+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem z gazem i bledy komputera
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z gazem i bledy komputera  (Przeczytany 15687 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Sobota, 22.12.2007, 22:34:38 - NIEPRZECZYTANA »

otoz kolega EyRm1n na ostatnim spocie sprawdzil mi komputer od PB i co wyszło

Kod:
2 Faults Found:
00561 - Mixture Adaptation
        15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached
00561 - Mixture Adaptation
        14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

jak wyczytałem w sieci jest to spowodowane tym ze komputer od LPG jest podpiety bezposrednio do lambdy i on dopiero przekazuje odpowiednie wartosci do kompa PB czyli jesli przełaczy sie na LPG silnik od razu dostaje ten blad ze wzgledu ze emulator lambdy od LPG nie wyrabia z wartosciami i przekazuje bledne wartosci do kompa od PB co powoduje automatyczne przełaczenie sie komputeraz w tryb serwisowy no i automatycznie prawie 2 krotnie wzrasta spalanie
Powiedzcie czy ma ktos jakis pomysl na ten temat albo sie spotkal i wie jak to roziwazac

Jest na to sposob ale jak dla mnie bez sensowny wogole otoz mozna wstawic przekaznik ze za kazdym przełaczniem gazu komputer od PB jest resetowany, a to prowadzi do drastycznego skrocenia jego zywotu.

Gaz zamonotowany to sekwencja polska GAZ-TECH 500 z 2 ohm wtryskami
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 23.12.2007, 13:22:17 - NIEPRZECZYTANA »

no podjade do gazowników i tak zgadza sie ten emulator podaje wartosci do komputera wartosci sondy i oszukuje ja
tylko nie wiem czy to wina gazu czy cos nie tak w silniku sonda jest raczej dobra
a dodam ze na zimnym przerywa co moment tak jakby w okreslonym czasie tzn co pewien okres 

swiece zmienilem i dalej to samo
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 23.12.2007, 13:23:55 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Zyga4don Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: SHARAN 1.8 T

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 25.12.2007, 11:01:16 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdz zaplon tez mialem ten bląd powiedzieli mi ze blad wprowadza gaz, bo nie emuluje lambdy, z tymze ja walczylem ze spalaniem i spadkiem mocy. byl moment ze mialem wstawiona srube zamiast krokowca i odlaczone lambde od gazu i roznicy nie bylo. regualcja gazu wg mnie nic nie pomoze a sama obecnosc w/w instalacji zawsze bedzie generowac jak nie te to inne bledy do kompa.
Zapisane

<table><tr><td align="center"><iframe border="0" framespacing="0" src="http://dodatki.net/pliki/licznik_do.php?obraz=59&r=2011&m=5&d=21&tekst=ZLOT IKS" frameborder="no" height="50" scrolling="no" width="100"></iframe></td></tr><tr><td align="center"><a href=\"http://dodatki.net\">Dodatki na bloga</a></td></tr></table>
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #3 - Sobota, 05.01.2008, 09:53:34 - NIEPRZECZYTANA »

no i wyszło prawda bylem u gaziarzy i sie okazalo ze blad wyskakuje przy przełaczeniu na gaz wtedy lacza sie dwa paliwa i mieszanka jest za bogata a w czasie jazdy np gdy go cisne i sie przelaczy na gaz to wyskakuje za uboga i ot caly problem gaz jest dobrze ustawiony na benzynie chodzi tez ok i lambda dziala bo jest nowa

a tu mam wynik z analizatora spalin na gazie moze ktos mi wiecej o tym powie bo nie mam pojecia
CO      0.00%
CO2    13.90%
HC      14 ppm
O2      0.32%
NO      0 ppm
LAMBDA 1.017
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #4 - Sobota, 05.01.2008, 13:08:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: uszek
okazalo ze blad wyskakuje przy przełaczeniu na gaz wtedy lacza sie dwa paliwa
to albo kombinuj z ustawieniem faz nakladania (czasem) albo olej sprawe
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #5 - Sobota, 05.01.2008, 16:37:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
albo olej sprawe
tak zrobie:D
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
pa84 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: VC 2.2 DTI, IBIZA SPORT 1.4 BXW 2006r.

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 22.01.2008, 18:31:18 - NIEPRZECZYTANA »

raczej gaz nie jest odpowiednio ustawiony niech ci sprawdzą albo podmienia komp gazowy
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 22.01.2008, 18:34:37 wysłane przez pa84 » Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #7 - Sobota, 08.03.2008, 19:24:48 - NIEPRZECZYTANA »

No i sie pojawil pierwszy problem po przejechaniu 45 tys  od zalozenia
Mam sekwencje gaz-techa i jak na razie bylo spox az do tej pory gdy rano zapale silnik to gdy jeszcze nie przekroczy 40 stopni (przelacza sie po osiagniecu temp 40C i obrotów 2000) to auto jedzie na benzynie ale jesli na przełaczniku od gazu jest ustawione w ten sposob zeby po osiagnieciu temp i obrotów automatycznie sie przełaczyl to dopoki sie nie przełaczy to silnik chodzi tak jakby co chwile na cylinder nie dostawał paliwa albo dostawal za duzo i szarpie co chwile jest to troche irytujace i uciazliwe podczas jazdy bo sie jedzie a co pare sekund szarpniecie gdy przełacze na benzyne(przelacznik na benzyne) to szarpanie zupelnie ustaje powiedzcie co to moze byc (podejrzewam kttorys wtrysk od gazu albo leje albo nie wiem)

drugi problem jest taki ze gdy temp osiagnie te 40 stopni i chce juz sie przełaczyc na gaz to jest tak ze gaz nie moze wskoczyc i to tak wyglada jakby brakowało paliwa w cylindrach i auto przestaje jechac po czym znow ciagnie i tak pare razy az sie unormuje i bez problemu jedzie

gdy te 2 sprawy przejde czyli po przejechaniu ok 4 km auto normalnie jedzie na gazie i nie ma z nim zadnych problemów po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu jest wszytsko ok i zadnych problemów
auto pali 8 litrów gazu czyli tak jak na poczatku przy nowej instalacji swiece zmienione ok 5 tys temu i naprawde nie wiem czego sie czepic bo nie za bardzo mam pojecie co i jak

przed swietami jade do gazowników z tym i na wymiane filtrów od gazu ale chce juz jechac z czyms co moge im powiedziec z jakims pomysłem konkretnym
ma ktos jakis pomysł jak to ugryzc
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
matii Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: VW Passat 3C TDI Sportline CBBB '09

« Odpowiedz #8 - Sobota, 08.03.2008, 19:48:53 - NIEPRZECZYTANA »

Ja tutaj stawiałbym na filtr gazu  :-X
A na wolnych obrotach normalnie chodzi??
Zapisane

Klub Seat Cordoba

Była Cordoba FL Vario TDI ALH i Polo 07 TDI AXR
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #9 - Sobota, 08.03.2008, 19:53:59 - NIEPRZECZYTANA »

nie na wolnych obrotach jest to samo dopiero jest ok po tych paru zabkach i jak juz sie silnik dobrze zagrzeje
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
guayre Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: była Ibiza '01 1.9TDi AGR+ __-__ jest Toledo '02 ASV

« Odpowiedz #10 - Niedziela, 09.03.2008, 09:26:14 - NIEPRZECZYTANA »

Ja też bym był za filtrem, w swojej starej bravie mialem podobne problemy, filtr wymienilem i jak reka odjal.
Zapisane
pa84 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: VC 2.2 DTI, IBIZA SPORT 1.4 BXW 2006r.

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 09.03.2008, 21:48:52 - NIEPRZECZYTANA »

No i sie pojawil pierwszy problem po przejechaniu 45 tys  od zalozenia
na sekwencji i na naszym polskim gazie to filtr warto wymienic co 20tys znajomy wymienia wklad co 10tys a ten drugi co 20tys
wczoraj wymienialismy ze znajomym w jego Audi B4 Quatro filtr mial przejechane na nowym gazie 30tys i filtr wyglodał jak wegielek nie sadzilem ze tak moze filtr wyglodac
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 09.03.2008, 21:50:57 wysłane przez pa84 » Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #12 - Niedziela, 09.03.2008, 21:51:47 - NIEPRZECZYTANA »

Ja wymieniam filtry w instalacji co 20 tys. km. Przejechałem na gazie 30k km i oprócz walniętego kompa od gazu zero problemów.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 09.03.2008, 22:00:46 - NIEPRZECZYTANA »

filtr gazu http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5867.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
incassentodegas Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: małopolskie
Samochód: Ibiza 1,4 SXE z 98/99' silnik APQ + lpg: KME Diego z Matrixami

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 10.03.2008, 19:35:00 - NIEPRZECZYTANA »

Problem z szarpaniem na jeszcze zimnym silniku T<80'C po przełączeniu na gaz w sekwencji może wynikać min z:
1. Fatalnej jakości gazu
2. Z nieprawidłowych map gazu - wynikających ze złego ich zrobienia na wejściu (tylko zwykła autokalibracja bez jazdy z map sensorem na noPb i lpg). To może powodować rozjazd map kompa benzyny i spirala się nakręca.
3. Błąd skladu mieszanki 561 może być powodem - przypuszczam, że coś powoduje że te dwa paliwa nachodzą na siebie podczas przełączania noPb -> lpg i silnik się dławi, dopiero jakiś przejechany dystans powoduje przedmuchanie kolektora dolotowego i jazdę na prawidłowej mieszance lpg z powietrzem - u mnie to była usterka zaworu na reduktorze po ok 60 tys km, który przepuszczał na postoju gaz z samej tylko rurki idącej od wielozaworu z butli i ten oto gaz rozprężając się, przechodził przez listwę do kolektora dolotowego. Nie były to duże ilości, ale na tyle znaczne, że musiałem kręcić rozrusznikiem z 3-5 sek po kilku godzinach postoju.
4. Uwalony czujnik temp cieczy chłodzącej - może tylko w niskich temp zubażać lub za bardzo wzbogacać mieszankę paliwa. W temp 70 - 90 może zachowywać się normalnie (zdarzają się takie przypadki) - ale wtedy dławiłby się na noPb i na lpg.
5. Zasyfiała listwa wtryskiwaczy - ja czyściłem swoją u gazmenów po ok 70 tys.km. Była zajechana czarnym mazutem i trzepało na zimnym silniku i na wolnych obrotach - mazut sklejał płytki od wtrysków Matrix. Dobiero ciepły silnik i przygazówa oraz jazda pow 2,5 tys obr powodowały zniknięcie objawów. A wymieniam filtry co 15 tys km lotny i 30 tys km ciekły - i pilnuję tego.

Nie uważam, że to filtr gazu - bo na wolnych obrotach instalacja byłaby OK, tylko przy większym zapotrzebowaniu (p.obciązenie i obr pow 3 tys. powodowałyby szarpanie i dławienie na zimnym i ciepłym)
Nie sądzę że to lambda, gdyż podczas przełączania z no Pb na lpg jeszcze ona często nie pracuje (lambda z podgrzewaczem może ???...) Dopiero jest w pełni funkcjonalna przy nagrzanym silniku. Jeżeli jest walnięta (albo często uwalony kabel komunikacji z kompem) to odstawia cyrki na ciepłym silniku - falowanie, kopcenie czy zarłoczność na każde paliwo.
Zakładam, że instalacja WN jest w dobrym stanie - często nowe komponenty made in China (z nabitymi napisami, że to UE, czy France, itd) są gorszej jakości niż wysłużone oryginały sprzed np 9-10 lat....

Ja mam jedną zasadę - jak coś zaczyna szwankować w silniku:
1. Wyjeżdzam do sucha butlę z gazem.
2. Przełączam manualnie centralkę na tylko noPb
3. Reset kompa benzyny
4. Jazda ok 200 - 300 km na benzynie
5. Zczytanie błędów w kompie benzyny
6. Są błędy - diagnozuję w dobrym warsztacie elektromechanicznym
7. Nie ma błędów na noPb - analizuję wszelkie warianty pracy na lpg (przepuszczanie gazu przez zawór na red, wtryskiwacze, filtry, tankuję gdzie indziej gaz itp, szukam po forach podobnych objawów
8. Z rozeznanym wstępnie tematem jadę do gazowników, podpinamy pod kompa gazu i próbujemy rozwiązać problem - może nie za pierwszym razem, ale zawsze w końcu się udaje.

Zdrowy silnik na noPb --> podstawy do dobrej pracy na lpg

Już prawie 80 tys km na lpg - ibiza '99 1,4 APQ, sekwencja KME Diego + Matrix

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 10.03.2008, 19:37:03 wysłane przez incassentodegas » Zapisane

Radio Barcelona, Radio Madrida......
Radio Bolero
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Problem z gazem i bledy komputera
Skocz do: