+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Falujace obroty...
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 33 34 [35] 36   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Falujace obroty...  (Przeczytany 337438 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #510 - Piątek, 08.01.2016, 23:04:00 - NIEPRZECZYTANA »

lata lecą, Tolek się starzeje i zaczyna mi fochy stroić,
problem pojawił się po postoju auta na parkingu przy ujemnych temperaturach, przy odpaleniu, albo usłyszałem albo mi się zdaje że usłyszałem lekkie tryknięcie, w drodze po nagrzaniu się silnika obroty weszły na 1300obr i tak już zostało,
Vag pokazał zwarcie na sterowniku przepustnicy V60.
zakupiłem przepustnicę używaną, założyłem i ...dalej to samo,niestety nie miałem możliwości zaadoptowania jej, ale czy fakt że po wymianie jest to samo bez adaptacji może oznaczać że się "rozadoptowała" ??

jest to uciążliwa usterka z uwagi ze jeżdżę po mieście i każe wciśnięcie sprzęgła to 1300obr, i musze Go obniżać np. trzecim biegiem, shamowując go.
to ze zaadoptować przepustnicę musze to wiem, ale pytanie...czy mogła się rozadoptować???

dodam jeszcze że ok 3 tygodnie temu założyłem sportowy wkład filtra powietrza,ale czy to może mieć jakiś wpływ?
« Ostatnia zmiana: Piątek, 08.01.2016, 23:15:47 wysłane przez Gizmo » Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #511 - Piątek, 08.01.2016, 23:48:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Gizmo
może oznaczać że się "rozadoptowała" ??
wystarczy odpiac kostke od niej i masz pozamiatene
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Olsen95 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Toledo 1.4 16v

« Odpowiedz #512 - Sobota, 09.01.2016, 19:27:22 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, mam podobny problem jak wszyscy piszący w tym wątku. Opiszę moją sytuację. Seat Toledo 1.4 16v, 2001r. z instalacją gazową stag. Wymieniony był: parownik, filtry gazu, termostat, czujnik temperatury płynu chlodzacego, czyszczona przepustnica (z tym że po przeczytaniu tego wątku stwierdzam że została wyczyszczona nie wystraczajaco, spryskany był tylko motylek przepustnicy) a więc  mój problem jest nieco inny i pojawił się po mrozach (u mnie - 15). Na zimnym silniku gaśnie, wogole nie pracuje mimo iż "łapie" aby uruchomić silnik muszę przytrzymać pedal gazu (tak około minuty) gdy puszczę pedal,  obroty faluja od 400 do 1000 czasami nawet zgasnie .problem ginie jak silnik nieco się rozgrzeje, silnik prawidłowo przełącza się na gaz i pracuje bez zarzutu co raz lepiej wraz ze wzrostem temp. Dodam że powodem czyszczenia przepustnicy był "majonez "w puszcze filtra powietrza  i w przewodach od odmy do puszki filtra. Dziś zdesperowany wypinalem kostkę elektryczna od przepustnicy ( po wypieciu na zimnym nie zauważam zmian ,na ciepłym natomiast po wypieciu łapie wysokie obroty tak z 1500. Aha dodam że po podłączeniu kompa jest błąd 00282 sterownik położenia przepustnicy- v60 przerwa na wyjściu. Myślę że czytelnie opisałem. Proszę o pomoc
« Ostatnia zmiana: Sobota, 09.01.2016, 19:29:53 wysłane przez Olsen95 » Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #513 - Niedziela, 10.01.2016, 00:00:38 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
wystarczy odpiac kostke od niej i masz pozamiatene

nic nie było odłączane, to stało się nagle, po postoju auta na mrozie ok -10 st.
wiem ze jeśli się rozłączy to jest kicha, ale ani ja ani nikt inny tam swoich łapek nie pchał.
czy przepustnica może zgubić ustawienia ot tak sama z siebie?
i czy zmiana filtra na "sportowy" może mieć wpływ na pracę przepustnicy?

Napisano: Sobota, 09.01.2016, 23:59:07


Cytat: Olsen95
Aha dodam że po podłączeniu kompa jest błąd 00282 sterownik położenia przepustnicy- v60 przerwa na wyjściu

u mnie ten sam błąd, plus jeszcze jeden powiązany - " w innym wątku"
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #514 - Niedziela, 10.01.2016, 11:35:07 - NIEPRZECZYTANA »

Olsen zrób solidne czyszczenie i adaptację, o ile adaptacja pójdzie to powinno być ok.

Gizmo sportowy filtr nie powinien mieć znaczenia chyba że jest jakiś trafny lub źle wykonany. Sama przepustnica nie powinna się skasować chyba że jest problem z jej zasilaniem.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
punchoo Mężczyzna
Come Back
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #515 - Niedziela, 10.01.2016, 12:34:56 - NIEPRZECZYTANA »

Zobaczcie wskazania termometru na zegarach - ze wskazaniami na VAG'u - jeżeli będą rozbieżne - to może sprawa zahaczyć o czujnik temperatury cieczy.
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Gawa Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba Vario , 2002 , 1.6 ALM ,PB+LPG

« Odpowiedz #516 - Poniedziałek, 11.01.2016, 12:06:05 - NIEPRZECZYTANA »

W mojej Vario 1.6 ALM z LPG. Od jakiegoś czasu zaczęły falować mi obroty i nadmiernie spadać przy ruszaniu do ok 500obr/min i coraz częściej mi gasł przy wysprzęglaniu. Przepustnicę czyściłem jak tylko kupiłem ale to tylko profilaktycznie. Podjechałem do znajomego na kompa i kazałem mu sprawdzić wszystko czyli błędy i parametry czujników i wyszło że Sonda Lambda stała, no to trudno do wymiany, ale jeszcze dziś mnie tknęło , żeby rozpiąć sondę z kostki i co się okazało po jeździe próbnej, auto ma lepszego "buta" ,obroty nie falują , nie spadają nadmiernie i silnik nie gaśnie. Także moja sugestia jest taka wyczyścić przepustnicę i sprawdzić sondę lambda. Moim zdaniem przyczyną falowania obrotów w samochodach grupy VW jest padnięta sonda lambda gdyż jest za dużo przypadków falowania obrotów ,które są podobne do siebie ,  a sonda jest elementem , który ma prawo się popsuć po pewnym czasie. Większość wskazuje na przepustnice a z moich obserwacji za bardzo nie ma się w niej co popsuć. Żeby wykluczyć sondę proponuję rozpiąć ją z kostki tak ja to zrobiłem i będzie wiadomo czy wina leży po jej stronie.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 11.01.2016, 12:07:45 wysłane przez Gawa » Zapisane
Gizmo Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Gdańsk/Żukowo
Samochód: Leon ST FR 2018

« Odpowiedz #517 - Czwartek, 14.01.2016, 09:53:51 - NIEPRZECZYTANA »

czujnik temp. na zegarach jest zgodny z odczytem rzeczywistym na VAG,
wymieniłem przepustnicę na ...używaną, ale sprawną, i nadal to samo, zwarcie do masy V60 i nie ma reakcji,
po rozgrzaniu się trzyma 1300obr. zaczyna mnie to irytować,
doloty posprawdzane, powietrze lewe się nie dostaje, przepustnica odpuszcza do końca, wymyta była po demontażu.
co się spaprało ??
 :evil:
Zapisane

Była:Cordoba 1.4 AEX, małe, ciche, szybkieeee...
Jest: Toledo 1.6 SR AKL duże, ciche, a czy szybkie... się okaże
Jest też: Leon ST FR
Olsen95 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat Toledo 1.4 16v

« Odpowiedz #518 - Poniedziałek, 18.01.2016, 21:56:31 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie pomogło solidne czyszczenie przepustnicy, teraz śmiga. Pozdrawiam
Zapisane
Ziober Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 1994 1.4

« Odpowiedz #519 - Czwartek, 11.02.2016, 21:35:10 - NIEPRZECZYTANA »

Chciałbym sie podłączyć do wątku,
mam cordobe I 1.6 99'
po 1 zeby odpalić silnik musze dodać lekko gazu, bez tego mogę kręcić godzinami i nic sie nie stanie, czy tak to powinno wygladac w tym aucie?
po 2 jak juz odpale, wskakuje na ok 3000 obrotow i po kilku sekundach sie normuje, za to przy skręcie kierownicy mocno obroty spadaja do 300-400 i silnik gasnie.
Na prostej drodze silnik nie gasnie, obroty sie trzymają, jedynie na początku na zimnym silniku lekko szarpie. Obroty spadają mocno tylko przy całkowitym skręcie kierownicy

Dodam, że nie mogę sprawdzić błędów bo komputer jest prawdopoodbnie uszkodzony. Zero reakcji po podłączeniu, a po ściągnięciu oslony wygląda jakby był zalany jakiś czas temu. Auto kupiłem niedawno i nie wiem co tam sie mogło wydarzyć.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 11.02.2016, 21:36:57 wysłane przez Ziober » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #520 - Czwartek, 11.02.2016, 22:57:52 - NIEPRZECZYTANA »

1 nie
2 silnik nie prawidlowo steruje przepustnica

jezeli vag sie nie komunikuje z silnikiem to masz problem i nic nie zrobisz bez tego, oczywiscie zakladam ze testowales rozne programy na win xp a kabel jest sprawny

jezeli komputer jest zalany to nie ma opcji aby wszystko pracowalo jak nalezy, zaczol bym od zdjecia jego oslony i oblukania elektroniki
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Ziober Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 1994 1.4

« Odpowiedz #521 - Niedziela, 14.02.2016, 11:56:42 - NIEPRZECZYTANA »

1 nie
2 silnik nie prawidlowo steruje przepustnica

jezeli vag sie nie komunikuje z silnikiem to masz problem i nic nie zrobisz bez tego, oczywiscie zakladam ze testowales rozne programy na win xp a kabel jest sprawny

jezeli komputer jest zalany to nie ma opcji aby wszystko pracowalo jak nalezy, zaczol bym od zdjecia jego oslony i oblukania elektroniki


A jak podłącze komputer z ibizy II 94 1.4 CL to bedzie śmigać?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #522 - Niedziela, 14.02.2016, 17:47:10 - NIEPRZECZYTANA »

ja ma te same nunery to powinien
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Ziober Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 1994 1.4

« Odpowiedz #523 - Poniedziałek, 15.02.2016, 07:57:27 - NIEPRZECZYTANA »

Przeczyscilem przepustnice i silniczek krokowy, dalej gasnie mi silnik przy skręcaniu gdy wysprzegam i nie dodaje gazu. Buczy mi pompa od wspomagania ale niestety nie mogę jej odłączyć bo jest zasilana paskiem a nie elektryka zdaje się.  Czy pompa może być odpowiedzialna za falowanie obrotów przy kręceniu i za gasnacy silnik?

I jeszcze mam pytanie odnośnie bezpieczników :) czy są w Cordobie bezpieczniki inne niż te w skrzynce pod kierownica? Zastanawia mnie brak bezpiecznika od pompy albo chociażby od komputera?
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 15.02.2016, 07:59:06 wysłane przez Ziober » Zapisane
kamcio1993 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Rzeszów
Samochód: Ibiza 2 FL 99r 1.4 60 km B/G ANW

« Odpowiedz #524 - Środa, 28.09.2016, 07:38:03 - NIEPRZECZYTANA »

Witam posiadam Seata Ibize 2 FL 1,4 60 km B/G i od jakiegoś czasu mam problem z falującymi obrotami. Czyściłem przepustnice i robiłem adaptacje ale nie pomogło. Z błędów co jakiś czas wyskakuje 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 35-10 - - - Intermittent i po rozłączeniu akumulatora 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent. Na zapłonie świeci się kontrolka EPC. Problem będzie po stronie sondy lambda ?
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 29.09.2016, 09:09:12 wysłane przez kamcio1993 » Zapisane
Strony: 1 ... 33 34 [35] 36   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Falujace obroty...
Skocz do: