+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jaki olej i co ile wymiana ?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 37   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaki olej i co ile wymiana ?  (Przeczytany 461125 razy)
0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.
Lucjan
Gość



« Odpowiedz #45 - Piątek, 20.10.2006, 16:00:36 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Co do wymiany oleju w samochodach seat to faktycznie jest, co 15 tys. km, lecz ja np. wymieniam w swoim aucie nie później niż 10 tyś km, ale zawsze dokonuje wymiany przy 8 tyś km. Z tego, co dowiedziałem się to wymianę oleju dostosowuje sie do stylu jazdy i na jakich odcinkach jest eksploatowany samochód? Co do lepkości każdy z seatów ma naklejkę na silniku a jesli nie ma można dowiedzieć się sie w seacie lub od mądrych ludzi, jakiej lepkosci zaleca producent to danego modelu silnika? U mnie np. jest norma 505 00 i jeżdżę w lato na oleju shell ultra rasing 10W-60 a na zimę 0W-40 lub 0W-30 leje. A i jeszcze jedno ostatnio słyszałem, że na stacjach shell maja urządzenie, które może spr. na jakim obecnie oleju jeździsz i w jakim stanie jest ten olej :hmm:  :hmm: ogólnie ja tego jeszcze nie próbowałem, ale jestem ciekaw efektów :hmm:  
Pozdrawiam

[ Dodano: 2006-10-20, 17:03 ]
Cytat: "pmatus"
Jakie są konsekwencje przejścia z półsyntetyka 10W40 na olej mineralny 15W40.
Rozumiem, że mineralny jest gęściejszy od syntetycznych i półsyntetycznych i jest bardziej polecany do silników po wiekszym przebiegu i zmęczonych życiem.
Ale przypuśćmy, że jest silnik TDi z nie dużym jak na disel przebiegiem (ok. 140kkm).
Czy przejście na mineralny skutkuje np słabszymi osiągami, większym zużciem lub np. kłopotami z zimowym odpalaniem?
Czekam na opinie, słyszałem, że dobry olej mineralny 15W40 (np. Quaker state) jest lepszy od wielu nawet markowych półsyntetyków 10W40.
Co o tym sądzicie??


Jeszcze jedno: wie ktoś czy Quaker State 15W40 spełnia normy VW ??


Jeśli Ci nie bierze oleju to, po co zmieniać na mineralny? Ja mam w swoim obecnie 182tys. km i zasuwam na syntetyku
Zapisane
leszekg Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Stare Juchy
Samochód: Seat Ibiza, 2003, 1.2 12V

« Odpowiedz #46 - Piątek, 20.10.2006, 20:55:47 - NIEPRZECZYTANA »

3letnia ibi. Pierwszy rok Shell Helix Ultra 5W40, dwa następne po namowie w serwisie Castrol SLX 0W30, droższy ale ponoć rewelacja. Za pare dni przegląd , na co wymienić?. Jak uważacie? Mam przejechane tylko 22k km, robię krótkie trasy, kręcąc silnik max 3-3,2 tys obr. Często bardzo krótkie trasy na zimnym silniku.
Zapisane

leszekg
Lucjan
Gość



« Odpowiedz #47 - Sobota, 21.10.2006, 07:13:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "leszekg"
3letnia ibi. Pierwszy rok Shell Helix Ultra 5W40, dwa następne po namowie w serwisie Castrol SLX 0W30, droższy ale ponoć rewelacja. Za pare dni przegląd , na co wymienić?. Jak uważacie? Mam przejechane tylko 22k km, robię krótkie trasy, kręcąc silnik max 3-3,2 tys obr. Często bardzo krótkie trasy na zimnym silniku.


Na zimę zalej rzadszy. A i co odcinków, jakie pokonujesz to polecałbym częściej wymianę oleju, ale tu są zdania podzielone:
-jedni są za wcześniejszą wymianą
-zaś drudzy mówią, że dzisiejsze oleje są tak technologicznie zaawansowane, że nie trzeba
-moje zdanie lepiej dmuchać na zimne i wcześniej dokonywać zmian oleju to silnikowi na pewno  nie zaszkodzi
Pozdrawiam
Zapisane
pmatus Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba SX 1.9 TDi, 110KM (AFN)'99

« Odpowiedz #48 - Poniedziałek, 23.10.2006, 17:35:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Jobski"
w obu cordobach poprzednio 1,6 teraz TDI zalewam syntetyka QuakeState 5W40, oba przebieg ponad 150kkm, w benzynce zużycie oleum pomiedzy wymianami co 15kkm było znikome, w dieselku silnik wsysa mi 1L na 10kkm co jest niezłym wynikiem na uturbiony silnik
na gęstsze oleje można przechodzić jak autko podejżanie zaczyna łykać więcej oleju, wcześniej nie ma sensu


Witam
Mam pytanie w sprawie oleju. Szczególnie do Jobskiego z dwóch powodów:
1. Znasz mechanika z Wieliczki.
2. Jako jedyny wypowiadasz sią na temat oleju Quaker State

Sprawa wygląda następująco:
Przy okazji wymiany rozrządu chciałem wymienić olej itd. Ponieważ nie wiedziałem jaki olej był wcześniej wlany, zdałem sie na mechanika, który namówił mnie na olej Quaker State 15W40 - czyli mineralny.  Stwierdził, bezpieczniej będzie wlać ten i że jest lepszy od wielu półsyntetyków.
Teraz czytam forum i w innych żródłach w internetowych (niestety po fakcie) i męczy mnie czy nie popełniłem głupstwa.
1. Nie mogę nigdzie znaleźć czy olej ten spełnia normę VW
2. Większość wlewa olej mineralny w ostateczności.
3. Czekam na rady kierowców bardziej niż Ja doświadczonych. --

-wymienić od razu na półsyntetyk lub  nawet syntetyk
-jeżdzić na tym i wymienić na półsyntetyk
-jeżdzić na tym do końca (silnika) ???
 
Silnik 1.9 TDi (AFN) '99 (pompa wtryskowa - nie pompowtryski), przebieg 140kkM nie było oznak brania oleju.
Zapisane

Cordoba SX 1.9 TDi, 110KM (AFN)'99
Shizo
Gość



« Odpowiedz #49 - Poniedziałek, 23.10.2006, 18:00:50 - NIEPRZECZYTANA »

Jak sie zmieni minerala na półsyntetyk i miałoby sie ewentualnie "coś złego dziać" to jakie będą objawy i po jakim czasie? Mam 15W40Shell przy 145kkm ale oleju nie bierze ani trochę i korci mnie żeby przejść na 10W40 (Mobil,Shell,Elf)!
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #50 - Poniedziałek, 23.10.2006, 18:54:59 - NIEPRZECZYTANA »

ja mam inny problem..
kupiłem bańke 4L półsyntetyka mobilka no i wlałem cała bo przeczytałem że zbiornik 4L oczywiście zalałem 3,8L i było okej.. ale mówie co będę 200ml oleju trzymał i dolałem na maxa teraz na bagnecie mam SUPERMAX.. a ostatnio gdzieś wyczytałem że to niedobrze żeby tyle oleju było.. myślałem że może mi coś "weźmie" a tu lipa.. ani grama a to już 2000km  myślicie że może zostać czy lepiej troszke odlać??

jeśli odlać to jak??? są jakieś spoposoby?? mi przyszedł do głowy póki co tylko jeden.. ale nie chce posmakować oleju :).. nie chce odkręcać zbiornika bo pewnie się wyleje wiecej niż będe chciał
dodam tylko że jestem specjalstą od wynalazków (5lat temu wlałem 1L oleju  do 126p do skrzyni strzykawką 10ml przez wsteczny... wyrobił się gwint śruby i nie szło odkręcić   :ok: )
Zapisane
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #51 - Poniedziałek, 23.10.2006, 18:59:06 - NIEPRZECZYTANA »

sam sobie odpowiedziałeś na problem ... strzykawka, wężyk i jazda tyle że w dugą stronę niż w cytowanym bączku  ;-)  :hmm:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
oczko87
Gość



« Odpowiedz #52 - Czwartek, 02.11.2006, 21:21:05 - NIEPRZECZYTANA »

ja wymienialem niedawno po 12tys przejechanych nalalem pol sytetyk bp do silnika 1.6 chcialem pelny syntetyk ale wczesniej byl w moim silniczku mineral i to nie jest wskazane aby syntetyk lac po minerale...to tyle.....
Zapisane
pisca
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznań

« Odpowiedz #53 - Piątek, 03.11.2006, 15:54:05 - NIEPRZECZYTANA »

ja mam w ibizie 1.9 TDI Sport Castol Magnatec 5W/40, nic nie ubywa, temperatura max. 90 stopni...
Zapisane
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #54 - Poniedziałek, 06.11.2006, 08:24:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "pmatus"
Ale przypuśćmy, że jest silnik TDi z nie dużym jak na disel przebiegiem (ok. 140kkm).


stary przy tym przebiegu to wrocilbym na pelny syntetyk i obserwowal czy nie bierze oleju
taki przebig domyslnie kwalifikuje do jazdy na pelnym sysntetyku a nie na mineralu

Czy przejście na mineralny skutkuje np słabszymi osiągami, większym zużciem lub np. kłopotami z zimowym odpalaniem

osiagi sie nie zmieniaja pogarsza sie smarowanie turbiny i parametry tych olejow w przeciwienstwie do syntetyka oleje mineralne szybciej traca swoje wlasciwosci wiec wskazana bylaby czestsza wymiana max co 10 tys

Cytat: "oczko87"
ja wymienialem niedawno po 12tys przejechanych nalalem pol sytetyk bp do silnika 1.6 chcialem pelny syntetyk ale wczesniej byl w moim silniczku mineral i to nie jest wskazane aby syntetyk lac po minerale


jaki masz przebieg ? i jak dlugo byl ten mineralny sam olej nie narobi zadnych szkod mineral czesto zostawia osady wiec jesli silnik szczelny to wlanie syntetyka wyplucze tylko syf i nie spowoduje zadnych zmian ale jesli zacznie brac olej tzn ze sa jakies nieszczelnosci i powinno sie odpuscic syntetyk i dalej sprobowac polsyntetyk

Cytat: "pisca"
ja mam w ibizie 1.9 TDI Sport Castol Magnatec 5W/40, nic nie ubywa, temperatura max. 90 stopni


a popychacze juz slyszysz ? czy jeszcze nie ? :satan:
temp jest temp silnika nie oleju zreszta wersja sport ma dodatkowy zegar kolo dzwigni zmiany biegow wskazujacy temp oleju  :satan:

i sprawdz czy nie masz osadow z tego wynalazku na pokrywie klawiatury
zreszta ten olej jest jednym z najczesciej podrabianych  :satan:
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
pisca
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznań

« Odpowiedz #55 - Poniedziałek, 06.11.2006, 17:40:04 - NIEPRZECZYTANA »

silnik chodzi ładnie i równo, 2001 r., 117000 przebiegu, jak narazie nic sie nie dzieje...
co do licznika temperatury oleju koło dźwigni zmiany biegów, to nic takiego nie posiadam...
Ty w swojej cordobie sport masz taki licznik?? pzdr
Zapisane
DeDeK Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznan

« Odpowiedz #56 - Wtorek, 07.11.2006, 09:31:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytuj
co do licznika temperatury oleju koło dźwigni zmiany biegów, to nic takiego nie posiadam...
Ty w swojej cordobie sport masz taki licznik??


wersje top sport mialy zamiast polki pod radiem wskaznik temp oleju i napiecia ladowania
domyslnie co do silnika chodzacego ladnie i rowno to tak on bedzie chodzil kwestia tego jak po porannym odpaleniu glosno slychac popychacze i jak dlugo zanim sie nie uspokoja :D
Zapisane

DeDeK
Była CORDI SPORT TDI
Obecnie auto na F - Renault Laguna 2.2 dCi
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #57 - Poniedziałek, 13.11.2006, 21:12:41 - NIEPRZECZYTANA »

co powiecie na temat oleju titan Supersyn SL  5w-40 z domieszka molibdenu ktory ułatwia smarowanie
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
przemekvip20 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Legionowo
Samochód: Ibiza, 2002, 1.2 12V (AZQ) + LPG

« Odpowiedz #58 - Środa, 06.12.2006, 12:12:57 - NIEPRZECZYTANA »

witam, strasznie sie pogubilem w  waszych rozwazaniach :-) kupilem ibizke 1.2 2002rok sprowadzona z belgii i nie wiem jaki olej byl lany do tej pory.autko ma przejechane 48 000 km i jest to moj pierwszy samochod wiec jeszcze sie nie znam na eksploatacji. doradzcie mi na jaki olej pownienem zmienic teraz przed zima.
pozdr.
Zapisane

Przemekvip Ibizka`02
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #59 - Środa, 06.12.2006, 12:24:29 - NIEPRZECZYTANA »

Mozna by zalac syntetykiem np: MOBIL
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 37   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jaki olej i co ile wymiana ?
Skocz do: