+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Jaki rozrząd?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaki rozrząd?  (Przeczytany 34326 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
pmk
Gość



« Piątek, 02.11.2007, 22:42:03 - NIEPRZECZYTANA »

Niebawem czeka mnie wymiana rozrządu w moim nowym nabytku  ;D
Zerknąłem więc na alledrogo i ceny, które tam zauważyłem bardzo mnie zaskoczyły - od 200 do 530 zł (dwie linki poniżej).

http://allegro.pl/item259435071_rozrzad_pompa_wody_audi_ford_seat_vw_1_9d_tdi.html
http://allegro.pl/item261521090_skf_rozrzad_audi_vw_skoda_1_9_tdi_pompa_wody.html

Moje pytanie: czym się tak naprawdę różnią te rozrządy i który najlepiej wybrać? Może przy okazji ktoś mi poleci dobry serwis z Wawy lub (najlepiej) z linii otwockiej - interesuj mnie kompletne OT po 90 kkm - wg serwisu Maran obejmująca:
  • wymiana oleju
  • obsługa silnika (w tym czyszczenie nastawnika)
  • obsługa układu hamulcowego
  • diagnostyka komputerowa
  • sprawdzenie zawieszenia
  • sprawdzenie układu kierowniczego
  • geometria
  • zbieżność
  • sprawdzenie osłon przegubów
  • sprawdzenie i ustawienie oświetlenia
  • wymiana rozrządu

W ASO Maran podali mi następującą cenę :
Cena robocizny wynosi 430 zł za przegląd + 440 zł za wymianę rozrządu. (Od całej tej sumy dajemy 10 % rabatu)
olej (z filtrem oleju) ok 220 zł + cena rozrządu
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 06.11.2007, 11:49:22 wysłane przez raby » Zapisane
Pierka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Była - Ibiza '97, 1.9TDI 1Z, Jest A4 Avant 1.9 Tdi

« Odpowiedz #1 - Sobota, 03.11.2007, 12:48:48 - NIEPRZECZYTANA »

Po pierwsze nie mam juz dojscia zeby sprawdzic to ale na poczatek to sa 2 rozne rozrzady pierwszy do silnika 1Z czyli taki jak ja mam pasek + napinacz + rolka prowadzaca a na 99% ty masz rozrzad za tej 2 aukcji czyli pasek + napinacz + 3 szt rolki prowadzace i wydaje mi sie ze w pierwszej aukcji jest błąd bo nie bedzie pasowac do ASV zapytaj Miro on chyba ma ASV bedzie wiedział ile ma rolek w i juz wszystko jasne
Zapisane

Ibiza 1.9TDi 1997 1Z
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #2 - Niedziela, 04.11.2007, 01:28:08 - NIEPRZECZYTANA »

Z tymi rozrzadami to roznie jest, ja ma 3 rolki w ASV, a kumpel ma 2.
Zapisane

JohnnyB Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: WND
Samochód: brak

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 06.11.2007, 11:45:48 - NIEPRZECZYTANA »

mi sie wydaje ze Pierka ma racje, w nowszych dieslach no ASV powinny być już 4 rolki prowadzące, w 1Z i AFN jest tylko 1, przynajmniej tak słyszalem
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 06.11.2007, 17:12:10 - NIEPRZECZYTANA »

Z tymi rozrzadami to roznie jest, ja ma 3 rolki w ASV, a kumpel ma 2.

U mnie tez 3 (a wydaje mi sie ze nawet 4) rolki w ASV :D
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
DAMiANO Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #5 - Wtorek, 06.11.2007, 22:27:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: vertor
U mnie tez 3 (a wydaje mi sie ze nawet 4) rolki w ASV :D

vertor, 4 bo masz climatronic :)
Zapisane

juri Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wielkopolska
Samochód: Ibiza '01 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #6 - Środa, 07.11.2007, 08:07:31 - NIEPRZECZYTANA »

A co ma klima do rozrządu??sprężarka klimy napędzana jest z paska wieloklinowego tak jak aletnator!W ASV sa trzy roki i napinacz zresztą tak jak we wszystkich dieslach (TDI 110 i 90KM oraz SDI-ASV;ASK,ALH;AGR;AQM;AGP)wszystkie mają takie same rozrządy!!!po jakimś numerze silnika zmiena sie pasek rozrządu w przypadku ASV po nr.150001 jest jakiś wzmacniany pasek a reszta czyli rolki i napinacz nie zmieniają się i są wspólne dla wszyskich diesli w ibi 6K2 :o
« Ostatnia zmiana: Środa, 07.11.2007, 08:11:58 wysłane przez juri » Zapisane
daro266 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Siedlce
Samochód: seat toledo,2002r,1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #7 - Środa, 07.11.2007, 16:30:10 - NIEPRZECZYTANA »

Potwierdzam,właśnie wymieniłem rozrząd w 1.9 TDI, ASV kupiony na Allegro firmy Ruville (to samo co INA,i SKF) są to części idące na pierwszy montaż,sprzedawane na aft er market,oraz pasek Contitech wzmacniany. Polecam również wymianę pompy wody.Cały ten zestaw kupiłem za 520 PLN. Polecam.
Zapisane
bugaj Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Radomsko
Samochód: obecnie leon top sport arl

« Odpowiedz #8 - Niedziela, 11.11.2007, 21:27:46 - NIEPRZECZYTANA »

noto widze ze ja konkretnie przeplacilem jak u siebie wymieniali mi rozrzad poprostu dalem sie naciagnac jak jakis jelen  :o  :(  kompletny rozrzad do mojego + pompa wody to koszt 1100zl tyle poniosly mnie koszta ehhh
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #9 - Niedziela, 11.11.2007, 21:32:23 - NIEPRZECZYTANA »

noto widze ze ja konkretnie przeplacilem jak u siebie wymieniali mi rozrzad poprostu dalem sie naciagnac jak jakis jelen  :o  :(  kompletny rozrzad do mojego + pompa wody to koszt 1100zl tyle poniosly mnie koszta ehhh

hehe nie przejmuj sie jak ja kupilem auto to tu nie bylo nikogo z wiedza o ASV i musialem zawiezc auto do ASO a sam wiesz co to oznacza... no ale mial juz zrobione 91k na poprzednim pasku, ktory zostal wymieniony po 60 tys od nowosci auta, wiec stwierdzilem ze wole wymienic w ASO niz sie w cos niepewnego ladowac.
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
pmk
Gość



« Odpowiedz #10 - Niedziela, 11.11.2007, 21:40:25 - NIEPRZECZYTANA »

Jeśli chodzi o ASO to podrzucę Wam dwie ceny (przegląd 90000 km + wymiana rozrządu):
Auto Blak - ok. 1700 zł brutto
Maran - taka jak pisałem 430 przegląd, 440 wymiana rozrządu (od razu na to dają 10% rabatu), 220 olej+filtr i do tego rozrząd
Kometa... chyba wkleję całą odpowiedź  :o

Witam
Przegląd po 90 tys. zawiera wymianę wszystkich filtrów (oleju, powietrza, p/pyłkowego, paliwa) i oleju oraz linię diagnostyczną (spr. hamulcy, amortyzatorów i wstępny pomiar geometrii zawieszenia), diagnostykę komputerową. Wykonywane są też czynności przeglądowe wg karty przeglądowej. Po 90 tys km. przebiegu wymieniamy też pasek rozrządu z pompą wody. Łaczny koszt takiego przeglądu wynosi ok. 2500 pln i trwa ok. 6-7 godzin. Auto należy umówić z ok. 4 dniowym wyprzedzeniem.
Pozdrawiam i zapraszam


No to ja z tego zaproszenia raczej nie skrzystam  :rotfl:
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #11 - Niedziela, 11.11.2007, 21:44:26 - NIEPRZECZYTANA »

No u mnie za wymiane rozrzadu i paska wielorowkowego z osprzetu zaspiewali prawie 1600 no ale co zrobic.
Teraz przeglady mam po 250 zl (olej filtry) no i raz na rok pojdzie do przegladu na stacje mysle ze wystarczy :D
A i rozrzad teraz pewno troszke taniej dostane z montarzem (ale do tego zostalo mi jeszcze ponad 70kkm)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
nerwus
Gość



« Odpowiedz #12 - Niedziela, 11.11.2007, 22:13:19 - NIEPRZECZYTANA »

Tylko SKF super jakość  :ok: oczywiście z pompą wody
Zapisane
Miro Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: BMW E91 318D 2009

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 12.11.2007, 10:40:28 - NIEPRZECZYTANA »

Tylko SKF super jakość  :ok: oczywiście z pompą wody
W Ibizie miałem pompe SKF i padła po niecałym roku i 20tys km  :evil:

Ja za rozrząd płaciłem:
-części(pasek Contitech wzmacniany,napinacz INA,3 rolki prowadzące INA i pompa Hepu) 560zł
-robocizna 120zł z wymiana paska wielorowkowego i regeneracją napinacza tegoż paska  :ok:
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 12.11.2007, 10:52:16 - NIEPRZECZYTANA »

Miro zapodasz pozniej na PW adres warsztatu :D
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Jaki rozrząd?
Skocz do: