+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» problem z ukladem chlodzenia
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem z ukladem chlodzenia  (Przeczytany 17068 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
EDO
Gość



« Odpowiedz #15 - Poniedziałek, 16.01.2006, 20:45:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "molan"
czujnik to raczej dobra diagnoza. on steruje potencjometrem przepustnicy. kilka razy miałem to samo zapalasz a on tak jakby bez wolnych obrotów i odrazu gaśnie. niewiem jaki czujnik kupiłeś i gdzie czy orginał czy nie, ale być może jest wadliwy , ja też kupiłem czujnik ale nie orginalny i zacxzyna mi świrować myśle że kupię nowy w serwisie seata ORGINALNY na podróbach już sie przejechałem

Witaj molan! Więc jesli chodzi o sam czujnik to mam oryginał ale załatwiony po tańszemu w zaprzyjaźnionym serwisie Seata. Dałem o połowę mniej za niemiecki oryginał więc myślę, że się opłaca. Wymienić wymieniłem go sobie sam i od razu zauważyłem efekty. Wchodze rano do garażu przy minusowej temperaturze i zapala bez problemów za pierwszym razem i dostaje mieszanki od razu bez gaśnięcia co miało miejsce przy pierwszym oryginalnym czujniku. Teraz zapala bez problemu i pedał gazu chodzi jak należy ale jest problem opisany powyżej czyli za wolne dochodzenie wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej do 90 stopni. Nawet po 12 kilometrach wskaźnik utrzymuje się na 1/4 skali miernika ale kiedy zatrzymuję samochód wskaźnik rusza do 90. Więc uważam że raczej jest to wina płynu chłodzącego który wlałem albo termostat padł jednakże przy starym czujniku wskaźnik bez problemu docierał do granicy 90 stopni i tam się utrzymywał przez cały czas jazdy tylko, że były wielkie problemy z zapalaniem po dłuższym staniu na mrozie. Jak usun usterkę dam znać.
Zapisane
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #16 - Poniedziałek, 16.01.2006, 21:02:19 - NIEPRZECZYTANA »

no to jest nas juz chyba kilku z tym problemem (niedogrzany silnik podczas jazdy a na postoju lub w korku ok).
u mnie uklad jest szczelny (zimny dolny waz) ale tak mysle czy czasem termostat nie za szybko sie otwiera (juz przy jakichs 60st)?

[ Dodano: 2006-01-16, 21:05 ]
dodam jeszcze ciepe powietrze bucha mi z kanalow juz po ok 3km wiec chyba tak jak powinno.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
leju Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)

« Odpowiedz #17 - Wtorek, 17.01.2006, 13:10:59 - NIEPRZECZYTANA »

A myślę że to się dzieje przez te mrozy i tyle. Mam podobny problem ale jak podczas jazdy wyłącze ogrzewanie to mi wskazówka temp. odrazu idzie do góry. (podobnie jak stoję w korku na mieście) Poprostu przy takim mrozie -17 rano jest taki odbiór ciepła z nagrzewnicy i do tego z grila dmucha zimne powietrze prosto na korpus silnika więc nie ma bata tektura na wloty i tyle. Pozdro
Zapisane

IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)
molan
Gość



« Odpowiedz #18 - Czwartek, 19.01.2006, 22:57:50 - NIEPRZECZYTANA »

tektura już jest
na atrapie po obu stronach i po prawej na dole chłodnica na dole wolna. a co do termostatu łatwo sprawdzić
 odpalic rano zimny silnik i obserwować tempoerature na postoju. wąż który idzie od termostatu do chłodnicy od góry silnika do dołu chłodnicy musi być zimny drugi co idzie do góry chłodnicy może sie nagrzewać. kiedy na wskażniku temp. zacznie się zbliżać do około 85----87 st. termostat zacztna sie otwierać max do 103 st. jeżeli tak jest to termostat jest sprawny ale jeżeli wąż za termostatem robi się ciepły zaraz po lub niewiele póżniej ciepły to znaczy że termostat jest do d-py.

[ Dodano: 2006-01-19, 23:00 ]
a co do płynu to proponuje zalać orginalnym G11  (zielonym)    NIE WOLNO GO MIESZAĆ Z G12 CZERWONYM.

[ Dodano: 2006-01-19, 23:09 ]
uwaga na silniki 1,0  i 1,4  zamarza w nich odma.  robi sie białe masełko pod korkiem wlewu oleju i w odmie w filtrze powietrza PRZY DUŻYCH MROZACH MOŻE ZAMARZNĄĆ , silnik wtedy nie ma odpowietrzenia i wywala uszczelniacze lub uszczelki, KOŃCZY SIE TO W NAJLEPSZYM WYPADKU JAZDĄ BEZ OLEJU. a  W NAJGORSZYM ... STRACH POMYŚLEĆ  ja tak miałem ale wpore zauważyłem. masełko robi sie właśnie od niedogrzachych silników czyli termostaty lub kiedy ktoś robi kródkie odcinki. SPRAWDZAĆ W FILTRZE POWIETRZA IA CZYŚCIĆ ODME  Z TEGO SYFU. w serwisie seata mają kilka rocznie takich przypadków.
Zapisane
webi Kobieta
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #19 - Piątek, 20.01.2006, 02:45:07 - NIEPRZECZYTANA »

A jednak musi być coś nie tak. Mam motor AKK i żeby osiągnął temperaturę na początku używam tylko samej wentylacji potem w czasie jazdy temp nie spada nawet przy pełnym ogrzewaniu. Nie używam wyższych biegów niż 3.
Na postoju, przy włączonych: wentylacji i ogrzewaniu na maxa temperatura, może spadać, bo silnik w tych warunkach ma niską moc grzewczą.
Pamiętajcie o reduktorach instalacji gazowej one też pobierają sporo „ciepła”.
Zapisane

Nadgorliwość jest gorsza od Faszyzmu,
nie dajcie się zwariować!
leju Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Chrzanów
Samochód: IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)

« Odpowiedz #20 - Piątek, 20.01.2006, 08:23:52 - NIEPRZECZYTANA »

[ Dodano: 2006-01-19, 23:09 ]
uwaga na silniki 1,0 i 1,4 zamarza w nich odma. robi sie białe masełko pod korkiem wlewu oleju i w odmie w filtrze powietrza PRZY DUŻYCH MROZACH MOŻE ZAMARZNĄĆ

PYTANIE: co to jest ta odma i gdzie ją znaleźć. Ja robie codziennie 50km do pracy i 50km z pracy do domu czy mi może grozić "maślana powódź"?? dodam że się silnik AEX nagrzewa do ok 70-90 stopni czy to wystarcza?.
Zapisane

IBIZA glx, 1.4 MPI, '96 (AEX)
molan
Gość



« Odpowiedz #21 - Piątek, 20.01.2006, 09:27:34 - NIEPRZECZYTANA »

odma jest to wąż z separatorem oleiu który prowadzi do filtra powietrza. wystarczy dostać sie do filtra powietrza, ściągnąć osłone czyli zaczepy i jedną nakrętke, w środku jest filtr powietrza i gardziel wtrysku a obog mały kwadratowy zaworek z membramą gumową  to tam i niżej zbiera sie to masełko, zaworek można wyciągnąc i wyczyścić pod zaworkiem jest wąż  20 cm. który prowadzi do silnika, teżgo należy wyczyścić w środku, nalepiej go zdemontowac żeby przy czyszczeniu go nie zadkać. poniżej jest separator, który też trzeba wyczyścić tam sie zbiera cały ten syf  bo auto już pare lat ma, ciężko jest go wykręcić więc dajmy to jakiemuś mechanikowi  chyba ze sie trochę zna na rzeczy to można to zrobić samemu. mówimy o samochodach które mają około 10 lat więc napewno to nie jest czyste. wracajęc do separatora nalęrzy go wypłókać w benzynie , póżniej w gorącej wodzie dosyć dobrze.

[ Dodano: 2006-01-20, 09:31 ]
silniki MPI  mogą mieć trochę inną konstrukcje filtra cąły wtrysk inaczej wygląda. ale zasada z odmą podobnie wygląda
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #22 - Piątek, 20.01.2006, 19:47:21 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "molan"
odma jest to wąż z separatorem oleiu który prowadzi do filtra powietrza

Nie koniecznie do filtra. U mnie od filtra do urzadzenia wtryskowego (nie pisze gaznika bo mnie kiedys oblecialo) jest gruby waz a odma idzie wlasnie do ww urzadzenia. Wiec jak ktos ma wersje z filtrem powietrz z przodu po prawej niech nie szuka weza idacego do filtra tylko do wspomnianej gardzieli wtrysku
Zapisane

molan
Gość



« Odpowiedz #23 - Sobota, 21.01.2006, 14:26:07 - NIEPRZECZYTANA »

racje zgadza sie tak wygląda w silnikach z filtrem prostokontnym umieszczonym po prawej stronie z przodu, odma wtedy prowadzi do okrągłej obudowy wtrysku. ale w tych modelach raczej nie grozi zamarznięcie. jednak odme należy czyścić zwłaszcza z dużym przebiegiem lubi sie zatkać i nie koniecznie w zimie. wtedy nie mleczko lecz cały syf z oleju,  nagaru ją zatuka. wystarczy ściągnąć weża na zapolonym silniku i i sprawdzić ręka czy leci z tego węża powietrze, jak leci to dobrze jak słabo lub praktycznie nic nie czuć to nalęży ją wyczyścić

[ Dodano: 2006-01-21, 14:28 ]
czsami lubi wywalić bagnet a to może być znak o dużym ciśnieniu w komoże korbowej czyli o niedrożności odmy ( separatora oleiu)
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #24 - Sobota, 21.01.2006, 21:08:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "molan"
ale w tych modelach raczej nie grozi zamarznięcie

No to mnie pocieszyles bo jakos nie moge sie zmusic przy tych mrozach do rozbiorki samochodu, ale jak sie troche ociepli to trzeba sie zebrac i obejrzec nie tylko silnik ale i spod, bo nie raz przytarlem na koleinkach
Zapisane

4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #25 - Piątek, 08.09.2006, 15:44:30 - NIEPRZECZYTANA »

witam,
znowu odgrzewam watek termostatu.
silnik mam znow niedogrzany a po wyjeciu termostatu okazalo sie ze mu sie precik nie schowal tyle ile powinien (powinien jeszcze jakies 3-4 mm) i uklad mialem niedomkniety i stad niedogrzanie silnika.
mam takie pytanie:
zawsze kupuje taki termostat (przeznaczony do tego modelu silnika): http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=161918191416&pic=0&moto=0
bo taki byl zalozony jak kupilem auto i taki tez ma ojciec w swojej ibi aex, ale zarowno etos jak wiekszosc sklepow oferuje do tego modelu taki: http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=161918181714&pic=0&moto=0
poniewaz znow musze kupic termostat zastanawiam sie czy nie podszedl by mi ten metalowy - jest bardziej popularny wiec moze mniej awaryjny?
jak myslicie wejdzie w ta obudowe i króciec ktore mam u siebie czy trzeba bedzie wiecej bebechow wymienic? skoro sa 2 rodzaje termostatow do tego modelu to moze bedzie pasowal?
pozdro
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» problem z ukladem chlodzenia
Skocz do: