+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Syczący silnik
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Syczący silnik  (Przeczytany 28276 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Atom
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Poznań

« Niedziela, 09.12.2007, 16:09:28 - NIEPRZECZYTANA »

Witam!
Mam nie lada zagadkę do rozwiązania  :smile:
Problem przedstawia się następująco:
Na rozgrzanym silniku cos syczy w okolicy alternatora (jakby w środku w silniku). Na zimnym nie slychac tego zjawiska.
Madre ASO stwierdzilo ze to rozrzad. Wymieniono caly komplet: rolki, pasek, a nawet pompe wodną. Efekt pozostał :(
Alternator, sprezarke klimy mozna wykluczyc, bo przy zdjetym pasku ktory je napedza nic sie nie uspokoilo.
Dzwiek ten wystepuje od samego kupna samochodu. Przejechalem juz tak 35 tysiecy i nic sie nie dzieje, ale sam dzwiek zaczyna mnie denerwowac  :???: Porownywalem z innym takim samym silnikiem i tam nie ma tego syczenia.

SILNIK TO 1,4 TDI (AMF)

Moze ktos mial ten problem???

PONIZEJ DO SCIĄGNIĘCIA DZWIEK SILNIKA

Dzwiek silnika

Dzwiek silnika 2
Zapisane
misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #1 - Niedziela, 09.12.2007, 16:13:32 - NIEPRZECZYTANA »

Syczy na postoju czy podczas jazdy?

ASO naciągnęło Cie na wymiane całego rozrządu  :?:   :huh:
Zapisane

Seat Leon TS bigT
Atom
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Poznań

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 09.12.2007, 16:18:21 - NIEPRZECZYTANA »

Podczas jazdy tegio nie slychac. Slychac to najbardziej na biegu jalowym. Po przygazowaniu dzwiek jakby zanika.
A co do rozrzadu. Powiedzieli ze to napewno rozrzad i wymienili, ale i tak nic to nie pomoglo. Nie mialem ochoty sie z nimi uzerac ze nie mieli racji, bo jak stwierdzili - "przeciez jest ciszej"  :o Jak dla mnie zero poprawy. Zreszta bylo to juz prawie 30 tysiecy temu, wiec bylo minelo. Dodam, ze aktualny przebieg to 61 tysiecy.
Zapisane
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 09.12.2007, 17:07:12 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie podobne syki/piski były powodowane przez piszczące łożyska alternatora - skoro u Ciebie można wykluczyć alternator, to może pompa cieczy chłodzącej lub wspomagania?
W moim przypadku wymiana łożysk alternatora spowodowała nieopisany brak dźwięków dodatkowych przy pracy silnika - słychać tylko klekot...
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Atom
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Poznań

« Odpowiedz #4 - Niedziela, 09.12.2007, 17:41:21 - NIEPRZECZYTANA »

Wraz z rozrzadem wymieniona zostala pompa cieczy chlodzacej i niestety nic to nie pomoglo.
Wspomaganie jest elektryczno-hydrauliczne i nie jest niczym napedzane. No i znajduje sie po drrugiej stronie niz owe syczenie.
Zapisane
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 09.12.2007, 21:35:06 - NIEPRZECZYTANA »

może jakaś nieszczelność za turbiną :pub:  :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 09.12.2007, 21:46:18 - NIEPRZECZYTANA »

A to syczenie bylo od nowosci czy nie ??
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Atom
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Poznań

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 09.12.2007, 22:15:56 - NIEPRZECZYTANA »

Jak go kupilem to juz tak bylo  :huh: Co do nieszczelnosci polaczen miedzy turbina, a intercoolerem to chyba wszystko jest ok. Dowiedzialem sie tez ze moze to byc obcieranie rozrzadu lub kola pasowego o ta plastikowa obudowe. Tylko czy wtedy wystepowaloby to tylko na rozgrzanym silniku??
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 09.12.2007, 22:17:37 - NIEPRZECZYTANA »

na cieplym to w sumie moze byc od turbiny, ale to by zle wrozylo.
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Atom
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Poznań

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 09.12.2007, 22:50:34 - NIEPRZECZYTANA »

Wczesniej pisalem ze odkad wystepuje owy syk przejechalem tym samochodem juz 35 000 km i nic wiecej sie nie rozsypalo. Mysle ze po przebiegu 35 000 km, gdyby cos bylo nie tak z turbina to juz dawno by padla  :)
Po prostu zaczyna mnie ten dzwiek denerwowac i chce cos z tym zrobic. Przez to syczenie silnik po rozgrzaniu chodzi mi glosniej niz zimny  :'(
Zapisane
pawel85 Mężczyzna
anton
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radom
Samochód: Passat B5 FL , 2004 ,1.9 TDI 130ps

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 19.04.2010, 22:38:14 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
Nadszedl ten dzień ze cos pękło cos sie stało co to moze być. Szukałem ale nic takiego nieznalałem, z takimi objawami szumów

Auto; Cordoba 1.9tdi 110KM AFN 1999rok ,przebieg 200tys,

Problem: polega na tym ze dziś zauwarzyłem ze auto jagby delikatniej słabsze ale to moze wina paliwa bo z lewego zródła wlane 1-y raz. Przy spokojnej jeżdzie przy delikatnym dodawaniu gazu wszystko ok, turbine słychac tak jak zawsze, podczas jazdy przy ostrym dodaniu gazu pojawia sie taki szum z pod maski od strony lewego nadkola jagbym jechał z 250km/h i gdy odpuszczam gaz ten szum ginie szum pojawia sie na kadym biegu, co gorszo na postoju nic nie słychac, tylko podczas jazdy pojawia sie ten szum( ten szum jest taki jagby turbina biła cisnienie w bok a nie do silnika, na silniku pokazał sie tylko olej pod pokrywą zaworów ale to mysłe ze uszczelka do wymiany, pozatym turbina wszystko suche EGR również)

Maił moze ktos podobny problem lub wie co to moze byc, Czy to juz sie turbina kończy, czy moze lozyska w turbinie lub coś innego...?
Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 20.04.2010, 08:26:39 - NIEPRZECZYTANA »

stawiałbym na nieszczelność w dolocie, auto nie podkapca trochę? sprawdź czy wszystkie opaski na wężach od IC trzymaja a najlepiej zdemontu jcały dolot wraz z IC i zobaczy czy gdzies rura nie jest przetarta/pęknięta
Zapisane
Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 20.04.2010, 11:53:24 - NIEPRZECZYTANA »

i to nawet stawiam na gomowym laczeniu przy samym ic. Wejdz pod auto bo od gory raczej nie zobaczysz. Od strony lewego nadkola. Zdemontuj oslony pod ic i twoim ocza ukaze sie peknieta guma :)

PS. przy peknieciu w tym miejscu nie koniecznie musi bardzo przykapcac
Zapisane
pawel85 Mężczyzna
anton
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radom
Samochód: Passat B5 FL , 2004 ,1.9 TDI 130ps

« Odpowiedz #13 - Czwartek, 22.04.2010, 11:42:58 - NIEPRZECZYTANA »

Usterka zlokalizowana, pękniety wąż na wyskokośći dekla zaworów i stąd na silniku rozbryzgane krople  oleju bo dmuchało na dekiel zaworów, (ok 5mm pęknięcie). Co do kopcenia to praktycznie wogóle nie było. Ważne ze teraz jest gites i zapitala jak wczesniej :ok:
Zapisane

Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #14 - Czwartek, 22.04.2010, 12:57:13 - NIEPRZECZYTANA »

a to akurat pekniecie tam gdzie ja mialem :) dziwne, ze w tym miejscu obylo sie bez dymienia :)
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Syczący silnik
Skocz do: