+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Czy to oznaka 'początków' końca turbosprężarki?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czy to oznaka 'początków' końca turbosprężarki?  (Przeczytany 15164 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
maykel Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013

« Środa, 06.08.2008, 21:45:44 - NIEPRZECZYTANA »

Witam serdecznie

Zacznę od początku.Mój Tolek ma 160tyś. przebiegu, i od jakiegoś czasu zacząłem odczuwać spadek mocy.Wystarczy, że załaduję jakieś 2-3 dodatkowe osoby (waga lekka/średnia) a on przy podjazdach pod niewielkie góreczki zaczyna zdychać.Najczęściej zaczynając podjazdy silnik pracuje w zakresie ok. 2500 obrotów ale niestety obroty te dość szybko spadają.Zdaję sobie sprawę, że autko nie należy do najlżejszych ale sądzę, że silniczek 110KM to całkiem niezła jednostka napędowa dla tego wózka i bez problemów powinien sobie radzić z takimi zadaniami.Próbowałem rozpytywać po znajomych mechanikach o co chodzi.Najczęściej słyszałem wskazania dotyczące turbosprężarki.Co do kondycji silnika to chyba nie jest tak źle (praktycznie nie przepala oleju) 0,4 litra / 10tyś km.Postanowiłem zacząć oględziny układu turbosprężarki od sprawdzenia węży zasilającego (nr 1 - pobór powietrza z komory filtra) i wydechowego ( nr 3 - wydmuch poprzez przepustnicę na chłodnicę powietrza z turbiny).Oto co zaobserwowałem (spójrz na zdjęcie poglądowe)

- wewnątrz kołnierza nr 1 tuż przy otworzę dolotowym z wężyka nr 2 były ślady zaolejenia (niewielkie, ale na pewno nie nazwałbym ich śladowymi),
- wewnątrz węża nr 3 i przepustnicy nr 4 było dość sporo oleju, a całe ścianki dodatkowo były pokryte oleistą mazią.
Czy to oznacza, że rzeczywiście mojej turbinie potrzebny jest jak najszybciej dobry mechanik, czy też może olej w wężu nr 3 i przepustnicy nr 4 mógł się dostać poprzez 'kolektor' nr 5.Jeśli prawdziwa jest druga hipoteza to co to oznacza.
Z niecierpliwością czekam na Wasze pomocne i praktyczne rady.

Pozdrawiam serdecznie
Maykel
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #1 - Środa, 06.08.2008, 21:50:23 - NIEPRZECZYTANA »

A kopci coś jak dociskasz?
Co do TDI z turbiną, to wskazówka obrotomierza powinna regularnie
odwiedzać okolice czerwonego pola... Wtedy się turbina doszczelnia
i oczyszcza... Jeśli masz podejrzenia że coś jest nie tak, to najlepiej
ją sprawdzić na VAGu (diagnostyka komputerowa)...
Zapisane
matii Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: VW Passat 3C TDI Sportline CBBB '09

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 07.08.2008, 08:36:28 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
A kopci coś jak dociskasz?
A mam takie pytanie: moj zakopci nie kiedy nawet porzadnie mu sie zdarzy :-X Ale nie zdycha jak jade po górke nawet z 3 osobami na pokładzie... Silnik oleju nie bierze, wycieków w okolicach turbiny - brak Tzn. Czy u mnie jest oznaka 'początków' końca turbosprężarki? ;)
Zapisane

Klub Seat Cordoba

Była Cordoba FL Vario TDI ALH i Polo 07 TDI AXR
punisher
Gość



« Odpowiedz #3 - Czwartek, 07.08.2008, 10:46:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: matii
moj zakopci nie kiedy nawet porzadnie mu sie zdarzy  Ale nie zdycha jak jade po górke nawet z 3 osobami na pokładzie... Silnik oleju nie bierze, wycieków w okolicach turbiny - brak Tzn. Czy u mnie jest oznaka 'początków' końca turbosprężarki? 
Miałem dokładnie to samo - wizyta na VAG-u pomogła :) Wszystko było spoko, tylko jakieś błędy do wykasowania i ten efekt zniknął :ok:
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 07.08.2008, 10:51:27 - NIEPRZECZYTANA »

Ja myślę, że jak przy mocnym depnięciu nie zadymi to można się martwić.
Cytat: maykel
Czy to oznacza, że rzeczywiście mojej turbinie potrzebny jest jak najszybciej dobry mechanik, czy też może olej w wężu nr 3 i przepustnicy nr 4 mógł się dostać poprzez 'kolektor' nr 5.Jeśli prawdziwa jest druga hipoteza to co to oznacza.
Myślę, że olej jest w tych miejscach normalny, o ile nie jest go za duż, a sądzą cpo zyżyciu oleju (0,4 litra / 10tyś km) to raczej wiele go tam nie ma. Zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia turbo i sprawdzenia jakie powietrze dostaje silnik - pomiar z przepływki.
Zapisane

maykel Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Zabrze, Scarborough
Samochód: Seat Altea XL 2.0 TDI SE, 103kW (CFH), 2013

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 07.08.2008, 11:45:20 - NIEPRZECZYTANA »

Witam ponownie

Dzięki za błyskawiczne reakcje z Waszej strony.Co do kopcenia to jak mu docisnę to zakopci i nawet dość sporo.Ciepły silnik przy przegazówce na biegu jałowym w okolicy 4000-4500 obrotów potrafi puścić duuuużżżżąąąąą chmurę a dodatkowo wypluć na asfalt plamę sadzy.Jeśli chodzi o kopcenie podczas jazdy to jak na razie wiem tylko że kopci ale nie wiem jak bardzo.Postaram się posadzić dzisiaj kogoś za kólkiem w moim Tolku i a sam przyjrzę się kopceniu z drugiego wozu.A swoją drogą muszę podpiąć go do VAG'a i sprawdzić parametry.Jeśli będę miał odczyty to napiszę.

Pozdrawiam
Maykel
Zapisane
tchopz Mężczyzna
replikant ;)
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Bydgoszcz
Samochód: Skoda Superb 2.0 TDI 170KM, Replika AC Cobra 2.9 V6 24v w budowie.

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 07.08.2008, 12:23:32 - NIEPRZECZYTANA »

Nie gazuj na jałowym TDI bo tego nie lubi.
Na Vag i bloki 8 i 11 (ciśnienie doładowania i wartości z przepływki) i będzie wiadomo dużo więcej...
Zapisane

--->Karawan tchopza
Replika AC Cobra w budowie - http://tchopz-cobra.blogspot.com/
matii Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: VW Passat 3C TDI Sportline CBBB '09

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 07.08.2008, 12:48:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: maykel
Postaram się posadzić dzisiaj kogoś za kólkiem w moim Tolku i a sam przyjrzę się kopceniu z drugiego wozu.
najlepiej zaobaczyc gdy jest ciemno i ktos jedzie za toba. Wtedy zobaczysz jak kopci ;)
Zapisane

Klub Seat Cordoba

Była Cordoba FL Vario TDI ALH i Polo 07 TDI AXR
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #8 - Czwartek, 07.08.2008, 13:43:53 - NIEPRZECZYTANA »

podepne sie do tematu... oto zdjecie mojego silnika 1.9 TDI ASV:



mam podobny problem co kolega maykel, ale u mnie nie ma zadnego spadku mocy, auto jedzie jak zawsze, przyspiesza normalnie, tylko niepokoja mnie te wycieki oleju... nie znam sie za bardzo na mechanice, dlatego chcialem zapytac co to jest to, zaznaczone na moim zdjceiu nr 2 to najprawdopodobniej z tego leci olej, obecnie przejchale 13 tys km od wymiany oleju, raz dolalem 0.5 litra, teraz widze, ze troche znowu 'wzial' ale do przegladu mysle ze nie bedzie trzeba dolac, jak myslicie czy cos z tym zrobic? czy to nie grozny wyciek? 
Zapisane

Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 07.08.2008, 13:49:19 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie tez tam sa wycieki oleju. i tez nie wiem czy grozny wyciek czy nie ;)
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 07.08.2008, 15:26:11 - NIEPRZECZYTANA »

Kilka dni temu to przerabiałem. Popękała mi ta harmonijka ne wężyku odmy. Pomógł poloplaster, taśma do kartonów i dwie opaski na końce węża. Jeśli wyciek masz spod tego grzybka to do wymiany uszczelka pod nim.

Zapisane

Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #11 - Czwartek, 07.08.2008, 17:36:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Jeśli wyciek masz spod tego grzybka to do wymiany uszczelka pod nim.

a co to jest ten "grzybek"??
Zapisane

the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 07.08.2008, 20:06:30 - NIEPRZECZYTANA »

Odpowietrzenie głowicy...
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 07.08.2008, 21:23:27 - NIEPRZECZYTANA »

Jest pod nazwą zawór regulacji ciśnienia. I tu mam pytanko. U mnie jest drożny w obie strony. Czy tak powinno być? Nazwa sugeruje mi, że zawór może powinien przepuszczać dopiero po osiągnięciu jakiegoś ciśnienia, lub podciśnienia.
Zapisane

Bzysiek Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Ibiza GT TDI '98

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 07.08.2008, 21:31:24 - NIEPRZECZYTANA »

Odpowietrzenie głowicy...

A nie wału korbowego? :)
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Czy to oznaka 'początków' końca turbosprężarki?
Skocz do: