+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Instrukcje, poradniki, informacje» Demontaz konsoli srodkowej 93-99
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Demontaz konsoli srodkowej 93-99  (Przeczytany 9640 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Środa, 25.07.2007, 12:15:12 - NIEPRZECZYTANA »

Jak zdemolować poważnie Cordobę/Ibizę <99

czyli

Demontaż Konsoli Środkowej

Osobom chcącym uzyskać suche informacje polecam pominięcie tekstów w nawiasach (po trzeciej rozbiórce natchnęło mnie do napisania tego tekstu przy okazji przypałętał się chwilowo aparat cyfrowy więc powstała instrukcja ilustrowana)

1. Narzędzia

    - śrubokręt krzyżakowy do wykręcenia prawie wszystkich śrub (może być ten który powinniśmy mieć w wyposażeniu standartowym)

    - śrubokręt krzyżakowy krótki do tych pozostałych śrub (scyzoryk armii Szwajcarskiej "nie używamy nazw firm aby nie oskarżono o krypto reklamę")

    - śrubokręt płaski do podważania (lub j. w. )

2. Pozbywamy się elementów ruchomych (przeszkadzających w odkręceniu śrub)

Deseczka przed demolką

    Idąc od góry kratki nawiewów, wyciągamy je po prostu ciągnąc je do siebie uważając aby nie pogubić metalowych spinek które są po prawej stronie każdej kratki. Przyciski po lewej stronie konsoli pamiętajmy o oznaczeniu łączówek (w wersjach burżujskich głupio zgadywać czy to sygnalizator poduchy, ogrzewania foteli czy szyby i lusterek). Radio (używamy w zależności od wersji blaupunkt 4 gwoździe, sony scyzoryk itd). Pokrywa pokręteł należy ją podważyć od dołu śrubokrętem potem ją lekko pociągamy powinna zejść bez problemu. Popielniczka po pociągnięciu jej do siebie ukazuje nam się blacha blokująca którą należy nacisnąć w dół i wyjąć całkiem popielniczkę. Wersja burżujska Box na kasety / CD wyciągamy go po prostu do przodu.

3. Cofamy tunel środkowy

    Aby tego dokonać usuwamy śrubokrętem płaskim poprzez ich podważenie zaślepki na końcu tunelu [fot. 2] oraz śruby znajdujące się pod nimi.

Podciągamy skórę (lub wyrób skóro podobny) z lewarka zmiany biegów ukazują się nam dwie nakrętki [fot. 3] ,wykręcamy je. (nie wiem jakiego klucza należy użyć gdy u mnie można je było bezproblemowo odkręcić palcami)

Unosimy przednią część tunelu i cofamy całość do tyłu. Pozostaje nam półka pod konsolą tu należy wykręcić jedną śrubę [fot. 4], lekko pociągnąć i wysunąć półkę w bok.

4. Wykręcamy śruby

    Jak zwykle idąc od góry dwie śruby ukryte w nawiewie [fot. 5] dobrze jest zamknąć regulacje przepływu powietrza (głupio jest szukać śrubek w przewodach powietrznych).

Cztery śruby utrzymujące zestaw pokręteł [fot. 6] cofamy pokrętła wewnątrz są nawet szyna na których całość umieszczamy, oraz dwie śruby (wersja burżujska) elektryki szyb i lusterek (tu np. zauważamy brak śruby) trzymając za górną część wyciągamy paneli i odpinamy elektrykę.

Teraz możemy wyjąć zapalniczkę poprzez naciśnięcie zapadki [fot. 7]od góry i pociągnięciu zapalniczki do siebie odpinamy elektrykę.

Teraz odkręcamy trzy śruby przez które musieliśmy cofnąć tunel środkowy [fot. 8]

5. Finał

Teraz możemy zdjąć całą konsolę środkową i ukazuje się nam taki widok [fot. 9]

6. Po co to robić?

Lepiej maluje lub okleja się zdjętą konsolę.

7. Zakładanie

Mniej więcej w takiej samej kolejności, jedyne co należy zrobić przy zakładaniu konsoli przed jej przykręceniem to wyjąć kable do przycisków po lewej górnej stronie konsoli potem mamy do nich utrudniony dostęp. (przy dokręcaniu śrub uważajmy niektóre plastiki mogą łatwo pęknąć co widać w niektórych miejscach na fotkach)

Tekst i fotografie "Jobski" pytania szczegółowe http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=4159.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Instrukcje, poradniki, informacje» Demontaz konsoli srodkowej 93-99
Skocz do: