+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Jak wył TCS
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak wył TCS  (Przeczytany 61198 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
Wuda
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Samochód: Leon, 2007, 1.9 TDI , 147 km , 344NM

« Poniedziałek, 10.09.2007, 08:30:16 - NIEPRZECZYTANA »

Witam
Mam pytanie : w mojej Ibizie ciagle sie pali kontrolka od TCS (znajdująca się przy "recznym" Nie potrafie jej wyłączyć. Czy ktos miał taki problem czy może jej się nie da wył a może jest uszkodzona.?

I czy ktoś mi podpowie jak w ibizie 2004 ustawic zegarek :)

Z góry dzięki
« Ostatnia zmiana: Sobota, 11.07.2009, 15:00:20 wysłane przez raby » Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 10.09.2007, 08:44:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Wuda"
w mojej Ibizie ciagle sie pali kontrolka od TCS

Kontrolka, czy po prostu podświetlenie przycisku??  ;-)

Cytat: "Wuda"
I czy ktoś mi podpowie jak w ibizie 2004 ustawic zegarek

"Patyczkiem" przy zegarku przekręcasz w prawo i w lewo, ustawiając minuty i godziny...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 10.09.2007, 08:47:19 - NIEPRZECZYTANA »

Zegarka nie wiem jak w tych modelach pewno jakies przyciski badz pokretla, natomiast TCS jak sie swieci tzn ze nie dziala i prawdopodobnie najlepszym rozwiazaniem jest diagnoza VAG o co mu chodzi (powinien byc jakis kod bledu zgloszony przez system skoro sie nie odpala).
Albo sam sterownik walniety. Jedno jest pewne, ze nie jest to raczej wina zadnego z czujnikow na kolach bo ABS wtedy raczej tez by sie pozegnal.
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
Wuda
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Samochód: Leon, 2007, 1.9 TDI , 147 km , 344NM

« Odpowiedz #3 - Poniedziałek, 10.09.2007, 09:07:15 - NIEPRZECZYTANA »

Pali sie podświetlanie przycisku ,nie kontrolka .
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #4 - Poniedziałek, 10.09.2007, 09:21:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Wuda"
Pali sie podświetlanie przycisku ,nie kontrolka .

No to objaw jak najbardziej poprawny  :mrgreen:
Zawsze możesz "popsuć" podświetlenie przycisku jeżeli Ci przeszkadza  :roll:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
Wuda
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Samochód: Leon, 2007, 1.9 TDI , 147 km , 344NM

« Odpowiedz #5 - Poniedziałek, 10.09.2007, 09:58:33 - NIEPRZECZYTANA »

:) ale ciekawi mnie co to oznacza czy to znaczy ze działa ? czy da sie wyłaczyc ?  :)
Zapisane
vertor Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Katowice/Warszawa
Samochód: Ibiza Sport '01, 1.9 TDI ASV

« Odpowiedz #6 - Poniedziałek, 10.09.2007, 13:31:46 - NIEPRZECZYTANA »

lol nie pomyslalbym ze ktos narzeka na to ze przycisk mu sie podswietla :D (swoja droga u mnie ten z TCS chyba jest ciemny, ale moge sie mylic i tak praktycznie go nie uzywam)
Zapisane

Ibiza Sport TDI ASV
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #7 - Poniedziałek, 10.09.2007, 14:13:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Wuda"
:) ale ciekawi mnie co to oznacza czy to znaczy ze działa ? czy da sie wyłaczyc ?  :)

Układ TCS aktywnie zapobiega poślizgowi kół napędzanych pojazdu, korzystając z informacji o obrotach kół przekazywanych przez czujniki układu ABS.
Gdy wystąpi utrata przyczepności jednego z kół napędzanych, układ redukuje różnice momentów obu kół hamując koło, które straciło przyczepność oraz dodatkowo zmniejsza moc silnika przez ograniczenie dawki paliwa.
Opisywany układ podczas jazdy na śniegu i lodzie pomaga w utrzymaniu obranego kierunku jazdy podczas przyspieszania. Na miękkich nawierzchniach zapobiega ślizganiu się kół podczas jazdy po piasku lub błocie. Na wzniesieniach pozwala ruszać bez problemów nawet przy znacznym nachyleniu drogi. Na poziomych nawierzchniach nie pozwala na ruszanie z piskiem opon.


Przyciśnięcie przycisku spowoduję wyłączenie tego układu, co będzie sygnalizowane odpowiednią kontrolką na desce rodzielczej.
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
maniaq99
Gość



« Odpowiedz #8 - Poniedziałek, 24.09.2007, 10:44:19 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Wuda"
:) ale ciekawi mnie co to oznacza czy to znaczy ze działa ? czy da sie wyłaczyc ?  :)


znaczy, ze latwo go znalezc jak jest ciemno :) u mnie tez caly czas sie swieci. wlaczenie, czy wylaczenie (zapala sie pomaranczowy wykrzyknik na predkosciomierzu) nie ma wplywu na podswietlenie przycisku.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #9 - Poniedziałek, 24.09.2007, 13:30:02 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Przyciśnięcie przycisku spowoduję wyłączenie tego układu, co będzie sygnalizowane odpowiednią kontrolką na desce rodzielczej.

Nie wiem jak w seatach, ale w mercach nie można wyłączyć. Po wciśnięciu przycisku wylącza się na krótko i zalącza ponownie sam.
 
Cytat: "KYS"
Na poziomych nawierzchniach nie pozwala na ruszanie z piskiem opon.

A jak jest śnieg, albo lód to wcale nie można ruszyć, przynajmniej Vitem na pusto.
Zapisane

KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #10 - Poniedziałek, 24.09.2007, 13:49:57 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KKKKris"
Nie wiem jak w seatach, ale w mercach nie można wyłączyć.

W seatach można wyłączyć TCS... tyle tylko, że po każdym przekręceniu kluczyka w stacyjce system TCS włącza się.

Cytat: "KKKKris"
A jak jest śnieg, albo lód to wcale nie można ruszyć, przynajmniej Vitem na pusto.

Z TCS'em nie można ruszyć? :zakrecony: Ten system pełni podobną rolę jak mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu, więc powinien pomagać w ruszaniu po śliskim :?:
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #11 - Poniedziałek, 24.09.2007, 17:15:08 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "KYS"
Z TCS'em nie można ruszyć?  Ten system pełni podobną rolę jak mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu, więc powinien pomagać w ruszaniu po śliskim

Ow3szem ale zdejmuje tez dawkę paliwa i samochówd nie miał siły ruszyć ze śniegu. Dopóki ktoś nie wpadł na pomysł aby go wyłączyć.

[ Dodano: 2007-09-24, 18:39 ]
Już się miałem poprawić bo w Viciaku jest ASR ale
"Nazwa ASR jest wykorzystywana w pojazdach produkowanych m.in przez koncern Volkswagen lub Rover. Koncerny Ford i Fiat stosują nazwę TCS" -cyt z wikipedii.
więc jednak pisałem o tym samym.
Zapisane

Wuda
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Samochód: Leon, 2007, 1.9 TDI , 147 km , 344NM

« Odpowiedz #12 - Poniedziałek, 24.09.2007, 22:14:10 - NIEPRZECZYTANA »

czyli u mnie jest coś nie tak ponieważ guzik sie świecie ale po naciśnieciu go nic mi sie nie swieci  ....
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #13 - Poniedziałek, 24.09.2007, 22:32:56 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Wuda"
po naciśnieciu go nic mi sie nie swieci ....

Guzik też?
Spróbuj ruszyć z poślizgiem przed i po naciśnięciu przycisku i będziesz wiedział czy coś się zmieni. TCS czy ASR (już nie wiem) nie powinien dopuścić do poślizgu kół przy ruszaniu. Tylko rozgrzej silnik.
Zapisane

Wuda
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Samochód: Leon, 2007, 1.9 TDI , 147 km , 344NM

« Odpowiedz #14 - Wtorek, 25.09.2007, 07:27:31 - NIEPRZECZYTANA »

Guzik świeci sie cały czas - a nacisniecie go nic nie powoduje. ale sprawdze  go jutro bo dzis cały dzien w pracy
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» Jak wył TCS
Skocz do: