Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wymiana przednich amortyzatorow  (Przeczytany 60804 razy)
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Poniedziałek, 04.06.2007, 19:59:38 - NIEPRZECZYTANA »

WItam

Przeszukalem forum ale cisza, jak wymienic amorki w ibizie 94 ? chodzi o przod i o same amorki... jakis tutorial, jakie narzedzia sie przydaja jakie sa niezbedne ile czasu to moze trwac  bo znalazlem w krakowie jakis cennik stacji diagnostycznej ze ksozt wymiany to 20zl za sztuke to nie wiem czy mi sie chce za 40zl grzebac

Pozdrawiam
Starfire
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
daniel_f1 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: kraków
Samochód: cordoba 95' , 1F

« Odpowiedz #1 - Poniedziałek, 04.06.2007, 20:32:54 - NIEPRZECZYTANA »

Jżeli ci nie szkoda 40 zeta to nie jest zbyt wygórowana cena za wymianę , czas potrzebny to ok 2 godzin a jeżeli nie masz Ściągaczy do sprężyn to wystarczą małe (cienkie) pasy spinające , bo trzeba ścisnąć sprężynę żeby odkręcić łożysko i zdjąć je i założyć na nowe amorki , a jak nie masz nawet tego to lepiej iść do warsztatu bo szkoda zachodu i jest to niebezpieczna zabawa
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #2 - Poniedziałek, 04.06.2007, 20:38:55 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "daniel_f1"
Jżeli ci nie szkoda 40 zeta to nie jest zbyt wygórowana cena za wymianę , czas potrzebny to ok 2 godzin a jeżeli nie masz Ściągaczy do sprężyn to wystarczą małe (cienkie) pasy spinające , bo trzeba ścisnąć sprężynę żeby odkręcić łożysko i zdjąć je i założyć na nowe amorki , a jak nie masz nawet tego to lepiej iść do warsztatu bo szkoda zachodu i jest to niebezpieczna zabawa
potwierdzam, wymiana tylu jest latwiejsza  ;-)

Po wymianie przednich amorkow trzeba robic geometrie (konty pochylenia kol)
za 40 napewno nikt tego nie zrobi wiec dowiedz sie ile chce za wszystko  :neutral:

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2725.0&highlight=wymiana+amorkow
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
marmax3 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Bydgoszcz
Samochód: Była: Cordoba '97 1.4 AEX, Jest: Citroen C4 Picasso 1.6 VTi

« Odpowiedz #3 - Wtorek, 05.06.2007, 08:35:32 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "starfire"
ksozt wymiany to 20zl za sztuke

zapytaj ile jeszcze zechcą za sprawdzenie geometrii - to będzie na pewno poważniejsza kwota, ale i tak cię nie ominie, nawet jak samodzielnie wymienisz amorki. Ja ostatnio płaciłem bodajże 120 zł za sprawdzenie.
Zapisane

Cordoba: Yaris Verso: Citroen C4 Picasso:
4th_horseman
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Ibiza 1.4 AEX '97

« Odpowiedz #4 - Wtorek, 05.06.2007, 17:00:48 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: "starfire"
ksozt wymiany to 20zl za sztuke

to bardzo tanio, ja za taka kase sam bym sie za to nie bral.
co do geometrii to u mnie na stacji diag. kosztuje 70zl.
Zapisane

'With the four horsemen ride...'
starfire Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: Ibiza '94 1.6 1F ABS

« Odpowiedz #5 - Piątek, 01.08.2008, 07:47:40 - NIEPRZECZYTANA »

Mam pytanko jaki klucz jest potrzebny do dokrecenia mcpershona z przodu u gory ?? Bo dzis to bede robil ale slyszalem ze potrzebny jest jaksi stary klucz do swiec szeciokatny 21 i imbusy - zwykla nasada nie da rady ????
Zapisane

Pozdrawiam
Starfire
Kuman
Gość



« Odpowiedz #6 - Niedziela, 03.08.2008, 18:00:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: starfire
21 i imbusy

Potrzeba łamany "21" i imbusa w zależności od amora. Jeśli śruba okaże się być zapieczona to trzeba odkręcić kluczem pneumatycznym i wtedy już samą nasadką. Polecam przed wymianą ruszyć nakrętki pneumatem bo potem nie ma problemów z odkręceniem. A no i oczywiście WD40 dzień wcześniej  ;D
Zapisane
Michał84
Gość



« Odpowiedz #7 - Wtorek, 05.08.2008, 06:19:41 - NIEPRZECZYTANA »

Podepną się pod temat i zapytam, mam obniżone zawieszenie (od ziemi do progu jakieś 17cm) i muszę już wymienić amortyzatory jakie będą lepsze olejowe czy gazowe? Stawiam na amortyzatory Kayaba tylko jakie? Mój mechanik powiedział żeby dać olejowe "bo i tak nie jeżdżę tym autem bardzo szybko". Jak sądzicie?
Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #8 - Wtorek, 05.08.2008, 07:04:24 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Michał84
mam obniżone zawieszenie (od ziemi do progu jakieś 17cm)
jakie to jest obnizone zawieszenie z takim prześwitem? ja mam lekki gwint i jest 9 centymetrów do ziemi :o   podstawowa różnica w twoim przypadku to będzie cena miedzy olejowymi a gazowymi...pytanie ile możesz wydać na nowe amory? w jakim stanie masz sprężyny?
Zapisane
zechu Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Białystok
Samochód: Cordoba '97, 1.4 AEX

« Odpowiedz #9 - Wtorek, 05.08.2008, 12:24:05 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: daniels
w jakim stanie masz sprężyny?

Mam pytanko dodatkowe- jak sprawdzic stan sprezyyn?
Zapisane
Kuman
Gość



« Odpowiedz #10 - Wtorek, 05.08.2008, 13:28:17 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Michał84
amortyzatory jakie będą lepsze olejowe czy gazowe

Gazowych amorów nie ma. Są za to gazowo-olejowe lub olejowe. Poza tym przy zakupie zainteresuj się amortyzatorami o skróconym skoku tłoka - w końcu masz zawieszenie obniżone.

Cytat: Michał84
Mój mechanik powiedział żeby dać olejowe "bo i tak nie jeżdżę tym autem bardzo szybko

Zmień mechanika :) Co ma szybkość do amortyzatorów ?
Zapisane
Leemarvin Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków
Samochód: Cordoba '99, 1.4 AEX + Gofer BMN

« Odpowiedz #11 - Wtorek, 05.08.2008, 13:32:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kuman
Co ma szybkość do amortyzatorów ?
Ma sporo, szybka jazda po zakrętach wymaga twardszych i mocniejszych amortyzatorów, a gazowo-olejowe są twardsze, auto lepiej prowadzi się w zakręcie.
Zapisane

Nowe części do Seat`a i innych aut, tel. 500-48-10-10
abdul
Klubowicz
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Kraków

« Odpowiedz #12 - Wtorek, 05.08.2008, 13:53:54 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: raby
Po wymianie przednich amorkow trzeba robic geometrie (konty pochylenia kol)
za 40 napewno nikt tego nie zrobi wiec dowiedz sie ile chce za wszystko  :neutral:

No właśnie tu rodzi się pytanie czym się różni mechanik od mechanika.

W naszych Corbach da się zmienić amory bez rozkręcania zbędnych rzeczy co skutkuje tym, że nie trzeba robić geomertii - aczkolwiek nigdy nie zaszkodzi  :eye:

Także lepiej dać np 60 za taką wymianę niż 40 + 80 za geometrie i zbieżność.
Zapisane

Na co dzień Mazda6 2.0 LF, w weekendy RDR Full Team, kiedyś Cordoba SX 1.6 AFT
Kuman
Gość



« Odpowiedz #13 - Wtorek, 05.08.2008, 13:57:42 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Leemarvin
szybka jazda po zakrętach wymaga twardszych i mocniejszych amortyzatorów, a gazowo-olejowe są twardsze, auto lepiej prowadzi się w zakręcie.

Kłóciłbym się na temat tej "szybkiej jazdy". Czasem przydatne są sportowe zawiasy przy małych prędkościach. Zależy kto jak rozumie szybką jazdę.

Jak kolega jeździ na emeryta niech kupi sobie serię.

Cytat: Abdul
W naszych Corbach da się zmienić amory bez rozkręcania zbędnych rzeczy co skutkuje tym, że nie trzeba robić geomerti

Chętnie się nauczę wymieniać zawias bez konieczności ustawienia geometrii :D Tył owszem ale przód ? Jak Ty to robisz ?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 05.08.2008, 14:01:09 wysłane przez Kuman » Zapisane
daniels81
Gość



« Odpowiedz #14 - Wtorek, 05.08.2008, 14:06:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: Kuman
Kłóciłbym się na temat tej "szybkiej jazdy". Czasem przydatne są sportowe zawiasy przy małych prędkościach. Zależy kto jak rozumie szybką jazdę.

Jak kolega jeździ na emeryta niech kupi sobie serię.
z tego co widziałem to miałes kiedys auto na sportowym zawiasie, i nie czułes różnicy w wchodzeniu w zakręty?  :o 
Cytat: Kuman
Chętnie się nauczę wymieniać zawias bez konieczności ustawienia geometrii :D Tył owszem ale przód ? Jak Ty to robisz ?
a widziałeś co napisał Abdul? w naszych cordobach...wymiana zawiechy u nas jest prosta jak budowa cepa... co do geometrii to już kwestia przekonania, ja tam zawsze ustawiam ale ja mam za darmo więc...
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy» Wymiana przednich amortyzatorow
Skocz do: