+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Hamulce tył
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Hamulce tył  (Przeczytany 29228 razy)
0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.
bazzz Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '01, 1.9 TDI AGR

« Odpowiedz #15 - Niedziela, 15.03.2009, 07:18:35 - NIEPRZECZYTANA »

musisz otworzyć bez "Operacyjnego otwarcia" nie zobaczysz jak to wygląda inaczej tylko pozostaną przypuszczenia.

Na poczetek zrób rachunek sumienia, co to za klocki (szczęki) zapakowałeś do auta czy aby nie są to klocki z firmy i sklepu Wszytko po 5zł jeśli trochę pożałowałeś może to wina okładzin.
Kolejne pytanie na jakiej jeździe po wymianie można było cię przyłapać (wiadomym jest że niestety trzeba trochę dotrzeć elementy cierne układu hamulcowego) więc jeśli pozwalałeś sobie na ostre hamowanko mogłeś przepalić wierzchnią warstwę okładzin.

Poza tym wszytkim najważniejsze jest jaki stan tarcz (bębnów) ale tu musiałbyś już zajrzeć - może potrzeba małego przetaczanka  :-X 
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 15.03.2009, 07:25:50 wysłane przez bazzz » Zapisane
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #16 - Poniedziałek, 16.03.2009, 21:35:31 - NIEPRZECZYTANA »

Mam pytanie, czy mozna jakos "stuningowac" korektor sily hamowania z tylu zeby tyl mocniej hamowal ? Mam bebny.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #17 - Poniedziałek, 16.03.2009, 21:50:57 - NIEPRZECZYTANA »

W poprzedniej przesuwałem go trochę, bo wydawało mi się, że tył słabiej hamuje, ale nie stwierdziłem różnicy.
ABSu nie masz?
Zapisane

Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #18 - Poniedziałek, 16.03.2009, 21:53:05 - NIEPRZECZYTANA »

Nie mam, wiec nie mozna go za bardzo podkrecic zeby mi kol nie blokowalo
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #19 - Poniedziałek, 16.03.2009, 22:08:33 - NIEPRZECZYTANA »

Idziesz w moc z takimi hamulcami? Lepiej pomysl nad tarczami z tylu. Czytałem że lepiej nie najstrować przy korektorze... A jeżeli już to robić to na rolkach i sprawdzać jak hamuje.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #20 - Poniedziałek, 16.03.2009, 22:14:46 - NIEPRZECZYTANA »

Korektor jak już ruszysz, to później jest dość spory problem żeby go ustawić na nowo, zatem lepiej nie ruszać.
Masz mechaniczny korektor, więc wydłuż ramię mocujące do nadwozia i będziesz miał większe ciśnienie na tylne koła, tylko czy to jest dobre rozwiązanie? Będzie ci dupa latać przy mocniejszym hamowaniu.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #21 - Poniedziałek, 16.03.2009, 22:37:02 - NIEPRZECZYTANA »

no dlatego pytam, bo bez abs'u to lipa ja zablokuje na zakrecie.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #22 - Poniedziałek, 16.03.2009, 22:41:56 - NIEPRZECZYTANA »

Jak masz ABS to nie masz korektora. Dlatego pytałem, bo jakbyś miał ABS to nie znajdziesz korektora.
Zapisane

Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #23 - Poniedziałek, 16.03.2009, 22:51:54 - NIEPRZECZYTANA »

Dobra, odpuszczam temat, moze trafie kiedys tarcze w dobrej cenie to zrobie swap'a.
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #24 - Wtorek, 17.03.2009, 09:41:00 - NIEPRZECZYTANA »

emtezet chyba pisał że miał okazje calą belkę kupić z tarczami za 250PLN
Zapisane
stryker2 Mężczyzna
Stryker/LaResistance
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Ibiza SXE '96, 1.4 AEX+ABD?

« Odpowiedz #25 - Wtorek, 12.05.2009, 20:13:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cze,
Mam małą prośbe do znajacych sie na wymianie szczek :-)
http://stryker.pigwa.net/ibi/
Czy przedstawione na fotce sa zlozone dobrze?

Pytam sie tak dla pewnosci wyjelem stare i wedlug nich skladalem
nowe. Patrzalem na dwa fotoporadniki w necie i troche rozni sie u
mnie "drazek wyciskający" ale to chyba nie robi roznicy.
Drugie pytanie dotyczy toczków w cylinderkach czy sa dobrze ustawione ?
Czyscilem je lekko obracając i do konca nie jestem pewnien czy dobrze je ustawilem :-)
(Chodzi chyba oto zeby szczeki sie na nich zablokowaly ? )

Z gory thx za szybka i pozytywna odpowiedz ;D


od KYS: Użycie szukajki nie boli. Przeczytaj ten wątek.
« Ostatnia zmiana: Środa, 13.05.2009, 08:10:27 wysłane przez KYS » Zapisane

Atari Forever ! ;-)
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #26 - Poniedziałek, 22.06.2009, 20:04:50 - NIEPRZECZYTANA »

Czy po zmianie bebnow na tarcze trzeba zmienac korektor sily hamowania ? Czy jest sens zakladac tarcze s ztylu bez abs'u ?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #27 - Poniedziałek, 22.06.2009, 21:22:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kozak
Czy jest sens zakladac tarcze s ztylu bez abs'u ?
dobre pytanie :o
ale raczej tak

tylko dziwne ze ABSu nie bylo - porazka

Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Kozak Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wroclaw
Samochód: Skoda Rapid Spaceback 1.2tsi, BMW E46 320D@mirass touring

« Odpowiedz #28 - Poniedziałek, 22.06.2009, 22:01:02 - NIEPRZECZYTANA »

No porazka, co zrobic... zastanawialem sie czy nie dolozyc ale za duzo roboty z piastami itp.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #29 - Niedziela, 23.01.2011, 20:58:07 - NIEPRZECZYTANA »

Taka ciekawostka jakby ktos kiedys robil swap tylnych hamulcow
256mm wentylowane z C4 tez sa pod 16" felgi jak i przednie 312mm
odleglosc zacisku od felgi to kwestia mm :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Hamulce tył
Skocz do: