+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jaki olej i co ile wymiana ?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 37   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jaki olej i co ile wymiana ?  (Przeczytany 461487 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Broda79 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Mikołów
Samochód: Cordoba '97 1.4

« Odpowiedz #150 - Sobota, 19.07.2008, 18:00:12 - NIEPRZECZYTANA »

nie wiem czemu nie polecacie Lotosa skoro do pudełek z Mobila leją ten sam olej (zasada taka sama jak z benzyną - różne stacje, różne  ceny a produkt ten sam). Zasada jedna kupujemy taki olej, na którym jest rok produkcji. Często w Hipermarketach zdarza się, że na opakowaniach jej nie ma. Prawdopodobnie olej taki pochodzi z serii, która nie przeszła testów jakościowych. Testy robi się w ten sposób, że z partii losowo wybiera się ileś próbek i jak one nie spełniają norm to cała partia idzie na oszołomy i reale.
W instrukcji producent zaleca do tego silnika od nowości półsyntetyk (10W40). Zaskoczyło mnie to bardzo...

Napisano: Sobota, 19.07.2008, 18:58:14


Olej zachowuje swoje właściwości przez około 5 lat. Tzn, że jak nalejsz oleju, który ma 4 lata to spokojnie rok można jeszcze jeździ...
Zapisane

Orange Piter's Club...
RPM-Club.pl - zapraszam na forum.
06.09.2008 - Matrix
pados Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: SEAT CORDOBA VARIO 1997

« Odpowiedz #151 - Sobota, 16.08.2008, 11:04:08 - NIEPRZECZYTANA »

Kolega kupił Incę 1,4 /1998 r. i ma dylemat . Jaki olej wlać czy Półsyntetyk czy syntetyk. Autko ma przejechane ok. 100000km i w serwisie zalecają syntetyka  ze względu na niski przebieg i hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego. Co sądzicie i co polecacie : Mobila czy Magmateca i w jakiej wersji 5 w/40 czy 10W/40 ?

Edit by aboz: Scalone. Używaj opcji szukaj.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 16.08.2008, 11:16:42 wysłane przez aboz » Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #152 - Sobota, 16.08.2008, 11:19:11 - NIEPRZECZYTANA »

Poczytaj ten wątek od początku i będziesz wiedział co i jak. Następnym razem zanim zapytasz, poszukaj na forum i poczytaj. Unikniesz "nagrody".
Zapisane
matii Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Samochód: VW Passat 3C TDI Sportline CBBB '09

« Odpowiedz #153 - Sobota, 16.08.2008, 11:33:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: pados
Jaki olej wlać czy Półsyntetyk czy syntetyk. Autko ma przejechane ok. 100000km
Jezeli ma tyle na 100% przejechane ja bym sie nie zastanawiał i lał pełnego sentetykam jezeli dokładnie nie wiesz wlej półsentetyka czyli 10W/40...
Zapisane

Klub Seat Cordoba

Była Cordoba FL Vario TDI ALH i Polo 07 TDI AXR
mac456x9 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Płock / Warszawa
Samochód: Seat Leon MY10' 2.0 TDI FR

« Odpowiedz #154 - Środa, 20.08.2008, 13:41:42 - NIEPRZECZYTANA »

Mój ma 99952km przejechane, zalany przez aso Castrolem 5W30. jak narazie nie narzekam  :)
Zapisane
Medziu Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Barlinek
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #155 - Poniedziałek, 15.09.2008, 14:56:36 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, mam pytanie kupilem cordobe po majej kolizji od kolegi mamy co do przebiegu jestem przekonany na sto procent 167 tys. tylko i wylacznie spokojna jazda, samochod stal ponad rok i na kartce od oleju juz nie moge sie rozczytac, doczytalem tylko ze nastepna wymiana ma byc 171 tys. ale czy polsyntetyk czy mineralny tego nie wiem. kartka lotosa. Jaki olej radzicie zalac???
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #156 - Poniedziałek, 15.09.2008, 15:18:25 - NIEPRZECZYTANA »

Zapytaj kolegi mamę czy nie ma przypadkiem jakiegoś paragonu, faktury, notatki z wymiany. Lub niech da Ci adres serwisu w którym auto było robione, podjedź, zapytaj jaki olej wlewają.
A jak Ci się nie chce, zalej Castrolem Magnatec 10W-40. Nie lej przypadkiem Lotosa, bo to najgorszy olej, mam profi badania kilku olejów samochodowych, moge wrzucić na forum wyniki, niech wszyscy widzą na czym jeżdżą i ile za to płacą.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
Rene Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Skoda Octavia II 2.0 FSi

« Odpowiedz #157 - Poniedziałek, 15.09.2008, 15:44:10 - NIEPRZECZYTANA »

Leemarvin, wrzucaj te wyniki. Poczytamy
Zapisane

Skoda Octavia II 2.0 FSi Elegance

Medziu Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Barlinek
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #158 - Poniedziałek, 15.09.2008, 16:14:08 - NIEPRZECZYTANA »

Leemarvin, no wlasnie nie pamieta ;/ tez chetnie popatrze te wyniki
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #159 - Poniedziałek, 15.09.2008, 16:44:40 - NIEPRZECZYTANA »

Wieczorkiem wrzucę wykresy, bo trzeba to jakoś obrobić i wyjaśnić o co tam chodzi i jak to czytać.

 
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #160 - Sobota, 20.09.2008, 13:20:53 - NIEPRZECZYTANA »

Na mamy sobotę a wyników nie widać... wklejej, to sie gdzieś w ważniejsze miejsce przeniesie.. Koniecznie napisz na czyje zlecenie i przez jakie laboratorium były robione (chodzi o to, czy któraś z firm olejowych w tym paluchów nie umoczyła)
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #161 - Sobota, 20.09.2008, 15:15:48 - NIEPRZECZYTANA »

Obiecałem to pokażę efekty.
     Jedyny problem jest taki, że gdzieś mi zaginęły na kompie wyniki dla 3 olejów, ELF, Valvoline i Quaker State, może jeszcze uda mi się odnaleść pliki, to dorzucę.
     Badania prowadzone były w laboratorium paliw i środków smarnych Katedry Budowy i Badań Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych Politechniki Krakowskiej M4.
Badania prowadzone były przeze mnie i mojego kolegę, jako temat pracy przejściowej, żadna firma więc nie była za to odpowiedzialna, nie zlecała tego itd. Wyniki były jednak gdzieś wysłane, do przedstawicielstwa jakiegoś koncernu olejowego, jakiego nie wiem, nie interesowało  mnie to. Jakieś profi czasopismo motoryzacyjne również korzystało z tych wyników.
     Zasadniczo trzeba wiedzieć co tam przeczytać na tych wykresach. Próby prowadzone były zgodnie z normami ISO i w taki sam sposób jak przeprowadza badania środków smarnych Polska Izba Paliw i czegoś tam jeszcze, nie pamiętam.
     Badania prowadzone są na aparacie czterokulowym. Głowica urządzenia składa się z 4 kulek ze stali stopowej o składzie zblizonym do składu metalograficznego ruchomych elementów silnika, wałki, wały, ośki koników, niektóre łożyska, ale nie panewki. 3 kulki leżą w malej misce, 4 kulka umieszczona w uchwycie naciska od góry na 3 pozostałe kulki i wprawiana jest w ruch obrotowy. Całe skojarzenie ruchowe zalewane jest badanym olejem. Próba trwa godzinę, obciążenie kulek jest różnie doierane, ja dawałem 20[kg].
Mierzony jest moment odchylający ramię przy pomocy tensometru, a dzięki temu otrzymujemy moment tarcia między kulkami. Stale mierzona jest również temperatura, jako wyznacznik parametrów lepkościowych oleju.
Wykresy przedstawione poniżej obrazują przebieg temperatury w czasie pracy, od momentu rozruchu do upływu 60 minut.
Upraszczając, im niższa temp tym lepiej, im niższe siły tarcia tym lepiej. Parametrów lepkościowych nie będę przedstawiał, bo i tak niewiele z tego można wywioskować na temat jakości oleju i jego parametrów.
Jako miarę parametrów smarnościowych oleju przyjmuje się według ISO wielkości (długości) rys poprzecznych i podłużnych na kulkach w miejscu styku kulek. Znów zasada im mniejsze, tym lepiej, znaczy mniej się wytarły kulki, czyli olej lepiej smarował.
Badane oleje, (klasyfikacji jakościowych i ACEA nie podaję, bo na cholerę wam to):
-Castrol SLX 5W-30
-Lotos 5W-40
-Shell Helix 5W-40
-Mobil 1 5W-50
-Castrol Magnatec 5W-30
-Mobil 1 5W-30
-Motul X-CESS 5W-40



Nie zamieszczam tabel z wynikami pomiarów mikroskopem warsztatowym długości rys wzdłużnych i poprzecznych, gdyż na każdej z kulek, gdyż zajeło by to za dużo miejsca, czasu i mi się nie chce :eye:
Z ostatniego widać, ile jaki olej osiągnął. Dodam tylko, że na ośce pionowej są dzięsiąte części milimetra, a różnica między olejami rzędu 0,03 już jest spora i daje obraz wartości oleju.
Sposób pomiaru wyklucza wpływ nagrzewania się oleju, zmiany parametrów wraz ze wzrostem temperatury itd, tu ma wpływ tylko skład chemiczny oleju i jego parametry, nic innego. Jest to najlepsze odwzorowanie środowiska termicznego, chemicznego i mechanicznego panującego w silniku w czasie pracy w ustalonych warunkach.
Jak znajdę 3 zaginione oleje, to dorzucę:), choć są mało popularne i nie brałem ich pod uwagę w opracowaniu.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 20.09.2008, 15:27:16 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #162 - Sobota, 20.09.2008, 15:28:17 - NIEPRZECZYTANA »

Czyli wychodzi z tego badania, że Mobil 1 sobie najlepiej poradził ?!
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #163 - Sobota, 20.09.2008, 15:34:03 - NIEPRZECZYTANA »

Tak, im mniejsze wartości srednie rys na kulach, tym lepsze było smarowanie, zatem mniejsze zużycie elementów silnika. Mobil 1 5W-50 wyszedł najlepiej. Nie dało się go również zaspawać, przy zwiększaniu obrotów do bardzo wysokich wartości, wszystkie pozostałe umożliwiły pospawanie kulek.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 20.09.2008, 15:37:07 wysłane przez Leemarvin » Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
heartless Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Olsztyn
Samochód: Ibiza '94 AAZ

« Odpowiedz #164 - Niedziela, 21.09.2008, 13:57:53 - NIEPRZECZYTANA »

A jakieś podobne badania dla 10W40 są w Twoim zasięgu?
Zapisane

Ibiza 1,9 TD (AAZ) '94                               
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 37   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Jaki olej i co ile wymiana ?
Skocz do: