+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» olej w przewodach od IC
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: olej w przewodach od IC  (Przeczytany 18030 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
mirass Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Wrocław/Oborniki Śl.
Samochód: była Ibiza 1,8 T 20VT jest Golf VII R

« Odpowiedz #15 - Środa, 16.04.2008, 12:20:55 - NIEPRZECZYTANA »

dzięki, tak zrobię.
Zastanawiam się tylko jako laik w temacie motoryzacji czy warto szukać takie rury gdzieś po sieci czy poprostu udać się do salonu, ciut przepłacić i mieć nową.

zrób fotkę o którą rurę chodzi bo mam coś z takich rurek z oryginału
Zapisane

KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #16 - Środa, 16.04.2008, 13:47:45 - NIEPRZECZYTANA »

Kiedyś w busiku doraźnie owineliśmy izolacją elektryczną i poloplastrem, bo nie szło jechać. Do serwisu wytrzymało.
Zapisane

qlczy Mężczyzna
Qlczy
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Ibiza, 1999-2002, 1.9 TDI AGR

« Odpowiedz #17 - Środa, 16.04.2008, 21:15:01 - NIEPRZECZYTANA »

załączam 3 fotki.
Moim zdaniem to ta rura, choć jak widać na zdjęciach olej jest rozchlapany na większym obszarze.
Swego czasu pisałem już o takiej rurce i podawałem jej numery ale nigdzie ae to nigdzie takiej nie było. Nawet w serwisie seata nie posiadali cześci o takim numerze katalogowym. Być może mechanik źle spisał lub podał nie tak jak należy.
Z niecierpliwością czekam na Wasze opinie oraz wskazówki.
Tak sobie przypomniałem, że zaglądnąłem w otwór w zderzaku prowadzący do IC i tak też widac plamy oleju.

Napisano: Środa, 16.04.2008, 22:07:14


w uzupełnieniu to podam na wszelki wypadek ten numer rury, który opisywałem wcześniej.
6KO 145 762 (AL).
pozdrawiam
Zapisane

Qlczy
Rumoren Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza 2002r 6K 90KM AGR

« Odpowiedz #18 - Sobota, 25.07.2009, 14:12:14 - NIEPRZECZYTANA »

Co do oleju w przewodach powietrza, to jest to zupełnie normalne. Mechanicy często wykorzystują to do naciągania klientów na wymianę turbiny (choć awarie turbiny powodujące plucie olejem też się niestety zdarzają), a w zdecydowanej większości przypadków za pojawianie się oleju w przewodach powietrza (w dolocie za turbiną) odpowiada odma (układ odpowietrzania skrzyni korbowej). Cała rzecz polega na tym, że olej parujący z rozgrzanych elementów skrzyni korbowej, razem ze spalinami i resztkami powietrza przedostaje się do dolotu powietrza (za filtrem, przed turbiną) i w miejscu gdzie powierzchnia jest chłodniejsza (głównie IC i najbliższe okolice) zwyczajnie się skrapla, a duży przepływ powietrza rozprowadza olej (już w postaci płynnej) po całym dolocie.
Zapisane
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #19 - Sobota, 25.07.2009, 15:13:46 - NIEPRZECZYTANA »

kolegę Rumoren'a witamy i zapraszamy do przedstawienia się w odpowiednim temacie :)
ps. uzupełnij też profil np. o wersję silnikową autka :)
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
krumi1978 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Jelenia Góra
Samochód: Cordoba Vario '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #20 - Poniedziałek, 31.05.2010, 07:30:56 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
A co powiecie w temacie (bo nie znalazłem podobnego) znajdowania się oleju w rurze do IC :?: Czy to normalne :?: Czy oznaka, że coś z EGR-em nie tak :?: Nie, żeby się lało, ale ogólnie się sączy ten olej. Co może być przyczyną i co ewentualnie zrobić, jeżeli jest coś nie tak :?:  :-X  :-\
Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #21 - Poniedziałek, 31.05.2010, 07:46:16 - NIEPRZECZYTANA »

zależy w jakiej oczywiście ilości tego oleju tam jest... to normalna że się tam znajduje, oprócz egra to przede wszystkim odma jest sprawcą... jak Ci to przeszkadza to możesz zaślepić wpust do rury a na odmę założyć wąż i spuścić pod auto...
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #22 - Środa, 02.06.2010, 15:53:12 - NIEPRZECZYTANA »

u mnie tez troche pluje na szybkozlaczkach IC  :-X
i jak narazie nic z tym nie robie :-\
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Patryk1111 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Ibiza Fl , 2000r , 1.9TDI 90KM

« Odpowiedz #23 - Poniedziałek, 16.05.2016, 12:48:08 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Dzisiaj pojechałem do firmy zajmującej się chip tuningiem moją Ibizką FL. Wprowadzili samochód do warsztatu, wjechali na hamownię i zaczęli pomiar ile ma mocy standardowo. Podchodzi do mnie właściciel i mówi, że samochód jest niesprawny i nie może zrobić chipa. Powiedział, że turbo dmucha 0.6 Bara, a to za mało i że intercooler jest cały od oleju, nachyliłem się i faktycznie był po prostu czarny..
Do tego samochód dymi dosyć mocno. Na wykresie wyszło 186NM i 81Hp i powiedział, że ten spadek jest przez ten intercooler. Samochód nie ma muła i przyspiesza dobrze. Z tego co wiem to rura od IC miała dziurkę i gdy przyspieszał to strasznie gwizdało i auto praktycznie nie jechało, poprzedni właściciel założył opaskę termokurczliwą i problem zniknął. Dodam, że teraz tego charakterystycznego gwizdu nie ma jak przyspieszam. Jakieś sugestie co może być przyczyną tego zawalonego olejem IC? Czy to może być przez turbinę?  :o


od KYS: Przed zadaniem pytania sprawdź co jest na forum. Poczytaj ten wątek.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 16.05.2016, 13:01:37 wysłane przez KYS » Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #24 - Poniedziałek, 16.05.2016, 13:55:01 - NIEPRZECZYTANA »

E no nie turbo po prostu sobie samochod sam dolewa oleju do IC, lubi mieć olej. SPrawdz w necie jak działa turbo i co to IC i po co on jest i w ktorym miejscu umieszczony. Pozniej napraw samochod.
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» olej w przewodach od IC
Skocz do: