Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Naklejka IKS - Fotoinstrukcja przyklejania  (Przeczytany 5917 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
kuczy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdynia
Samochód: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM

« Poniedziałek, 31.03.2008, 07:41:04 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.

Prośba do moderatorów o ocenę, czy moja fotoinstrukcja jest potrzebna i przydatna - myślę że nowe osoby mogą skorzystać - sam się zastanawiałem jak to wykonać...  - jeśli temat jest (szukałem i chyba nie ma) to pokornie proszę o usunięcie postu ;)


Naklejka z Logo Internetowego Klubu Seata


Po otrzymaniu naklejki każdy z nas zastanawia się nad tym, w jaki sposób prawidłowo nakleić ją na nasze kochane autko. otóż:

- Naklejka jest wykonana i dostarczona w postaci dwóch arkuszy, na jednym widnieje obrys Polski i nick, na drugim są trzy czerwone paski.
- trzymając tą "kanapkę" mamy trzy bardzo ważne warstwy (w dalszej części instrukcji będziemy tymi nazwami):

  • Podłoże - jest to dość gruby papier (u mnie koloru niebieskiego) chroni klej przed zabrudzeniem
  • Naklejka właściwa - wykonana z pasków folii - to jest to co będziemy naklejać
  • Warstwa wierzchnia - bardzo ważna warstwa - papier przypomina opatrunek z apteki, jest dość elastyczny

1. Przygotowanie podłoża.
Karoseria samochodu powinna być sucha, oczyszczona i odtłuszczona (szmatka, spirytus lub płyn czyszczący)

2. Kolejność naklejania
Zalecam następującą kolejność:  1 - obrys Polski z nickiem, 2 - czerwone "paski"

3. Odseparowanie warstw
Jest to bardzo ważne, aby cała operację wykonywać w spokoju, tuż przed naniesieniem naklejki na karoserię:

  • W rogu naszej "kanapki" rozwarstwiamy warstwę Podłoża od Warstwy werzchniej - powierzchnia arkuszy jest na tyle duża, że napewno znajdziemy miejsce gdzie będzie to mozliwe.
  • POWOLI rozwarstwiamy naszą "kanapkę" - w praktyce zalecam takie działania, aby Warstwa wierzchnia była mniej narażona na nasze działanie, natomiast Podłoże można odginać pod dość sużym kątem > 90 st.
  • UWAGA - Naklejka właściwa powinna pozostać przyklejona do Warstwy wierzchniej - mówiąc po ludzku naszym oczom powinna się ukazać naklejka od strony tyłu - czyli patrząc na naklejkę tak jakby od strony karoserii

4. Proces naklejania
Część naklejki z obrysem Polski przykładamy zgodnie z fotografią:
- mała wskazówka - aby wyszło to równo zachęcam do posłużenia się częścią "Północną" naszego kraju - jest to właściwie jedyny punkt odniesienia - naklejając naklejkę zwrazamy uwagę, aby powierzchnia np. lampy była równoległa do tej części naszej naklejki.



Po delikatnym przyłożeniu "Północy kraju" płynnym ruchem dłoni najkejamy całość. Gdy naklejka będzie już na swoim miejscu możemy ją docisnąć miękkim materiałem co widać na fotce.

Powoli odrywamy Warstwę wierzchnią:


I już jesteśmy w połowie drogi:


5. Przygotowanie "czerwonych paseczków"
Osobny punkt, gdyż musimy zwrócić uwagę na kilka rzeczy:
- Odseparowanie warstw - wykonujemy tak samo jak w punkcie nr.3  ALE UWAGA - paseczki są bardzo delikatne - zwłaszcza bardzo mała część znajsująca się na "środkowym zachodzie" patrząc na całe logo - dlatego przy rozwarstwianiu zwracamy szczegołną uwagę, aby każda część pozostała na Warstwie wierzchniej - jeśli paseczki nie chcą nas słuchać i odchodzą razem z podłożem to nie panikujcie - w tym momencie tuż za miejscem rozwarstwienia ściskamy jednym palcem naszą "kanapkę", pozostawiamy Warstwę wierzchnią płasko, natomiast Podłoże wyginamy pod b duzym kątem - dzięki temu paski się odkleją od podłoża i wrócą na swoje miejsce na warstwie wierzchniej.

6. Proces naklejania - czerwone paseczki

Jest to najtrudniejszy moment całej operacji, gdyż obie części musimy do siebie dopasować... jednak jeśli zrobimy to spokojnie i z wyczuciem to jest to łatwizna.
- przygotowaną wcześniej naklejkę delikatnie zbliżamy "stroną zachodnią" do naklejonego obrysu Polski.
- przez Warstwę wierzchnią mozna zobaczyć obrys Polski... i tutaj jest najważniejsza część procesu - musimy idealnie dopasować "maskę samochodu" do miejsc na paseczkach.

Prwidłowe dopasowanie wygląda tak:
- na fotce mozna zobaczyć, że przez Warstwę wierzchnią widać dość wyraźnie obrys kraju



7. Czynności końcowe
Po naklejeniu paseczków znów używamy miękkiego materiału, aby docisnąć naklejkę do karoserii (fotka chyba zbędna), a następnie odklejamy Warstwę wierzchnią:



Po wielu wrażeniach i przyspieszonym biciu serca naszym oczom ukazuje się najwspanialszy widok na świecie:


Teraz wracamy do domku, otwieramy  :pub:  albo  :drunk: i cieszymy się z naszego seacika. Oczywiscie strzelamy fotkę i wrzucamy do wątku:

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3568.0

END.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 31.03.2008, 07:49:54 wysłane przez daniels » Zapisane

Byłe autko: Cordoba '94 1.8i GLX 90KM benzyna A.D.94 - ETRT/ET 18,139 / 17,873 - II Miejsce w klasie A2  - Borsk 2009
Tworzenie stron internetowych
daniels81
Gość



« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 31.03.2008, 07:51:43 - NIEPRZECZYTANA »

Temat się przyda, został tylko przesunięty do odpowiedniego działu i wrzuciłem pare poprawek :pub:
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Instrukcje, poradniki, informacje» Naklejka IKS - Fotoinstrukcja przyklejania
Skocz do: