+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» ssanie w dieslu
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ssanie w dieslu  (Przeczytany 18702 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Pawel25071979 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Seat IBIZA 1.9 TDI, 2001, 90KM

« Wtorek, 27.11.2007, 17:48:51 - NIEPRZECZYTANA »

witam wszystkich
Mam takie pytanko: czy diesle maja cos takiego jak ssanie? chodzi tu mi szczególnie na zimnym silniku  :-\ . Odkąd mam swoja ibi ( pierwszy diesel ) zawsze jak odpalam bez względu na porę czy zimno czy gorąco na dworze zawsze mam 900 obr/min. A zastanawiam sie nad tym ponieważ zawsze z tego co sie orjentuja powinno byc w dieslu cos takiego. A jeśli powinno być to niech  ktoś mi powie co jest przyczyna że ja niemam tego, w czym szukać przyczyn i co może być zepsute  :( .
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 27.11.2007, 17:56:11 - NIEPRZECZYTANA »

wspolczesne silniki maja elektroniczne sterowanie dawka paliwa wiec nie znajdziesz czegos takiego w TDI. Silnik sam sobie reguluje dawke paliwa by odpowiednie obroty utrzymac.
Ssanie to raczej w benzynach bylo niz w dieslach. Ja mialem diesla z 84 roku i tez nie mial ssania, za to diesel 1,6 z podobnych rocznikow z VW niby mial, ale raczej powiedzialbym ze to po prostu pozostala dzwignia ktorej do niczego nie podpieli bo nic nie robila :D

Reasumujac nie przejmuj sie i ciesz sie z zalet TDI ;)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 27.11.2007, 18:03:35 - NIEPRZECZYTANA »

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5240.msg60968#msg60968
Cytat: vertor
Ssanie to raczej w benzynach bylo niz w dieslach
i tak i nie :P
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3842.msg54405#msg54405
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 27.11.2007, 18:48:11 - NIEPRZECZYTANA »

Benzyna - ssanie, Diesel - wyprzedzenie kąta wtrysku, czy jakoś tak.. Jak poszukasz na forum, to się sporo dowiesz.. Generalnie jak pisze vertor - nowocześniejsze silniki mają automat, starsze miewają wajchę - u mnie jest wajcha i działa :)
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 27.11.2007, 21:33:51 - NIEPRZECZYTANA »

Poczekaj az sie zrobi z -18, auto samo podwyzszy sobie obroty na jakis czas.
Zapisane

markov Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lublin/Warszawa
Samochód: była Iza jest MPK

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 27.11.2007, 23:22:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vertor
za to diesel 1,6 z podobnych rocznikow z VW niby mial, ale raczej powiedzialbym ze to po prostu pozostala dzwignia ktorej do niczego nie podpieli bo nic nie robila

u tu się kolega myli, owszem dźwignia była i działała. przydawała się w szczególności poniżej 15st C, kiedy zaraz po odpaleniu z wyciągniętym ssaniem motor zastartował i wciskoało się to ssanie do pozycji '0' to silnik gasł. Po ponownym uruchomieniu ponownie ze ssaniem pochodził chwilke i można było zwolnić. Wieć było przydatne w mocno niskich temperaturach.
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #6 - Środa, 28.11.2007, 00:27:10 - NIEPRZECZYTANA »

@markow ja mowie o tym co ja mialem w golfie tam sprawdzalismy to i nie gasl ani tez nie wchodzil na jakies wyzsze obroty po prostu zero reakcji nie wazne jaka temp
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Pawel25071979 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Seat IBIZA 1.9 TDI, 2001, 90KM

« Odpowiedz #7 - Środa, 28.11.2007, 08:57:31 - NIEPRZECZYTANA »

to fajnie, wiem ze jest cos takiego, ale dzisiaj przy -4 po rozruchu nic sie nie zmieniło, nadal 900 obr/min. A wydaje mi sie ze przy takiej temp powinny wzrosnąć :-\  Co może byc zepsute? Czy to może być np czujnik temp cieczy chłodzącej, ktory oszukuje cze np silnik osiągnął temp i nie wyprzedza zapłon ? zPodpowiedzcie co sprawdzić? jak ? albo w czym szukać ?
Zapisane
markov Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lublin/Warszawa
Samochód: była Iza jest MPK

« Odpowiedz #8 - Środa, 28.11.2007, 09:18:05 - NIEPRZECZYTANA »

Pawel25071979, ale skoro odpala to po co szukasz problemu?? diesel tak ma że nie wzrastają mu obroty tylko zmienia się skład mieeszanki.

 vertor, ja miałem wspomnianą w innych tematach 80'tke 1,6 td. faktycznei jak był ciepły to różnicy mu nie robiło, dzwięk silnika też się nie zmieiał ale przy niskich temp pomoc ssania bezcenna :P
Zapisane
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #9 - Środa, 28.11.2007, 09:22:47 - NIEPRZECZYTANA »

Pali? Jeździ? To się nie martw... W tym silniku wszystko jest sterowane komputerowo - jeżeli komp
stwierdzi że jest potrzebna większa dawka i/lub wyprzedzenie kąta wtrysku to sam o to zadba...
Zauważ, że możesz jechać bez gazu na piątce, a wtedy raczej dawka nie jest jest taka jak na luzie...
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #10 - Środa, 28.11.2007, 10:03:17 - NIEPRZECZYTANA »

Dokladnie jak ozzy mowi przy ekstremalnych mrozach widzialem raz ze silnik naprawde podniosl obroty do prawie 1000 ale tak to jesli bys zobaczyl ze po odpaleniu silnik kreci sie wyzej to moglbys szukac przyczyny problemu, jednak jesli zawsze widzisz 900 to gratuluje twoj silnik jest zdrowy :D
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
the_ozyrys Mężczyzna
Administrator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Toyota RAV4

« Odpowiedz #11 - Środa, 28.11.2007, 10:10:42 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie tak mniej-więcej przy -10*C już podnosi obroty, ale tylko na 15-20 sek., potem ładnie
opadają do 900 - myślę że tu raczej chodzi o szybsze nagrzanie cylindrów do temp. pracy...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #12 - Środa, 28.11.2007, 10:17:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Pawel25071979
Czy to może być np czujnik temp cieczy chłodzącej, ktory oszukuje cze np silnik osiągnął temp
podlacz vag i zobaczysz jaka ma temp.

Szukasz sobie sam problemu  :nonono:
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #13 - Środa, 28.11.2007, 10:19:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Pawel25071979
Czy to może być np czujnik temp cieczy chłodzącej, ktory oszukuje cze np silnik osiągnął temp
podlacz vag i zobaczysz jaka ma temp.

Szukasz sobie sam problemu  :nonono:

LoL Raby zablysles ;) tylko poco jak silnik zachowuje sie jak nalezy :D
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #14 - Środa, 28.11.2007, 10:24:58 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vertor
LoL Raby zablysles  tylko poco jak silnik zachowuje sie jak nalezy
autor zapytal to odpowiedzialem!
2 czesc odpowiedzi ma sugerowac ze wszystko jest OK z jego silnikiem.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» ssanie w dieslu
Skocz do: