Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: ręczny a zblokowane koło  (Przeczytany 37062 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #45 - Poniedziałek, 14.03.2011, 14:08:04 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: efmk
Czyli cena na szczęście nie zabija. Ściągnę bęben to się dowiem w jakim stanie mam te elementy. Od razu obydwa wymieniać jak mniemam?
Dzięki Uszek  :pub:
Powiedz mi jaki masz przebieg jak ponizej 150 tys to nie wymieniaj nic tylko trzeba rozebrac i przeczyscic i posmarowac i uzywac recznego.
Szczeki sie nie zuzywaja prawie wogole ja wymienilem po 220 tys a mysle ze jeszcze by byly ok jakby nie to ze cylinderek puscil i zalalo cale szczeki. do tego reczny sie zapiekl.
Jak bedziesz zdejmowal beben to samoregulator podnies bo bedzie ciezko zdjac beben i uwazaj na lozyska

jak juz zdecydujesz sie na wymiane to trzeba wymienic z obu stron i nie kupuj nic drogiego bo sie nie oplaca
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #46 - Poniedziałek, 14.03.2011, 14:12:28 - NIEPRZECZYTANA »

jak ostatnio robiłem z tym hamulcem, to widziałem na jednej szczęce malutkie pęknięcie więc obawiam się, że i jej sprawność jest średniawa bo rzeczywisty wpływ na to musi mieć. Wiem, że hamują zdecydowanie mniej, bo  wyglądały na stan całkiem przyzwoity, tylko to pęknięcie nieszczęsne.. Niby mam mniej niż 150kkm ale tak czy siak, dopiero jak się przyglądnę to będę wiedział jak sprawa wygląda.
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
daniels81
Gość



« Odpowiedz #47 - Poniedziałek, 14.03.2011, 14:19:29 - NIEPRZECZYTANA »

Mateusz to może u mnie wymienisz bębny z tyłu przy okazji sprawdzisz co się tam dzieje?  :P
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #48 - Poniedziałek, 14.03.2011, 14:29:53 - NIEPRZECZYTANA »

co za to?:P heh jak bedzie cieplo to mozna cos pomodzic w ktorys dzien:)
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14.03.2011, 14:32:45 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
DIO
Gość



« Odpowiedz #49 - Poniedziałek, 14.03.2011, 17:29:24 - NIEPRZECZYTANA »

Efmk sprawdz sobie linki od ręcznego....
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #50 - Poniedziałek, 14.03.2011, 18:36:41 - NIEPRZECZYTANA »

Trochę WD-40 przez otwór na śrubę koła w miejsce gdzie jest klin samoregulacji i będą działać, tak myśle. Jak nie, to wtedy trza rozebrać, nasmarować całość i bedzie żył.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #51 - Poniedziałek, 14.03.2011, 18:41:00 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
Trochę WD-40 przez otwór na śrubę koła w miejsce gdzie jest klin samoregulacji i będą działać, tak myśle. Jak nie
i od razu na czop i lozyska, na okladziny.... bez sensu robota wolalbym zdjac

a klin samoregulacji nie powoduje nie dzialania recznego raczej ta lapka ktora jest za nim i ktora ciagnie linka
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14.03.2011, 18:42:55 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #52 - Poniedziałek, 14.03.2011, 18:50:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: uszek
klin samoregulacji nie powoduje nie dzialania recznego

Ale powoduje nie odbijanie przeciwbieżnej szczęki. Po to są uszczelnienia na bębnie od łożysk, żeby tamtędy nic nie leciało, więc jak lekko poleje na klin, to dlaczego ma zalać łozyska, szczęki? Trzeba go rozruszać ręcznie. A zgodnie ze sztuką mechaniki samochodowej, po zdjęciu bębna z łożyskami stożkowymi (nie kompaktowymi) należy te łożyska wymienić, ponieważ nigdy nie ustawisz ich w dokładnie takim samym położeniu, jak były wczesniej, nie ma szans na ustawienie identycznego "luzu".
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #53 - Poniedziałek, 14.03.2011, 19:01:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: uszek
bez sensu robota wolalbym zdjac
Zwłaszcza, że po zdjęciu koła pozostaje jedna śruba i bęben mamy w ręce bez wielkich kombinacji. To nie tak jak było w starszych modelach.
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #54 - Poniedziałek, 14.03.2011, 19:09:53 - NIEPRZECZYTANA »

A faktycznie, nie zajażyłem, że on ma przejściówkę, to ma piastę z tyłu, a nie piastobęben. Tym bardziej WDk nic nie zrobi łożyskom w piaście, a już napewno nic nie zrobi czopowi, poza tym, że go przesmaruje. Wewnętrzne bieżnie łożysk nie są ruchome względem czopu.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #55 - Poniedziałek, 14.03.2011, 19:10:37 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
Ale powoduje nie odbijanie przeciwbieżnej szczęki
Dobra fakt on ma juz beben osobno z piasta nie zauwazylem
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14.03.2011, 19:15:45 wysłane przez uszek » Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #56 - Piątek, 24.02.2012, 15:44:49 - NIEPRZECZYTANA »

To ja po roku odswieze.
Tylnie kolo stanelo. Nie wiem czy linka czy nitowana wajcha na szczece ciezko chodzi.
Jak zaciagne reczny i odpuszcze to hamulce trzymaja, linka luzna.
Sciagnalem beben,poruszalem dzwignia laczaca linke ze szczekami , i nie wraca. ( to chyba wina szczek?)
I tutaj pytanie. Czy da sie to odblokowac, poluzowac, przesmarowac? Czy tylko wymiana?
Dodam ze okladziny zuzyte dopiero w  20 %.  Troche szkoda wywalac..
Zapisane

lubie sobie pokierować
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #57 - Piątek, 24.02.2012, 17:04:56 - NIEPRZECZYTANA »

pewnie pozapiekały się elementy ruchome. Rozbrój cały hamulec - (tylko uważaj, żeby nie zapowietrzyć :!: ) - i poruszaj. Jeśli nie chodzi aż tak ciężko, odrdzew 'zawias'. Rozruszaj i załóż. Ja miałem podobny przypadek (u mnie odbijało tylko trochę, nie do końca) i skończyło się wymiana szczęk (~100zł + własna robocizna)
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #58 - Piątek, 24.02.2012, 19:24:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: efmk
skończyło się wymiana szczęk (~100zł + własna robocizna)
Wlasnie tego chce uniknac. Juz mialem przypadek zapieczenia elementu ruchomego ktory trzyma sie na nicie( wtym samym kole)
Mam zamiar zdjac tylko beben i rozruszac wajchce..Pojade do sklepu hamulcowego , i kupic smar do elementow ruchomych w hamulcu. Zabieg najprostszy i najtanszy. Tylko na ile pomoze? Czy wogole pomoze  :)
Nie chce sciagac piasty, a zabawe w zakladanie szczeki,rozpieracza i sprezyn  z zalozona piasta jest dosc denerwujace-zwlaszcza w zime pod blokiem.  Dzieki za sugestie
 
Zapisane

lubie sobie pokierować
efmk Mężczyzna
Master Of Silence
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Południe
Samochód: była: Ibiza FL - 1.4 MPI [Power]

« Odpowiedz #59 - Piątek, 24.02.2012, 22:52:27 - NIEPRZECZYTANA »

pomoże ale na ile.. nie wiem. Ja powtórzyłem to 2x w ciągu 3 miesięcy a potem wymieniłem już szczęki. Jeśli też (jednak) do tego dojdziesz, to sprawdź co kupujesz,  bo niektóre mają źle wywiercone otwory na których trzyma się sprężynka. Wiem, bo to przerabiałem. U mnie to ramię na nicie tak się z czasem zapiekło, że 'tak mu już zostało', dlatego koniec końców wymieniłem szczęki, mimo że okładziny było jeszcze całkiem sporo.
Zapisane

_____________________________________
strony i aplikacje WWW
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» ręczny a zblokowane koło
Skocz do: