+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Chip tuning czy power box?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Chip tuning czy power box?  (Przeczytany 109868 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
ziemniak26 Mężczyzna
DieselPower
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++

« Odpowiedz #75 - Piątek, 21.01.2011, 19:25:07 - NIEPRZECZYTANA »

Nie przebieg jest miarą sprawności silnika a jego stan...Jeśli silniczek trzyma serię, to nie ma problemów żeby podnosić mu moc.
Zapisane

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
LeonTDI
Gość



« Odpowiedz #76 - Piątek, 21.01.2011, 20:23:15 - NIEPRZECZYTANA »

Mam jeszcze jedno pytanko. odnosnie wtrysków bo czytalem troszke ze to tez moze juz pomoc. Czy gdzies ktos juz poruszal ten temat?? jakos nie moge sie doszukac.Czytalem cos ze wystarczy wymiana końcówek wtrysków na wydajniejsze plus wirus i moze byc fajnie juz w moim TDI. Sorki ze tak wypytuje ale malo czasu spedzam przed komputerem i na forach
Zapisane
aboz Mężczyzna
Music my saviour
Prezes

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS

« Odpowiedz #77 - Piątek, 21.01.2011, 20:33:23 - NIEPRZECZYTANA »

Najpierw jedź sprawdzić czy w ogóle jest w czym robić, a jak już będziesz wiedział to wtedy dopytasz o szczegóły.
Zapisane
ziemniak26 Mężczyzna
DieselPower
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++

« Odpowiedz #78 - Piątek, 21.01.2011, 20:52:01 - NIEPRZECZYTANA »

Przerobienie końcówek wtryskiwaczy to koszt podobny jak kupno AL'ek (czyli pompowtryskiwaczy z silnika ARL 150KM), ale zawsze wiesz że masz coś sprawdzonego. Potem FMIC, GT1749VB, sprzęgło żeby to przenieść, wolny wydech i masz 180-200KM w zależności jak mocny program chcesz. Ogólnie koszta robią się takie, że bardziej opłaca się zmienić samochód albo zrobić swapa. Na twoim miejscu polecam po prostu dobrą zmianę softu...

Nie za duże pieniądze, a uśmiech z ust nie znika...

Ale tak jak mówił przedmówca...najpierw umów się na dobrą diagnostykę
Zapisane

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
LeonTDI
Gość



« Odpowiedz #79 - Sobota, 22.01.2011, 13:50:11 - NIEPRZECZYTANA »

Tylko ze Ja nie chce zrobić z niego jakiegos pocisku:) chcial bym zamknąć sie w granicy 150 ps. wiem ze jezeli za duzo kombinacji z moca to inne elementy tez trzeba by zrobic. ale dziekuje za wszelkie informacje :) jezeli ktos był by uprzejmy moze mi troszke podpowiedziec jezeli chodzi o jakies lekkie modyfikacje mechaniczne.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 22.01.2011, 13:51:32 wysłane przez LeonTDI » Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #80 - Sobota, 22.01.2011, 14:15:29 - NIEPRZECZYTANA »

Tylko ze Ja nie chce zrobić z niego jakiegos pocisku:) chcial bym zamknąć sie w granicy 150 ps. wiem ze jezeli za duzo kombinacji z moca to inne elementy tez trzeba by zrobic. ale dziekuje za wszelkie informacje :) jezeli ktos był by uprzejmy moze mi troszke podpowiedziec jezeli chodzi o jakies lekkie modyfikacje mechaniczne.
A może poczytaj co już jest na forum?
Zaczynając od http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=909.msg147945#msg147945
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
ziemniak26 Mężczyzna
DieselPower
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++

« Odpowiedz #81 - Sobota, 22.01.2011, 14:50:53 - NIEPRZECZYTANA »

W miarę tanim kosztem zrobisz 115KM i jakieś 270Nm (dane przybliżone). Chcesz mieć 150KM to już dużo większa zabawa. Zmiana intercoolera na FMIC, turbo co najmniej GT1749VA od wersji 130KM no i przerobione pompowtryskiwacze, a do tego program. Ogólnie jak się już w takie coś bawić to niewiele większym kosztem będziesz miał 180KM, tylko wydajniejsza turbina, ale tak jak mówię w tym samochodzie się nie za bardzo opłaca. 90-cio konne diesle to najgorsza sprawa do mocnych modów bo wszystko trzeba wymieniać.

Jeśli nie jesteś zapalonym tunerem i takie rzeczy cię po prostu nie rajcują to zrób mu program, albo zmień auto...
Zapisane

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
LeonTDI
Gość



« Odpowiedz #82 - Sobota, 22.01.2011, 14:59:00 - NIEPRZECZYTANA »

Dziękuje ,tak jak widac jestem swierzak i troszke malo obcykany w tych forach ale szybko sie ucze :)
Jestem wdzieczny za kazda rade i odnośniki do pomocy :)

Napisano: Sobota, 22.01.2011, 14:55:14


Czytając wasze posty widze,ze chyba troszke za duzo wymagam od mojego autka  :-\  Czytalem troszke na innych stronkach tego typu ze wlasnie moj model w miare sie nadaje do lekkich przerobek (ALH) .
Zapisane
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #83 - Sobota, 22.01.2011, 15:07:31 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: LeonTDI
tak jak widac jestem swierzak
Świeżak jeżeli już...  :P
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #84 - Sobota, 22.01.2011, 15:23:06 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ziemniak26
Przerobienie końcówek wtryskiwaczy to koszt podobny jak kupno AL'ek (czyli pompowtryskiwaczy z silnika ARL 150KM), ale zawsze wiesz że masz coś sprawdzonego.
Cytat: ziemniak26
no i przerobione pompowtryskiwacze,
ALH ma pompe wtryskawa :!: wiec nie pisz takich glupot publicznie bo wprowadzasz ludzi w blad.
Cytat: LeonTDI
jak widac jestem swierzak i troszke malo obcykany w tych forach ale szybko sie ucze :)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
ziemniak26 Mężczyzna
DieselPower
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++

« Odpowiedz #85 - Sobota, 22.01.2011, 15:31:29 - NIEPRZECZYTANA »

A to przepraszam, myślałem że to PD a nie VP. Ale w takim razie sprawa ma się podobnie. Zmiana rozpylaczy oraz pompy. Tylko trochę inna technologia...koszta podobne, choć na ten temat na pewno wiem trochę mniej.

A publicznie można pisać różne rzeczy, w końcu człowiek się uczy całe życie, więc bez tak obcesowego zwracania uwagi...chyba że to niemożliwe  8)
« Ostatnia zmiana: Sobota, 22.01.2011, 15:41:07 wysłane przez ziemniak26 » Zapisane

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
KYS Mężczyzna
~ KYS ~ ?
Moderator

Offline Offline



Skąd: Warszawa / Julianów
Samochód: był -> Seat Ibiza TDI (6L)

« Odpowiedz #86 - Sobota, 22.01.2011, 15:42:53 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: ziemniak26
A publicznie można pisać różne rzeczy, w końcu człowiek się uczy całe życie, więc bez tak obcesowego zwracania uwagi...
Bierz pod uwagę, że pisałeś "na pewniaka" i jakby LeonTDI posłuchał Twoich rad, to nie wyszłoby mu na zdrowie  :-X
Także trzeba uważać, z tym co się pisze...
Zapisane

:tazior:   ASZ + FJW = TDI  :los:
ziemniak26 Mężczyzna
DieselPower
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++

« Odpowiedz #87 - Sobota, 22.01.2011, 15:55:42 - NIEPRZECZYTANA »

Dlatego nie wgłębiałem się w temat mechaniki bo według mnie jest to nie opłacalne w 90KM silniku. A nie jestem tutaj sam więc zawsze ktoś może mnie poprawić. Nie jestem wyrocznią...z resztą nikt nie jest. Za błąd przeprosiłem  :-X

A wracając wreszcie do tematu - bo chyba to jest bardziej interesujące jak dopiekanie sobie w bezsensowny sposób - na VP się mnie znam, ale na pewno ktoś już przetarł szlaki co do modyfikacji. Trochę trzeba poszukać po forach...Na szybko znalazłem że wkładają wtryski od ASV, potem program, sprzęgło czasami miewa problemy przy 300Nm. Ogólnie robią na jakieś 140KM. Wszystko zależy od egzemplarza.
Zapisane

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
LeonTDI
Gość



« Odpowiedz #88 - Sobota, 22.01.2011, 16:10:47 - NIEPRZECZYTANA »

Dzieki wszystkim ale jest ok :) Ja wiedzialem ze nie mam pompowtrysków tylko ta pompe "VP" wiec luz :) troszke liznałem tematu jezeli chodzi o podstawy mojego modelu. dla tego wlasnie pytalem o te koncowki wtrysków, bo tu sie troszke gubilem. i o to mi chodzilo ziemniak26 , sprzegło , program tylko nie wiem czy wystarcza same końcówki tych wtryskow czy cale musze wymieniac...
Zapisane
ziemniak26 Mężczyzna
DieselPower
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++

« Odpowiedz #89 - Sobota, 22.01.2011, 16:52:57 - NIEPRZECZYTANA »

Na 100% nie jestem pewien, ale wtryskiwacze różnią się tylko końcówkami wtrysków, a dokładniej ich średnicą, więc wystarczyłoby wymienić te końcówki. Tylko poszukaj czy nie taniej wyjdzie kupić używki od ASV i wstawić gotowe. Potem zawsze możesz sprzedać swoje i trochę kasy ci się zwróci.
Zapisane

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Chip tuning czy power box?
Skocz do: