+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» przeniesienie przełącznika awaryjnych
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: przeniesienie przełącznika awaryjnych  (Przeczytany 5934 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Niedziela, 11.05.2008, 15:57:51 - NIEPRZECZYTANA »

Witam Koleżanki i Kolegów!

Mam taki mały problem z przyciskiem, zaznaczam przyciskiem!, świateł awaryjnych, który jest umieszczony na kolumnie kierownicy. Otóż, jak się go wciśnie to załączam mruganie świateł "awaryjnych", a po jego wyciśnięciu, światłą gasną. Niestety przycisk się wyrobił i często nie idzie go wycisnąć czyli nie idzie wyłączyć świateł awaryjnych.
W związku z tym zastanawiam się nad jego wymianą, przyszła mi myśl, aby ten przycisk wywalić z tej kolumny kierownicy, a przenieść go pod przełącznik np. ogrzewania szyby tylnej lub niżej na pierwsze wolne od dołu miejsce.
Czy ktoś z Was zdejmował ten plastyk za kierownicą?
Jakie jest tam możliwe techniczne dojście, żeby ten przycisk wyeliminować, a kabelki przeciągnąć dalej i połączyć do przełącznika/wyłącznika, a nie przycisku.
Jeżeli wywalę ten przycisk z kierownicy to trzeba założyć inny plastyk - taki bez otworu - bo zostaje dziura. Czy są takie całe plastiki?   
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 11.05.2008, 17:18:17 - NIEPRZECZYTANA »

Hmm... na pewno sięda to zrobić pod przyciskiem ogrzewania szyb, bo w polo tak jest ;) Mam ten sam problem z wyłączaniem awaryjnych, ale trochę się już nauczyłem używać i nie mam ochoty na rzeźbienie w tym względzie. Na pewno sie da to jakoś zaślepić po wyjęciu przycisku, tylko obawiam się, że będziesz musiał sam coś skombinować, bo nie widziałem jeszcze zaślepki w tym miejscu. Swoją drogą, przy wyłaczaniu trzeba ten przycisk nieznacznie ciągnąć do siebie (taki nacisk kontrolowany - nie tylko w dół, ale delikatnie również do siebie) - wtedy "zapadka" łąpie i awaryjne się wyłączają.. Przynajmniej u mnie ;)
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 11.05.2008, 18:53:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: heartless
Swoją drogą, przy wyłaczaniu trzeba ten przycisk nieznacznie ciągnąć do siebie (taki nacisk kontrolowany - nie tylko w dół, ale delikatnie również do siebie) - wtedy "zapadka" łąpie i awaryjne się wyłączają.. Przynajmniej u mnie ;)

tak, tak.... wyczaiłem ten "myk" i też tak robie, bo inaczej się nie da  ;D
Ale są chyba przecież nowsze roczniki, które awaryjne mają w innym miejscu, a ten plastyk na kolumnie  kierownicy jest cały bez tego otworu. Może faktycznie będzie pasować od innego Seata albo od polo  :-\ Pogadam jeszcze z kolegą, jak u niego to wygląda - jeździ polo classic  :) 

Czekam na opinie innych Kolegów... Doradźcie proszę, może od Ibizy ten plastyk będzie pasować. Tylko co zrobić z tym miejscem po wyciągnięciu przycisku... może jakiś elektryk samochodowy się wypowie  :?:
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 12.05.2008, 19:13:09 - NIEPRZECZYTANA »

No to myślę, że wystarczy poszukać włącznika od polo i obudowy kolumny kiery i przeciągnąć to "na miejsce". W polo jest słuszniejszy od tego przycisk, bo chyba nie da się go popsuć tak łatwo :D Druga sprawa, że jest brzydszy - taki bardziej toporny, ale przynajmniej działa ;) A próbowałeś może rozebrać ten włącznik? Może jakiś błahy problem jest we włączniku?
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 12.05.2008, 20:03:50 - NIEPRZECZYTANA »

teoretycznie to jest tak, że:
1. Obudowa kolumny kiery to powinna pasować z polo classic - nie będzie dziury
2. Nie próbowałem zdejmować obudowy bo nawet nie wiem jak się za to zabrać.
3. A tu jest przełącznik: http://www.allegro.pl/item361748998_wlacznik_awaryjnych_awaryjne_polo_ibiza_cordoba.html  ;)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 13.05.2008, 16:20:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Semir
2. Nie próbowałem zdejmować obudowy bo nawet nie wiem jak się za to zabrać.
wystarczy poczytac
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6032.0


PS ja bym sie nie bawil w zadne przekladanie tylko wymienil przelacznik.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Semir Mężczyzna
nic dodać, nic ująć
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Fiat 126p FL 1987r. 23KM

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 13.05.2008, 19:33:44 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki raby

Muszę luknąć jak to w ogóle wygląda od środka. Może zamiast go wyjmować to lepiej zostawić, a odłączyć tylko same kabelki i przełożyć na inny przełącznik bo ten przycisk (taki sam) do awaryjnych to musiałbym zdobyć chyba z jakiegoś szrota, bo na allegro kiepsko z nimi.
No chyba, że zrobią mi to za niewielkie pieniądze w ASO....
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 13.05.2008, 19:35:30 wysłane przez Semir » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» przeniesienie przełącznika awaryjnych
Skocz do: