+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Problemy z mocą po wymianie intercoolera.
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problemy z mocą po wymianie intercoolera.  (Przeczytany 5996 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
marcinenergy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Leon TS '03, 1.9 TDI ARL ~150KM (169KM/343Nm)

« Sobota, 01.12.2007, 16:53:29 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, niedawno wymieniłem w mojej ibi IC ponieważ stary miał dziurę i troszke dmuchał na boki. Niestety nowy IC nie działa ostatnio jak trzeba. Po wymianie i wyjeździe z warsztatu po depnięciu na III biegu tak do ok 3 tyś silnik chyba wszedł na tryb serwisowy bo nie było slychac juz IC i moc duuuuuuzo nizsza. W związku z tym zawróciłem i założyli nowe obręcze zaciskowe na węże do IC i po tym zabiegu było ok kręciłem do przeszło 4 tys obr. na kazdym biegu (procz V) i bylo ok. Tak jeździłem pare dni i auto szalało aż miło i później wyjechałem do W-wy na 8 dni i po powrocie jak depnełem na III biegu to znowu spadek mocy. Po wyłączeniu i włączeniu auta jest ok, ale jak znowu wyzej go pokrecę to spadek mocy. Wydaje mi się że teraz jest troszke słabszy również na niższych obrotach. Czy znowu to mogą być źle założone węże do IC czy może przy wymianie IC coś mogli zwalić ??? Dodam że oleju nie widać na łączeniu IC z wężami. Generalnie auto zachowuje się podobnie jakby N75 był padnięty chociaż przed wymianą IC nie było żadnych problemów, jedynie tyle że dmuchał na boki (co było słyszalne) i czasami przez to miało turbo dziurę przy ok 3-3,5 tys obr i później dalej ciągnął.

Pozdro
Zapisane

rob555
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk

« Odpowiedz #1 - Sobota, 01.12.2007, 17:02:50 - NIEPRZECZYTANA »

Podejzewam ze jezdzac z dziura w coolerze miales ciagle niskie cisnienia i turbo nie musialo sztucznie zdejmowac.
Teraz kiedy uklad masz szczelny zastałe kierownice spalin powoduja ze przy duzych obciazeniach masz przeladowanie...
Wpisz notlauf w wyszukiwarke a wszystkiego sie dowiesz
Zapisane

hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG

Nowa siedziba  - Przemian 2 (boczna od Starogardzkiej)
www.tune-up.pl
marcinenergy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Leon TS '03, 1.9 TDI ARL ~150KM (169KM/343Nm)

« Odpowiedz #2 - Sobota, 01.12.2007, 21:25:45 - NIEPRZECZYTANA »

rob555 prawie bym się zgodził z tym, tylko że dziwi mnie to że przed moim wyjazdem do W-wy śmigało turbo i IC zajefajnie :) Auto wyrywało w każdym zakresie obrotów, a powyżej 2000 czuć było mega kopa tak do 3,5 - 4 tyś obr  :-\


EDIT 02.12.2007 19:19:

Dzisiaj troszke przedmuchałem auto i o dziwo wszystko wróciło do normy i teraz to już nic nie czaje  :-\ Jechałem kawałek po za miastem i nie wrzucałem 5 biegu tylko cały czas na 4 i prawie jest ok ... bo jest tylko mała turbo dziura przy ok 3,5 tyś. Więc teraz już nic nie czaje. Tak na marginesie to przedmuchiwanie skończyło się mandatem za prędkość :angel:
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 02.12.2007, 19:21:58 wysłane przez marcinenergy » Zapisane

the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #3 - Niedziela, 02.12.2007, 19:48:06 - NIEPRZECZYTANA »

N75 mógł się zapiec...
Zapisane
marcinenergy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Leon TS '03, 1.9 TDI ARL ~150KM (169KM/343Nm)

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 03.12.2007, 15:45:54 - NIEPRZECZYTANA »

Im więcej deptam to auto tym lepiej się wkręca  ;D Teraz generalnie nie widze problemów z turbo  :-\ Czy od tego że auto stało te 8 dni mogło coś się zasyfić, zastać ?? Czy to, że go tak teraz poganiałem pod czerwoną kreske pomogło ?? ... bo już nic nie czaje z tego.
Zapisane

misiu_tdi
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Leon TS

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 03.12.2007, 22:29:41 - NIEPRZECZYTANA »

Deptać trzepa traktora to będzie służył, a nie mulenie silnika  :P
Zapisane

Seat Leon TS bigT
woj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lublin
Samochód: VW Sharan TDI 130KM+VIR + Cordoba Vario 1.6+LPG

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 03.12.2007, 22:41:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: marcinenergy
Im więcej deptam to auto tym lepiej się wkręca  ;D Teraz generalnie nie widze problemów z turbo  :-\ Czy od tego że auto stało te 8 dni mogło coś się zasyfić, zastać ?? Czy to, że go tak teraz poganiałem pod czerwoną kreske pomogło ?? ... bo już nic nie czaje z tego.
Zdecydowanie to nigdy nie szkodzi tylko z umiarem. Jeżeli kierownice były lekko zapieczone to na pewno mu to nie zaszkodziło. :pub:  :pub:
Zapisane

VW SHARAN TDI \\\\\\\\\\\\\\\'01 130 KM+vir  :bounce: i SEAT CORDOBA VARIO 1,6 \\\\\\\\\\\\\\\'98 :seat:
marcinenergy Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Leon TS '03, 1.9 TDI ARL ~150KM (169KM/343Nm)

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 04.12.2007, 14:47:22 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za odp. Oczywiście nie deptam go pod czerwoną na zimnym i nie gasze odrazu po takiej pogoni  ;)

Pozdro  :pub:
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Problemy z mocą po wymianie intercoolera.
Skocz do: