+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jaki olej i co ile wymiana ?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 37   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaki olej i co ile wymiana ?  (Przeczytany 461240 razy)
0 użytkowników i 22 Gości przegląda ten wątek.
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #435 - Niedziela, 06.01.2013, 19:54:36 - NIEPRZECZYTANA »

KKKKris,  :eye:
Dokładnie. Musi być norma 507.03 spełniona. Inaczej zatrze się silnik.


Drucik, a tak na serio. Przeczytaj 5 ostatnich stron wątku. Dowiesz się. Serio...
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 06.01.2013, 19:57:34 wysłane przez mac456x9 » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #436 - Niedziela, 06.01.2013, 20:57:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Drucik
2.0 115km 93/94r ?
to nie PD :o
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #437 - Niedziela, 06.01.2013, 21:07:01 - NIEPRZECZYTANA »

O k..a nie spojrzałem w rocznik :wub:  :wub:  :wub:
Ale opcję czytania wątku podtrzymuje.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 06.01.2013, 21:11:46 wysłane przez KKKKris » Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #438 - Niedziela, 06.01.2013, 21:10:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
Musi być norma 507.03 spełniona. Inaczej zatrze się silnik.
skad ty takie brednie wynajdujesz?
nie wprowadzaj ludzi w blad :!:
jezeli nawet piszesz o dieslu 2.0 jak by sie moglo wydawac to padnie co naj wyzej dpf i pompki a nie caly silnik
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #439 - Poniedziałek, 07.01.2013, 01:12:06 - NIEPRZECZYTANA »

raby, ironia ;) ironia.

Ludzie dopisują się do tego wątku a im się nie chce tyłka ruszyć 3 strony wcześniej gdzie jak wół napisane jest co mają zalać...
Drażni mnie to wiec wpisałem normę 508.09 czy inną... Niech wreszcie jakiś poczyta cokolwiek a nie na gotowe czeka...
Ehhh wkurza mnie to po prostu...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #440 - Poniedziałek, 07.01.2013, 09:25:32 - NIEPRZECZYTANA »

ok rozumiem - mam to samo
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #441 - Poniedziałek, 07.01.2013, 14:26:54 - NIEPRZECZYTANA »

 :pub:

//jak coś to moje wpisy można wywalić.
Zapisane
Bi-Turbooo Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Toledo III BJB TDI

« Odpowiedz #442 - Sobota, 16.02.2013, 21:40:20 - NIEPRZECZYTANA »

Witam. Posiadam Seata Toledo III 2005r BJB 1.9 TDI 105KM - Przebieg 115tyś km.

Dotychczas stosuję olej syntetyczny z zalecaną specyfikacją 505.01 -
Mobil Super 3000 XE 5W-30. i jestem z niego bardzo zadowolony.

Gdzieś kiedyś wyczytałem i wysłuchałem od innych, że w pewnym okresie powinno się
przejść z syntetyka na półsyntetyk 10W-40.

Mam do Państwa pytanie czy przy moim przebiegu już czas przejść czy
jeszcze nie(kiedy powinno się przejść i czy w ogóle powinno się
przechodzić w tych silnikach z pompowtryskiwaczami - jeśli tak to
proszę o podpowiedzenie jaki by był odpowiedni olej do tego silnika).

Pozdrawiam
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #443 - Sobota, 16.02.2013, 22:06:07 - NIEPRZECZYTANA »

Przejście na gęstszy olej jest uzasadnione w przypadku, gdy silnik jest zużyty. Jeśli nie ubywa oleju więcej niż przewiduje producent to trzeba jeździć syntetyku ile się da. Ma on lepsze właściwości w szerszym zakresie temperatur, dlatego zmiana w tym wypadku mija się z celem. Trzeba sprawdzić jakie są normy zużycia oleju dla tego silnika i jeśli nie bierze więcej to lepiej zostać przy tym co jest. Ja mam podobny silnik (BLS) i przebieg 198 tys. km i nadal leję Motula X-clean 5W30 z tym, że z normą 507.00 (mam DPF).
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #444 - Sobota, 16.02.2013, 22:11:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Bi-Turbooo
Gdzieś kiedyś wyczytałem i wysłuchałem od innych, że w pewnym okresie powinno się
przejść z syntetyka na półsyntetyk 10W-40.
Nie czytaj i nie wierz w takie rzeczy.
Cytat: Bi-Turbooo
z syntetyka na półsyntetyk 10W-40.
Samo 10W40 nie oznacza, że to p[ółsyntetyk
No i jescze jedno: w temperaturze roboczej (rozgrzany silnik) oleje silnikowe mają zbliżoną gęstość.
Zapisane

mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #445 - Niedziela, 17.02.2013, 00:35:07 - NIEPRZECZYTANA »

A do pompowtrysków są jakieś oleje pół syntetyczne w ogóle?
Wydawało mi się, że VW dopuszcza tylko pełne syntetyki?
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #446 - Niedziela, 17.02.2013, 01:03:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: mac456x9
A do pompowtrysków są jakieś oleje pół syntetyczne w ogóle?
Oleje z normą 505.01 są półsyntetykami. Poza tym większość olejów syntetycznych z nazwy, ma jedynie syntetyczną bazę.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 17.02.2013, 01:14:24 wysłane przez aboz » Zapisane
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #447 - Niedziela, 17.02.2013, 02:07:59 - NIEPRZECZYTANA »

Aha, ok więc to są półsyntetyki o klasie lepkości 5W40.
Ok, rozumiem.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #448 - Niedziela, 17.02.2013, 14:31:07 - NIEPRZECZYTANA »

aboz,  Nie przekonałeś mnie. Właśnie baza decyduje o tym jaki to olej, jeśli jest w pełni syntetyczna to dodatki tego nie zmienią i jest to olej syntetyczny. Może masz na myśli oleje HC? te są takim wytworem pomiędzy syntetykiem, a pół syntetykiem.
Z tych co poszukiwałem do PD to sporo było włąśnie olei hydrokrakowanych, ale są też i pełne syntetyki. O ile Mobil nie zmienił polityki produkcyjnej, to wszystkie z nazwą Mobbil1 to pełne syntetyki. Niestety jednakl parametry Mobila dla PD nie powalaja, więc uciekłem do innego producenta. Nie wiem jak obecnie ale kiedyś właśnie jego oleje były lane na pierwszy montaż.
Jeszcze coś co będę każdemu powtarzał xxWyy nie świadczy o tym czy oplej jest mineralny, syntetyczny.......itd. Po tym można tylko to określić z dużym prawdopodobieństwem, ale są wyjątki.
Widziałem nawet olej SAE30 (typowo letni, bez żadnego xxW) który był pełnym syntetykiem.
Zapisane

aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #449 - Niedziela, 17.02.2013, 15:02:48 - NIEPRZECZYTANA »

KKKKris, to wszystko jest nieco bardziej skomplikowane niż się wydaje. Nie zagłębiałem się dokładnie w temat, ale z tego co udało mi się znaleźć tak to wygląda. U nas nawet HC są opisywane jako syntetyki, chociaż nimi nie są. Takie mamy normy i nic tego nie zmieni. Tak czy inaczej podstawą doboru oleju są wytyczne producenta, a czy dany olej jest lepszy niż inny...to już kwestia subiektywnych odczuć.
Zapisane
Strony: 1 ... 28 29 [30] 31 32 ... 37   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jaki olej i co ile wymiana ?
Skocz do: