Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z tylnymi hamulcami  (Przeczytany 11941 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
malkos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1997, 1.4 AEX

« Poniedziałek, 12.05.2008, 11:58:35 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, po dłuższej przerwie.

Mam pewien niezdiagnozowany problem z tylnymi hamulcami. W ubiegłym roku na badaniu
technicznym wyszło mi, że moje tylne hamulce działają z siłą malucha. Za sugestią mechanika
wymieniałem korektor siły hamowania + odpowietrzyłem hamulce + załadowałem nowy płyn.
Stan hamowania trochę się poprawił, ale jak w tym roku byłem na przeglądzie inny mechanik
stwierdził, że trzeba by było się przyjrzeć hamulcom z tyłu:(
A więc zaprowadziłem Ibizę myśląc, że czeka mnie wymiana szczęk + ewentualnie coś dodatkowo.
Jakie było moje zdziwienie, gdy powiedziano mi, że szczęki mam jeszcze w doskonałym stanie,
a oni obstawiają korektor.
I teraz moje pytanie. Co się do cholery tak na prawdę mogło tam popsuć? Może ktoś mi podpowiedzieć?

--
pozdrawiam
malkos
Zapisane

Ten właściciel czerwonego bizona, który cię ostatnio mijał to ja :)
Seat IBIZA, 1.4 97'
www.volfen.blogspot.com
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 12.05.2008, 12:26:07 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem dokładnie jaki masz korektor, czy taki spręzynowy działający na obciążenie tylnej osi? Jak tak to (naciągnij /ściśnij)tę sprężynę tak jakby auto było obciążone. Podobnie koledze ale w tojocie mondrale z warsztaru robili wstręty. Jak zrobił jak napisałem było ok. Po przeglądzie wrócił do stanu poprzedniego.
Zapisane

stan
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 12.05.2008, 12:54:53 - NIEPRZECZYTANA »

Znów korektor? Trochę za często, chyba że był źle ustawiony. A może przewody hamulcowe przytkane.
Zapisane

malkos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1997, 1.4 AEX

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 12.05.2008, 14:07:08 - NIEPRZECZYTANA »

Przewody na bank nie sa zapchane, a co do korektora to niestety nie wiem jaki mam:(
Jak to zdiagnozować? Mogę prosić o jakąś pomoć.

--
pozdrawiam
malkos
Zapisane

Ten właściciel czerwonego bizona, który cię ostatnio mijał to ja :)
Seat IBIZA, 1.4 97'
www.volfen.blogspot.com
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 13.05.2008, 09:30:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: malkos
a co do korektora to niestety nie wiem jaki mam:(
Jak to zdiagnozować?
Właśnie leżałem wczoraj pod swoim tolkiem mocując się z brzęczącym wydechem i popatrzyłem jakie jest rozwiązanie mechaniczne korektora. U mnie wygląda to tak że korektor jest z tyłu bardziej przy lewym kole. Taka kostka z metalowymi przewodami od hamulców. Z tej kostki wychodzi jakiś element do którego zamocowano grubą spręzynę. Drugi koniec sprężyny zamocowano do wahacza. Teraz jak autko bardziej obciążone z tyłu, wahacz się ugina naciągając tę sprężynę. ona pociąga za sobą to coś,chyba powodując przepływ większej ilości płynu hamulcowego do tylnych . Mniemam że jak masz za luźną te spręzynę to i za małe ciśnienie płynu na tył. Trzeba by podciągnąć sprężynę aby zwiększyć ilość ciśnienia z tyłu. Może ktoś jeszcze się dołączy do tematu i ewentualnie poprawi.
Zapisane

stan
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 13.05.2008, 10:19:15 - NIEPRZECZYTANA »

Dokładnie. Jest tam śruba regulacyjna, ale nie wiem jaka powinna być ustawiona odległość.
Zapisane

malkos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1997, 1.4 AEX

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 13.05.2008, 10:29:06 - NIEPRZECZYTANA »

:)
nie wiem czy mam regulowac na chybił trafił, ale chyba spróbuje, co mi szkodzi
Zapisane

Ten właściciel czerwonego bizona, który cię ostatnio mijał to ja :)
Seat IBIZA, 1.4 97'
www.volfen.blogspot.com
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 13.05.2008, 11:41:16 - NIEPRZECZYTANA »

Ja w poprzednie tak zrobiłem i kół raczej nie blokowało. Jak będzie ci blokować koła to popuść lekko.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 13.05.2008, 18:26:00 - NIEPRZECZYTANA »

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=289.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2201.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=4573.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1692.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2014.0
i reszta...


a reczny dziala prawidlowo?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
malkos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1997, 1.4 AEX

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 13.05.2008, 19:24:23 - NIEPRZECZYTANA »

to wszystko czytalem wczesniej, ale nie znalazlem odpowiedzi, czy moze sie cos jeszcze popsuc
w tylnych hamulcach oprocz szczek i korektora

reczny jak najbardziej prawidlowo - wedlug stacji diagnostycznej
Zapisane

Ten właściciel czerwonego bizona, który cię ostatnio mijał to ja :)
Seat IBIZA, 1.4 97'
www.volfen.blogspot.com
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Wtorek, 13.05.2008, 19:33:52 - NIEPRZECZYTANA »

oblukal bym rozpieraki :-\
a wogole jakos hamuja?

bo noznym nie zablokujesz kol
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 13.05.2008, 22:45:59 - NIEPRZECZYTANA »

No może napisz ile % wyszło na rolkach?
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #12 - Środa, 14.05.2008, 06:26:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
to wszystko czytalem wczesniej, ale nie znalazlem odpowiedzi, czy moze sie cos jeszcze popsuc
w tylnych hamulcach oprocz szczek i korektora

reczny jak najbardziej prawidlowo - wedlug stacji diagnostycznej
Jeżeli pompa dobra i przód dobrze hamuje to dalej obstawiałbym jednak korektor chyba że masz zapieczone tłoczki w cylinderkach i nie rozpierają szczęk.
Zapisane

stan
malkos Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1997, 1.4 AEX

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 15.05.2008, 16:55:13 - NIEPRZECZYTANA »

Stan, cylindry podobno ok, przód też hamuje bez zastrzeżeń
Leemarvin, diagnostyczne bylo z rok temu, ale moze uda mi sie je gdizes, znalezc
raby, no generalnie to hamują, tylko podobno za słabo, gosc rok temu w stacji diagnostycznej to przed wymiana korektora mówił, że tył hamuje z siłą malucha
Zapisane

Ten właściciel czerwonego bizona, który cię ostatnio mijał to ja :)
Seat IBIZA, 1.4 97'
www.volfen.blogspot.com
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 15.05.2008, 17:23:11 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: malkos
tył hamuje z siłą malucha
nic mi to nie mowi :-X

podnies tyl na podnosniku, wsadz kogos do srodka i niech hamuje a ty krec kolem jezeli masz sile nim obrucic to faktycznie hamuje slabo
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Problem z tylnymi hamulcami
Skocz do: