+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Lampy przód Cordoba - różnice
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lampy przód Cordoba - różnice  (Przeczytany 13454 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
giant123 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bogatynia
Samochód: Cordoba SX 1999 AFN

« Sobota, 03.05.2008, 09:48:23 - NIEPRZECZYTANA »

Witam !

Chcę wymienić lampy w mojej Cordobie I z 1999r. z 2xH1 na H4. Chcę do tego kupić zestaw z Allegro ksenonów ale tych bi czyli długie/krótkie.
Czy H4 podpasują bez przerabiania elektryki (tylko założyć i się cieszyć) ?
Które wybrać:
1. 93-96 rok za 80-90 zł (na pierwszy rzut oka to się niczym nie różnią od tych drugich)
2. 96-99 rok 120 zł

Z góry dziękuję za porady i pozdrawiam.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Sobota, 03.05.2008, 09:53:23 - NIEPRZECZYTANA »

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1691.75
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6784.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #2 - Sobota, 03.05.2008, 13:03:36 - NIEPRZECZYTANA »

giant123 - nie rozumiem Twojego toku myślenia. Jak już się zgadzasz na instalację "Xenonów" - do dlaczego nie chcesz ich zamontować do kloszy 2H1 - tylko do H4 ???

Twój przypadek lamp to oczywiście 96-99.

Prosty zestaw Hidów H1 - to koszt 250PLN i masz je tylko na światłach mijania, możesz oczywiście dokupić drugi taki na światła drogowe - tylko ile się jeździ na światłach drogowych ???? Razem w pełnej opcji 500PLN

Lampy H4 - 2 lampy to koszt 240PLN + zestaw Bixenon 369PLN razem: 609PLN
W przypadku lamp H4 - rzeźba instalacji oświetlenia.

Sam pomyśl jak Ci się opłaca moim zdaniem marny tuning na H4
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

giant123 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bogatynia
Samochód: Cordoba SX 1999 AFN

« Odpowiedz #3 - Sobota, 03.05.2008, 14:47:47 - NIEPRZECZYTANA »

Oto mój tok myślenia ;) :
Chciałem mieć zwyczajnie długie i krótkie na ksenonach i to jest jedyna opcja. To o czym piszesz punchoo to niezbyt realne (2 instatlacje ksenonów) - jak sobie wyobrażasz cały czas włączanie i wyłączanie ksenonów (długie światła). Chyba by długo nie pożyły i nie mają w ciągu np. 0,5 sekundy pełnej mocy świecenia - trwa to kilka sekund.
Może i masz racje żeby olać długie i jeździć tylko na krótkich. Ale z drugiej strony ksenon na długich to jest coś. Tylko ciekawe ile ta konstrukcja biksenonowa pożyje (ruchome części).

Czyli jeśli włożę teraz reflektory H4 to trzeba przerabiać elektrykę ? A myślałem, że wtyczki są identyczne w 2xH1 i H4, tylko że jedna jest w pionie a druga w poziomie.
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #4 - Sobota, 03.05.2008, 15:06:21 - NIEPRZECZYTANA »

zacznijmy od tego że pomysł wsadzania xenów w nie gladkie klosze jest idiotyzmem... poczytaj temat o xenonach będziesz widział o co chodzi...
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #5 - Sobota, 03.05.2008, 16:55:57 - NIEPRZECZYTANA »

Zschodzimy z tematu - takie instalacje są wogóle nie z godne z przepisami - ale zostawmy to jako sprawę 3 planową.

Ja robiłem (robił uszek) instalacje w drugą stronę z H4 na 2H1.

1. Instalacja do H4 - zapala jedną żarówkę - w której są 2 włókna, od mijania i drogowych
2. Instalacja dla 2H1 - zapala osobno jedną żarówkę do mijania i osobno drugą do drogowych

Wniosek z tego , że to są lekko 2 różne instalacje. W przypadku moim i uszka - po założeniu 2H1 w miejsce H4 - na reflektorze 2H1 - świeca światła mijania a w przypadku załączenia drogowych - zapalają się drogowe a mijania się wyłączają.
Taka jest różnica po załączeniu Plug&Play

Pozostałbym przy 2H1 i Xnonie na światła mijania - wybór należy do Ciebie (tak będę chciał zrobić po wakacjach).
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #6 - Sobota, 03.05.2008, 18:04:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: punchoo
Wniosek z tego , że to są lekko 2 różne instalacje
nie tyle co rozne ale go h1 jest dodana wiazka ktora własnie załacza mijania i drogowe razem:D jako ze jest ciezko dostepna a wrecz niemozliwe zeby to dostac to wolalem zalozyc przekazniki do lamp i odciazyc styki w przełazcnikach i przekaznikach pod deska i jak na razie jestem z tego bardzo zadowolony
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
giant123 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bogatynia
Samochód: Cordoba SX 1999 AFN

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 04.05.2008, 10:14:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cieszę się, że się was poradziłem. Czyli zostanę przy 2xH1 i do tego kupię ksenon.

Dzięki i pozdrawiam.
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #8 - Niedziela, 04.05.2008, 12:28:37 - NIEPRZECZYTANA »

Możesz mieć problem z przeglądem to raz ( chodzi o xenon w tych lampach)  a dwa nie chce Cie zniechęcać ale w tych lampach xenon swieci gdzie popadnie, przemyślał bym ten zakup dwa razy....
Zapisane
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 04.05.2008, 13:30:45 - NIEPRZECZYTANA »

daniels tak samo jak i Ty.
Czym jest żarówka Xenonowa ??? To żarówka o intensywnej barwie, energooszczędna i działa na takiej samej zasadzie jak żarówka dedykowana do każdego modelu lampy. Więc można tak samo powiedzieć , że żarówka 55W i 100W np H1 w kloszu - świeci jak chce. BZDURA.
Fakt faktem, xenony są dedykowane do instalacji soczewkowych - ale tylko dlatego , że dają węższe skupienie i dokładniejszą trajektorię widma. Co za tym idzie pasowałoby do nich zamontować spryskiwacze bo świecą węższym strumieniem niż tradycyjne lampy i są bardziej podatne na zabrudzenie i świecenie:"gdzie popadnie" .

Moja i Twoja teoria jest niezgodna z przepisami Ruchu Drogowego - wybór należy zawsze do kierowcy.

Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

daniels81
Gość



« Odpowiedz #10 - Niedziela, 04.05.2008, 13:42:31 - NIEPRZECZYTANA »

Puncho chodzi o to że ja klosz lampy nie jest gładki to swiatło xenonowe bardzo łatwo się rozprasza, mam porównanie jak miałem zwykle lampy i jak mam teraz soczewke...sam zobaczysz..
Zapisane
poandy
Gość



« Odpowiedz #11 - Wtorek, 15.07.2008, 18:01:01 - NIEPRZECZYTANA »

Też o lampach do tego modelu ale z innej beczki.Czy istnieją lampy nowszej generacji(np.na żarówki H7) lub też "ala" angels eays ale w wykonaniu firmowym.W swoich oryginalnych Valeo mam dobre żarówki H4 Tesli+50 ale po spotkaniu ze zwierzątkiem w nocy(światła mijania)pomyślałem ,że może jest efektywniejsze oświetlenie.Czytałem posty o zamianie na re3flektory na 2*H1(raby i nie tylko piszą ,że dają lepsze światło)ale chciałbym się dowiedzieć czy może są lampy o efektywniejszym wyglądzie(nie umniejszając 2*H1) i z dobrym światłem,xenony odpadają ze względu na cenę.Kolega ma w vectrze a światła ringi z firmy DEPO i świecą nie źle ale mi nie podoba się świecenie kierunkowskazów ,soczewka daje za mało światła na bok.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 15.07.2008, 18:38:22 - NIEPRZECZYTANA »

poandy, NIE  :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
poandy
Gość



« Odpowiedz #13 - Wtorek, 15.07.2008, 19:05:53 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki.Czyli zostają xenony.
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #14 - Wtorek, 15.07.2008, 19:07:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: poandy
Dzięki.Czyli zostają xenony.
:o  :o  że co? to o co Ci chodzi dokładnie, bo wsadzanie xenonu w normalne lampy cordoby z twojego rocznika to porażka...
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Światła i oświetlenie » Lampy przód Cordoba - różnice
Skocz do: