Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
ręczny a zblokowane koło
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
[
2
]
3
4
5
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: ręczny a zblokowane koło (Przeczytany 37598 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: ręczny a zblokowane koło
«
Odpowiedz #15 -
Niedziela, 23.12.2007, 12:41:44 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: pakuu1
widzialem, ze na allegro linki sa po ok. 20zl ale do toledo i golfa a do cordoby nie bylo czy do cordoby beda 3 razy drozsze??
ja nie kupowalem na allegro tylko w sklepie i to bylo kilka lat temu
Cytat: pakuu1
czy moge sam to wymienic czy musze jechac do warsztatu ?? i ile w wrasztacie moga za to zawolac??
nie wiem ile... jezeli masz jakies pojecie to mozesz sam wymienic
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
DzieX
Gość
Odp: ręczny a zblokowane koło
«
Odpowiedz #16 -
Poniedziałek, 07.04.2008, 19:49:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Hej, ja też mam problem z ręcznym. Samochód stał dwa dni nie ruszany i dziś jak jechałem strasznie mi się mulił i "dupa" ciężka się zrobiła. Podniosłem go na lewarku i na odpuszczonym ręcznym koło ciężko było przekręcić, a przy odpuszczaniu ręcznego jest zero oporu (brak uczucia odpuszczania). Jutro zamierzam wjechać na kanał i popatrzeć, tylko właśnie... co patrzeć? Wiem, że linki, czy są całe. Ale jeśli są (a podejrzewam, że tak) to co zostaje? Mam rozebrać bębny?
Zapisane
kilimand
Użytkownik
Offline
Skąd: sosnowiec
Samochód: Seat toledo 3 2.0FSI
Odp: ręczny a zblokowane koło
«
Odpowiedz #17 -
Poniedziałek, 07.04.2008, 20:07:48 -
NIEPRZECZYTANA
»
Sciągnij bęben wyczysc wszystko i przesmaruj robiłem ostatnio około 2h
Zapisane
Toledo 2.0 FSI
DzieX
Gość
Odp: ręczny a zblokowane koło
«
Odpowiedz #18 -
Poniedziałek, 07.04.2008, 20:14:45 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ok, przesmaruje wszystko
Mam nadzieję że nie będzie bardzo zapieczone, bo nie ruszałem tego dawno.
Zapisane
daniels81
Gość
Odp: ręczny a zblokowane koło
«
Odpowiedz #19 -
Poniedziałek, 07.04.2008, 20:18:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja tak miałem jak linka mi sie zblokowała i z jakis powodów blokowało mi jedno koło..pomogło przesmarowanie i ustawienie linki
Zapisane
ADRIANO
Użytkownik
Offline
Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )
Odp: ręczny a zblokowane koło
«
Odpowiedz #20 -
Poniedziałek, 07.04.2008, 20:26:00 -
NIEPRZECZYTANA
»
Problem z hamulcem recznym moze byc nie tylko z powodu linki ktora ciezko chodzi w pancerzu,badz wogole nie chodzi. Ale czasem jest tak ze link jest luzna i lewarek recznego tez luzno, a kolo stoi deba. Przewaznie trzeba zdjac beben hamulcowy i ocenic szczeke( na ktorej jest przynitowana dzwigienka do recznego). Jezeli szczeki sa starawe to owy nit sie zapieka i nie odpuszcza po zwolnieniu lewarka recznego. Zaczalbym od sprawdzenia w jakim stanie jest linka( czy napieta) . A potem dostawal sie do bebna hamulcowego(tylnia szczeka). Tak przynajmniej zrobilem u siebie w Ibizie 2000r
Zapisane
lubie sobie pokierować
vertor
Użytkownik
Offline
Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV
Odp: ręczny a zblokowane koło
«
Odpowiedz #21 -
Poniedziałek, 07.04.2008, 20:26:47 -
NIEPRZECZYTANA
»
Ja mialem kiedys tak ze auto stalo 2 miesiace i bebny chwycily tak ze wyjechalem z miuejsca parkingowego i spowrotem bo kola nie krecily wogole
podnioslem na lewarku zdjalem kolo i przywalilem mocno z kazdej strony lomem - wypadla masa rdzy i wszystko dzialalo normalnie
Zapisane
Ibiza Sport TD
I
ASV
DzieX
Gość
Odp: ręczny a zblokowane koło
«
Odpowiedz #22 -
Poniedziałek, 07.04.2008, 20:29:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
To jest metoda
Posprawdzam wszystko jak piszecie. Jutro zdam raport co zwojowałem.
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: ręczny a zblokowane koło
«
Odpowiedz #23 -
Poniedziałek, 07.04.2008, 20:43:52 -
NIEPRZECZYTANA
»
glowny powod to linka - rdzewieje i blokuje sie w pancerzu, linka jest pokryta takim plastikiem i jak sie on przetrze to wlasnie tak sie robi...
bez zdjecia bebnow nic nie zobaczysz, no chyba ze pancerz jest przetarty
zerknij do instrukcji - bedzie calkiem podobnie
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
DARCIO79
Świeżak
Offline
Skąd: BYTOM
Samochód: SEAT IBIZA 1.4iSE, 99
Odp: ręczny a zblokowane koło
«
Odpowiedz #24 -
Poniedziałek, 07.04.2008, 22:40:46 -
NIEPRZECZYTANA
»
27 Marca moje nerwy wyczerpaly sie i podjechalem do pewnego warsztatu w celu szybkiej wymiany cylinderkow i szczek. Powod. Osobiscie nie uzywam recznego ale moja zona tak i denerwowalo mnie juz to ze po kazdym uzyciu recznego przez zone musialem podnosic tyl walic mlotem w bebny do popuszczenia i tak za kazdym razem po uprzednim go uzyciu. Jestem w temacie ale z braku czasu i szybkiego wyjazdu w trase zdecydowalem sie na pomoc chlopcow z pewnego serwisu i zrobili to bardzo ladnie za male pieniazki.
Po rozebraniu bebnow (nastapilo to pierwszy raz po 9 latach uzytkowania Ibi) okazal sie widok ogolny RDZA, wszedzie korozja. Cylinderki zapieczone, nie odbijaly, szczeki popekane, zuzyte a wiec te elementy do wymiany. Bebny po zmierzeniu brakuje jeszcze 1mm do minimum wiec jeszcze idzie troszke pohamowac. Sam linke ponaciagalem i okazaly sie w dobrym stanie uzytkowym. Po zalozeniu cylinderkow, szczek i zakonserwowaniu smarami stalymi i w sprayu hamulec reczny chwyta bez uprzedniej regulacji na trzecim zabku i nie trzeba juz walic mlotem zeby popuscil. I wiadomo zeby wszystko dzialalo ja takze co jakis czas musze uzyc tego hamulca. Trzy setki ze wszystkim poszlo ale zaoszczedzone sa moje nerwy.
«
Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 07.04.2008, 23:01:13 wysłane przez DARCIO79
»
Zapisane
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: ręczny a zblokowane koło
«
Odpowiedz #25 -
Poniedziałek, 07.04.2008, 22:45:54 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: DARCIO79
Bebny po zmierzeniu brakuje jeszcze 1cm do minimum
chyba sie pomyliles jezeli tak - edytuj
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
DARCIO79
Świeżak
Offline
Skąd: BYTOM
Samochód: SEAT IBIZA 1.4iSE, 99
Odp: ręczny a zblokowane koło
«
Odpowiedz #26 -
Poniedziałek, 07.04.2008, 23:02:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
Zgadza sie Raby. Wieczorem juz mi mozg siada przy najprostszych operacjach.
Zapisane
marmax3
Użytkownik
Offline
Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi
Odp: ręczny a zblokowane koło
«
Odpowiedz #27 -
Wtorek, 08.04.2008, 06:49:24 -
NIEPRZECZYTANA
»
Panie i Panowie! Większość kłopotów z "nieodpuszczaniem" ręcznego wynika z jego sporadycznego używania! Ja w żadnym użytkowanym przeze mnie aucie nie miałem jeszcze zapieczonego ręcznego - bo używam go codziennie po co najmniej kilkanaście razy. Każde parkowanie - na ręcznym i większość zatrzymań na światłach - na ręcznym...
Zapisane
Cordoba:
Yaris Verso:
Citroen C4 Picasso:
raby
Klubowicz
Moderator
Offline
Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm
WWW
Odp: ręczny a zblokowane koło
«
Odpowiedz #28 -
Wtorek, 08.04.2008, 10:01:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: marmax3
używam go codziennie po co najmniej kilkanaście razy. Każde parkowanie - na ręcznym
a opony czesto lecialy?
a tak serio aby cos bylo sprawne trzeba tego uzywac.
Zapisane
>>> Sprzedam <<<
>>> Ibiza <<<
>>> Foka <<<
>>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
abdul
Klubowicz
Użytkownik
Offline
Skąd: Kraków
WWW
Odp: ręczny a zblokowane koło
«
Odpowiedz #29 -
Wtorek, 08.04.2008, 13:22:30 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: ADRIANO
Problem z hamulcem recznym moze byc nie tylko z powodu linki ktora ciezko chodzi w pancerzu,badz wogole nie chodzi. Ale czasem jest tak ze link jest luzna i lewarek recznego tez luzno, a kolo stoi deba. Przewaznie trzeba zdjac beben hamulcowy i ocenic szczeke( na ktorej jest przynitowana dzwigienka do recznego). Jezeli szczeki sa starawe to owy nit sie zapieka i nie odpuszcza po zwolnieniu lewarka recznego.
Tu jest właśnie główny powód. Ostatnio wymieniałem w warsztacie szczęki i cylinderki, dlatego że na ręcznym zrobił się mega luz, koła były przyhamowane i popiskiwały. Mechanior mówił, że zazwyczaj jest to wina zapieczonej dźwigni od ręcznego (ta na jednej ze szczęk) i tak samo było u mnie. Po wymianie szczęk jak ręka odjął. Nic nie piszczy, koło ładnie się kręci a linki oczywiście stare zostały.
Zapisane
Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Strony:
1
[
2
]
3
4
5
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
»
ręczny a zblokowane koło
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...