+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jaki olej i co ile wymiana ?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 33 34 [35] 36 37   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaki olej i co ile wymiana ?  (Przeczytany 460958 razy)
0 użytkowników i 37 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #510 - Wtorek, 23.06.2015, 21:23:46 - NIEPRZECZYTANA »

Sam widziasz jakie sa opinie... Ja na nim nie jezdzilem i nie mialem takich problemow - u mnie od zawsze Mobil
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
vitek94 Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Gdów (woj. małopolskie)
Samochód: Seat Leon 2004r. 1.6 16v + LPG

« Odpowiedz #511 - Wtorek, 23.06.2015, 21:29:07 - NIEPRZECZYTANA »

Tylko z drugiej strony ciągłe zmienianie oleju też nie jest dobre, bo Leon w niemczech jeździł na Liqui Moly, jak go kupiłem to wlałem Castrola no i teraz chcąc zmienić to już byłby trzeci olej w tym silniku
Zapisane
patka9 Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat ibiza

« Odpowiedz #512 - Poniedziałek, 27.07.2015, 15:09:33 - NIEPRZECZYTANA »

Witam od niedawna posiadam seata ibize 1.4tdi 2004 rok i musze olej wymienić i nie wiem na jaki ktory będzie najlepszy proszę o odpowiedz ;)
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #513 - Poniedziałek, 27.07.2015, 15:15:23 - NIEPRZECZYTANA »

Są jakieś naklejki co było lane wcześniej?
Zapisane

patka9 Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat ibiza

« Odpowiedz #514 - Poniedziałek, 27.07.2015, 15:38:11 - NIEPRZECZYTANA »

no wlasnie nie mam nic ;( dlatego nie mam pojecia jaki dlatego wysunelam pytanie dla osób ktore tez posiadaja tez seat bo sama nie mam pojęcia  :(

Napisano: Poniedziałek, 27.07.2015, 16:37:02


a mam rozne informacje ale wole zasięgnąć fachowej opinii zeby kupic odpowiedni olej
Zapisane
irocket Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: 1996 Toledo 1L 1Z 90KM

« Odpowiedz #515 - Poniedziałek, 27.07.2015, 15:59:27 - NIEPRZECZYTANA »

Z tego, co znalazłem, to 1.4 TDI to silnik z pompowtryskiwaczami, więc olej musi spełniać normę 505.01, najlepszy byłby jakiś 5W30-5W40
Zapisane

patka9 Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat ibiza

« Odpowiedz #516 - Poniedziałek, 27.07.2015, 16:04:40 - NIEPRZECZYTANA »

to ktory bedzie lepszy ??


Napisano: Poniedziałek, 27.07.2015, 17:03:53


bo jestem kompletnie zielona w tych rzeczach :(
Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #517 - Poniedziałek, 27.07.2015, 16:14:12 - NIEPRZECZYTANA »

Jakikolwiek z normą 505.01 :)
Zapisane
patka9 Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat ibiza

« Odpowiedz #518 - Poniedziałek, 27.07.2015, 20:29:25 - NIEPRZECZYTANA »

duzo mi to nie mowi jak sie nie znam na tym :(
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #519 - Poniedziałek, 27.07.2015, 21:22:42 - NIEPRZECZYTANA »

skoro nie lubisz czytac i sie czegos nauczyc to kup taki np: http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-1138-Mobil-Super-3000-XE-5W30-5L-niemiecki.html
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
patka9 Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat ibiza

« Odpowiedz #520 - Wtorek, 28.07.2015, 10:33:24 - NIEPRZECZYTANA »

dziękuje za odpowiedz dowiedzialam sie konkretnie teraz ;)
Zapisane
Goodi Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Zabrze
Samochód: Ibiza 6L, 2006r. 1.4 TDi

« Odpowiedz #521 - Piątek, 31.07.2015, 06:57:20 - NIEPRZECZYTANA »

Polecam Castrol. Sam używam 10W40 półsyntetyk. Pierwszy raz wlałem go przy przebiegu 60 tyś. po dwóch wymianach wciąż zostaję przy 10W40 Castrola.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #522 - Wtorek, 04.08.2015, 00:02:35 - NIEPRZECZYTANA »

spelnia 505.01 ? Bo cos mi sie nie wydaje...
Taki slnik powinien pracowac na lepszym oleju.

Napisano: Piątek, 31.07.2015, 11:30:47


Oleje silnikowe w pytaniach i odpowiedziach ? poradnik
https://www.motointegrator.pl/poradnik/oleje-plyny-i-smary/oleje-silnikowe-poradnik/
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Yoda Master Mężczyzna
Niech MOC będzie z Tobą!
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Saet Altea XL 2.0 CR 2009

« Odpowiedz #523 - Wtorek, 04.08.2015, 13:52:33 - NIEPRZECZYTANA »

Tutaj cytat z innego forum. Człowiek, który to napisał jest fachowcem w tej dziedzinie. Wie co pisze.

Na początek główne PRAWDY:

? nic nie zastąpi częstej wymiany oleju ! (i tu proszę o nie podawanie argumentu "producent zaleca wymianę co np. 35 000 km - to marketingowa bzdura) - optymalnie ? 10 000-12 000 km, jeśli ktoś jeździ tylko trasy/autostrady można wydłużyć do 15 000 km
? lejemy olej o klasie lepkościowej, którą zaleca producent silnika ! (tu wyjątkiem jest oczywiście nietypowe użytkowanie auta - upalanie na torze itd.)
? olejem syntetycznym nazywamy oleje, które posiadają bazę olejową grupy IV (polialfaolefinową czyli PAO) lub grupy V (estrową) - najczęściej to oleje poliestrowe (PAO+domieszki estrów)
? nie patrzymy co było wlewane do "auta używanego" wcześniej - stosujemy płukankę i zalewamy najlepszy olej o klasie lepkości rekomendowanej przez producenta silnika !
? oleje o "rozszerzonej klasie lepkości" (5W50, 10W60) znacznie różnią się parametrami w niskich temperaturach od "standardowych" olejów - wymagają do optymalnej pracy optymalnej temperatury a w nie optymalnej szybciej tracą swoje parametry = wymagają częstej wymiany nawet co 5000-6000 km, nie są zbyt dobre do codziennego użytkowania w cywilnych autach jeżdżonych w większości po mieście
? jakość olejów spada z roku na rok od ładnych paru lat - liczy się powoli tylko zysk koncernów

Najczęściej powtarzane bzdury:

? jeśli wlewany był olej o wyższej klasie lepkości (15W40, 10W40) to nie można wlać oleju o niższej klasie lepkości (5W40) bo coś się rozszczelni
? oleje 15W40 to oleje mineralne, 10W40 to półsyntetyki a 5W40 to syntetyki
? płukanka do silnika zepsuje/wypłucze/rozszczelni silnik
? olej 10W60 będzie zawsze lepszy od 10W40 a 5W50 lepszy od 5W40 (często jest wręcz odwrotnie)
? oleje do silników benzynowych i diesla są takie same w ramach jednego producenta, różnią się tylko naklejką

Polecane oleje o lepkości 5W40 do silników BENZYNOWYCH

? Amsoil European Car Formula Full-SAPS 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,3cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - 8,7%; HTHS - 3,7)
? POWER Fuchs Titan Race Pro S 5W40
(olej syntetyczny (EST+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 92,4 cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 10,5; Noack - 6,6%; HTHS - 4,2)
? ECONOMY Gulf Tec Plus 5W40
(olej półsyntetyczny (PAO+MIN), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,0 cSt; indeks lepkości 162; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 9,8; Noack - 6,9%; HTHS - 4,2)
? Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 86,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,2; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
? Millers CFS (NT) 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 81,7cSt; indeks lepkości 177; temperatura płynięcia -??°C; Liczba zasadowa TBN - 10,0; Noack - ?,?%; HTHS - 4,1)
? Mobil 1 Delvac ESP 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 98,0cSt; indeks lepkości 156; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - ?,?%; HTHS - 3,8)
? Motorex Xperience 5W40
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 89,0cSt; indeks lepkości 176; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,0; Noack - 4,2%; HTHS - 3,8)
? Motul 300V 5W40
(olej półsyntetyczny (EST+GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,8 cSt; indeks lepkości 176; temperatura płynięcia -36°C; Liczba zasadowa TBN - 10,9; Noack - 7,4%; HTHS - 4,5)
? Pennzoil Ultra Euro 5W40
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 87,0 cSt; indeks lepkości 173; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,4; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
? Penrite HPR 5 5W40
(olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 95,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,6; Noack - 8,6%; HTHS - 3,9)
? POWER RedLine Euro Series 5W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 94,0 cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 12,7; Noack - 6,0%; HTHS - 4,6)
? Royal Purple 5W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,7cSt; indeks lepkości 179; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 11,0; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
? ECONOMY Shell Helix Ultra 5W40
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,7; Noack - 6,8%; HTHS - 3,7)
? ECONOMY Specol Spec Gold 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,1cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -44°C; Liczba zasadowa TBN - 10,4; Noack - 8,0%; HTHS - 3,6)
? Xado Atomic Infinity 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 88,0 cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1; Noack - 7,6%; HTHS - 3,8)

Polecane oleje o lepkości 5W40 BEZ DPF
5W40
? POWER Amsoil Premium Diesel DEO 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 90,8cSt; indeks lepkości 167; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 10,4; Noack - 9,1%; HTHS - 4,1)
? ECONOMY Gulf Tec Plus 5W40
(olej półsyntetyczny (PAO+MIN), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,0 cSt; indeks lepkości 162; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 9,8; Noack - 6,9%; HTHS - 4,2)
? Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 92,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 12,2; Noack - 8,6%; HTHS - 3,6)
? ECONOMY Penrite HPR Diesel 5 5W40
(olej półsyntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 100,0cSt; indeks lepkości 152; temperatura płynięcia -40°C; Liczba zasadowa TBN - 10,7; Noack - 13,0%; HTHS - 3,6)
? ECONOMY Shell Helix Ultra Diesel 5W40
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,1cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,0; Noack - 6,8%; HTHS - 3,7)

Polecane oleje o lepkości 5W30 i 5W40 do Diesel z DPF

? Amsoil ECF Low-SAPS 5W30
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 75,4cSt; indeks lepkości 158; temperatura płynięcia -44°C; Liczba zasadowa TBN - 5,8; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
? Amsoil Signature Series ASL 5W30 *
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 10,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 60,1cSt; indeks lepkości 166; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 12,6; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
? Castrol EDGE Diesel FST 5W40
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 82,0 cSt; indeks lepkości 174; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 6,5; Noack - -,-%; HTHS - -,-)
? Eneos Sustina Low-SAPS 5W30
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 75,3cSt; indeks lepkości 180; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 6,6; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
? Fuchs Titan GT1 Pro 5W30
(olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 11,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 71,1cSt; indeks lepkości 155; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 6,9; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
? Liqui Moly Top Tec 4200 5W30
(olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 70,0cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 6,5; Noack - 8,8%; HTHS - 3,5)
? Lotos Traffic Pro Thermal Control (505.01) 5W40
(olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 82,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -40°C; Liczba zasadowa TBN - 7,3; Noack - 7,4%; HTHS - 3,6)
? Mobil 1 ESP 5W40
(olej półsyntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 73,0cSt; indeks lepkości 176; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 7,5; Noack - 8,8%; HTHS - 3,8)
? POWER Motorex Xperience FS-X 5W40
(olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 89,7cSt; indeks lepkości 161; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 7,8; Noack - 4,2%; HTHS - 3,5)
? Penrite Enviro+ 5W40
(olej półsyntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,4cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 81,0cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 8,8; Noack - 8,6%; HTHS - 3,6)
? ECONOMY Ravenol VMO 5W40
(olej półsyntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -39°C; Liczba zasadowa TBN - 7,7; Noack - ?,?%; HTHS - ?,?)
? RedLine Euro Series 5W30
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 11,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 69,0 cSt; indeks lepkości 164; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 8,5; Noack - 6,0%; HTHS - 3,7)
? POWER RedLine Euro Series 5W40
(olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 91,0 cSt; indeks lepkości 164; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 9,7; Noack - 6,0%; HTHS - 4,3)
? Shell Helix Ultra ECT 5W30
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 74,0cSt; indeks lepkości 159; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 7,7; Noack - 6,8%; HTHS - 3,6)
? ECONOMY Specol Premium 5W30
(olej półsyntetyczny (PAO+HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 11,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 73,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -40°C; Liczba zasadowa TBN - 7,5; Noack - 6,8%; HTHS - 3,5)
? Valvoline SynPower MST C4 5W30
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 70,9cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 7,7; Noack - 9,1%; HTHS 3,7)
? Xado Atomic C3 5W40
(olej półsyntetyczny (HC+PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 85,2cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -39°C; Liczba zasadowa TBN - 7,6; Noack - 8,8%; HTHS - 3,2)

Autor: Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 04.08.2015, 14:00:04 wysłane przez Yoda Master » Zapisane

Było:
VW Garbus 1,3 '68
VW Golf MKI 1,3 '81
Ibiza Cupra 2,0 16V ABF '97
patka9 Kobieta
Świeżak
Offline Offline



Samochód: seat ibiza

« Odpowiedz #524 - Wtorek, 04.08.2015, 17:23:07 - NIEPRZECZYTANA »

Tez wkoncu kupilam 5w40 castrol  niby najlepszy na rynku sie okaze;)
Zapisane
Strony: 1 ... 33 34 [35] 36 37   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jaki olej i co ile wymiana ?
Skocz do: