+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Srzęgło hydrauliczne
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Srzęgło hydrauliczne  (Przeczytany 69423 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
czesterski
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Otwock

« Poniedziałek, 25.06.2007, 22:33:52 - NIEPRZECZYTANA »

witam,

Mam problem za sprzęgłem, mianowicie nieco nisko bierze. Myślałem ze podkręce linke i bedzie gitara, ale jak spojrzałem pod pedały okazało sie że linki brak  :eek:
Jest za to tłoczek i mała plama oleju pod nim na plastikowej osłonie, którą zdjąłem aby zajrzeć do pedałów.
Czy przyczyną tego że sprzęgło wysprzęgla tak nisko może być niski stan oleju w przewodach? Nie powinno być jakiegoś pojemnicza wyrównawczego tego płynu (takiego nie widziałem - no chyba że to to samo co do hamulcy). Czy odpowietrza sie tak samo jak hamulce - pompując pedałem i zwalniając wentylek?

Dodam jeszcze że sam pedał w całym zakresie swojej pracy ma w miarę wyrównaną "kompresje" (opór)
Zapisane

Ibiza 110KM 1.9 TDI '00
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 26.06.2007, 12:53:36 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem jak w TDI ale u mnie regulacja linki sprzegla jest pod maska a nie przy pedalach...co do reszty tematu to nie mam pojecia..:P
Zapisane

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #2 - Wtorek, 26.06.2007, 13:08:43 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "emtezet"
Nie wiem jak w TDI


w TDI nie ma linki (a co za tym idzie nie ma problemu zerwanej  linki jak w benzynce  )... "sterowanie" sprzegła jest hydrauliczne
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 26.06.2007, 13:31:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
Cytat: "emtezet"
Nie wiem jak w TDI


w TDI nie ma linki (a co za tym idzie nie ma problemu zerwanej  linki jak w benzynce  )... "sterowanie" sprzegła jest hydrauliczne


A w benzynie nie ma problemu z wyciekiem płynu  :mrgreen:
Poza tym nowe benzyny też raczej mają hydrauliczne sprzegło a to powszechne strzelanie linek to dotyczy zazwyczaj tych bez samonapinacza  :hmm:

No to mu wszyscy pomogliśmy  :mrgreen:


No ale, żeby do końca OT nie robić to jedynie mogę Ci potwierdzić Panie Czesterski  :chytry: , że niskie łapanie sprzegła jest na 90% przez ten wyciek ale jak się dolewa i odpowietrza tego już nie wiem  :niewiem:
Wytarcie tarczy też z czasem powoduje późniejsze łapanie ale fakt faktem, że plamy tam nie powinno być.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 26.06.2007, 13:54:14 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie problemem bylo kolo zamachowe, objawy byly takie same, sprzeglo bralo przy samej podlodze, pozatym bylo ok.
Zapisane

peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #5 - Wtorek, 26.06.2007, 14:00:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "Abdul"
Poza tym nowe benzyny też raczej mają hydrauliczne sprzegło


tak od modelu 6L

Cytat: "Abdul"
a to powszechne strzelanie linek to dotyczy zazwyczaj tych bez samonapinacza


bo w tej z samoregulacją poddaje się mechanizm samoregulujący i linka nie strzela ... a w zwykłej problem wystepował w przypadku linek z aluminiową końcówką  ... w późniejszym czasie zaczęto stosowc linki z metalową końcówką i problem się zmniejszył
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
czesterski
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Otwock

« Odpowiedz #6 - Wtorek, 26.06.2007, 17:37:25 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "emtezet"
Nie wiem jak w TDI ale u mnie regulacja linki sprzegla jest pod maska a nie przy pedalach

Początkowo zacząłem rozglądać sie pod maską ale nic nie widziałem - wiec przyjąłem metode po nitce do kłębka...

Thx za odpowiedzi ale nadal nie wiem czy ten płyn sie jakoś uzupelnia (jak?) i czy to może byc przyczyna tych problemów.
Zapisane

Ibiza 110KM 1.9 TDI '00
peter174 Mężczyzna
niezależny
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: ASZ

« Odpowiedz #7 - Wtorek, 26.06.2007, 17:52:23 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "czesterski"
ale nadal nie wiem czy ten płyn sie jakoś uzupelnia


nie wiem czy nie jestem w błędzie ... ale czy przypadkiem układ hydrauliczny sprzęgła nie jest w jakiś sposób powiązany z układem hamulcowym  :niewiem: ... i wówczas uzupełnianie płynu jest wspolne dla obu układów  :zakrecony:
Zapisane

jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
czesterski
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Otwock

« Odpowiedz #8 - Wtorek, 26.06.2007, 17:53:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "spons"
U mnie problemem bylo kolo zamachowe

A co z nim było nie tak? Co wymieniałes i  ile Cie to kosztowało?
Zapisane

Ibiza 110KM 1.9 TDI '00
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 26.06.2007, 18:35:47 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "peter174"
nie wiem czy nie jestem w błędzie ... ale czy przypadkiem układ hydrauliczny sprzęgła nie jest w jakiś sposób powiązany z układem hamulcowym :niewiem: ... i wówczas uzupełnianie płynu jest wspolne dla obu układów :zakrecony:


tez  cos takego słyszałem
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
And280
Gość



« Odpowiedz #10 - Wtorek, 26.06.2007, 22:16:19 - NIEPRZECZYTANA »

tak plyn hamulcowy steruje tez sprzeglem . wymien najlepiej moze caly plyn i odpowietrz caly uklad, wykonuje sie to przy wszystkich kolach i rowniez machajac pedalem sprzegla
Zapisane
spons Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Siewierz
Samochód: Ibiza TDI+ 170KW

« Odpowiedz #11 - Środa, 27.06.2007, 12:33:10 - NIEPRZECZYTANA »

Plus odpowietrzenie sprzegla, zaworek jest mniej wiecej pod filtrem powietrza.
Zapisane

JohnnyB Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: WND
Samochód: brak

« Odpowiedz #12 - Środa, 27.06.2007, 12:37:36 - NIEPRZECZYTANA »

ano ten sam płyn, a co do odpowietrzania sprzęgła to w między bańka z płynem chłodniczym, a hamulcowym, jest taki zaworek z dyszą skierowaną w stronę kabiny, na dyszy jest gumka, chyba po przez niego odpowietrza się sprzęgło, trzeba go odkręcić i wcisnąć pedał sprzęgła do momentu aż zacznie sie płyn wylewać, wtedy szybko zakręcić i założyć gumowy korek, ale ja sam nigdy tego nie robiłem tylko kolega mi mówił jak to sie mniej więcej robi (warto sie upewnić dokładnie),
a co do niskiego łapania spójrz także na sam pedał sprzęgła, do niego jest przynitowany taki koszyczek z plastikowym czpieniem, na którym opiera się cięgno, które podnosi sprzęgło do góry, mi się ten koszyczek otworzył i czpień się wysuwał i sprzęgło opadało, łapało niżej, kiedy czpień wypadł całkowicie, zaciągneło mi pedał sprzęgła całkowicie w podłoge, i skończyło się na lawecie

[ Dodano: 2007-06-27, 13:40 ]
Cytat: "spons"
Plus odpowietrzenie sprzegla, zaworek jest mniej wiecej pod filtrem powietrza.


a teraz to już sam nie mam pewności gdzie ten zawór  :zakrecony:
Zapisane
5turbo Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Zabrze
Samochód: Ibiza GT TDi, 1998, AFN

« Odpowiedz #13 - Środa, 27.06.2007, 14:07:58 - NIEPRZECZYTANA »

Odpowietrznik jest mniej wiecej jakies 20 cm w lewo od pompy hamulcowej patrzac z przodu. Dajesz na niego rurke. Jedna osoba wciska pedal,  a ty jak pedal bedzie szedl do  podlogi popuszczasz. Potem  ta osoba w srodku musi ręka podnieśc pedal. Z 2,3 razy wystarczy popuscic odpowietrznik. Dzis moge zrobic zdjecie gdzie to jest dokladnie. Uklad jest polaczony z ukladem hamulcowym.
Zapisane

JohnnyB Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: WND
Samochód: brak

« Odpowiedz #14 - Środa, 27.06.2007, 14:34:33 - NIEPRZECZYTANA »

chętnie zobacze
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Srzęgło hydrauliczne
Skocz do: