+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» zmiana oświetlenia zegarow
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: zmiana oświetlenia zegarow  (Przeczytany 54029 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Tomo440 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba, 1997, 1.4 60KM

« Odpowiedz #45 - Sobota, 02.03.2013, 13:35:05 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich.
Znalazłem to forum i uznałem, że tu otrzymam szybką odpowiedz i jakąś drobną pomoc ;)
Chodzi mi o zmianę podświetlenia (ale nie o zmianę kolorów) mianowicie chodzi mi o to, że gdy włączam światła postojowe to zapalają mi się zegary (tak jak jest w standardzie).
A chciał bym to przerobić na taki sposób jak jest w Cordobie I FL, że po przekręceniu kluczyka na zapłon zapalają się zegary. ;)
Dało by się takie coś zrobić w mojej cordobie?? (1997r.)
Pozdro ;)
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #46 - Sobota, 02.03.2013, 16:16:08 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem czy to do końca bezpieczne (trza by sprawdzić na schemacie jak to wygląda) ale wydaje mi się że jeżeli podepniesz + po zapłonie do sygnału sterowania światłami w radiu to uzyskasz taki właśnie efekt....z tym że pewnie stracisz możliwość regulacji jasności..
Bardziej sensowne rozwiązanie to jednak wyjęcie przełącznika i wpięcie się w regulację jasności zegarów (jeżeli taką posiadasz). Na wejściu tej regulacji właśnie musisz podać 12V po zapłonie (zapewne będzie gdzieś w przełączniku świateł).
Zapisane

Tomo440 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba, 1997, 1.4 60KM

« Odpowiedz #47 - Sobota, 02.03.2013, 16:54:28 - NIEPRZECZYTANA »

Nom. Posiadam właśnie ściemniacz (czy jak to tam się nazywa). Kiedyś motałem się z radiem. Szukałem przewodu do "DIMMERA" w radiu. Potem szukałem kabelka do uruchamiana radia ze stacyjki, ale pech nic nie było :( Jest w ogóle coś takiego w rym autku?? W trakcie przeglądani tych przewodów trafiłem na przewód który po przekręceniu na zapłon dawał 12V. Może tego użyć do podświetlenia zegarów?
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #48 - Sobota, 02.03.2013, 17:18:48 - NIEPRZECZYTANA »

W kostkach iso na pewno (jeżeli nikt wcześniej tego nie pociął) masz stałe +12V, oraz +12V po stacyjce, przewód od dimmera też powinien być, w każdym razie możesz wykorzystać + 12 po stacyjce lub ten po zapłonie który znalazłeś i musisz się z nim podłączyć na wejscie twojego ściemniacza.
Zapisane

Tomo440 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba, 1997, 1.4 60KM

« Odpowiedz #49 - Sobota, 02.03.2013, 17:30:22 - NIEPRZECZYTANA »

Ok. Dziękowka. I już mam co do roboty. A jeśli chodzi o ten +12 po stacyjce to przegrzebałem wszystkie przewody i żadnego takiego nie znalazłem by działał na pozycji przed zapłonem. Pech. Hm.. to muszę prowadzić kabelek od stacyjki do tzw. "REMOTE" (czy coś) ;D pod radio?
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #50 - Sobota, 02.03.2013, 17:34:08 - NIEPRZECZYTANA »

http://studio24.prv.pl/
tu zjadziesz rozpiskę, jeżeli czegoś brakuje to najpierw zerknij w bezpieczniki bo może masz spalony któryś lub go nie ma.
Remote to wyjscie nie wejscie i służy do załączenia wzmacniacza, ale to już temat nie na ten wątek.
Zapisane

Sparki123 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Toledo

« Odpowiedz #51 - Piątek, 08.01.2016, 22:55:37 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,czy ma ktoś jakąś dobrą instrukcje najlepiej ze zdjęciami jak wymienić żarówki w liczniku w Toledo 1L,po tym co czytam na forum boje się za to zabierać bo chyba nie jest to takie proste a u mnie nie świeci jedna żarówka i zegarka też nie podświetla...

Dodatkowo chciałbym się zapytać jakie tam wchodzą żarówki? czy to jest to samo co do konsoli nawiewu? bo w konsoli jest biała żarówka i plastiki które zmieniają jej kolor.
« Ostatnia zmiana: Piątek, 08.01.2016, 22:58:46 wysłane przez Sparki123 » Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #52 - Piątek, 08.01.2016, 23:22:05 - NIEPRZECZYTANA »

Musisz wyciągnąć kratki nawiewu, radio, wierzch panelu nawiewu, przełączniki. Potem odkręcasz śruby i wyciągasz ramkę. Jak masz regulowaną kierownicę, to opuść na dół, jak stałą, to wyciąg włącznik awaryjnych. Później 2 śrubki po bokach licznika, odchylasz do siebie i wyciągasz. Odpinasz linkę i masz licznik na wierzchu. Do licznika wchodzą 4 żarówki R5 białe (w oprawce B8, z takim plastikiem, zobaczysz w google), też jest czerwona maskownica jak w panelu nawiewu. Jak chcesz, to mogę porobić foto, ale to jutro dopiero, a no i nie będę rozbierał :P
Zapisane

Sparki123 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Toledo

« Odpowiedz #53 - Piątek, 08.01.2016, 23:58:11 - NIEPRZECZYTANA »

Nie no dam sobie radę,dzięki że objaśniłeś :) Swoją drogą to roboty wydaje się na dłuższą chwilę :D
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #54 - Sobota, 09.01.2016, 08:16:19 - NIEPRZECZYTANA »

Wydaje się. Najtrudniejsze jest wyciągnąć tą ramkę a później włożyć linkę do licznika
Zapisane

Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» zmiana oświetlenia zegarow
Skocz do: