Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana sworznia wahacza  (Przeczytany 50748 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
stryker2 Mężczyzna
Stryker/LaResistance
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Ibiza SXE '96, 1.4 AEX+ABD?

« Odpowiedz #30 - Czwartek, 21.07.2011, 10:20:24 - NIEPRZECZYTANA »

Ok dzieki...
Dzwonilem do tune up.
Wymieniają tam tylko te większą tuleje... za ta mala sie nie biorą...  czemu ? (sie nie psuje ? czy ciezka wymiana ? )
Polecają wstawić tuleje od Audi TT (wzmacnianą) po 55 zl/szt.
I teraz mam problem.... isc do nich i wymienic tylko te duże wzmacniane.
Czy szukac innego warsztatu gdzie mi wstawia duze i małe firmy Lemforder (zapewne nie wzmacniane) ;> ?
Ewentualnie znacie numery tej wzmacnianej tulei ?
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 21.07.2011, 10:22:06 wysłane przez stryker2 » Zapisane

Atari Forever ! ;-)
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #31 - Czwartek, 21.07.2011, 11:20:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: stryker2
A te końcówki kierownicze i wymiana jest możliwa  tylko przy wyjętym wahaczu ?
nie ale zakladam ze zrobisz pelna geometrie po wszystkim wiec lepiej je dokladnie obadac bo nie kosztuja wiecej niz 30 za szt czyli mniej niz pozniejsza geometria
Cytat: stryker2
Wymieniają tam tylko te większą tuleje... za ta mala sie nie biorą...  czemu ? (sie nie psuje ? czy ciezka wymiana ? )
male teoretycznie mniej sie niszacza ale jak juz wahacz wyciagniety to warto zrobic bo trzeba na prasie to robic a tuleje sa tanie
ja bym ladowal te wzmacniane - pewnie do konca zycia samochodu wystarcza
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
stryker2 Mężczyzna
Stryker/LaResistance
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Ibiza SXE '96, 1.4 AEX+ABD?

« Odpowiedz #32 - Sobota, 06.08.2011, 15:38:45 - NIEPRZECZYTANA »

Dobra tuleje wymienione ...skasowali mnie zdeka wiecej... i wyszlo z robocizna 300 zł
Przy wymianie prosilem o sprawdzenie czy nie jest cos jeszcze uwalone... jedynie to stwierdzili to co ja ze na postoju gdy krecimy kolami jest taki dziwny odglos jakby cos ocieralo guma o gume... myslalem ze po wymianie sworzni i tulei to minie ale dalej jest to samo.... czytalem opinie na forum w necie i podejrzanych jest sporo...m.in. koncowki drążka.
Dzis podnioslem auto na lewarku i przy skrecie lewego kola zauwazylem ze jedna oslonka od maglownicy jest peknieta (ta guma) ... czyli czeka mnei wymiana... najlepsze jest to ze nikt tego wczesniej nie zauwazyl a geometria zrobiona ;].
Za wymianie tej gumy i ewentualnei koncowki drazka w tuneup chca 70 zł.
I tu pytanie 140 zł za wymiane gum i koncowek to sporo... samemu mozna to zrobic bez kanału ? Wydaje mi sie ze najgorzej bedzie z tymi osłonkami.... jezeli udalo by sie to zrobic samemu to zaoszczedzona kasa byla by na ponowna geometrie po wymianie tych koncowek....
A z kasa juz niestey u mnie do tyłu... A jezdzic z peknieta oslonką i tym dzwiekiem to mi sie nie zabardzo podoba...
Ale jaka jest wasza opinia samemu bez kanalu warto sie w to pchać... ?
No i co o tych dzwiekach myslicie...mechanik w tuneup stwierdzil ze tak ma polowa seataów.... ale jakies 2-3 miechy temu tego dziweku nie bylo...jest on tylko na postoju i powolnym ruszaniu , cofaniu ...gdy krecimy kierownica ... przy szybszej jezdzie nie ma go /lub go juz nie slysze/
« Ostatnia zmiana: Sobota, 06.08.2011, 15:40:28 wysłane przez stryker2 » Zapisane

Atari Forever ! ;-)
JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #33 - Sobota, 06.08.2011, 20:52:44 - NIEPRZECZYTANA »

a czy ten odgłos nie jest też czasem zależny od pogody?  :eye:
Zapisane
stryker2 Mężczyzna
Stryker/LaResistance
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Ibiza SXE '96, 1.4 AEX+ABD?

« Odpowiedz #34 - Sobota, 06.08.2011, 21:02:51 - NIEPRZECZYTANA »

Wydaje mi sie ze "chyba tak" ale potwierdzic to bede mogl jak spadnie deszcz.... a teraz jakos niechce na zlosc ;-)
A czemu pytasz ?
Zapisane

Atari Forever ! ;-)
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #35 - Niedziela, 07.08.2011, 00:01:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: stryker2
mechanik w tuneup stwierdzil ze tak ma polowa seataów

Tak ma pewnie większość seatów, które wychodzą spod ich ręki, bo reszta napewno nie... jak można nie widzieć przy wymienia tulei wahacza pękniętego mieszka przegubu?
Chyba, że pękł im przy zakładaniu wahacza i darowali "se" sprawę, bo to potencjalnie powrót klienta po 1tyś km do warsztatu na wymianę przegubu. Znam przypadki (nie mówię tu oczywiście o tune-up), że "mechanicy" przy wymianie klocków, czy oleju nakłuwali w kilku miejscach mieszki przegubu, mieszki sworznia wahacza i końcówek drążków kierowniczych i lekko zalewali zmywaczami do tarcz, za które jeszcze później klient płacił oczywiście na fakturze. Efekt nie był natychmiastowy, ale 3-4 tyś km i auto wraca na warsztat.
W to piszczenie, ocieranie gumy, to na 99% zużyte górne mocowania amortyzatorów...
Podlej te gumy sprayem silikonowym do gum i ucichnie...na jakiś czas.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
stryker2 Mężczyzna
Stryker/LaResistance
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Ibiza SXE '96, 1.4 AEX+ABD?

« Odpowiedz #36 - Niedziela, 07.08.2011, 13:30:14 - NIEPRZECZYTANA »

Opinie gdzies na ten temat tez czytalem....ze to moze byc to...
Czyli jak ? Podniesc jedna strone na lewarku i w ktore miejsce od strony kola mam pstrykac ? Poratowałbys jakims zdjeciem z fotką to szybciej by mi poszło i moze udaloby sie wyeleiminowac ten dzwiek....
dzieki

Napisano: Niedziela, 07.08.2011, 09:54:57


Leemarvin - kupilem spray silikonowy....
Opryskalem od gory , i z kazdej strony od kola i dzwiek ucichł ;> ... czyli na 99,9 % miales racje.
A co do tej oslony przekladni kierowniczej to zyje w nadziei ze to jednak juz bylo i nikt tego specjalnei nie uszkodzil... lub dzien po naprawie samo padło... ;-)
Tak wiec jezeli przez kilka dni dzwieku juz nie bedzie to chyba tylko wymienic te oslonke czy brac sie za koncowki i i oslonki z kazdej strony ? Jakie jest twoje zdanie ?

Napisano: Niedziela, 07.08.2011, 12:48:32


Po ~1godz. dzwieki wracaja... jaki element w tych amorkach jest odpowiedzialny za ten dzwiek ?
Zapisane

Atari Forever ! ;-)
JarekF Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jasień
Samochód: (są) 2x A4 B5 '97 - AGR, (były) Ibiza GT '99 - AFN, Cordoba SX '97 - AEE

« Odpowiedz #37 - Niedziela, 07.08.2011, 19:25:39 - NIEPRZECZYTANA »

Wydaje mi sie ze "chyba tak" ale potwierdzic to bede mogl jak spadnie deszcz.... a teraz jakos niechce na zlosc ;-)
A czemu pytasz ?
Pytam bo też miałem taką dolegliwość  ;) "skrzypienie" gdy robiło się cieplej ... Przy okazji wymiany poduszek amortyzatorów ucichło ... Też słyszałem opinie, że połowa seatów tak ma i słyszałem również, że to mogą być końcówki drążków  :-\
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #38 - Niedziela, 07.08.2011, 21:39:20 - NIEPRZECZYTANA »

Kto Wam takie głupoty opowiada, że końcówki drążków piszczą/zgrzypią?
Górne mocowania amortyzatorów wymienia się niestety... nie są dożywotnie.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
stryker2 Mężczyzna
Stryker/LaResistance
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Ibiza SXE '96, 1.4 AEX+ABD?

« Odpowiedz #39 - Poniedziałek, 08.08.2011, 15:38:18 - NIEPRZECZYTANA »

hehe poczytaj sobie opinie w necie ;)
Typki biora strzykawy i leja olej w te gume od koncowek drazkow ;D
Zapisane

Atari Forever ! ;-)
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #40 - Poniedziałek, 08.08.2011, 19:51:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: stryker2
Typki biora strzykawy i leja olej w te gume od koncowek drazkow ;D
Życzę powodzenia. Ten element cały czas pracuje, więc prędzej czy później pożegna się końcówka ze stabilizatorem.
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #41 - Poniedziałek, 08.08.2011, 20:39:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: stryker2
poczytaj sobie opinie w necie

na jakich Ty forach siedzisz? ;D
wiem, że kwiatków nie brakuje, ale olej do końcówek drążków, to raczej dziwny pomysł :o
co ten olej ma tam niby zrobić?
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #42 - Poniedziałek, 08.08.2011, 20:59:17 - NIEPRZECZYTANA »

Leemarvin, inż. po Politechnice, a nie wiem co robi olej. Olej robi frytki :rotfl:
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #43 - Wtorek, 09.08.2011, 15:43:34 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: aboz
inż. po Politechnice

magister, chciałbym dodać, magister  ;)
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
hudy85 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: opolskie
Samochód: SEAT IBIZA 1.9 ASV 2000r

« Odpowiedz #44 - Niedziela, 08.01.2012, 14:38:56 - NIEPRZECZYTANA »

nie moge znalezc o koncowkach drazkow, wiec wtrace z pytaniem:
co sadzicie o marce "TENCAR"? Podobno sa tak dobre jak Lemforder, wole jednak siegnac opinii bardziej zaufanych osob.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 08.01.2012, 15:58:11 wysłane przez hudy85 » Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Wymiana sworznia wahacza
Skocz do: