+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Srzęgło hydrauliczne
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Srzęgło hydrauliczne  (Przeczytany 69444 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
5turbo Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Zabrze
Samochód: Ibiza GT TDi, 1998, AFN

« Odpowiedz #15 - Środa, 27.06.2007, 16:15:36 - NIEPRZECZYTANA »











[ Dodano: 2007-06-27, 17:16 ]
Zapisane

JohnnyB Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: WND
Samochód: brak

« Odpowiedz #16 - Czwartek, 28.06.2007, 06:09:38 - NIEPRZECZYTANA »

dokładnie o to mi chodziło, tylko jest on na wysokości płynu do spryskiwaczy a nie chłodniczego :-D
dzięki, upewniłeś mnie
Zapisane
BAOO Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: (: BABY :)
Samochód: CORDI->2000r->1.9 TDi

« Odpowiedz #17 - Sobota, 15.09.2007, 12:28:14 - NIEPRZECZYTANA »

siema, przepraszam ze sie dołączę do tematu ale mam mały problem z taką małą "pierdułką" mianowicie ona znajduje sie na pedale sprzęgła, zaraz na początku  linki sprzegła (tam gdzie linka sprzęgła jest połączona z pedałem sprzegła) chodzi mi o taki mały plastik który wygląda jak "U" to coś jest takie duże jak kciuk :P :P nie wiem jak to sie nazywa i prosił bym o jego nazwę i gdzie takie coś można kupić, bo na szrotach nie chcą mi tego sprzedać oddzielnie tylko z całym pedałem lub linką. w najbliższym czasie wstawię fotkę to może ułatwi wam coś.

POZDRO LUDZISKA ! ! !
Zapisane

...ZEBY MI SIE CHCIAŁO TAK JAK MI SIE NIE CHCE...
JohnnyB Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: WND
Samochód: brak

« Odpowiedz #18 - Poniedziałek, 17.09.2007, 13:49:08 - NIEPRZECZYTANA »

szczerze to nie mam pojęcia jak to się nazywa ale wiem dokładnie o co chodzi, bo to cos plastikowego mocuje się w takim jakby metalowym koszyczku, mi sie ten koszyczek otworzył, źle zespawany jest fabrycznie, to cos plastikowego wypadło i pedał został w podłodze, najlepiej abyś się do ASO udał, takie pierdułki to tylko tam, a jeśli chciałbyś dokładnie to zlokalizować to możesz  poszukać >>tu<<
Zapisane
Fifker
Gość



« Odpowiedz #19 - Poniedziałek, 04.08.2008, 16:37:48 - NIEPRZECZYTANA »

ja rowniez sie podepne pod temacik. Jako mlody kierowca mam takie pytanie. Czym sie rozni sprzeglo hydrauliczne od sprzegla linkowego? wiem ze hydrauliczne  napedzane jest plynem, ale czy jest lepsze niz zwykle? moje sprzeglo bierze przy samej gorze.
czy to dobrze? aha i dodam ze zauwazylem pewna rzecz jezdzac innymi samochodami typu DIESEL ze sprzeglo jest strasznie krotkie, chodzi mi o to ze naciskajac sprzeglo jest malo miejsca do jego naciskania. za to u mmnie naciskajac pedal sprzegla jest duzo miejsca za nim dojdzie do podlogi. dziwi mnie to czemu tak jest ale tak moze robili w starszych rocznikach? a moze hydrauliczne takie jest?

Napisano: Niedziela, 30.12.2007, 11:08:13


hmm mam dziwne wrazenie ze moje sprzeglo jest na wymarciu.  :'(  zaczyna lapac przy samym koncu...jak sie juz puszcza... czy to normalne ? zdaje mi sie ze wczesniej bralo wczesniej a teraz przy koncu ....
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #20 - Poniedziałek, 04.08.2008, 17:07:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Fifker
zauwazylem pewna rzecz jezdzac innymi samochodami typu DIESEL ze sprzeglo jest strasznie krotkie,
To się ciesz. Zazwyczaj te krótkie chodzą ciężko. Dlatego rzadko spotykam autka w których sprzęgło chodzi lżej niż u mnie.
Cytat: Fifker
Czym sie rozni sprzeglo hydrauliczne od sprzegla linkowego?
Elementem przenoszącym nacisk nogi na sprzęgło. Czy lepiej? Nie wiem.
Cytat: Fifker
hmm mam dziwne wrazenie ze moje sprzeglo jest na wymarciu.
Jak działa i się nie ślizga to się nie przejmuj.
Zapisane

Fifker
Gość



« Odpowiedz #21 - Poniedziałek, 04.08.2008, 17:13:09 - NIEPRZECZYTANA »

działa działa, nie ślizga się. Aby tyle ze lapie przy koncu
Zapisane
grigorij35 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Była Ibiza '98, 1.9 TDI; jest Ibiza '07 TDI

« Odpowiedz #22 - Sobota, 23.05.2009, 22:13:48 - NIEPRZECZYTANA »

witam mam problem z moim sprzegłem
dzisiaj pedał sprzegła "wpadł" w podłogę i nie chce sam wrócic (mozna go tylko reką podniesc ale jak sie wcisnie to znow wpada) - czy jest to wina wysprzeglika czy moze cos powazniejszego sie stało??
sprzeglo samo w sobie jest raczej dobre bo na biegu jak chce odpalic autem to szarpie - jutro chce wykrecic wysprzeglik ale nie wiem czy laik (a za takiego sie uważam) jest w stanie stwierdzic czy wysprzeglik jest sprawny czy nie. moze ktos mial podobne problemy i napisze jak sobie poradził (i za ile?)
pozdrawiam
Zapisane
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #23 - Niedziela, 24.05.2009, 10:34:19 - NIEPRZECZYTANA »

Mi też kiedyś pedał wpadł w podłogę na szczęści okazało się że to pękło tylko mocowanie pompki sprzęgła do pedału sprzęgła i trzpień przebił się na wylot. Wystarczyło tylko wyjąc pedał pospawać go i wsadzić z powrotem. Z tego co się dowiadywałem jest to dość częsta awaria po prostu w fabryce nie przyłożyli się przy zgrzewaniu miejsca w pedale sprzęgła w które wchodzi trzpień od pompki sprzęgła. Może u ciebie też to się stało  :-X   ;)     
Zapisane
grigorij35 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Była Ibiza '98, 1.9 TDI; jest Ibiza '07 TDI

« Odpowiedz #24 - Poniedziałek, 25.05.2009, 22:34:56 - NIEPRZECZYTANA »

dzis sie polozylem pod pedały i u mnie jest to samo - pedał wpada w podloge a trzpien stoi w miejscu
na pedale sprzegla taka blaszka sie wyprostowala i teraz trzpien od sprzegla nie ma zaparcia w pedale i dlatego nie działa - wykeciłem juz dwie sruby i nakrętkę z obudowy pedałów a one ani drgną - czy trzeba wszystkie te sruby ze sciany grodziowej wykrecic?? teraz juz mi sie nie chce grzebac ale jutro po pracy sprawdze
może wiesz BURBUR jak się wyciąga caly zestaw pedałów (w pracy mam warsztat i spawarke to by mi pospawali ten pedał ale jak narazie nie moge wyciągnąc z auta)
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 25.05.2009, 22:39:07 wysłane przez grigorij35 » Zapisane
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #25 - Wtorek, 26.05.2009, 21:45:08 - NIEPRZECZYTANA »

grigorij35 odpowiedziałem na twoje pytania które wysłałeś mi na priv mam nadzieje że to ci pomoże.  ;)
Zapisane
grigorij35 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Była Ibiza '98, 1.9 TDI; jest Ibiza '07 TDI

« Odpowiedz #26 - Środa, 27.05.2009, 19:39:30 - NIEPRZECZYTANA »

dzieki burbur - miałes 100% racje i dzis juz pedał mam cały:)
tylko niestety uszkodzoną mam gumkę wysprzęglika i ten nadaje sie do wymiany (bo samej gumki wymienic sie chyba nie da) i tu mam dylemat - jaki element kupic - plastikowy czy aluminiowy??
http://www.allegro.pl/item642505321_silownik_sprzegla_vw_seat_zam_357721261a_nowy.html
czy
http://www.allegro.pl/item640092386_silownik_sprzegla_vw_seat_nowy.html
Zapisane
burbur Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Gdańsk
Samochód: Cordoba Coupe '01, 1.9TDI 110KM; Ford Focus 2,0tdci

« Odpowiedz #27 - Środa, 27.05.2009, 19:44:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: grigorij35
dzieki burbur - miałes 100% racje i dzis juz pedał mam cały:)
Nie ma problemu ciesze się że mogłem pomóc  :ok:
Co do wysprzęglika to niestety nie znam się ale ten aluminiowy nie jest dużo droższy a może będzie lepszy.
Zapisane
Ofaniel Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Ibiza 1.9 TDI EVO1/ Jest Ford Mondeo 2,0 TDDi

« Odpowiedz #28 - Czwartek, 28.05.2009, 07:42:18 - NIEPRZECZYTANA »

Moze ktos znajdzie tez inny patent ale powiem jak ja to zrobilem. Metalowy "koszyczek" o ktorym mowa jest slabo zespawany od czoła. Mozna profilaktycznie, go czyms wzmocnic. Nie wiem jak jest w nowszych modelach, ale w moim rocznik 1999 to podobno ogolnospotykany mankament.

Ja niestety musialem kombinowac po wypadnieciu tego ciegna. Przede wszystkim trzeba zdemontowac plyte z bezpiecznikami, bo bardzo przeszkadzaja, a jest tam naprawde malo miejsca. Uzbroic sie w szczypce, jakies rozpylacz z zimna woda oraz Pana spawacza. Najwazniejsze by zabezpieczyc plastik, ktory w tej prowadnicy bedzie chodzil, bo jest miekki i przy spawaniu, by sie przytopil. Z tego co pamietam nie da sie go calkowicie wyjac ale maksymalnie mozna go wcisnac. Mi sasiad pospawal to na amen i wszystko chodzi :) najwazniejsze by to schladzac tak by nie stopilo plastikowej koncowki tego ciegna (to ten plastik koloru bialego).

Pozdrawiam
Off
Zapisane
grigorij35 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Poznań
Samochód: Była Ibiza '98, 1.9 TDI; jest Ibiza '07 TDI

« Odpowiedz #29 - Czwartek, 28.05.2009, 09:29:13 - NIEPRZECZYTANA »

mozna wyjąć pedał bez większych problemów i pospawac na warsztacie (ja wolałbym w kabinie tego nie robic - wiadomo można wszystko naokoło obłożyc mokrymi szmatami ale zawsze mozna cos popsuć)

burbur robił to tak (a ja po nim spapugowałem):
1. Trzeba rozebrać wszystkie plastiki przy pedałach żeby mieć do nich jak najlepszy dostęp
2. Z lewej strony osi na której trzymają się pedały (obok pedału sprzęgła) jest taka metalowa zawleczka która trzyma pedał sprzęgła na miejscu trzeba ją zdjąć.
3. następnie trzeba wyhaczyć z pedału trzpień - ja wcisnołem pedał w podłogę i zdjołem na siłę ten biały plastik na końcu trzpienia (trzeba uważać żeby go nie złamać) potem pociągnołem pedał do góry i odłączyłem trzpień od pedału (wyjąłem go z tego czarnego tunelu w którym wygięła się ta blaszka)
4. Dalej trzeba zsunąć pedał sprzęgła z osi na której jest zamontowany. Zsuwamy go w lewą strone tak długo aż zejdzie z osi. Sprężyna która odpowiada za odbicie sprzęgła powinna sama spaść (ciężko ją potem zamontować ale jakoś mi się udało.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 28.05.2009, 09:33:24 wysłane przez grigorij35 » Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Przeniesienie napędu» Srzęgło hydrauliczne
Skocz do: