie mniej problemów z ponowną regulacją.

5. po rozebraniu dekli ukaze nam sie duża membrana którą wyciąga się poprzez ustawienie jej pod odpowiednim kątem i wysunięcie, po zdjęciu jej sami zobaczycie w jaki sposob jest mocowana.

6. po rozebraniu wszystkiego bierzemy pendzelek, benzyne, nitro czy inne cos co śmierdzi i dobrze usuwa bród, będzie to w większości olej który wytrąca sie z lpg, straszna maź i kupe z tym walki żeby to doczyścić, ale sie da ;D

7. po wyschnięciu zabieramy się za składanie, wrazie problemów z tym gdzie co było cały schemat budowy reduktora jest załączony na obrazku wraz z zestawem naprawczym.

8. po poskładaniu wkładamy wszystko spowrotem do autka jedziemy na regulacje do gazownika i cieszymy sie sprawnym reduktorem naprawionym za ok 60zł.

P.s.

sam jeszcze czekam za zestawem naprawczym reduktor wyczyszcony schnie i czeka na nowe membrany, po montażu w aucie opisze jakie były ew. problemy z regulacją i działaniem sprzętu ;)
Na foto widać że filtr gazu nie był nigdy wymieniany w 2 osoby trzeba było sie zaprzec zeby obudowe wykręcić.

po poskładaniu autko odpaliło od "strzała" na gazie po tygodniowym postoju byłem w szoku :D 
Polecam wszystkim regenerację, reduktor na rzut oka wydaje się skomplikowaną konstrukcją ale tak naprawde jest prosty jak budowa cepa :p.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 05.10.2008, 13:26:05 wysłane przez Zyga4don » Zapisane

<table><tr><td align="center"><iframe border="0" framespacing="0" src="http://dodatki.net/pliki/licznik_do.php?obraz=59&r=2011&m=5&d=21&tekst=ZLOT IKS" frameborder="no" height="50" scrolling="no" width="100"></iframe></td></tr><tr><td align="center"><a href=\"http://dodatki.net\">Dodatki na bloga</a></td></tr></table>
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Piątek, 24.10.2008, 21:51:19 - NIEPRZECZYTANA »

Mysle powaznie nad regeneracja...
mam 100 000 zrobione i ostatnio zaczely sie problemy
jakis rok - dwa temu przy przelaczaniu silnik gasl, 3 - 4 razy i dopiero pracowal lub w czasie jazdy po kilkudziesieciu metrach dopiero silnik lapal, opcja temp. wylaczona i od razu moge przelaczyc na lpg
wyciagneli mi wtedy 1 tloczek z elektrozaworu przy parowniku (jest 2) i pomoglo
a teraz ten sam objaw i nie ma juz czego wyciagac
po kilku h postoju nie chce sie przelaczyc na gaz od razu

podgladalem parametry na kompie i silniczek krokowy jak kiedys sie ustawial na 55 krokow (przy programowaniu) to teraz robi to na ok 70-80 czyli tak jakby za molo gazu szlo do silnika

do regeneracji juz?
bylem u gazownika ale olal sprawe i powiedzial ze nie wie co jest przyczyna ze gasnie

Zyga4don, skad brales zestaw? allegro?



http://img389.imageshack.us/my.php?image=22102008435mj8.jpg

Napisano: Środa, 22.10.2008, 22:38:04


No i po regeneracji
Koszty: 50 zestaw naprawczy (w sklepie chcieli 105  :o ) + 12zl za filtr i opaski + 4zl nitro
polecam http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=690055



Nie ma sensu pisac instrukcji bo bardzo dobra juz jest www.daniel.now.pl/lpg/RegeneracjaReduktoraCometa.pdf

Przeczytalem juz juz po pracy ale robilem wszystko tak jak w niej napisali i nie jest to takie trudne, co innego pozniej ustawic reduktor, z tym jeszcze powalcze...
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Zyga4don Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: SHARAN 1.8 T

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 02.02.2009, 22:43:00 - NIEPRZECZYTANA »

tez brałem wszystko z allegro, mówią że 1000km i wszystko sie w reduktorze ułoży... u mnie zajelo to jakies 2 tys km i nie robilem zadnych regulacji, na chwile obecna silnik wkreca sie tak samo jak na benzynie, przy delikatnej nodze spalanie na poziomie 9l po miesicie wiec jak dla mnie rewelacja...
Każdy kto potrafi uzywac śrubokręta i nie ma daru do psucia sam sobie z pewnością poradzi z regeneracja...
jedna rzecz... WAZNA:
W zestawie naprawczym są oringi do kolanek od płynu chłodzącego, kolanka na 90 procent przy probie demontażu się rozlecą więc warto pojechać do jakiegoś gazownika i kupić 2 sztuki kosztują z 5zł za jedną. Ja swoich nie wymieniłem i po 2 dniach jeden pękł a z drugiego zaczęło leciec.
Zapisane

<table><tr><td align="center"><iframe border="0" framespacing="0" src="http://dodatki.net/pliki/licznik_do.php?obraz=59&r=2011&m=5&d=21&tekst=ZLOT IKS" frameborder="no" height="50" scrolling="no" width="100"></iframe></td></tr><tr><td align="center"><a href=\"http://dodatki.net\">Dodatki na bloga</a></td></tr></table>
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Regeneracja Reduktora - na przykładzie brc tekno
Skocz do: