+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» sprzęgło
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: sprzęgło  (Przeczytany 168675 razy)
0 użytkowników i 14 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #75 - Piątek, 21.11.2008, 18:39:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: emtezet
Czy da sie z tym jezdzic bez wiekszych konsekwencji czy dobrze byloby to zrobic? Jezeli tak to jakie koszta (sprzegla raczej wymieniac chyba jeszcze nie musze, a przynajmniej tak mi sie wydaje).
jezdzij...
pewnie linka strzeli i tyle :-X
koszt czesci to ze 100 + ze 200 robocizny
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #76 - Piątek, 21.11.2008, 18:41:12 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
pewnie linka strzeli i tyle :-X
Odkad walnela ostatni raz zawsze woze zapas w bagazniku...no coz poczekamy zobaczymy, jezeli faktycznie bedzie sie to poglebiac to trza bedzie zrobic...dzieki.
Zapisane

nicram Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: Cordoba '00 1.6 ALM

« Odpowiedz #77 - Poniedziałek, 09.03.2009, 23:27:19 - NIEPRZECZYTANA »

Nie chce zakladac nowego tematu a mam problem ze sprzeglem. Sprzeglo trzyma wysmienicie ale strasznie wysoko bierze. Da sie jakos wyregulowac linke albo cos w tym stylu zeby bralo nizej jakies 3 cm? Aktualnie jest tak ze sprzeglo bierze jakies 5 mm wcisniecia pedalu. A moze to siada docisk?
Zapisane

Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #78 - Wtorek, 10.03.2009, 00:15:50 - NIEPRZECZYTANA »

Poluzuj linkę przy łapie sprzęgła na skrzyni, powinno pomóc, tylko delikatnie, tam niewiele trzeba żeby przedobrzyć.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #79 - Wtorek, 10.03.2009, 08:22:26 - NIEPRZECZYTANA »

O ile nie jest z samoregulacją.
Zapisane

CR7 Mężczyzna
<<<<GReddy>>>>
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Konary/Częstochowa
Samochód: Seat Ibiza 1,4 98 r.

« Odpowiedz #80 - Wtorek, 13.04.2010, 22:32:15 - NIEPRZECZYTANA »

siema. wiecie co moze byc z autem bo mam taki proble ze jak sobie jade spokojnie to nic sie nie dzieje a jak sobie nagle pedal gazy wdepne to po przekroczeniu 3000 obr nagle obroty wskakuja na kasa do gory a auto nic szybciej nie jedzie, jest tak jakby sprzeglo ciaglo ale nie jestem pewny...
Zapisane

CR7
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #81 - Wtorek, 13.04.2010, 23:01:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: CR7
jak sobie nagle pedal gazy wdepne to po przekroczeniu 3000 obr nagle obroty wskakuja na kasa do gory a auto nic szybciej nie jedzie, jest tak jakby sprzeglo ciaglo ale nie jestem pewny...
ja za wiele nie rozumiem z tej wypowiedzi ale nasuwa mi sie jedno: sprzeglo sie slizga


PS nie wypelniles profilu.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 13.04.2010, 23:04:04 wysłane przez raby » Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #82 - Środa, 14.04.2010, 07:33:20 - NIEPRZECZYTANA »

sprzeglo do wymiany.
Zapisane
mrose Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat cordoba 2000 ALM-1.6

« Odpowiedz #83 - Środa, 09.06.2010, 20:16:45 - NIEPRZECZYTANA »

witam. mam od dłuższego czasu problem z wbijaniem biegów, a mianowicie wsteczny wchodzi zawsze ze zgrzytaniem, pozostałe 1 -5 wchodzą ciężko trzeba użyć nieco siły. sprzęgło było wymieniana 2 lata temu i ma jakieś 30 kkm, nadmienię ze była wymieniana 2 razy skrzynia w odstępie 2 lat - niby wybieraki posypały się. co może być przyczyną takiej sytuacji?
czy może jest to wina linki? linka z tego co powiedział mechanik jest z samo napinaczem.
czy może sprzęgło się rozleciało?
no chyba że awaria znajduje się jeszcze w innym miejscu.
proszę o dobre rady.
aha dane auta: cordoba vario rok 2000, silnik: ALM 1.6 55kW
 duplikowanie wątków mimo upomnienia
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #84 - Czwartek, 10.06.2010, 10:01:23 - NIEPRZECZYTANA »

czy linka kiedykolwiek byla wymieniona? jezeli nie to proponuje wymienic na zwykla i wyregulowac
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mrose Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat cordoba 2000 ALM-1.6

« Odpowiedz #85 - Piątek, 11.06.2010, 18:43:21 - NIEPRZECZYTANA »

linka nie byla wymieniana, choc mam juz 180 kkm, tak myslalem ze sprawdze poziom oleju jeszcze a potem linka. przy okazji jakie firmy robia dobre linki.
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #86 - Piątek, 11.06.2010, 19:14:20 - NIEPRZECZYTANA »

ja polecam tylko sachs. Omijaj jak najdalej cofle
Zapisane
upel Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: okolice Warszawy
Samochód: Cordoba, 2000, 1.6 ALM 75KM (benzyna)

« Odpowiedz #87 - Poniedziałek, 08.11.2010, 12:54:19 - NIEPRZECZYTANA »

Chciałbym zapytać o linkę sprzęgła. Otóż jeździłem od nowości na oryginalnej bez samoregulacji, potem kupiłem SACHSa z samoregulacją za 180 zł i po pół roku się przytarł teflon w niej przez co sprzęgło chodziło skokami (nie płynnie odbijało. Linkę podlewałem trochę olejem, dlatego uważam, że sam ją popsułem... Potem kupiłem taką samą nową i po 3000 km, dokładnie 2 miesiącach jest to samo.. widać na niej jak się zdejmie wytarty teflon i jak zimny silnik to w miarę, ale jak się rozgrzeje to znowu nie było płynności sprzęgła... Jeśli chodzi o sprzęgło to mam nowe całe firmy LUK wraz z oryginalnym tulejkami sprzęgła i wszystko chodzi lekko bez skrzypienia czy zimny czy ciepły, a płynność wynikała tylko z złej pracy linki... Teraz kupiłem oryginał Seata bez samoregulacji i zamontowałem ją w tamtym tygodniu... nie wieszałem ją na tych trzymakach co trzymają linkę w silniku, żeby ją nie naprężało nigdzie... tylko luźno sobie jest i sama się układa (nie wiem czy lepiej czy nie), jak myślicie? no i na razie jest ok, ale przejechane 300 km na niej także nie dużo.... Chodzi mi jeszcze o ustawienie sprzęgła.. bo na samoregulacji brało w połowie, a tutaj ustawiłem linkę luźno, także można ją było spokojnie pociągnąć przy silniku tam przy nakrętkach i luźno się ruszała, że prawie wychodziła z tego oczka na skrzyni,, to trochę podkręciłem, ale luz był... sprzęgło brało wyżej niż na samoregulacji, ale ok, tyle, że jak odpaliłem silnik i na wolnych obrotach czy jak dodawałem gazu bez sprzęgła to linka dzwoniła gdzieś w komorze silnika... (nie dzwoniło łożysko w skrzyni na pewno, tylko linka gdzieś), tak jakby miała za duży luz, podkręciłem więc jeszcze, także była już dość sztywno, delikatny luz był i było ok, ale po nocy jak auto zimne po odpaleniu dzwoniła znowu przez jakieś 5 minut jazdy... więc trochę podkręciłem i jest ok, czasami trochę teraz na zimnym zadzwoni, ale przez parę chwil.... jednak boję się już bardziej podkręcać, bo żeby łożysko od sprzęgła nie pracowało cały czas... bo już tak wyraźnego luzu na pedale sprzęgła nie czuje, może jest taki bardzo delikatny, mało w ogóle wyczuwalny, także jakby ktoś wsiadł to pewnie by powiedział, ze nie ma tam luzu w ogóle... no i sprzęgło bierze tak, że dopiero po puszczeniu do połowy zaczyna lekko brać i bardziej bierze w górnej części pracy niż dolnej... ogólnie bierze wysoko.... ale jak poluzuje nakrętki i wydłużę linkę to bierze niżej, ale za to dzwoni wszystko nie tylko na zimnym, ale cały czas, coś jakby ślizgający się delikatnie pasek, ale jest to na pewno linka, bo wystarczy dotknąć linkę trochę w kierunku pracy łapy sprzęgła lub dotknę delikatnie butem sprzęgła (bardzo delikatnie) i przestaje dzwonić.... Czy ma tak wysoko brać? i czy to jeszcze jest trochę luźno...? ogólnie jak u znajomego w Ibizie (2001) patrzyłem 1.4 AKK to przy łapie jest napięte wszystko i ciężko ruszyć jest nią, bo nie ma luzu na niej... u mnie taki milimetr rusza się.... bo już bardziej jej nie naciągałem... Co moglibyście mi doradzić w tej kwestii linki tej i samoregulacją, że się zacierała, albo tej wysokości brania czy dzwonienia jej....?????
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 08.11.2010, 13:03:36 wysłane przez upel » Zapisane


...::: Niemiecka Precyzja, Hiszpański Temperament :::...
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #88 - Poniedziałek, 08.11.2010, 13:20:46 - NIEPRZECZYTANA »

Przypnij opaskami plastikowymi tak aby naturalnie sie ukladala. Tam gdzie dzwoni tak samo. Akoro sprzeglo dziala prawidlowo to nie ma co podciagac linki.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
upel Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: okolice Warszawy
Samochód: Cordoba, 2000, 1.6 ALM 75KM (benzyna)

« Odpowiedz #89 - Poniedziałek, 08.11.2010, 14:07:31 - NIEPRZECZYTANA »

Znaczy no prawidłowo o tyle, że się nie ślizga sprzęgło, ale wysoko łapie... i nie wiem już sam czy wyczuwalny jest ten luz na pedale sprzęgła, żeby łożysko nie pracowało cały czas... wolałbym je opuścić niżej, ale wtedy znowu dzwoni coś przy sprzęgle w silniku... chyba to linka nie wiem, bo jak złapie i lekko pociągnę za ta końcówkę linki co są śrubki do regulacji naciągu to jest cicho... może po prostu łapa ma za duży luz jeszcze... ale bardziej nie chce już podciągać, wolałbym poluzować jeszcze, ale wtedy to w ogóle dzwoni (jakby ślizgający się pasek)... a dlaczego tamte linki się tak zacierały SACHSa?? Tamte linki z samoregulacją dociskały łapę bo miały sprężyne co sprężynuje, aby przylegała linka do łapy, a sam luz, który był wyczuwalny na pedale sprzęgła był w miejscu tzw. harmonijki, tam linka się lekko skracała zanim dociskała łapę sprzęgła...
Zapisane


...::: Niemiecka Precyzja, Hiszpański Temperament :::...
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» sprzęgło
Skocz do: