Mając trochę wolnego czasu postanowiłem pobawić
się w zmianę podświetlania przycisków w moim SX-sie 
Zaczynamy od wymontowania przełącznika z samochodu lekko go podwarzając na rogu...
Mając go już na stole zabieramy się do zabawy i dostajemy się do środka.

Oryginalnie u mnie było czerwone podświetlanie, ja zmieniłem je na niebieskie.
Do każdego przełącznika potrzebna będzie co najmiej jedna dioda oraz rezystor
o wartosci 560 ohm lub cos blisko tej wartości.
PRZEŁĄCZNIK PODGRZEWANIA TYLNEJ SZYBY: Potrzebne nam będą:
- dioda czerwona 3mm
- dioda niebieska 3mm
- rezystor 2 szt wartość 560ohm
- koszulka termokurczliwa
- wkrętak do podwarzania obudowy
- lutownicaOto i on:


W celu dostania się do środka podwarzamy obudowę wkrętakiem przy zatrzaskach tak jak na fotce:


Tak to wygląda po rozebraniu. Zatępujemy tą żarówkę z czerwonym kapturkiem diodą niebieską 3mm, tą drugą żarówkę (odpowiedzialną za świecenie podczas gdy ogrzewanie szyby jest włączone) zamieniamy na diodę czerwoną również 3mm (oczywiście stosując rezystory):

UWAGA!!
Ważne jest aby wstawiając diodę nie pomylić plusa z minusem, gdyż nie będzie nam świecić.
Na fotce przedstawiłem jak wygląda biegunowość w tym przełączniku:

Teraz wydobywamy stare żarówki i montujemy diody tak jak pokazane jest to na zdjęciu. Ja rezystor umieściłem dodatkowo w koszulce termokurczliwej tak na wszelki wypadek. Na tej fotce pokazane jest umieszczenie rezystora dla diody niebieskiej:

Następnie montujemy drugi rezystor dla diody czerwonej tak jak na fotce:

To by było na tyle, całość skaładamy w odwrotnej kolejności i lecimy do auta zobaczyć efekt.

Tak to wyszło u mnie:

Mam kiepski aparat i zdjęcie nie oddaje całego efektu.
Postaram się zrobić jakimś lepszym aparatem i wtedy wrzucę foty.
PRZEŁĄCZNIKI ELEKTRYCZNYCH SZYBTutaj w zależności od w sumie to niewiem od czego chyba rocznika, albo modelu no nie ważne
występują przełączniki o różnej ilości pinów. Opis który ja przedstawiłem jest do przełączników
5-cio pinowych, ale jak ktoś go zrozumie to z innymi bez problemu sobie poradzi, będzie musiał
tylko zlokalizować biegun dodatni i ujemny...
Potrzebne nam będą:
- dioda niebieska 3mm
- rezystor wartość 560ohm
- wkrętak do podwarzania obudowy
- koszulka termokurczliwa
- lutownicaDostajemy się do wnętrza podważająć najpierw z jednej strony potem z drugiej tak jak na zdjęciu:

Tak to wygląda, należy uważać na te blaszki w środku żeby ich nie pogubić.

Usuwamy starą żarówkę:

Następnie wstawiamy niebieską diodę 3mm uważająć przy tym by nie pomylić plusa
z minusem bo nie będzie świeciło:

Teraz składamy z powrotem i tu możemy napotkać mał problem, gdyż te blaszki przeskakują tam
w środku i po złożeniu przełącznik nie działa.... Jednak zauważyłem, że należy go składać w takiej
pozycji jak na zdjęciu (pozycja opuszaczania szyby w dół) i wówczas jest OK:

Teraz idziemy do autka bierzemy ze sobą lutownice, rezystor i koszulkę termokurczliwą i lokalizujemy
kabel do bieguna plusowego ( w moim wypadku szary) przecinamy go i montujemy na nim rezystor
UWAGA: Nie podłączać wcześniej przełącznika bo spalimy diodę i całość zaczyna się od nowa...



Gdy wykonamy wszystko jak na zdjęciach montujemy przełącznik
i cieszymy się efektem końcowym:


Tak wygląda całość u mnie w aucie:
