Witam!
Musiałem wymienić przednią szybkę, bo miałem pękniętą odkąd przywiozłem je od Niemca. Jak już zarejestrowałem w Polsce to nie nakleiłem tej naklejki rejestracyjnej na szybę bo wiedziałem, że i tak szyba do wymiany.... stąd liczne problemy przy każdej kontroli panów w niebieskich mundurkach....
Przedstawiony opis został wykonany na mojej Cordobie 6k ale w innych autach jest podobnie....
ale do rzeczy...
Potrzebujemy:
- szybę (ja kupiłem nowiuśką PILKINGTON wraz z kompletem uszczelek, oraz drutem do wycinania szyb za 270 pln)
- klej do szyb ( użyłem sikaflex 265)
- grunt pod klej ( użyłem z rodziny sikaflex primer i actiwator do szyb)
- drut do wycięcia szyb
- śrubokręty
- odtłuszczacz (ja użyłem benz. ekstrakcyjną)
- klucz 13 do wymontowania wycieraczek
- pitolet do kleju (ja użyłem na powietrze, bo w moim garażyku jest kompresor:)
- druga osoba do pomocy (mi pomagał tata, akurat był w domu, no i niedoszły szwagier pstrykał foty i po browary jeździł
- obowiązkowo wspomagacz (użyłem LECHA:)
do dzieła:
Otwieramy drzwi, oklejamy słupek taśmą by nie porysować lakieru, podważamy listwę plastikową która wchodzi na szybę śrubokrętem delikatnie! listwa wyskakuje nam z zaczepów....
Teraz wchodzimy do środka autka i odkręcamy rączki, i wysuwamy słupki, nie będę się o tym rozpisywał bo każdy spokojnie sobie z tym poradzi.... no i lusterko wsteczne przekręcamy nóżkę w jedną stronę (nie pamiętam już w którą) i elegancko je ściągamy...
widok po zdęjęciu słupka plastikowego....
Kolejnym krokiem jest demontaż wycieraczek, ściągamy plastikowe zaślepki, i odkręcamy kluczem 13
Kolejnym krokiem, jest ściągnięcie całej zabudowy podszybia, prosta czynność wszystko na zatrzaskach.... widok po zdemontowaniu...
Następnie, gdy już mamy wszystkie plastiki w środku i na zewnątrz zdemontowane, przekuwamy w którymś miejscu klej (ja to zrobiłem nożykiem) i przepychamy drut.... jedna osoba na zewnątrz druga w środku na końce druta mocujemy wkrętaki i zaczynamy! tniemy dookoła szybę z przerwami żeby nie urwać druta....
po obcięciu wkoło podnosimy starą szybę i wpizdu z nią
teraz musimy pozbyć się resztek kleju, którego zostało sporo.... musimy wszystko ładnie doczyścić (ja użyłem nożyka, a na koniec papierku ściernego)
Teraz odtłuszczamy szybkę i miejsce na szybkę dokładnie! (ja użyłem benzyny ekstrakcyjnej)
Od razu nakleiłem naklejkę, którą otrzymałem, przy rejestracji żeby potem się nie męczyć....
Kolejny etap to pomalowanie miejsca w aucie, w które będzie przychodziła szyba, oraz samej szyby po jej czrnym pasie specjalnie do tego przygotowanym, Activatorem oraz primerem .....
Activator niby wżera się w strukturę szkła i metalu, a primer to podkład dla kleju....
Teraz musimy odczekać ok 10 minut na odparowanie.... co by nie marnować czasu chwilka relaxu...
Pistolet z klejem w dłoń i smarujemy..... klej musi mieć przynajmniej 7mm grubości, więc nie dziadujemy.....
Wkładamy nową szybę i ustawiamy ją w równych odległościach na boki i góra dół.... następnie dookoła ją delikatnie dociskamy...
Naklejamy, taśmę po bokach i na górze na wszelki wypadek, i to wszystko.... gdy klej wyschnie (mój dobę schnie) składamy plasiki i gotowe....
Sorki za składnię, ale jestem już trochę zmęczony.....
edit by daniels: instrukcja wrzucona, dyskutować można w tym wątku:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=7458.new#new