+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» dziwny dudniący dzwiek z silnika przy ruszaniu
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: dziwny dudniący dzwiek z silnika przy ruszaniu  (Przeczytany 31040 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #15 - Czwartek, 27.11.2008, 16:36:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: toka
jedni mówią że to normalne gdy turbina gwiżdże w trakcie jazdy a inni że tak nie powinno być i że turbinka pada...
W pewnych granicach to normalne, że gwiżdże, ale zbyt głośny gwizd nie musi oznaczać końca turbiny. Często przy nieszczelnościach też słychać głośne gwizdanie, gdy pompuje w atmosferę.
Zapisane

toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #16 - Niedziela, 30.11.2008, 22:45:01 - NIEPRZECZYTANA »

Byłem w serwisie i serwisanci stwierdzili że to turbina.. Została już wymieniona na nową i nic już nie gwiżdże. Czy to normalne że turbinka tak szybko padła? Pojechałem do serwisu, ponieważ olej rosił na silniku. Czy chip mógł spowodować zużycie się turbiny? Co mam robić żeby problem się nie powtórzył?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #17 - Niedziela, 30.11.2008, 22:51:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: toka
Czy chip mógł spowodować zużycie się turbiny? Co mam robić żeby problem się nie powtórzył?
zrobili jakis trefny program, lepiej go poprawic bo bedziesz sie tak bujac na okrablo z ASO
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #18 - Niedziela, 30.11.2008, 22:56:51 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
zrobili jakis trefny program, lepiej go poprawic bo bedziesz sie tak bujac na okrablo z ASO

A czy to nie wina tego że nieoszczędzałem turbinki? tzn., na zimnym silniku gaz w podłoge i zaraz po ostrej jeździe odrazu wyłączałem autko..?
Ile kosztuje sama hamownia i gdzie w krakowie możecie polecić profesjonalną firmę?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #19 - Niedziela, 30.11.2008, 23:01:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: toka
A czy to nie wina tego że nieoszczędzałem turbinki? tzn., na zimnym silniku gaz w podłoge i zaraz po ostrej jeździe odrazu wyłączałem autko..?
Bardzo prawdopodobne, że przez to zabiłeś turbinę...  :nonono:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #20 - Niedziela, 30.11.2008, 23:01:39 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: toka
A czy to nie wina tego że nieoszczędzałem turbinki? tzn., na zimnym silniku gaz w podłoge i zaraz po ostrej jeździe odrazu wyłączałem autko..?
no to nie mam pytan :o  :-X
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2210.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #21 - Niedziela, 30.11.2008, 23:03:55 - NIEPRZECZYTANA »

Ale czy to możliwe nawet przy przebiegu 50 tys?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #22 - Niedziela, 30.11.2008, 23:07:16 - NIEPRZECZYTANA »

Ale czy to możliwe nawet przy przebiegu 50 tys?
Znam przypadek, gdy turbina odmówiła posłuszeństwa po ok. 20 000km i właśnie przyczyną było niewłaściwe jej używanie... (dodam, że mówię o nowym samochodzie, odebranym z salonu).
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #23 - Niedziela, 30.11.2008, 23:10:01 - NIEPRZECZYTANA »

To może dlatego też ostatnio tak jakby autko niemoglo jechac bo pompowalo w powietrze.. To do ilu obrotow moge krecic tego potworka?
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #24 - Niedziela, 30.11.2008, 23:11:15 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: toka
To do ilu obrotow moge krecic tego potworka?
Przeczytaj wątek do którego linka podał raby...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #25 - Niedziela, 30.11.2008, 23:13:38 - NIEPRZECZYTANA »

toka, nie umiesz eksploatowac takiego samochodu
kup sobie lepiej wolnossaca benzyne :-X
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #26 - Niedziela, 30.11.2008, 23:16:27 - NIEPRZECZYTANA »

toka, nie umiesz eksploatowac takiego samochodu
kup sobie lepiej wolnossaca benzyne :-X
Malo kto dba tak o turbine zeby bylo ok. Trzeba zaczac dbac. :)
Zna ktos dobra hamownie w krakowie? Ile to kosztuje?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #27 - Niedziela, 30.11.2008, 23:20:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: toka
Zna ktos dobra hamownie w krakowie? Ile to kosztuje?
http://klubseata.pl/forum/index.php?action=search;advanced
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #28 - Piątek, 19.06.2009, 11:47:35 - NIEPRZECZYTANA »

Witam, ponownie odnawiam temat, pisałem już wcześniej w tym temacie z powodu problemów z turbiną w Seacie Altea 1.9 tdi 2006 r. po zmianie oprogramowania do 140 KM, jak wspomniałem wcześniej została ona wymieniona na nową w listopadzie 2008 r. Ponawiam temat ponieważ niemogę w to uwierzyć, ale : po wymianie turbiny wszystko było ok, żadnych gwizdów ani nic podobnego, turbina traktowana była tym razem w sposób, wręcz powiem perfekcyjny, tzn. bez żadnych gwałtownych przyspieszeń na zimnym silniku, studzenie turbiny po każdej jeździe(nawet po 7 min.). I ostatnio znowu zaczął się lekki gwizd, niejest on głośny, ale zmartwiło mnie to... Dziś przy dolewaniu płynu do spryskiwaczy zauważyłem że olej znowu rosi na silniku....... to mnie bardzo zmartwiło, ponieważ ostatnim razem było tak samo, w tym samym miejscu i turbina była do wymiany...
Z tego co się orientuje to chyba jest udzielana gwarancja na nową turbinę , myle się??
Jest się czym martwić?????? Proszę was o pomoc.
Dziękuje za odpowiedzi
73!!
« Ostatnia zmiana: Piątek, 19.06.2009, 11:49:16 wysłane przez toka » Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #29 - Piątek, 19.06.2009, 12:17:18 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: toka
po zmianie oprogramowania do 140 KM, jak wspomniałem wcześniej została ona wymieniona na nową w listopadzie 2008 r.
Cytat: toka
Z tego co się orientuje to chyba jest udzielana gwarancja na nową turbinę , myle się??
Gwarancja powinna być zarówno na turbinę jak i na robociznę.
A jesteś przekonany, że zmiana oprogramowania nie wpływa na żywotność turbiny? Może ktoś ułożył kiepski soft i turbina jest zbyt obciążona.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» dziwny dudniący dzwiek z silnika przy ruszaniu
Skocz do: