+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» problem ze wskaźnikiem temperatury
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2 3 ... 9   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem ze wskaźnikiem temperatury  (Przeczytany 86504 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
kampacz
Gość



« Czwartek, 21.06.2007, 11:50:26 - NIEPRZECZYTANA »

Koledzy mam problem jak w temacie ze wskaźnikiem cieczy chłodzącej - mianowicie raz pokazuje mi temperature cieczy raz nie - jest tak że jade i ładnie temperatura wzrasta do 90 stopni po chwili patrze znowu wskazówka leży na 60 (czyli tak jakby silnik był zimny) później jak ma kaprys to znowu sobie wskoczy na 90 stopni. Nie wiem czy to pada czujnik temperatury (jak tak to gdzie go moge zlokalizować? jak go rozpoznać? w której części silnika on jest?) czy może jakieś kabelki przy tym czujniku nie stykają. A może to termostat jest za to odpowiedzialny? Silnik to 1,9 SDI 2001 rocznik
Zapisane
emjot Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: wawa
Samochód: Vario '02 TDI AGR

« Odpowiedz #1 - Wtorek, 03.07.2007, 22:07:45 - NIEPRZECZYTANA »

Mam identyczny problem u siebie. Pierwszy raz wystąpił 3 dni temu w sobotę, do dzisiaj to samo.
Wskaźnik pokazuje jak chce i kiedy chce  :niewiem:. Obserwowałem trochę - u mnie najpierw normalnie się nagrzewa, idzie do 90 st, po czym tuż przed 90 st zawraca i opada na 60. Potem  jadę jakiś czas, np. dzisiaj mostem siekierkowskim, staję na światłach i.... wskazówka rusza do 90 st i tam zostaje aż do wyłączenia silnika. :niewiem:

 Podpiąłem VAGa i wyskoczyły jakieś błędy, ale chyba stare, bo po skasowaniu już nic nie występuje, choć VAGa podpinałem (prawie) za każdym razem gdy wskazówka wariowała - ZERO błędów.  :nie:

Czasem to w ogóle wszystko w porządku, a czasem to wskazówka leży... gdzie to można zdiagnozować w Warszawie  :?:
Zapisane

- mocno nieaktualne
_sobol_
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Wawa

« Odpowiedz #2 - Środa, 04.07.2007, 12:57:34 - NIEPRZECZYTANA »

Gdy kupowałem moją ibi, sprzedający opowiadał, że miał podobny problem. Zajechał do ASO (jak ze wszystkim innym zresztą). Może będzie Wam pomocna informacja, że (z tego, co mi przekazał) istnieje dodatkowy czujnik odpowiadający za wskazywaną na desce temperaturę, niezależny od termostatu. Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy.
W domu poszukam faktury, jeśli znajdę, dam znać ile go to kosztowało
Zapisane
muustafa
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Olsztyn

« Odpowiedz #3 - Czwartek, 05.07.2007, 15:16:05 - NIEPRZECZYTANA »

ja miałem to samo co kampacz, wymienili mi termostat i od tej pory wszystko jest ok (termostat się zacinał i jak wzrastała temperatura w obiegu i jednocześnie zwiększało się ciśnienie termostat otwierał się do końca i stąd wskazówka spadała)
Zapisane
emjot Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: wawa
Samochód: Vario '02 TDI AGR

« Odpowiedz #4 - Czwartek, 05.07.2007, 16:36:06 - NIEPRZECZYTANA »

Oj miałem przejścia z moją Cordobą...  

Ostrzeżenie - NIGDY nie róbcie testu poduszek powietrznych!  :!:  U mnie skończyło się wizytą w ASO - na szczęście wystarczył reset komputera.  :zakrecony:

Podłączyłem Vaga, aby zdiagnozować błąd wyświetlania temperatury - brak błędu czujnika. Zatem zapuściłem test wyjść silnika, przy okazji inne testy - klimy, wskaźników (fajnie widzieć jak na postoju zamykasz licznik  :hmm: ) i niestety poduszek. Test wypadł pomyślnie, zamek się otworzył, światła mignęły i... silnik zgasł.  :roll:  I nie dało go się uruchomić ni jak. Wywalało błąd
"P1538 Engine Shutoff Solenoid Open/Short to Ground 17946", którego nie dało się usunąć.  :roll: Silnik kręcił, ale nie odpalał - tak jakby mi zaskoczył na stałe immobilizer.
Nie udało się uruchomić - na hol, i w ASO podłączyli VASa, reset komputera, chwila strojenia jakiś rzeczy i 100 pln lżej w kieszeni...  :sad:

Zobaczymy, czy czujnik dalej będzie wariował, bo błędów na VAGu brak...  :neutral: :!:
Zapisane

- mocno nieaktualne
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #5 - Sobota, 07.07.2007, 19:31:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "_sobol_"
Może będzie Wam pomocna informacja, że (z tego, co mi przekazał) istnieje dodatkowy czujnik odpowiadający za wskazywaną na desce temperaturę, niezależny od termostatu.

A co ma elektrycznie wspólnego termostat z czujnikiem temp.??? Czujnik temp. to czujnik (rezystancyjny zresztą). A termostat to element bimetaliczny i nie posiada żadnego przyłącza elektrycznego, żeby miał mieć wpływ na zafałszowanie wskazania temperatury.
Zapisane

Marcin_Bytów
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Bytów

« Odpowiedz #6 - Sobota, 07.07.2007, 20:23:53 - NIEPRZECZYTANA »

Moim zdaniem na taki błąd mogą mieć wpływ następujące usterki:
- uszkodzony termostat, wówczas temperatura spada podczas jazdy, szczególnie przy wiekszej predkości lub przy włączonym ogrzewaniu to znaczy na max. obroty wentylaiora i max. temperatura. Jednak wówczas temperatura obniża się powoli, tak że widać jak wskazówka "idzie" do dołu.
- uszkodzony czujnik pomiaru temperatury silnika w zlokalizowany bloku silnika - wówczas wskaźnik temperatury może "wariować". Drugi czujnik pomiaru temperwtury zlokalizowany jest w chłodnicy, jednak służy on tylko i wyłącznie do załączania wentylatora chłodnicy.
- uszkodzone obwody w liczniku, tzw. zimne luty  

Proponuję spokojnie zdianozować usterkę i zobaczyć, czy na postoju przy włączonym silniku i temperaturze 90C po właczeniu nawiewu na max. ciepłe powietrze temperatura zacznie spadać. Jeżeli tak, to prawdopodobnie uszkodzony jest termostat (tak był w moim przypadku).
W przeciwnym razie zaryzykował bym wymianę czujnika wskaźnika temperatury lub, co zawsze nam zostaje, wizytę u fachowca.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #7 - Sobota, 07.07.2007, 21:00:26 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "emjot"
Wskaźnik pokazuje jak chce i kiedy chce

Należałoby ustalić czy jak wyżej, czy temperatura płynu skacze, a wskaźnik skacze bo taka jest temp. W drugim przypadku ewidentnie termostat. Natomiast w pierwszym -drugi lub trzeci przypadek  z postu powyżej (Marcin_Bytów ). Jeśli czujnik temp jest jeden dwuprzewodowy i VAG nie wykaże błędów oraz temp na VAGu wporządku to uszkodzenie po stronie wskaźnika.
Cytat: "emjot"
Podpiąłem VAGa i wyskoczyły jakieś błędy, ale chyba stare, bo po skasowaniu już nic nie występuje, choć VAGa podpinałem (prawie) za każdym razem gdy wskazówka wariowała - ZERO błędów.
- A co z temp na VAGu?
 Jeśli są dwa czujniki, lub jeden czteroprzewodowy to najpierw wymiana czujnika temp, a jak to nie pomoże to poszukiwanie w obwodzie wskaźnika lub sam wskaźnik.
Zapisane

prodrive
Gość



« Odpowiedz #8 - Czwartek, 12.07.2007, 14:20:56 - NIEPRZECZYTANA »

tez tak mialem wzrastala temperatura i nagle do zera po chwili znowu 90 i czasem dzialal czasem nie
wymienilem czujnik temp kupilem za 30 zł na allegro orginal (w serwisie chceli 170)
mala rada odlaczac czujnik na wylaczonym zaplonie wtedy nie zalapie bledu komputer i przygotowac cos na plyn hlodniczy ktory wyleci po wyjeciu czujnika :)
Zapisane
emjot Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: wawa
Samochód: Vario '02 TDI AGR

« Odpowiedz #9 - Czwartek, 12.07.2007, 14:34:03 - NIEPRZECZYTANA »

U mnie to kwestia czujnika. Na VAGu temperatura OK, na desce [glow=yellow]czasem[/glow] też.  ;-)  Nie przeszkadza tak bardzo, bo wiem, że silnik jest normalnie dogrzany. Jak będę miał chwilkę wolniejszą to podjadę z tym do mechanika - ja tam się na mechanice samochodowej w ogóle nie znam i jeszcze nie ten czujnik wymienię.  :hmm:
Zapisane

- mocno nieaktualne
kampacz
Gość



« Odpowiedz #10 - Sobota, 14.07.2007, 16:27:11 - NIEPRZECZYTANA »

Dzięki za odpowiedzi tylko jeszcze jedno najważniejsze gdzie znajdę ten czujnik temperatury (od wskaźnika) kolega wyżej napisał że w bloku silnika ale dokładniej którędy najlepiej dobrać się do niego?
Zapisane
Rafal32
Gość



« Odpowiedz #11 - Sobota, 14.07.2007, 18:22:33 - NIEPRZECZYTANA »

czujnik jest po prawej stronie silnika, patrząc oczywiście od strony otwartej maski. Na bloku silnika znajduje sie trójnik do którego dochodzą dwa duże i jeden mały przewód wodny.Czujnik jest pod tym przewodem który biegnie do nagrzewnicy.
Przypięta jest do niego kostka z 4 kablami więc jest to czujnik dwufunkcyjny który podaje dane do wskaźnika i do komputera. I u mnie właśnie ta kostka jest skwaszona.W momencie kiedy wskaźnik mi pada do zera  muszę trochę poszarpać tą kostką i na jakiś czas jest spokój ze wskaźnikiem.
W sumie chętne posłucham jak sie odpina tą kostkę z czujnika bo jakoś nie mogę dać sobie z tym rady.
Zapisane
andre7725 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szczecin
Samochód: Toledo '00, 1.9 TDI AHF+ by Tune-Up

« Odpowiedz #12 - Piątek, 12.06.2009, 14:39:17 - NIEPRZECZYTANA »

Witam.
Jako że jest to wątek o temperaturach to sie podepne. Ostatnio robiac logi zauważylem że temperatura pokazywana przez vaga oscyluje w okolicach 75 st C  do 78 sz C. Na zegarach ładnie rowno 90 st. C. Czy to normalne? Czy to wina termostatu czy jakiegos czujnika?
Żadnych efektów ubocznych nie ma.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #13 - Piątek, 12.06.2009, 19:15:41 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: andre7725
Czy to normalne?
Nie wystarczy się podpiąć. Trzeba trochę poczytać. BYŁO.
Takie zachowanie wskaźnika jest normalne. W bardzo szerokim zakresie temperatur pokazuje 90stC. Choć 75st to troch ę mało, chyba, że na postoju. Jakoś dieselki VW mają to do siebie, że nie są skore się przegrzewać.
Zapisane

andre7725 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Szczecin
Samochód: Toledo '00, 1.9 TDI AHF+ by Tune-Up

« Odpowiedz #14 - Sobota, 13.06.2009, 09:56:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Nie wystarczy się podpiąć. Trzeba trochę poczytać. BYŁO.

No właśnie o to chodzi że przeczytałem wszystkie posty, ale w większości przypadków to wskażniki na desce wariuja a na vagu ok. A w moim tolku odwrotnie. Ta temperatura 75st C to przy logowaniu przy 1500 obr/min, a 77,4st C przy 4640 obr/min . Oczywiście logowanie dynamiczne.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 9   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Ogólne» problem ze wskaźnikiem temperatury
Skocz do: