+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Brzęczenie w silniku przy zwiększaniu obrotów
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Brzęczenie w silniku przy zwiększaniu obrotów  (Przeczytany 13958 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Mike Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza 1.4 `97 AEX

« Sobota, 07.06.2008, 15:20:30 - NIEPRZECZYTANA »

Od jakiegoś czasu przy dodaniu gazu z okolic paska rozrządu dochodzi brzęczenie.
Dzieje się tak gdy przyspieszam, czy na postoju przy zwiększeniu obrotów.

Zaobserwowałem również że brzęczenie to występuje przy gwałtownym przyspieszeniu.
Przy powolnym dodawaniu gazu można uniknąć występowania tego zjawiska.

Wiecie może co to może być i jak temu zaradzić?

Pasek rozrządu z całym osprzętem wymieniałem rok temu. Od tego czasu przejechałem tylko 5000 km.
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #1 - Sobota, 07.06.2008, 23:34:43 - NIEPRZECZYTANA »

Może warto sprawdzić naciąg paska. Może jakieś łożysko się przytarło. I ewentualnie pompa wodna (jeśli jest na rozrządzie).
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 09.06.2008, 14:26:46 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdz napinacz paska i to szybko!
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Mike Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza 1.4 `97 AEX

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 09.06.2008, 16:23:58 - NIEPRZECZYTANA »

Napinacz sprawdzałem i wydaje mi się że wszystko jest ok.
Sprawdzę może go dokładniej bo może faktycznie w razie czego będzie klops.
Zapisane

kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #4 - Piątek, 28.11.2008, 23:38:26 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Ja mam takie buczenie dokładnie przy 2500obr/min do 2750obr/min. Jak jade na trasie i dodaje gazu to jest ok i jak dochodzi do 2500obr to "włącza" się buczenie tak jakby tłumik wpadał w rezonans.
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
Mike Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza 1.4 `97 AEX

« Odpowiedz #5 - Sobota, 29.11.2008, 10:34:54 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie problem został rozwiązany.
Przepaliła się uszczelka pomiędzy silnikiem a początkiem układu wydechowego w jednym miejscu. Po dodaniu gazu dźwięk wydawały spaliny wydostające się przez uszczelkę.
Koszt naprawy ok. 20 zł:)
Cytuj
Ja mam takie buczenie dokładnie przy 2500obr/min do 2750obr/min. Jak jade na trasie i dodaje gazu to jest ok i jak dochodzi do 2500obr to "włącza" się buczenie tak jakby tłumik wpadał w rezonans.
Mój ojciec w Corolli miał podobnie. Problemem był właśnie tłumik który przy odpowiednich obrotach uderzał o jakąś blaszkę. Dam Ci znać za jakiś czas co to dokładnie było bo pewnie u Ciebie będzie podobnie.
Zapisane

kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #6 - Sobota, 29.11.2008, 11:15:13 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Mike
U mnie problem został rozwiązany.
Przepaliła się uszczelka pomiędzy silnikiem a początkiem układu wydechowego w jednym miejscu. Po dodaniu gazu dźwięk wydawały spaliny wydostające się przez uszczelkę.
Koszt naprawy ok. 20 zł:)

U mnie było podobnie - w moim przypadku nawalała łączka jest przed katalizatorem - jest to połączenie na trzy śruby ogólnie przypominająca trójkąt. między dwoma elementami jest pierścień uszczelniający który wpadał w rezonans bo śruby się poluźniły. Ogólnie szlifierka kątowa, nowe śruby i jechana - 10 min roboty.

innym znów razem brzęczała mi jakaś blacha osłaniająca katalizator?? nie wiem dokładnie bo chyba szybko się urwała  :evil:

Innym dźwiękiem był rozwalony katalizator, ale tych pięknych "dzwoneczków" nie można pomylić z czymś innym  :ok:
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #7 - Sobota, 29.11.2008, 22:04:22 - NIEPRZECZYTANA »

Ja nie mam katalizatora:( mam strumiennicę, bo mnie kiedyś namówił sprzedawca (byłem młody). Zastanawiam się, czy to nie przez źle dopasowany kolektor ssący, który był wymieniany przy instalacji gazowej. Jeżeli byłaby to kwestia uszczelki to bym był szczęśliwy.

Zaznaczę, że mam to już od dłuższego czasu ( co najmniej 2 lata), to jak by to była kwestia uszczelki to może by się zwiększały objawy?

Napisano: Sobota, 29.11.2008, 22:02:50


.
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #8 - Sobota, 29.11.2008, 22:11:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: kaszeszczuk
Ja nie mam katalizatora:( mam strumiennicę, bo mnie kiedyś namówił sprzedawca (byłem młody). Zastanawiam się, czy to nie przez źle dopasowany kolektor ssący, który był wymieniany przy instalacji gazowej. Jeżeli byłaby to kwestia uszczelki to bym był szczęśliwy.

Ja tez mam strumienicę i nie narzekam - nie zakładałem jej, żeby uzyskać nie wiadomo co.. ale rozwalił mi się KAT, i coś trzeba było zrobić... wydaje mi się, że kupno nowego katalizatora to sprawa finansowo dyskusyjna przy 13 letnim aucie..

Ja radziłbym ci (jeśli masz możliwość) wjechać na jakiś kanał chociażby u znajomego i sprawdzić, czy po prostu nic się nie obija o siebie, tudzież podnieś maskę i obserwować kolektor.

może jeszcze 1 objaw u mnie.. jak miałem problemy z tą uszczelką... to czasami autko traciło moc... najczęściej chwilę po ruszeniu... a raz mi siadło zupełnie i zgasło.. nie sądziłem i do końca nie wiem, czy rozszczelniony układ wydechowy może mieć aż taki wpływ... no ale na to wygląda, bo po aprawie nigdy nic takiego nie było.
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #9 - Sobota, 29.11.2008, 22:15:56 - NIEPRZECZYTANA »

Ja byłem głównie zły z tego powodu, że mój katalizator był jak nowy, ale to uświadomiłem sobie dopiero po sprawie. Specjalnie pojechałem z tymi objawami do zakładu z tłumikami. Niby zęrkneli i powiedzieli, że jest to kwestia silnika a nie układu wydechowego, chyba musze faktycznie sam zerknąć.

Jutro sprawdzę czy na jałowym biegu dzieje się to samo.
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Odpowiedz #10 - Sobota, 29.11.2008, 22:17:30 - NIEPRZECZYTANA »

spoko - powodzenia...
jak się rozszczelnił to poczujesz spaliny.. i tyle.. :)

a nowego katalizatora szkoda... fakt... - pewnie chłopaki sprzedali.. szkoda gadać
Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
kaszeszczuk Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Elbląg
Samochód: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz

« Odpowiedz #11 - Sobota, 13.12.2008, 13:35:31 - NIEPRZECZYTANA »

Na biegu jałowym ciężko wychwycić to burczenie. Zastanawiające jest jednak to, że owe burczenie pojawia się na każdym biegu dokładnie w tym samym przedziale obrotów 2500-2750. Spalin nie czuje
Pozdrawiam

Napisano: Sobota, 13.12.2008, 13:34:34


Mam wrażenie, że po zmianie opon na szersze ( ze 175 na 185) burczenie jest większe, co zapewne ma związek z większym obciążeniem silnika.
Zapisane

Audi a6 2,4v6 2000r.
wcześniej: Cordoba 1.6 SXE '98 AEE + gaz
lucasnufc Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Leon 1p

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 07.07.2020, 13:57:41 - NIEPRZECZYTANA »

Na biegu jałowym ciężko wychwycić to burczenie. Zastanawiające jest jednak to, że owe burczenie pojawia się na każdym biegu dokładnie w tym samym przedziale obrotów 2500-2750. Spalin nie czuje
Pozdrawiam

Napisano: Sobota, 13.12.2008, 13:34:34


Mam wrażenie, że po zmianie opon na szersze ( ze 175 na 185) burczenie jest większe, co zapewne ma związek z większym obciążeniem silnika.
Czy rozwiązałeś problem?
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Brzęczenie w silniku przy zwiększaniu obrotów
Skocz do: