+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Bioester na stacjach sieci Bliska - biopaliwo
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Bioester na stacjach sieci Bliska - biopaliwo  (Przeczytany 36782 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
domino156 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2005 1.4TDI

« Odpowiedz #30 - Wtorek, 17.08.2010, 00:19:47 - NIEPRZECZYTANA »

do traktora to strasznie śmierdzi  :P nie daje się wytrzymać w pobliżu
tak samo do starych wolnossących diesli, do Merca 814 lałem to jak zimny był to śmierdziało i kopcił strasznie,
ale jak się dobrze rozgrzał to już spoko było, teraz leję czasami, ale tylko w okresie letnim.
W zimę regenerowałem wtryski w od tego Mercedesa i pytałem się faceta który mi to robił to powiedział,
że bio można lać spokojnie do samochodów po 2000 roku bo są przystosowane do tego paliwa z wyjątkiem CR.
Mecr jest starszy z 93 roku to powiedział, że by nie lać albo lać jakieś dodatki, żeby się nic nie wytrącało z paliwa w pompie, ale jak dodałem że na bio jeźdzę tylko w okresie letnim to powiedział, że tak może być.
A co do samochodów po 2000 roku to powiedział że pompa jest konstrukcyjnie przystosowana do tego paliwa.

A jakie macie na myśli nowe samochody?? które roczniki??
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #31 - Wtorek, 17.08.2010, 09:10:52 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem na ile ta historia jest prawdziwa, ale przeczytać można:

"Ojciec w tamtym roku zakupil 1500l zwyklej ropki. Zaplacil normalnie jak za ropke gruba kase (ani grosika taniej). Przyjechali - zatankowali beczki i pozalewali wszystkie maszyny wojenne (ciagniki) do pelna i tak ojczulek smigal sobie zadowolony jakis czas. Najpierw stary, ale jary Ursus C330, ktory przepycha przez uklad paliwowy nawet wode zaczal slabnac. Wymienione zostaly rozpylacze, do tego wszystkie filtry. Pojezdzil tak z miesiac - zaczal sie zapowietrzac - diagnoza - filtry znow zabite brazowa mazia. Kolejna wymiana i przyszla zima - ciagniki ktore nigdy nie mialy problemu z paleniem, w tym roku otrzymaly po nowym komplecie aku, bo co chwila byly problemy. O ile C330 po postu slabo palil to juz Case 5120 nie dostawal paliwa - diagnoza - filtry zabite brazowa mazia. Wkoncu juz po ich wymianie (nie tak latwo dostac odpowiednie filtry z dnia na dzien) wytracila sie parafina. Upuszczanie paliwa przy -30 i czyszczenie wszedobylskiej parafiny podgrzewajac przewody farelka to droga przez meke. No nic - zima sie skonczyla, a ciagniczki przejezdzily na swiezym paliwku wozonym w kanistrach. Ale zostalo ok 800l badziewia (jeszcze wtedy nikt na 100% nie widzial ze to badziewie) wiec na wiosne znow zaczelo sie mieszanie swiezego paliwa ze starym by jakos je przepalic. Ktoregos dnia case 5120 zaczyna slabnac - to sie zapowietrza, to dziwnie chodzi, az wkoncu stanal - diagnoza zabite filtry, ale do tego na skutek niskiego poziomu paliwa w pompie rozsypala sie ona w srodku w drobny mak - nowa pompa - koszt 8200zl. Udalo sie zregenerowac za 3000zl. Ursus C330 znow wyklepane rozpylacze + nowy komplet filtrow. Sasiad, ktory pozyczyl beczke paliwa zemsci do dzis dzien gdyz mial jakies problemy z pompa paliwowa. Ja raz zatankowalem swojego AFN'a do pelna i raz dolalem z pol baku tego szlamu. Jak tylko dowiedzialm sie o problemach ojca odrazu byla wymiana filtrow + jak najszybsze dotankowanie czegos lepszego by sie wymieszalo. Ostatnie 500l tego gowna jakie pozostalo jest aktualnie dowodem w sprawie sadowej ze stacja paliw. Po ekspertyzach juz wiadomo ze 80% tego gowna to tzw "bio paliwo". Nie potrafie sobie wyobrazic co sie dzieje z silnikami, kiedy zaleje sie go 100% 
Teraz pytanie - skoro taki C330 potrafi odmowic posluszenstwa, w ktorym paliwo leci rurka do filtra, tam pompka paliwowa jest tloczone do pompy wysokiego cisnienia, ktora smarowana jest oddzielnie wlewanym olejem i styka sie z paliwem tylko w komorze tloczacej i dalej paliwo leci do rozpylaczy (nie wtryskiwaczy), ktore maja otwory o srednicy ok 1mm, to co sie dzieje z wspolczesnymi silnikami?"
Zapisane

domino156 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2005 1.4TDI

« Odpowiedz #32 - Wtorek, 17.08.2010, 10:28:22 - NIEPRZECZYTANA »

Bio można stosować tylko jak są temperatury dodatnie. Przy temperaturze -10 ulega żelowaniu. Robiłem test w zamrażarce, małą próbkę tego paliwa wsadziłem i po kilku godzinach paliwo miało konsystencję podobną do lodów które uwielbiamy jeść.  :P  w zamrażarce według termometru było -20.
A co byłoby przy -30... to mogło rozwalić pompę.
Ale byliście nie świadomi jakie paliwo mieliście i nie wiedzieliście że coś takiego się dzieje.
Co do Ususa, lałem bio do C-328 to prawie to samo co C-330 to nie odczuwałem spadku mocy i wogóle nie kopcił podczas pracy, tylko przy lekkiej pracy, tzn przy zworzeniu czegoś śmierdziało i nie leję już.

Kolego KKKKris u ciebie było w spalinach czuć mocno przysmażonymi frytkami??
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #33 - Wtorek, 17.08.2010, 11:41:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: domino156
Kolego KKKKris u ciebie było w spalinach czuć mocno przysmażonymi frytkami??
A gdzie ja napisałem, że jeździłem na czymś takim? Wolałbym opał zalać.
Zapisane

domino156 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2005 1.4TDI

« Odpowiedz #34 - Wtorek, 17.08.2010, 13:01:42 - NIEPRZECZYTANA »

nie pisałeś że jeździłeś, ale napisałeś że po ekspertyzie wyszło że 80% paliwa to biopali.
Więc jeździłeś nieświadomie, albo Twój ojcie.
 Dlatego tak się zapytałem
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #35 - Wtorek, 17.08.2010, 13:38:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: domino156
Kolego KKKKris u ciebie było w spalinach czuć mocno przysmażonymi frytkami??
A gdzie ja napisałem, że jeździłem na czymś takim? Wolałbym opał zalać.
nie pisałeś że jeździłeś, ale napisałeś że po ekspertyzie wyszło że 80% paliwa to biopali.
Więc jeździłeś nieświadomie, albo Twój ojcie.
 Dlatego tak się zapytałem
domino156, umiesz czytać ze zrozumieniem??? Ja nie mogę  :rotfl:
Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #36 - Wtorek, 17.08.2010, 13:40:56 - NIEPRZECZYTANA »

domino156 popatrz co KKKKris napisał w pierwszym zdaniu wypowiedzi:
Cytuj
Nie wiem na ile ta historia jest prawdziwa
wnioski płyną same...
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #37 - Wtorek, 17.08.2010, 13:41:37 - NIEPRZECZYTANA »

domino156 popatrz co KKKKris napisał w pierwszym zdaniu wypowiedzi:
Cytuj
Nie wiem na ile ta historia jest prawdziwa
wnioski płyną same...
O tym właśnie mówię..
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #38 - Wtorek, 17.08.2010, 19:40:16 - NIEPRZECZYTANA »

No i coś dla zwolenników BIO
http://img33.imageshack.us/f/rzepak.jpg
choć nie wiem jak to się ma do takiej wklejki w audi:
http://goodhope.pl/pugi/a5/bio_mowimy_nie.jpg
« Ostatnia zmiana: Środa, 18.08.2010, 06:39:57 wysłane przez KKKKris » Zapisane

mbm Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szwecja
Samochód: T5 caravella / honda ufo ctdi+

« Odpowiedz #39 - Środa, 18.08.2010, 14:54:18 - NIEPRZECZYTANA »

wczoraj napisałem do info seata czy mój toledo jest przystosowany do tankowani bio i taką oto odpowiedź dostałem:
Szanowny Panie,

Dziękujemy za wiadomość, z której treścią dokładnie się zapoznaliśmy.

W odpowiedzi na maila informuję, iż mozliwość stosowania biopaliw w samochodach marki SEAT
uzależniona jest nie tylko od rodzaju silnika, ale również całego osprzętu.
Większość samochodów SEAT nie jest jednak dostosowana do używania biopaliw, a taka informacja
jest umieszczana indywidualnie w każdym samochodzie na klapce wlewu paliwa. Z reguły jest
to komunikat \"NOT FOR BIODIESEL\"
Dodatkowo, po otrzymaniu numeru identyfikacyjnego, możemy zweryfikować czy dany samochód
został wyprodukowany jako pojazd dostosowany do używania biopaliw.

W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do korzystania z infolinii 0801 666 999.


Z poważaniem,
-----
Anna Łaska
Specjalista ds. Obsługi Klienta
CENTRUM OBSŁUGI KLIENTÓW SEAT-a
Tel. 0 801 666 999
Zapisane
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #40 - Środa, 18.08.2010, 15:07:00 - NIEPRZECZYTANA »

wczoraj napisałem do info seata czy mój toledo jest przystosowany do tankowani bio i taką oto odpowiedź dostałem:
Szanowny Panie,

Dziękujemy za wiadomość, z której treścią dokładnie się zapoznaliśmy.

W odpowiedzi na maila informuję, iż mozliwość stosowania biopaliw w samochodach marki SEAT
uzależniona jest nie tylko od rodzaju silnika, ale również całego osprzętu.
Większość samochodów SEAT nie jest jednak dostosowana do używania biopaliw, a taka informacja
jest umieszczana indywidualnie w każdym samochodzie na klapce wlewu paliwa. Z reguły jest
to komunikat \"NOT FOR BIODIESEL\"
Dodatkowo, po otrzymaniu numeru identyfikacyjnego, możemy zweryfikować czy dany samochód
został wyprodukowany jako pojazd dostosowany do używania biopaliw.

W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do korzystania z infolinii 0801 666 999.


Z poważaniem,
-----
Anna Łaska
Specjalista ds. Obsługi Klienta
CENTRUM OBSŁUGI KLIENTÓW SEAT-a
Tel. 0 801 666 999
No to jest oczywiste  :!: Jeśli ktoś ma jeszcze co do tego wątpliwości to chyba próbuję przekonać samego siebie  :-X
Jest tak jak napisałem :
Cytat: toka
Zresztą na klapie paliwa jest wlepa żeby nie tankować żadnych paskudztw typu biodiesel i td  :!:
Zapisane
xMarcin95x Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: Toledo III

« Odpowiedz #41 - Piątek, 20.08.2010, 09:59:13 - NIEPRZECZYTANA »

Na bliskiej Bio Diesel Lałem do mojej Astry '95r i nawet nawet się spisywała
Zapisane
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #42 - Wtorek, 19.10.2010, 21:09:30 - NIEPRZECZYTANA »

 Przypomnialem sobie ze pare postow wyzej narzekalem na biodeslia i obwinialem ustrke, ktora spowodowac mial bioddiesel z Bliskiej.  Musze to zdementowac. Usterka nie miala nic wspolnego z paliwem z rzepaka,czy ropy naftowej.   Nie mowie ze biodesiel jest super, czy syf.
Mechanik wprowadzil mnie w blad. Halasowalo lozysko alternatora,powiedzial ze to zatkany wtrysk  ;D
Zmienilem mechania
Zapisane

lubie sobie pokierować
dj.skorpion88 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Okolice Białobrzeg i Grójca
Samochód: Seat cordoba vario 2000r 1.6 AKL 101psi

« Odpowiedz #43 - Sobota, 23.10.2010, 00:13:29 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: domino156
A co do samochodów po 2000 roku to powiedział że pompa jest konstrukcyjnie przystosowana do tego paliwa.
to zatankuj do opla zafiry czy vectry 2,0 gdzie pompa paliwowa jest delikatna i zwykła ropa słabej jakości już ją psuje :-X
a bioester to dziadostwo jakich mało nie dość że szkodzi na układ paliwowy to jeszcze wieksze spalanie spadek mocy i wcale nie wychodzi taniej :nonono:
zalałem to tylko raz  :evil: do c360 a właściwie brat i odrazu wtryski do regeneracji
Zapisane

ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #44 - Sobota, 23.10.2010, 16:28:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: dj.skorpion88
to jeszcze wieksze spalanie spadek mocy i wcale nie wychodzi taniej

Tutaj sie nie zgodze. Przynajmniej w moim przypadku wyszlo taniej. Nie czulem spadku mocy.Spalilo tyle samo, a koszt paliwa nizszy.   

Cytat: dj.skorpion88
vectry 2,0 gdzie pompa paliwowa jest delikatna i zwykła ropa słabej jakości już ją psuje

Jezdzilem HDI z PSA , gdzie uklad paliwa jest bardzo wrazliwy na zle paliwo i rowniez nie zauwazylem spadku na jakosci.



Oczywiscie nie oznacza ze Bioester nie wplywa na zywotnosc ukladu paliwowego,i i nie neguje ze Tobie spalil wiecej i wyszlo drozej.
Zapisane

lubie sobie pokierować
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Bioester na stacjach sieci Bliska - biopaliwo
Skocz do: