Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana sworznia wahacza  (Przeczytany 50775 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
kamil
Gość



« Sobota, 19.07.2008, 11:10:02 - NIEPRZECZYTANA »

witam,

szukalem na forum ale nie znalazlem. mam do wymiany sworzen wahacza, prawy przod. sworzen juz zamowilem i teraz do Was pytanko, czy jego wymiana to wielka filozofia? dam rade bez kanalu? doswiadczenia duzego w kwestii mechaniki nie mam, ale szybko sie ucze. :)
zawsze to zostanie 40zl w kieszeni, a do tego satysfakcja nieporownywalnie wieksza jak cos sie zrobi samemu. :)

pozdrawiam i czekam na uwagi.
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #1 - Sobota, 19.07.2008, 11:10:54 - NIEPRZECZYTANA »

Wymiana jest prosta, najwięcej problemów możesz mieć jedynie z zapieczonymi śrubami  ;)
Zapisane

Seat Leon TS bigT
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Sobota, 19.07.2008, 13:28:44 - NIEPRZECZYTANA »

tylko czasem czy nie bedzie potrzebna geometria  :-\
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
skiba Mężczyzna
Klubowicz

Offline Offline



Skąd: Olsztyn k/Częstochowy
Samochód: Leon

« Odpowiedz #3 - Sobota, 19.07.2008, 14:03:48 - NIEPRZECZYTANA »

raczej napewno ;)
Zapisane

rodzimy się goli,mokrzy,głodni i wściekli...a to dopiero początek...
pestkos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Oświęcim
Samochód: cordi 1.9 TDi ASV 110km

« Odpowiedz #4 - Sobota, 19.07.2008, 16:04:13 - NIEPRZECZYTANA »

wymiana prosta ,kanału nie potrzebujesz ,podniesienie przodu auta wystarczy.
dzien wczesniej prysnij nakretka na sworzniu jakims srodkiem który pomoze ci ja odkrecic bo róznie z tym bywa.

co do geometri ;jesli demontaż  sworznia nie bedzie drastyczny to da sie go tak wymienic ze nie trzeba ustawiac geometrii.
Zobaczysz jak bedzie ci sie jezdziło zreszta.

dobrze jest sprawdzic wszystkie drazki i osłony gumowe itd zwiazane z zawieszeniem i przy okazji wymienic bo najdrozej to wychodzi własnie ustawienie  geometrii.

Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #5 - Sobota, 19.07.2008, 20:39:38 - NIEPRZECZYTANA »

tylko czasem czy nie bedzie potrzebna geometria  :-\
Przy wymianie samego sworznia nie potrzeba ustawiać geometrii... chociaż dla świętego spokoju można ją sprawdzić  ;)
(2 tygodnie temu miałem wymieniany sworzeń wahacza i po wymianie była sprawdzana geometria ale nic nie trzeba było ustawiać)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
kamil
Gość



« Odpowiedz #6 - Niedziela, 20.07.2008, 15:28:10 - NIEPRZECZYTANA »

ja geometrie i tak mam do ustawienia, wiec spoko. bylem niedawno na sciezce i do wymiany niby tylko ten sworzen. zatem wymienie i podjade na geometrie. dzieki za pomoc!

pozdrawiam.
Zapisane
kamil
Gość



« Odpowiedz #7 - Czwartek, 24.07.2008, 14:05:08 - NIEPRZECZYTANA »

wymieniam sworzen, odkrecilem 3 sruby i teraz pytanie, czy do wyjecia sworznia mam odkrecic tez srube zaznaczona na zdjeciu? idzie masakrycznie opornie. nakretke od niej odkrecilem i nie wiem czy srube mam wybic, czy odkrecic? ani to ani to nie daje rady. czy moze mam ja zostawic w spokoju i jakos inaczej wyciagnac stary sworzen?
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 24.07.2008, 15:27:06 wysłane przez raby » Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 24.07.2008, 14:19:48 - NIEPRZECZYTANA »

tak musisz odkrecic te srube, wyjac ja ,bo sworzen ma podtoczenie i trzyma sie jak na blokadzie,
najlepiej gdybys mial zbijak do sworzni, wyglada jak widelec dwuzębny, zajefajnie schodza przy tym sworznie.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
kamil
Gość



« Odpowiedz #9 - Czwartek, 24.07.2008, 14:22:18 - NIEPRZECZYTANA »

czyli na bank nie mam wybic tej sruby tylko odkrecic? bo krece, idzie ciezko i raczej sie nie wykreca.
ten zbijak do sworzni to juz jak wykrece te srube, tak? nie ma opcji, zeby sworzen wyszedl bez wykrecenia sruby?

dzieki za szybka odpowiedz!
Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 24.07.2008, 14:41:42 - NIEPRZECZYTANA »

srube masz wybic,nakretke odkrecasz, a srube "wybijasz" , w srodku nie ma gwintu ona sie nie wykreci,  zbijak to juz jak odkrecisz i wyjmiesz tę srube,  bez wykrecenia sruby sworzen nie wyjdzie, musisz ja wybic calkiem, sworzen ma podtoczenie i ta sruba robi jako zawleczka, nie wybijesz= blokada sworznia.
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
kamil
Gość



« Odpowiedz #11 - Czwartek, 24.07.2008, 14:57:34 - NIEPRZECZYTANA »

wybilem srube. dzieki za pomoc. zbijaka nie mam, kombinuje jak tu podejsc bez niego...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 24.07.2008, 15:28:34 - NIEPRZECZYTANA »

zalozyles 2 nowe tematy bez szukania :nonono:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
kamil
Gość



« Odpowiedz #13 - Czwartek, 24.07.2008, 15:48:43 - NIEPRZECZYTANA »

ktos mas pomysl jak wybic ten sworzen? trzeba jakiegos dobrego klina? czy moze walic w ten stary od gory i wyjdzie?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 24.07.2008, 16:20:59 - NIEPRZECZYTANA »

walic...
tylko podeprzyj piaste
+ zastosowac cos w stylu WD40
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Wymiana sworznia wahacza
Skocz do: