Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przygasają światła i podświetlenie  (Przeczytany 10324 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
pola
Gość



« Sobota, 30.08.2008, 13:37:32 - NIEPRZECZYTANA »

Witam :) ostatnio coś się z Leosiem dzieje. gdy go odpalę podświetlenie tablicy i światła świecą dosyć słabo a gdy dodaję gazu to wszystko świeci jak powinno. czy to alternator ? jak to sprawdzić?
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #1 - Sobota, 30.08.2008, 13:39:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: pola
czy to alternator ? jak to sprawdzić?
Najlepiej zwykłym miernikiem.
Sprawdź prąd ładowania na włączonym silniku i zapalonych światłach mijania.Powinien oscylować w przedziale 13,6-14,4V
Zapisane
vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #2 - Sobota, 30.08.2008, 13:45:27 - NIEPRZECZYTANA »

Sprawdź regulator napięcia ja miałem podobnie  :eye:
Zapisane


Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #3 - Sobota, 30.08.2008, 13:55:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vicotel
Sprawdź regulator napięcia
Regulatora napięcia nie da się sprawdzić. Diody, uzwojenie, cały mostek owszem, ale regulator napięcia nie :eye: 
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #4 - Sobota, 30.08.2008, 14:04:09 - NIEPRZECZYTANA »

hmm no może w leonie nie ma go przy alternatorze nie wiem  :eye:
Zapisane


Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #5 - Sobota, 30.08.2008, 14:51:34 - NIEPRZECZYTANA »

Regulator napięcia zawsze jest połaczony z mostkiem prostowniczym alternatora, są bezpośrednio koło siebie w elektronice alternatora.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #6 - Sobota, 30.08.2008, 17:30:03 - NIEPRZECZYTANA »

wg mnie tez moze to byc regulator napiecia... tak samo wieki temu mielismy w golfie IV  ;)
Zapisane

abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #7 - Sobota, 30.08.2008, 17:52:01 - NIEPRZECZYTANA »

Popraw masę na aku i śmigaj dłuższe dystanse - może nie jest doładowany aku ale żeby w tak młodym aucie regulator już padał to wątpie chociaż auta zaczynają być jak wino...  :huh:
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #8 - Sobota, 30.08.2008, 18:51:47 - NIEPRZECZYTANA »

w naszym golfie regulator padl po niecalym roku  :P  nie ma to jak VAG  :P  :P
Zapisane

vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #9 - Sobota, 30.08.2008, 19:36:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
Regulatora napięcia nie da się sprawdzić. Diody, uzwojenie, cały mostek owszem, ale regulator napięcia nie :eye: 
  A to dlaczego się nie da sprawdzić ? jak się go wykręci widać czy szczotka jest zjechana czy nie, dla chcącego nic trudnego
Zapisane


woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #10 - Sobota, 30.08.2008, 19:50:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vicotel
A to dlaczego się nie da sprawdzić ? jak się go wykręci widać czy szczotka jest zjechana czy nie, dla chcącego nic trudnego
A co tu ma szczotka do rzeczy. Regulator może paść w każdej chwili. Pola pojedź do byle jakiego sklepu co handlują akumulatorami i na pewno w gratisie Ci sprawdzą ładowanie -przecież wiesz że facet nie odmówi takiej kobitce  :P   :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #11 - Sobota, 30.08.2008, 20:07:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
A to dlaczego się nie da sprawdzić ? jak się go wykręci widać czy szczotka jest zjechana czy nie, dla chcącego nic trudnego
Regulator to nie szczotka.
Ale z pytaniem się zgodzę. Dlaczego nie można? Jeszcze mi się taki nie trafił.
Zapisane

vicotel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wałbrzych
Samochód: Seat Ibiza 2003 1,9 TDI

« Odpowiedz #12 - Sobota, 30.08.2008, 20:12:16 - NIEPRZECZYTANA »

A dużo ma bo zazwyczaj wszystkie problemy związane z regulatorem a w tym przypadku z przygasaniem świateł  spowodowane są skończeniem się szczotek ewentualnie jakiś wadliwy ten regulator może być ale to zazwyczaj widać po nim że coś nie tak. W pierwszym lepszym warsztacie sprawdzą to czy jest walnięty czy nie

Napisano: Sobota, 30.08.2008, 21:10:56


Cytat: KKKKris
Regulator to nie szczotka.

Zapisane


Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Przygasają światła i podświetlenie
Skocz do: