+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Problem z 2 biegiem
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z 2 biegiem  (Przeczytany 17687 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Tetrix
Świeżak
Offline Offline



Skąd: sandomierz
Samochód: 1.4 AKK/1.9 AQM

« Piątek, 13.07.2007, 18:08:50 - NIEPRZECZYTANA »

witam

mam corbi 1.4 akk z 100 tyś przebiegiem

Od ostatniej zimy są problemy z 2 i tylko 2 biegiem. Eszystko jedno czy szybko czy nie i czy duża prędkość czy nie i przy zmianie z jedynki czy z innego biegu 2 wchodzi ze zgrzytem. zdarza sie ze wejdzie bez problemu z nie kiedy to po uszach szapie jka cholera. skrzynia wyglada na suchą wieć moze macie jkais pomysł co jej jest i jeszcze jak wyglada obsługa skrzynia wymiany oleju itd.

pozdro.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #1 - Piątek, 13.07.2007, 18:17:05 - NIEPRZECZYTANA »

synchronizator 2 biegu padl...

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3380.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Shizo
Gość



« Odpowiedz #2 - Piątek, 13.07.2007, 21:29:04 - NIEPRZECZYTANA »

też mam takie ustrojstwo, ten synchronizator to za ile się da wymienić/naprawić?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #3 - Piątek, 13.07.2007, 21:42:09 - NIEPRZECZYTANA »

synchronizator nie mam pojecia ile ale robocizna: 300 - 400zl
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Shizo
Gość



« Odpowiedz #4 - Piątek, 13.07.2007, 21:46:15 - NIEPRZECZYTANA »

zawsze jak się z kimś chce piościgać to robie sobie obciach tym zgrzytem na 2-jce ale za 400+ to jakoś przełkne
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #5 - Piątek, 13.07.2007, 21:49:42 - NIEPRZECZYTANA »

robiles sprzeglo to trzeba bylo sie tym zajac, koszty by wiele nie wzrosly
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Shizo
Gość



« Odpowiedz #6 - Sobota, 14.07.2007, 07:55:20 - NIEPRZECZYTANA »

ledwo mi starczyło na sprzęgło...
Zapisane
slager Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: Ibiza 1999 SXE 1.4 APQ

« Odpowiedz #7 - Sobota, 29.12.2007, 14:34:21 - NIEPRZECZYTANA »

są problemy z 2 i tylko 2 biegiem ...przy zmianie z jedynki czy z innego biegu 2 wchodzi ze zgrzytem. zdarza sie ze wejdzie bez problemu z nie kiedy to po uszach szapie jka cholera...

mam to samo. tylko dwojka zgrzyta. od tej zimy - w zasadzie od jakiegos miesiaca. dzieje sie tak tylko na zimnym silniku (czasem za zimnym wejdzie gładko), po krótkiej jezdzie wszystko jest ok.

Czy to też jest oznaka że padaja te synchronizatory?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #8 - Sobota, 29.12.2007, 14:52:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: slager
tylko dwojka zgrzyta
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6565.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
slager Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: Ibiza 1999 SXE 1.4 APQ

« Odpowiedz #9 - Sobota, 29.12.2007, 15:47:11 - NIEPRZECZYTANA »

no rozumiem. ale tak sie zastanawiam. dlaczego zgrzyta tylko na zimnym oleju, z czeg oto wynika. Czy wymiana oleju na nowy nie byla by jakims natidotum na to zgrzytanie?
Zapisane
Łukasz
Gość



« Odpowiedz #10 - Sobota, 29.12.2007, 16:09:47 - NIEPRZECZYTANA »

jak stawiasz na noc auto stawiaj je na prostym podlozu a nie nachylone do przodu a zgrzytac juz nie bedzie  ;)
Zapisane
« Odpowiedz #11 - Sobota, 29.12.2007, 21:37:39 - NIEPRZECZYTANA »

ja mam podobny problem ale z biegiem 3 w cuprze ABF,ale jak tylko ide na pelnym piecu i przechodze z 2 na 3 to przy wbijaniu zgrzytnie jak szybko wykonam ten manewr,mialem to juz robione,ale znajomy mowil ze problem tkwi w tym ze te ibizy maja po jendym tylko hamulcu na synchrona,a w leonie cuprze i audi s3 itd sa juz podwojne
radzil bym sprawdzic oleje w skrzyni ewentualnie wymiana na lepszy i zucic okiem na synchrona 1/2

Napisano: Sobota, 29.12.2007, 21:36:31


a co do oleju to sa takie gatunki co "umozliwiaja" wrecz bardzo szybko zmiane biegow
Zapisane
slager Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: Ibiza 1999 SXE 1.4 APQ

« Odpowiedz #12 - Sobota, 29.12.2007, 21:58:20 - NIEPRZECZYTANA »

Dzieki za odpowiedz i rady.

Autko zazwyczaj stoi w garazu, w "dosc dobrym" poziomie ;) W moim przypadku szybkość zmiany biegu na 2 nie ma praktycznie znaczenia. Zauważylem natomiast, ze jak przed jazdą na sucho i zgaszonym silniku troszkę pozmieniam biegi 1-2, 2-1 to mniej zgrzyta.

Natomiast co do zmiany oleju, czytałem na tym forum kilka postów o zmianie oleju w skrzyni. Ponoc po takim manewrze ze skrzynia dzieja sie jeszcze gorsze rzeczy i boje sie tam wsadzać paluchy. Chyba, że jest to kwestia odpowiedniego mechanika i odpowedniego oleju.
Zapisane
Grzech Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Ibiza 2000r. 1.4 8V

« Odpowiedz #13 - Sobota, 29.12.2007, 22:45:33 - NIEPRZECZYTANA »

Moim zdaniem szkoda kasy na olej, też mam problem z dwójką i wymiana nie pomogła. Tyle że ja musiałem zmienić bo przy dużym mrozie nie szło wogóle machać wajchą. Generalnie jak coś zgrzyta skrzynia trzeba się rozglądać za nową :(
Zapisane
« Odpowiedz #14 - Niedziela, 30.12.2007, 01:09:41 - NIEPRZECZYTANA »

ja bym zaczal od skrzyni oczywiscie majac jakies dobrego mechanika co siedzi w skrzyniach,ale wydaje mi sie ze to moze byc synchron 1-2(przesuwka,moze hamulec albo pierscien cierny)jedno jest pewne bez rozebrania skrzyni nic sie nie dowiesz co jest przyczyna tego
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Problem z 2 biegiem
Skocz do: