+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» TDI a HDI
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: TDI a HDI  (Przeczytany 28445 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Pawel25071979 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Seat IBIZA 1.9 TDI, 2001, 90KM

« Czwartek, 20.12.2007, 07:59:54 - NIEPRZECZYTANA »

Takie pytanko
Mam ibiza 1.9 TDI 90 KM ( pierwszy diesel ) i myslałem że normalną sprawą jest że podczas przyśpieszania słychać taki "warkot" bo w końcu to diesel. Ale wczoraj miałem okazje przejechać sie peugotem 206 2.0 HDI 90 KM i co mogę powiedzieć:
- o wiele lepsza kultura pracy silnika na biegu jałowym( brak wibracji czy zimny czy ciepły)
- ciszej pracuje
- podczas przyśpieszania brak jakiego kolwiek warkotu ( w moim TDI jak traktor )
- przy większych prędkościach ( powyżej 120 km/h ) pracuje cichutko ( w TDI głośny basowy dzwięk, uciążliwy )
- lepiej sie zbiera w zakresie 1000-2000 obr/min

Podumowując, trzeba sie zastanowić chyba nad miana na taka 206-tke bo o wiele lepiej sie jezdzi, chyba że z moim seacikiem jest coś nie halo. Jeżeli ktoś ma jakieś uwagi dotyczące że coś jest nie tak z moją Ibi to prosze o pomoć ( chyba że ten typ tak ma ) oraz proszę o opinie odnośnie waszych cacuszek.

Pozdro
Zapisane
kotu Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza SDI

« Odpowiedz #1 - Czwartek, 20.12.2007, 08:13:34 - NIEPRZECZYTANA »

O ile się nie mylę to peugeot ma układ zasilania typu Common rail, a tu masz volkswagenowską pompę wtryskową(albo pompo-wtryskiwacze nie wiem jak to w tym konkretnym silniku jest). Pompa zawsze była i raczej będzie głośniejsza.
Zapisane

Pawel25071979 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Seat IBIZA 1.9 TDI, 2001, 90KM

« Odpowiedz #2 - Czwartek, 20.12.2007, 08:27:02 - NIEPRZECZYTANA »

Mam silnik ALH z pompa wtryskowa  :(  i tu możesz miec racje. I to może byc przyczyna tej głośnej pracy i tego basu podczas przyspieszania?
Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #3 - Czwartek, 20.12.2007, 09:06:51 - NIEPRZECZYTANA »

Daj spokój, jedyny silnik diesla coś warty w 206 to 1.6 HDI 110KM, 2.0 jest duzo wolniejsze i wciąga paliwo jak benzyniak takze bez sensu pakować sie w takeigo peugeota, ładny jest fakt ale VW jest na pewno wytrzymalszy i bardziej podatny na mody, mocnych 206tek w HDI jeździ może kilka w Europie a mocnych TDI to masz na samym forum iks co najmniej 5 jaK dobrze licze : mirass, rob, spons, nerwus, ja
Zapisane
marmax3 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 20.12.2007, 09:20:05 - NIEPRZECZYTANA »

Pawel25071979: HDI - to kolejna generacja diesla. Tak jak napisał kotu - na common rail'u. Twoje TDI jest po prostu starsze konstrukcyjnie o .... dekadę!
To tak jak byś chciał porównać benzynkę na gaźniku i wtrysku ;-)
Zapisane

Cordoba: Yaris Verso: Citroen C4 Picasso:
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #5 - Czwartek, 20.12.2007, 09:42:11 - NIEPRZECZYTANA »

Ale praca TDI jest jak muzyka :ok:  :ok:  :ok:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
Pawel25071979 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Seat IBIZA 1.9 TDI, 2001, 90KM

« Odpowiedz #6 - Czwartek, 20.12.2007, 10:19:09 - NIEPRZECZYTANA »

Ale jest jeden bardzo ważny plus: "sporo mniej pali" , tak okolo 1-1,5 litra biorąc pod uwagę że jazda taka zamą prędkościa.

A tak przy okazji, mam takie pytanko:
- Wszyscy mówiąż że ich zawór N75 "cyka", a ja nie słysze aby mój cykal. Sprawdzałem w taki sposób że na włączonym zapłonie starałem sie cos usłyszeć, ale na marne. Czy to oznacza że moj zawór nie działa ? Dodam że byłem ostatnio w ASO i podłaczyli mi do kompa i nie wyszły zadne błędy. Więc co jest grane ? Czy tak ma być ? I ile może kosztować taki zawór ?
Dodam ża moją IBI jest z 2001 , silnik ALH
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 20.12.2007, 10:22:24 wysłane przez Pawel25071979 » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #7 - Czwartek, 20.12.2007, 10:27:53 - NIEPRZECZYTANA »

Pawel25071979, albo sie przyzwyczaisz albo zmien silnik / samochod
Nic z tym nie zrobisz - TO normalne.

A dlaczego normalne to juz napisali.

Ale praca TDI jest jak muzyka :ok:  :ok:  :ok:
Dla mnie TDI 110 juz ladnie pracuje (dzwiek turbiny)  :ok:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Pawel25071979 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Seat IBIZA 1.9 TDI, 2001, 90KM

« Odpowiedz #8 - Czwartek, 20.12.2007, 10:47:06 - NIEPRZECZYTANA »

Napewno sie przyzwyczaje, ale jak wygląda sprawa z tym N75, ma cykać czy nie? I skoro umnie nie cyka a komp nie wykazał błędów to co sie dziaje ? jakies sugestie , propozycje ?
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 20.12.2007, 10:59:46 - NIEPRZECZYTANA »

N75 steruje turbina i na wylaczonym silniku nic nie uslyszysz :D
Co najwyzej mozesz cos slyszec przy wyzszych obrotach, ale szczerze o pierwsze slysze ze tam cos cyka, przynajmniej u mnie nie.

Co do HDI to moze i lepiej sie zbiera ponizej 2000 obr (zasluga CR), ale w takim zakresie obrotow jezdzisz tylko po miescie :D A na trase to sie liczy od 2000 w gore a tam to juz taki HDI mieknie jak nic.
Do tego twoj TDI spokojnie sie bedzie krecil do 4200-4500 a taki HDI traci moc juz przy 3500. Dodatkowo to zupelnie inny typ silnika (z tego co sie orientuje nie maja wogole IC).
Jesli chodzi o wibracje na zimnym to moze i jakies tam male sa ale nie przesadzaj, a jesli masz duze sprawdz poduszki pod silnikiem ;)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #10 - Czwartek, 20.12.2007, 13:27:49 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Pawel25071979
ale jak wygląda sprawa z tym N75, ma cykać czy nie?
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6279.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2143.msg24506#msg24506
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tominator
Gość



« Odpowiedz #11 - Czwartek, 20.12.2007, 14:20:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Pawel25071979
Ale jest jeden bardzo ważny plus: "sporo mniej pali" , tak okolo 1-1,5 litra biorąc pod uwagę że jazda taka zamą prędkościa.
JEżeli dobrze zrozumiałem to mówisz o HDI a jeśl itak to jedna wielka bzdura, HDI spokojnie wciąga 6-7l, Twoja Ibiza żeby tyle wciagneał to musi łądnie dostać po garach
Zapisane
Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #12 - Czwartek, 20.12.2007, 15:53:15 - NIEPRZECZYTANA »

Wazne jeszcze jest ze pompa common rail w przypadku naszego polskiego paliwa to dosc ryzykowne posuniecie. Wymiana takiej pompy z tego co slyszalem to o wiele kosztowniejsza zabawa niz w TDI.

Kiedys zastanawialem sie nad kupnem wlasnie takiego francuza z silnikiem 1,6 HDI, ale jak widac wybralem Ibi w TDI i jestem z tego wyboru bardzo zadowolony.

Czasem trzeba zrezygnowac z jednego (w tym przypadku z komfortowej i cichej pracy silnika) by zyskac cos o wiele drozszego......kazdy posiadacz Ibizy bedzie wiedzial co.

Pozdrawiam
OF
Zapisane
nerwus
Gość



« Odpowiedz #13 - Czwartek, 20.12.2007, 16:46:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Tominator
a mocnych TDI to masz na samym forum iks co najmniej 5 jaK dobrze licze : mirass, rob, spons, nerwus, ja
wizz , kamil też maja mocne tdi ;D
Zapisane
Tominator
Gość



« Odpowiedz #14 - Czwartek, 20.12.2007, 16:48:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: nerwus
wizz , kamil też maja mocne tdi 
fakt miałem napisać szybkie ;D
Zapisane
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» TDI a HDI
Skocz do: