+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Czyszczenie zaworu EGR
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czyszczenie zaworu EGR  (Przeczytany 97088 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
lukaszmusial Mężczyzna
Świeżak

Offline Offline



Skąd: Wrocław
Samochód: Seat Cordoba Vario GT '99 1.9 TDI (afn)

« Odpowiedz #15 - Środa, 26.10.2011, 07:05:00 - NIEPRZECZYTANA »

Ja osobiście uważam, że jak egr jest sprawny to go nie ruszać. Otwiera się on tylko na biegu jałowym, w zimie silnik szybciej się grzeje. Ostatnio wyczyściłem kolektor i egr. Po 500 tysiącach nie było tragedii, ale egr był zalepiony w pozycji 50%.

Jeżeli mowa o turbinie... Ona o tak z zasady pracuje przez spaliny, więc wystarczy nie uprawiać PSJ i wszystko będzie okej.

Z ciekawości na w pełni sprawnym silniku zalepię egr na próbę i zobaczę na żywym organizmie czy grzeje się wolniej i czy ma troszkę więcej mocy. Podzielę się spostrzeżeniami lada dzień.
Zapisane

Pozdrawiam, Łukasz!
LeonTDI
Gość



« Odpowiedz #16 - Wtorek, 17.01.2012, 13:14:42 - NIEPRZECZYTANA »

Ja osobiście bym tego nie zaslepiał, ktoś wymyślił go nie bez powodu, wyczyściłem dokładnie Leonik odrazu zaczął żyć
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #17 - Wtorek, 17.01.2012, 13:54:52 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: LeonTDI
ktoś wymyślił go nie bez powodu
Podobnie jak DPF. Dla rzekomej ochrony środowiska. Auto się nie liczy.
Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #18 - Wtorek, 17.01.2012, 13:59:07 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: KKKKris
Dla rzekomej ochrony środowiska. Auto się nie liczy.

nie do ko}ca rzekomej, bo faktycznej :)
po za tym z drugą częścią zdanie też bym się nie zgodził, dzięki egr auto szybciej się dogrzewa, więc jesli dbamy i czyścimy regularnie to tylko na + dla silnika.
Zapisane
KKKKris Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS

« Odpowiedz #19 - Wtorek, 17.01.2012, 20:30:41 - NIEPRZECZYTANA »

Tylko nikt nie wziął tu pod uwagę wypalania DPFa = większa emisja spalin, częstsza wymiana oleju - kto oddaje olej do utylizacji, czy ponownego przetworzenia?? (nie mam namyśli spalenia w piecu). Co do EGRa to chyba zwężenie dolotu w znacznym stopniu też chyba nie wpływa pozytywnie na ekologię - znacznie mniej powietrza zaczyna docierać do silnika, czasem zawór nie chce się domknąć, bo coś wpadło. Jestem w stanie wiele zrozumieć, ale po cholere zakładać najlepsze filtry powietrza, pilnować żeby jakieś śmiecie nie dostały się do silnika z powietrzem i potem przed samym silnikiem dodawać do powietrza tyle syfu. Tak wygląda EGR przed czyszczeniem, podobnie jest w kolektorze i głowicy (jak to wyczyścić?):

A tak wygląda ekologia poza UE:

Fotka robiona tuż przy głównej drodze pewnego miasteczka. Takich fotek możnaby robić tam multum.Gdzie są "Zieloni"?

Dawno przestałem wierzycw te bajki o ekologii.
Zapisane

kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #20 - Wtorek, 17.01.2012, 20:40:26 - NIEPRZECZYTANA »

nikt nie powiedział że egr to idealne rozwiązanie  ;)
Zapisane
ibizaASV Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: Ibiza 2000r. ASV 110KM

« Odpowiedz #21 - Wtorek, 13.03.2012, 16:11:46 - NIEPRZECZYTANA »

witam
Dzisiaj zauważyłem że z zaworu EGR dosyć poważnie leje mi się olej. Ściągnąłem również węża idącego od intercoolera i jest w nim trochę oleju. Słyszałem że może iść on z odmy. Jakie macie propozycje z rozwiązaniem problemu z cieknącym EGR?? I czy olej w wężach od turbo to nic poważnego?? Pozdrawiam:)
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 13.03.2012, 16:54:37 - NIEPRZECZYTANA »

oczysc egr i zamontuj zbiornik odmy
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
ibizaASV Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: Ibiza 2000r. ASV 110KM

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 13.03.2012, 17:04:45 - NIEPRZECZYTANA »

a jeśli chodzi o ten zbiornik odmy to jest jakieś inne rozwiązanie??
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #24 - Wtorek, 13.03.2012, 17:06:56 - NIEPRZECZYTANA »

remont generalny silnika
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
ibizaASV Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: Ibiza 2000r. ASV 110KM

« Odpowiedz #25 - Wtorek, 13.03.2012, 17:42:38 - NIEPRZECZYTANA »

aha:D  tylko EGR jest czysty jest w nim tylko taki delikatny osad z oleju:) nie wiem dlaczego tak się rozciekł nie było takiego problemu wcześniej:)

Napisano: Wtorek, 13.03.2012, 17:09:44


Mam takie pytanie jakis oil catch tank stosujecie bo słyszałem że są takie że jeden wąż wpina się do dolotu od turbiny a drugi do odmy i te dwa węże wpina się właśnie do tego tanka:D Można samemu taki zbiorniczek zrobić na dwa węże?? Czy może takie coś można kupić w sklepie za rozsądne pieniądze:D?
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #26 - Wtorek, 13.03.2012, 17:53:03 - NIEPRZECZYTANA »

trzymamy sie tematow
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=13335.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
ibizaASV Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: Ibiza 2000r. ASV 110KM

« Odpowiedz #27 - Wtorek, 13.03.2012, 18:00:10 - NIEPRZECZYTANA »

No a jakiś własnej roboty pojemnik dajmy na to z chromoniklu tylko pusty w środku ale z zaworkiem spustowym na ten syf z odmy zdał by egzamin:)?
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #28 - Wtorek, 13.03.2012, 22:48:17 - NIEPRZECZYTANA »

jak Ci nie przeszkadza że zanieszyścisz środowisko troche to wąż o średnicy odmy spuszczasz pod auto + opaska zaciskowa i jedziesz dalej  :rotfl: 
a egr... hmmm norma w tym silniku że cieknie, można również zrobić out ;)
Zapisane
ibizaASV Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Krosno
Samochód: Ibiza 2000r. ASV 110KM

« Odpowiedz #29 - Środa, 14.03.2012, 23:23:33 - NIEPRZECZYTANA »

Właśnie wróciłem z garażu zaślepiłem odme przy wlocie do turbiny i zamontowałem węża od odmy około 40cm i wsadziłem go do przymocowanej butelki do silnika. Próbowałem odkręcić EGR ale prędzej śruby pourywam niż odkręce, próbowałem z całym kolektorem ssącym go odkręcić ale tamte śruby tez opór stawiają nie chce urwać. Zobaczę może teraz jak nie będzie puszczała odma oleju to trochę przedmucha  kolektor i EGR czy nie bardzo:)?

Napisano: Środa, 14.03.2012, 17:37:49


Panowie wyczytałem gdzieś na necie że zamiast oryginalnego separatora oleju stosują takie cudeńka http://andrychow.olx.pl/separator-oleju-gazela-lublin-honker-iid-105920591 Co o tym myślicie bo na dłuższą metę węża z bańka nie widzę??
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Diesel» Czyszczenie zaworu EGR
Skocz do: