+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Chip tuning czy power box?
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Chip tuning czy power box?  (Przeczytany 109855 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
G-CS Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: chwilowo brak :(

« Odpowiedz #60 - Niedziela, 28.11.2010, 23:56:53 - NIEPRZECZYTANA »

...poszło na PW ;)
Zapisane

gienekdj Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bochnia
Samochód: Ibiza 2001r ASV +

« Odpowiedz #61 - Piątek, 10.12.2010, 15:03:14 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: G-CS
...tak piszecie..powielacie teksty pisane przez innych..ale mało kto ma pojęcie o co chodzi  ...oczywiście że box oszukuje dawki albo ciśnienie zadawane przez ecu...ale właśnie na zwiększeniu ilości paliwa, z grubsza polega chiptuning diesli...a box wykorzystuje chwilowe zubożenie mieszanki paliwowo-powietrznej dawkując większą ilość paliwa....i nie mówię tu o kupce rezystorków (a'propos używanych przez wielu do samochipsowania własnych autek) a o w pełni cyfrowych modułach działających dynamicznie w zależności od obciążenia... Vtech i ich dilerzy montują śr. 150 RedBoxów miesięcznie, a następne 400 wysyła za granicę... i jeśli by to takie g...no było, to myślę że przez te 12 lat od kiedy je produkują...większość samochodów dawno znalazłoby się na szrocie...a sam Vtech poszedł z torbami...więc nie opowiadajcie "bajek" o wielkiej szkodliwości i braku działania boxów mając pojęcie w temacie nie większe niż aptekarz o limiterach dymienia


Być może ze dobre boxy to są zaawansowane technicznie układy ale dobry tuner który zmienia softa w aucie podchodzi do sprawy tak:
- bada autentyczny stan techniczny samochodu tzn przebieg, turbina, pompa wtryskowa, zużycie gładzi cylindrów (Ciśnienie sprężania)  i innych podzespołów jeżeli ma taką możliwość
- bieżę pod uwagę dokonane modyfikacje tzn. większe wtryski wydajniejsza pompa turbo itp.
- oczekiwania kierowcy. czy program ma ograniczać spalania czy ma dać więcej mocy i jak dużo i do czego ma służyć auto do normalnej jazdy czy do rajdów oraz informuje kierowcę o wadach i zaletach tej modyfikacji.
Mając wszystkie wyżej wymieniona informacje bierze sie za pisanie programu dla konkretnego modelu samochodu !
następnie po wgraniu programu
- analizuje wszystkie dane robi logi i sprawdza na hamowni.
- jeżeli wszystko jest ok a efekt zadawala kierowcę kończy prace i bieżę wynagrodzenie jeżeli nie to poprawia program i robi logi i sprawdza na hamowni.

Powiem jedno nie zagłębiam się w temat power boxów bo mnie one nie interesują ale wiem jedno że taki gotowy program na pewno by mnie nie zadawał bo poprawna praca silnika i moc nie bierze się tylko z podwyższonej dawki paliwa i powietrza ale także z innych czynników Limitter Momentu Dymienia Boost Limitter SVBL i inne i wszystko  musi współgrać ze sobą a gdy mamy modyfikacje to sprawy sie komplikują.

I dlatego z tym zdaniem "na zwiększeniu ilości paliwa, z grubsza polega chiptuning diesli" nie mogę się zgodzić !

Jeżeli zastanawialiście się czy dać kase na Power Boxa czy na dobry Ciptuning to moja wypowiedź myślę ze wam to ułatwi albo przynajmniej da do myślenia. Bo moim zdaniem lepiej doskładac kase i dac na dobrego chipsa a nie na na boxa który tak naprawde nie wiesz jak wpływa na prace twojego silnika i co robi że odczuwasz wiecej kucyków.

Ogólnie powiem jeżeli coś jest do wszystkiego to jest do niczego !
« Ostatnia zmiana: Piątek, 10.12.2010, 15:20:10 wysłane przez gienekdj » Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #62 - Piątek, 10.12.2010, 15:23:03 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: gienekdj
bada autentyczny stan techniczny samochodu tzn przebieg, turbina, pompa wtryskowa, zużycie gładzi cylindrów (Ciśnienie sprężania)  i innych podzespołów jeżeli ma taką możliwość
- bieżę pod uwagę dokonane modyfikacje tzn. większe wtryski wydajniejsza pompa turbo itp.
- oczekiwania kierowcy. czy program ma ograniczać spalania czy ma dać więcej mocy i jak dużo i do czego ma służyć auto do normalnej jazdy czy do rajdów oraz informuje kierowcę o wadach i zaletach tej modyfikacji.
Mając wszystkie wyżej wymieniona informacje bierze sie za pisanie programu dla konkretnego modelu samochodu !
następnie po wgraniu programu
- analizuje wszystkie dane robi logi i sprawdza na hamowni.
- jeżeli wszystko jest ok a efekt zadawala kierowcę kończy prace i bieżę wynagrodzenie jeżeli nie to poprawia program i robi logi i sprawdza na hamowni.
widzę że bardzo optymistycznie podchodzisz do tematu :)
Zapisane
gienekdj Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bochnia
Samochód: Ibiza 2001r ASV +

« Odpowiedz #63 - Piątek, 10.12.2010, 15:25:14 - NIEPRZECZYTANA »

Nie ja wam tylko przekazuje jak moj tuner podchodzil to tematu w momęcie kiedy ja zmienialem softa. Bo jak to niektózy mowią "poprawianie fabryki" powinno byc przemyslane
« Ostatnia zmiana: Piątek, 10.12.2010, 15:28:44 wysłane przez gienekdj » Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #64 - Piątek, 10.12.2010, 17:55:27 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: gienekdj
Jeżeli zastanawialiście się czy dać kase na Power Boxa czy na dobry Ciptuning
to chyba oczywiste, że każdy wybrałby chip, ale jak nie ma możliwości, bo chipa nikt nie robi?
Zapisane

toka Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice Bochni
Samochód: Seat Exeo 2.0 TDI CR

« Odpowiedz #65 - Piątek, 10.12.2010, 21:35:22 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: gienekdj
Jeżeli zastanawialiście się czy dać kase na Power Boxa czy na dobry Ciptuning
to chyba oczywiste, że każdy wybrałby chip, ale jak nie ma możliwości, bo chipa nikt nie robi?
To bym nie robił... a rozerbrać kompa się nie da w toyocie? Bo jeśli się da to wolałbym tą możliwość
Zapisane
Qba Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline




« Odpowiedz #66 - Piątek, 10.12.2010, 21:59:56 - NIEPRZECZYTANA »

nie wiem, na gwarancji nie będę nic tam ruszał, najwyżej rozwiązanie z ASO, a to jest podobno box, także jeżeli oni oni to robią i dają gwarancję to nie widzę żadnego problemu
Zapisane

punchoo Mężczyzna
Po 40-tce człowiek ma...
Moderator

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Honda Civic IX 1.8 HB, Renault Megane 2 CC 2.0 16V, YAMAHA Majesty YP400 '11 była Cordoba '97 1.4 AEX

« Odpowiedz #67 - Piątek, 10.12.2010, 22:31:01 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: gienekdj
I dlatego z tym zdaniem "na zwiększeniu ilości paliwa, z grubsza polega chiptuning diesli" nie mogę się zgodzić !

??? - chcesz powiedzieć - że mając 110KM i po chipsie 130KM - palisz tyle samo ? - to chyba z lekka przesada....
Zapisane

Cordoba 1.4 '97/98 AEX
Nie Jeździj Szybciej, Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać :satan: - SEAT Cordoba 1.4 '97/98 AEX - HONDA Civic IX 1.8 '14

ziemniak26 Mężczyzna
DieselPower
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++

« Odpowiedz #68 - Piątek, 10.12.2010, 22:48:33 - NIEPRZECZYTANA »

Chiptuning polega generalnie na wydłużeniu czasu wtrysku/zwiększeniu konta wtrysku oraz podniesieniu ciśnienia ładowania turbosprężarki. Idea doładowanych silników jest taka, że dopóki nie korzystamy z ich potencjału i nie zmieniamy stylu jazdy na bardziej agresywny, to po zmianie softu spalanie się nie powinno podnieść. Jeżeli chcesz wykorzystać te 130KM to oczywiście spalanie będziesz miał większe...prosta sprawa
Zapisane

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
ExeoAlpine Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Kraków, okolice
Samochód: Exeo 2.0 TDI CR 185/390

« Odpowiedz #69 - Piątek, 10.12.2010, 22:53:33 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: gienekdj
Jeżeli zastanawialiście się czy dać kase na Power Boxa czy na dobry Ciptuning
to chyba oczywiste, że każdy wybrałby chip, ale jak nie ma możliwości, bo chipa nikt nie robi?
To bym nie robił... a rozerbrać kompa się nie da w toyocie? Bo jeśli się da to wolałbym tą możliwość

Też bym wtedy nie robił. Problem w toyocie jest taki, przynajmniej w d-cat, że sterownik poprostu jest na śmietnik jeśli się w nim grzebie, coś się przepala i koniec, trzeba wymienić na nowy. Pewnie siedzi tam japoński lotnik i popełnia harakiri  :-X
Zapisane
gienekdj Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Bochnia
Samochód: Ibiza 2001r ASV +

« Odpowiedz #70 - Środa, 15.12.2010, 10:38:45 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: gienekdj
I dlatego z tym zdaniem "na zwiększeniu ilości paliwa, z grubsza polega chiptuning diesli" nie mogę się zgodzić !

??? - chcesz powiedzieć - że mając 110KM i po chipsie 130KM - palisz tyle samo ? - to chyba z lekka przesada....

Kolego jak byś przeczytal ze zrozumieniem tego posta to byś takich pytań nie zadawał. A że wiecej pali po chipie to oczywiste pod warunkiem ze masz podniesione mapy paliwowe. Przeczytaj jeszcze raz i w tedy zadawaj pytania.
Zapisane
G-CS Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: chwilowo brak :(

« Odpowiedz #71 - Środa, 22.12.2010, 01:10:35 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: gienekdj
I dlatego z tym zdaniem "na zwiększeniu ilości paliwa, z grubsza polega chiptuning diesli" nie mogę się zgodzić !

??? - chcesz powiedzieć - że mając 110KM i po chipsie 130KM - palisz tyle samo ? - to chyba z lekka przesada....

Kolego jak byś przeczytal ze zrozumieniem tego posta to byś takich pytań nie zadawał. A że wiecej pali po chipie to oczywiste pod warunkiem ze masz podniesione mapy paliwowe. Przeczytaj jeszcze raz i w tedy zadawaj pytania.
...a jednak...jak by nie opisywać, chiptuning to zwiększanie dawek paliwa 8)
...co nie znaczy że autka po chipsie więcej palą...większa dynamika, większy moment powodują że rozpędzanie trwa krócej...zmiany biegów szybciej...redukcje przy wyprzedzaniu i podjazdach rzadziej...a to podstawy ecodrivingu...i stąd biorą się spadki spalania :ok:
...RedBoxy w przypadku PD wydłużają czasy wtrysku..ale nie w takim stopniu aby było potrzebne zmiany konta wtrysku, w przypadku CR zwiększają ciśnienie max. o ok. 70bar...i robiąc to dynamicznie, w odpowiednim momencie dają niezłe efekty...i bez ryzyka...w przeciwieństwie do wielu gotowych "wsadów" (jak słyszę to słowo "wsad" kojarzą mi się garażowi allegro-tunerzy) w których namieszane jest w limiterach dymienia, doładowania, temperatury itp...
...RedBoxy nie podnoszą żadnych limiterów, więc jakiekolwiek przekroczenie parametrów powoduje dymienie lub po prostu czek...może nie uzyskamy na nich wybitnych efektów...ale wbrew pozorom są bezpieczne, więc z wielu powodów zawsze będą jakąś opcją dla chiptuningu 8)
Zapisane

ziemniak26 Mężczyzna
DieselPower
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Wieluń / Opole
Samochód: Ibiza, 2004, 1.9 TDI ATD++

« Odpowiedz #72 - Środa, 22.12.2010, 09:58:17 - NIEPRZECZYTANA »

Jak się już bawić w zmianę parametrów silnika, to najlepiej jest wybrać się do sprawdzonego tunera. Diagnostyka,hamownia, zmiana map w ecu, ponownie hamownia i uśmiech klienta bezcenny. A jak ktoś chce mieć te kilka kucy więcej to chyba nie powinno go aż tak bardzo interesować czy samochód będzie palił 5 l/100km, czy 5.5 l/100km, czy może nawet te niesamowite 6 l/100km, bo sam remap kosztuje dużo więcej jak te różnice w spalaniu...
Zapisane

"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to jedziesz zbyt wolno."
Sir Stirling Moss
LeonTDI
Gość



« Odpowiedz #73 - Piątek, 21.01.2011, 19:08:37 - NIEPRZECZYTANA »

Witajcie. Myslicie ze wirus w Leonku z przebiegiem 230 kkm ma sens?? Mysle ze autko jest w dobrym stanie. dodam ze jest to 90 ps w alh. pozdraiwam
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #74 - Piątek, 21.01.2011, 19:12:21 - NIEPRZECZYTANA »

dobry tuner sprawdzi stan silnika przed modyfikacja i odpowie na to pytanie
jezeli silnik jest sprawny to ma sens
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Chip tuning czy power box?
Skocz do: