Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: [Ibiza 6L] problem ze wskaźnikiem paliwa  (Przeczytany 38733 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Wtorek, 06.11.2007, 11:03:01 - NIEPRZECZYTANA »

W niedziele wskaźnik paliwa 'obraził się' na mnie i...

Tak wygląda przy wyłączonej stacyjce:

(a powinien wskazywać "0")

A tak przy włączonej stacyjce:

(a powienien wskazywać 3/4 baku, bo tyle mam i tyle wskazywał wczoraj wieczorem przed wyłączeniem silnika)


Może ktoś słyszał o podobnym przypadku?
Nie chciałbym spędzić kilku dni przeszukując wszystkie przewody i złączki od baku do deski rozdzielczej...  :-\

Help...  :o
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 06.11.2007, 11:57:43 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem co tu wymyslec i jak dokladnie dziala ten wskaznik...
Na razie wpadlem tylko na:
Stacyjka wylaczona -  kabel do wskaznika jest zwarty na stale do masy lub plusa a po wlaczeniu stacyjki dostaje napiecie na 2 kabel.

Dobral bym sie do plywaka na poczatek.
Narazie nic innego mi nie przychodzi do glowy
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 06.11.2007, 12:08:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
Dobral bym sie do plywaka na poczatek.
Poddałeś mi pomysł, żeby dobrać się do baku i zobaczyć jak wskaźnik zareaguje na odłączenie wtyczki od wskaźnika...

Jak dla mnie to wygląda jakby wskaźnikowi 'przestawił się zakres', bo niby jego reakcje są całkiem niezłe, tylko nie w tym zakresie co potrzeba... Nie wiem jak to możliwe, ale będę szukał przyczyny... :o
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 06.11.2007, 12:16:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
Poddałeś mi pomysł, żeby dobrać się do baku i zobaczyć jak wskaźnik zareaguje na odłączenie wtyczki od wskaźnika...
dokladnie
Cytat: KYS
Jak dla mnie to wygląda jakby wskaźnikowi 'przestawił się zakres'
no wlasnie na to wyglada, ale czy mozliwe?  :o
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 06.11.2007, 12:28:37 - NIEPRZECZYTANA »

a moze jakies zwarcie, zasieniedzenie w samych zegarach? moze wystarczy odpiac i podpiac zegar i bedzie ok, nie wiem
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #5 - Niedziela, 11.11.2007, 17:15:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Gizmo
a moze jakies zwarcie, zasieniedzenie w samych zegarach?
No właśnie to wyjaśni się, jak sprawdzę, czy przy wyłączonej stacyjce to co pokazuje zegar jest efektem podawanego napięcia, czy też 'zawieszenia się' wskazówki...

Napisano: Wtorek, 06.11.2007, 12:56:23


Mały 'update' wątku:

Dzisiaj dobrałem się do wtyczki przy baku (od pompy i wskaźnika paliwa). Po odłączeniu wtyczki wskaźnik na desce rozdzielczej nadal pokazywał ok. 3/4 baku zarówno przy wyłączonej jak i włączonej stacyjce...
Chwila zastanowienia i... zabrałem się za wymontowywanie wskaźników.
(Po odłączeniu wszystkich złączek od zegarów wskaźnik paliwa nadal wskazywał 3/4.)
Po wyjęciu wskaźników i dobraniu się do mechanizmu od wskazówki poziomu paliwa okazało się, że jedno z plastikowych kółek jest uszkodzone (miało skrzywiony taki 'patyczek', dzięki któremu kółko mogło obracać się w obudowie).
W obudowie od wskaźnika są 4 kółka zębate i w tej chwili wygląda na to, że to, na którym jest magnes jest do wymiany...  :(
Postaram się jeszcze "powalczyć" ze wskaźnikiem, ale czarno to widzę...

Jutro wstawie fotki wskaźnika.

Orientujecie się, czy można kupić pojedynczy wskaźnik od paliwa (najlepiej same zębatki), czy też od razu trzeba kupować całe zegary :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #6 - Niedziela, 11.11.2007, 18:22:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
Orientujecie się, czy można kupić pojedynczy wskaźnik od paliwa (najlepiej same zębatki), czy też od razu trzeba kupować całe zegary 
zgadnij  :P
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #7 - Niedziela, 11.11.2007, 21:28:17 - NIEPRZECZYTANA »

Próbuj gdzieś na szrocie szukać zegarów. Raczej ciężko będzie kupić sam wskaźnik.
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 12.11.2007, 11:19:04 - NIEPRZECZYTANA »

Próbuj gdzieś na szrocie szukać zegarów. Raczej ciężko będzie kupić sam wskaźnik.
Tak na szybko przeglądnąłem ogłoszenia i widzę, że jeżeli ktoś sprzedaje licznik to cały, nikt nie oferuje "części z licznika"...  :o
Pamiętam, że już kiedyś szukałem miejsca, gdzie mieliby ibizy z których można wyciągać części, ale nie udało się...

Napisano: Niedziela, 11.11.2007, 22:23:36



tak wygląda licznik i rozebrany wskaźnik paliwa...

Już dowiedziałem się w serwisie, że częścią zamienną jest cały licznik i kosztuje... 1507,26zł (brutto) - czas oczekiwania 3 tygodnie.  :-\
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 12.11.2007, 11:30:31 - NIEPRZECZYTANA »

a liczniki z "anglików' - takie u nas raczej nie są chodliwe, może za się uda kupic na części za małą kasę np. http://www.allegro.pl/item265004221_licznik_zegary_ibiza_polo_2004r_anglik.html
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 12.11.2007, 11:39:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
a liczniki z "anglików' - takie u nas raczej nie są chodliwe, może za się uda kupic na części za małą kasę np. http://www.allegro.pl/item265004221_licznik_zegary_ibiza_polo_2004r_anglik.html
Właśnie coś takiego zacząłem szukać... nawet już napisałem do kilku osób w tej sprawie, a zaraz jeszcze zadzwonię w kilka miejsc...

Zastanawiam się, czy uda mi się z dwóch liczników złożyć jeden?  ;)
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 12.11.2007, 14:24:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KYS
Zastanawiam się, czy uda mi się z dwóch liczników złożyć jeden?   
skoro udalo sie rozebrac Twoj to uda sie :)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 13.11.2007, 08:56:53 - NIEPRZECZYTANA »

skoro udalo sie rozebrac Twoj to uda sie :)
Dzięki za wsparcie duchowe  ;)

Dzisiaj jadę oglądnąć/kupić licznik (od wersji benzynowej, ale sądzę, że nie ma to znaczenia) i będę starał się coś z tego złożyć...  :eye:

Napisano: Poniedziałek, 12.11.2007, 14:37:04


Kolejna aktualizacja:

Wczoraj oglądałem dwa liczniki od ibizy 6L i... niestety oba miały zupełnie inne mechanizmy od wskaźników niż są u mnie. Mechanizmy te nie były takie płaskie i szerokie jak są u mnie tylko wystające i wąskie...

Zastanawiam się, czy ma to związek z tym, że były to liczniki od wersji benzynowej?

Teraz mam zagwozdkę jaki numer z licznika powinien wskazywać na to, że mechanizmy te będą pasowały...  :-\
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #13 - Wtorek, 13.11.2007, 10:56:40 - NIEPRZECZYTANA »

a zewnetrzenie te liczniki sa identyczne? moze inny producent?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Online Online



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 13.11.2007, 11:01:11 - NIEPRZECZYTANA »

a zewnetrzenie te liczniki sa identyczne? moze inny producent?
Zewnętrznie były identyczne i producent tak jak u mnie VDO... Nawet początkowe numery oznaczenia były identyczne... Zauważyłem, że u mnie jedno z oznaczeń jest V01 a na tamtych było V08 - może tu leży problem...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» Licznki i lampki kontrolne» [Ibiza 6L] problem ze wskaźnikiem paliwa
Skocz do: