Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ręczny a zblokowane koło  (Przeczytany 37598 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #15 - Niedziela, 23.12.2007, 12:41:44 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: pakuu1
widzialem, ze na allegro linki sa po ok. 20zl ale do toledo i golfa a do cordoby nie bylo  czy do cordoby beda 3 razy drozsze??
ja nie kupowalem na allegro tylko w sklepie i to bylo kilka lat temu
Cytat: pakuu1
czy moge sam to wymienic czy musze jechac do warsztatu ?? i ile w wrasztacie moga za to zawolac??
nie wiem ile... jezeli masz jakies pojecie to mozesz sam wymienic
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
DzieX
Gość



« Odpowiedz #16 - Poniedziałek, 07.04.2008, 19:49:01 - NIEPRZECZYTANA »

Hej, ja też mam problem z ręcznym. Samochód stał dwa dni nie ruszany i dziś jak jechałem strasznie mi się mulił i "dupa" ciężka się zrobiła. Podniosłem go na lewarku i na odpuszczonym ręcznym koło ciężko było przekręcić, a przy odpuszczaniu ręcznego jest zero oporu (brak uczucia odpuszczania). Jutro zamierzam wjechać na kanał i popatrzeć, tylko właśnie... co patrzeć? Wiem, że linki, czy są całe. Ale jeśli są (a podejrzewam, że tak) to co zostaje? Mam rozebrać bębny?
Zapisane
kilimand Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: sosnowiec
Samochód: Seat toledo 3 2.0FSI

« Odpowiedz #17 - Poniedziałek, 07.04.2008, 20:07:48 - NIEPRZECZYTANA »

Sciągnij bęben  wyczysc wszystko i przesmaruj robiłem ostatnio około 2h
Zapisane

Toledo 2.0 FSI
DzieX
Gość



« Odpowiedz #18 - Poniedziałek, 07.04.2008, 20:14:45 - NIEPRZECZYTANA »

Ok, przesmaruje wszystko :) Mam nadzieję że nie będzie bardzo zapieczone, bo nie ruszałem tego dawno.
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #19 - Poniedziałek, 07.04.2008, 20:18:29 - NIEPRZECZYTANA »

Ja tak miałem jak linka mi sie zblokowała i z jakis powodów blokowało mi jedno koło..pomogło przesmarowanie i ustawienie linki :eye:
Zapisane
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #20 - Poniedziałek, 07.04.2008, 20:26:00 - NIEPRZECZYTANA »

Problem z hamulcem recznym moze byc nie tylko z powodu linki ktora ciezko chodzi w pancerzu,badz wogole nie chodzi. Ale czasem jest tak ze link jest luzna i lewarek recznego tez luzno, a kolo stoi deba. Przewaznie trzeba zdjac beben hamulcowy i ocenic szczeke( na ktorej jest przynitowana dzwigienka do recznego). Jezeli szczeki sa starawe to owy nit sie zapieka i nie  odpuszcza po zwolnieniu lewarka recznego.  Zaczalbym od sprawdzenia w jakim stanie jest linka( czy napieta) . A potem dostawal sie do bebna hamulcowego(tylnia szczeka). Tak przynajmniej zrobilem u siebie w Ibizie 2000r
Zapisane

lubie sobie pokierować
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #21 - Poniedziałek, 07.04.2008, 20:26:47 - NIEPRZECZYTANA »

Ja mialem kiedys tak ze auto stalo 2 miesiace i bebny chwycily tak ze wyjechalem z miuejsca parkingowego i spowrotem bo kola nie krecily wogole :D

podnioslem na lewarku zdjalem kolo i przywalilem mocno z kazdej strony lomem - wypadla masa rdzy i wszystko dzialalo normalnie :D
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
DzieX
Gość



« Odpowiedz #22 - Poniedziałek, 07.04.2008, 20:29:46 - NIEPRZECZYTANA »

 :rotfl: To jest metoda :D Posprawdzam wszystko jak piszecie. Jutro zdam raport co zwojowałem.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #23 - Poniedziałek, 07.04.2008, 20:43:52 - NIEPRZECZYTANA »

glowny powod to linka - rdzewieje i blokuje sie w pancerzu, linka jest pokryta takim plastikiem i jak sie on przetrze to wlasnie tak sie robi...

bez zdjecia bebnow nic nie zobaczysz, no chyba ze pancerz jest przetarty :-X
zerknij do instrukcji - bedzie calkiem podobnie
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
DARCIO79 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BYTOM
Samochód: SEAT IBIZA 1.4iSE, 99

« Odpowiedz #24 - Poniedziałek, 07.04.2008, 22:40:46 - NIEPRZECZYTANA »

27 Marca moje nerwy wyczerpaly sie i podjechalem do pewnego warsztatu w celu szybkiej wymiany cylinderkow i szczek. Powod. Osobiscie nie uzywam recznego ale moja zona tak i denerwowalo mnie juz to ze po kazdym uzyciu recznego przez zone musialem podnosic tyl walic mlotem w bebny do popuszczenia i tak za kazdym razem po uprzednim go uzyciu. Jestem w temacie ale z braku czasu i szybkiego wyjazdu w trase zdecydowalem sie na pomoc chlopcow z pewnego serwisu i zrobili to bardzo ladnie za male pieniazki.
Po rozebraniu bebnow (nastapilo to pierwszy raz po 9 latach uzytkowania Ibi) okazal sie widok ogolny RDZA, wszedzie korozja. Cylinderki zapieczone, nie odbijaly, szczeki popekane, zuzyte a wiec te elementy do wymiany. Bebny po zmierzeniu brakuje jeszcze 1mm do minimum wiec jeszcze idzie troszke pohamowac. Sam linke ponaciagalem i okazaly sie w dobrym stanie uzytkowym. Po zalozeniu cylinderkow, szczek i zakonserwowaniu smarami stalymi i w sprayu hamulec reczny chwyta bez uprzedniej regulacji na trzecim zabku i nie trzeba juz walic mlotem zeby popuscil. I wiadomo zeby wszystko dzialalo ja takze co jakis czas musze uzyc tego hamulca. Trzy setki ze wszystkim poszlo ale zaoszczedzone sa moje nerwy.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 07.04.2008, 23:01:13 wysłane przez DARCIO79 » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #25 - Poniedziałek, 07.04.2008, 22:45:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: DARCIO79
Bebny po zmierzeniu brakuje jeszcze 1cm do minimum
chyba sie pomyliles jezeli tak - edytuj
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
DARCIO79 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: BYTOM
Samochód: SEAT IBIZA 1.4iSE, 99

« Odpowiedz #26 - Poniedziałek, 07.04.2008, 23:02:20 - NIEPRZECZYTANA »

Zgadza sie Raby. Wieczorem juz mi mozg siada przy najprostszych operacjach.
Zapisane
marmax3 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi

« Odpowiedz #27 - Wtorek, 08.04.2008, 06:49:24 - NIEPRZECZYTANA »

Panie i Panowie! Większość kłopotów z "nieodpuszczaniem" ręcznego wynika z jego sporadycznego używania! Ja w żadnym użytkowanym przeze mnie aucie nie miałem jeszcze zapieczonego ręcznego - bo używam go codziennie po co najmniej kilkanaście razy. Każde parkowanie - na ręcznym i większość zatrzymań na światłach - na ręcznym...
Zapisane

Cordoba: Yaris Verso: Citroen C4 Picasso:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #28 - Wtorek, 08.04.2008, 10:01:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: marmax3
używam go codziennie po co najmniej kilkanaście razy. Każde parkowanie - na ręcznym
:rotfl:  :respect: a opony czesto lecialy? :rotfl:

a tak serio aby cos bylo sprawne trzeba tego uzywac.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #29 - Wtorek, 08.04.2008, 13:22:30 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ADRIANO
Problem z hamulcem recznym moze byc nie tylko z powodu linki ktora ciezko chodzi w pancerzu,badz wogole nie chodzi. Ale czasem jest tak ze link jest luzna i lewarek recznego tez luzno, a kolo stoi deba. Przewaznie trzeba zdjac beben hamulcowy i ocenic szczeke( na ktorej jest przynitowana dzwigienka do recznego). Jezeli szczeki sa starawe to owy nit sie zapieka i nie  odpuszcza po zwolnieniu lewarka recznego. 

Tu jest właśnie główny powód. Ostatnio wymieniałem w warsztacie szczęki i cylinderki, dlatego że na ręcznym zrobił się mega luz, koła były przyhamowane i popiskiwały. Mechanior mówił, że zazwyczaj jest to wina zapieczonej dźwigni od ręcznego (ta na jednej ze szczęk) i tak samo było u mnie. Po wymianie szczęk jak ręka odjął. Nic nie piszczy, koło ładnie się kręci a linki oczywiście stare zostały.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» ręczny a zblokowane koło
Skocz do: