+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Klekoty zimnego silnika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Klekoty zimnego silnika  (Przeczytany 15720 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #15 - Wtorek, 11.12.2007, 00:07:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
juz dawno mam minerala  ;)
Ale to nie temat o oleju!
klekoty silnika są ściśle związane z oilem.
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #16 - Wtorek, 11.12.2007, 06:18:10 - NIEPRZECZYTANA »

Mineralne zostawiają więcej nagaru, co powoduje szybsze zużycie popychaczy. Przytykają się kanaliki i popychacz dłużej chodzi bez ciśnienia.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #17 - Wtorek, 11.12.2007, 12:17:01 - NIEPRZECZYTANA »

Mineralne zostawiają więcej nagaru, co powoduje szybsze zużycie popychaczy. Przytykają się kanaliki i popychacz dłużej chodzi bez ciśnienia.
teoria a praktyka to 2 rozne sprawy...  :-X

Byl nie tylko 1 taki przypadek ze mlodsze seaty z malym przebiegiem i popychache do wymiany a molo prawdopodobne aby byly zalewane mineralem.
Moj chodzi od kad pamietam na mineralu mobila i co? i smiga  8)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #18 - Wtorek, 11.12.2007, 12:26:35 - NIEPRZECZYTANA »

Każdy robi jak chce. Przecież pisałem, że są różne opinie. Mnie przekonały te o niestosowaniu minerala do hydraulicznych. No i uważam, że dużo lżej ma silnik na syntetyku, czy pólsyntetyku niż mineralnym. Wg mnie mineralny olej to już ostateczność.
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #19 - Wtorek, 11.12.2007, 12:35:09 - NIEPRZECZYTANA »

a moim zdaniem bzdura! Wiekszosc seatow ma popychacze hydrauliczne o ile nie wszystkie i nie znam przypadku aby od minerala bylo cos nie tak ale od castrola owszem i to nie minerala  :ninja:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #20 - Wtorek, 11.12.2007, 12:41:59 - NIEPRZECZYTANA »

Nie chcę tego dalej ciągnąć, bo:
Cytat: raby
Ale to nie temat o oleju!
A pewnie jeden drugiego nie przekona.







Bez urazy.
Zapisane

Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #21 - Wtorek, 11.12.2007, 13:21:13 - NIEPRZECZYTANA »

kumpel w Fabii 1.4Mpi z 2000r. miał mineralny zalany fabrycznie jak wyjechał z salonu i 7my rok juz na takim jeździ i git.
Zapisane
Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 11.12.2007, 20:01:29 - NIEPRZECZYTANA »

Mam to samo w silniku 1,9 TDI rocznik '99. W sumie mi to nie przeszkadza, samochod stal troszke przed przywiezieniem go z zagranicy i moze olej zciekl poprostu...nie wiem nie znam sie. Wymieniam jutro olej na Mobile ten do trubodisli i zobaczymy, czy bedzie ciszej.

Nie padla jednak odpowiedz na bardzo wazne pytanie, czy jazda z taka glosna szklanka czyms grozi?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 11.12.2007, 20:21:10 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Ofaniel
czy jazda z taka glosna szklanka czyms grozi?
Stukanie jest spowodowane większą (od nominalnej) odległością pomiędzy szklanką a wałkiem rozrządu.
Jeżdżenie ze stukającymi szklankami może powodować "wycieranie" wałka rozrządu i/lub szklanki.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
stryker2 Mężczyzna
Stryker/LaResistance
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Ibiza SXE '96, 1.4 AEX+ABD?

« Odpowiedz #24 - Sobota, 04.10.2008, 18:57:37 - NIEPRZECZYTANA »

Wczoraj u mnie na zimnym silniku tez zaczelo klekotac, przestraszylem sie ze to podobny motyw jak w temacie z tymi popychaczami. Gdy sie nagrzal juz tak mocno nie bylo tego slychac. Co sie okazalo przy kolektorze wydechowym poszla jedna sruba i przez to wydostawaly sie spalinki i dzwiek klekotania :). PO wymianie auto ucichlo :-)
Moze to komus pomoze :-)
pozdr.
Zapisane

Atari Forever ! ;-)
pados Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: SEAT CORDOBA VARIO 1997

« Odpowiedz #25 - Piątek, 10.10.2008, 16:25:25 - NIEPRZECZYTANA »

Właśnie również usłyszałem głośniejszy dzwięk jak gdyby szklaneczek regulujących luzy zaworowe. Mam w Cordi 1,4 /60 KM  olej 10W/40 Castrola serii Magnatec. Dzwięk jest głosniejszy i po ok 1 minucie cichnie . Czy warto myślec o zmianie kompensatorów  ? W książce o Seacie pisze ,że taki głośniejszy dzwięk może trwac ok 2 minut, Czy w Waszych Seacikach też tak jest . Wszyscy piszą ,że Castrol jest szajsowaty , a polecają Mobila . Przecież ten Catrol ma " magnetyzm" i powinien utrzymywać sie w kompensatorach jak piszą w Castrolu do 24 godzin . Faktycznie stwierdzam w obecnym i poprzednim samochodzie ,że nawet w zimie kontrolka oleju gaśnie bardzo szybko , wieć coś w tym prawdy jest . Ile ... tego pewnie nikt nie wie , a reklama jest dżwignią handlu. Zastanawiałem sie czy zmienić olej na syntetyk czy zmienic szklanki ?
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Klekoty zimnego silnika
Skocz do: