Może ktoś te wszystkie ładne informacje zbierze do kupy i napisze Instrukcje wymiany płynu chłodniczego z płukaniem układu do działu Instrukcje... ???
Troche sie to mija z celem bo prawie kazdy silnik ma inny uklad chlodzenia...
Co do plukania to na preparacie jest to opisane, ja robilem tak:
Na kanale:
1. Na zimnym silniku: odkrecilem korek wlewu, zdjolem dolny waz z chlodnicy i zlalem plyn.
Nie mialem termostatu wiec sytuacja byla ulatwiona.
2. Zalozylem waz, wlalem preparat i uzupelnilem woda do pelna.
3. Odpalilem silnik, nalezy wlaczyc tez ogrzewanie, poczekalem az wlaczy sie wentylator, trzeba bylo tak jeszcze czekac 10 min ale ja sobie pojezdzilem ze 20min
4. Trzeba poczekac az wystygnie i zlac wszystko, ja zrobilem zwarcie na czujniku od wentylatora i poczekalem z 10min az schlodzi silnik.
5. Zlalem plyn (punkt:1) i zalalem woda do pelna i zrobilem jak w punkcie: 3
6. Studzenie silnika i wylanie wszystkiego z ukladu.
7. Wymienialem obudowe termostatu wiec moglem zlac o wiele wiecej niz po zdjeciu samego weza. Odkrecilem obudowe, pozdejmowalem wszystkie weze i przegiolem je w dol i zeszlo jeszcze ok 1,5L.
8. Zalozylem nowa obudowe i termostat, zalalem starym plynem bo nie byl jeszcze zly i dolalem mix plynu z woda. Pozniej poczekalem az wlaczy sie wentylator i w droge. Przejechalem sie kilkanascie KM a pozniej weszlo jeszcze 0.3-0.4L plynu
PS Aby dokladnie wyplukac uklad i zlac wszystko lepiej wyjac termostat bo inaczej cos moze zostac...
Napisano: Środa, 17.10.2007, 17:17:30
Uklad plukalem czyms takim: