Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Wibracje silnika na biegu jałowym
Nazwa użytkownika:
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Hasło:
Strona główna
Zaloguj się
Rejestracja
Pomoc
Strony:
1
[
2
]
3
Do dołu
Drukuj
Autor
Wątek: Wibracje silnika na biegu jałowym (Przeczytany 24214 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Phooryz
Użytkownik
Offline
Skąd: Wroclaw
Samochód: Seat Cordoba SE, 1998, AEX 1.4 benzyna
WWW
Odp: Wibracje silnika na biegu jałowym
«
Odpowiedz #15 -
Czwartek, 26.07.2007, 21:40:20 -
NIEPRZECZYTANA
»
Witam, panowie!
Mam nastepujacy problem z wibracjami: podczas jazdy wszystko jest OK, ale kiedy tylko zatrzymam sie, zrzuce bieg i puszcze sprzeglo, przez auto przechodza 3-4 wyrazne, jednosekundowe fale wibracji, a potem spokoj, silnik sobie grzecznie pracuje. Nie mam zielonego pojecia, co to moze byc. Dodam jednak, ze dokladnie 2 tygodnie temu wymienialem w warsztacie tlumik srodkowy na nieoryginalny zamiennik. Czy ta wymiana moze miec z wibracjami jakis zwiazek?
Pozdrawiam
Phooryz
Zapisane
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
Odp: Wibracje silnika na biegu jałowym
«
Odpowiedz #16 -
Piątek, 27.07.2007, 11:03:02 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: "Phooryz"
Czy ta wymiana moze miec z wibracjami jakis zwiazek?
a czy miałes te wibracje przed wymianą tłumika
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
Phooryz
Użytkownik
Offline
Skąd: Wroclaw
Samochód: Seat Cordoba SE, 1998, AEX 1.4 benzyna
WWW
Odp: Wibracje silnika na biegu jałowym
«
Odpowiedz #17 -
Piątek, 27.07.2007, 12:54:42 -
NIEPRZECZYTANA
»
Czasem, a raczej rzadko zdarzaly sie leciutkie wibracje, ale od wymiany tlumika wibracje sa nieporownywalnie wyrazniejsze, identyczne i towarzysza kazdemu zatrzymaniu auta i zrzuceniu biegu. I mam wrazenie, ze sie powoli nasilaja
Przypomnialem sobie jeszcze, ze po wymianie tlumika uzupelnilem plyn chlodniczy, ktory osiagnal stan tuz ponizej minimum. Sek w tym, ze byl w zbiorniku rozowy, a dolalem niebieski. Moze to jest przyczyna tych wibracji? Sam juz nie wiem...
Zapisane
peter174
niezależny
Użytkownik
Offline
Skąd: Białystok
Samochód: ASZ
WWW
Odp: Wibracje silnika na biegu jałowym
«
Odpowiedz #18 -
Piątek, 27.07.2007, 13:24:38 -
NIEPRZECZYTANA
»
plyn do tego nic nie bedzie miał
Zapisane
jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to
>>>Klub Seat Ibiza Polska<<<
Phooryz
Użytkownik
Offline
Skąd: Wroclaw
Samochód: Seat Cordoba SE, 1998, AEX 1.4 benzyna
WWW
Odp: Wibracje silnika na biegu jałowym
«
Odpowiedz #19 -
Środa, 18.06.2008, 07:38:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
W takim razie w jaki sposob zmiana tlumika moze powodowac wibracje? Chodzi o zly montaz? Gdzie szukac przyczyny problemu?
Napisano: Piątek, 27.07.2007, 15:16:55
Witam ponownie,
Panowie, pomozta, bo mi sie auto rozpadnie! Poniewaz Seat byl przez jakis czas maloeksploatowany, to wstrzymalem sie z szukaniem przyczyny tych cholernych wibracji, ale nadszedl czas zalatwic sprawe raz a dobrze. Zwlaszcza ze ostatnio te wibracje sa silniejsze i mocno irytujace
(przypominam: po zrzuceniu biegu auto wpada w 3-4 silne, ale krotkie wibracje, ktore potem znikaja i dalej jest normalnie)
. Poczytalem na forum o podobnych przypadkach i sam juz nie wiem, co robic: jedni pisza, ze to cos ze sprzeglem (ale co to moze byc konkretnie? auto ma przejechane 118 tys. i ze sprzeglem nic nie bylo dotad robione), inni, ze z kolem zamachowym (cos z kolem dwumasowym, ale czy ja mam takie u siebie?), jeszcze inni, ze z rozrzadem (tlumikarz zasugerowal, ze "klawisze" rozrzadu sie rozregulowaly, ale nie mam pojecia co to znaczy
)... Moze ktos sie w miedzyczasie spotkal z czyms takim?
Help!
Zapisane
marcinmg
Użytkownik
Offline
Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006
Odp: Wibracje silnika na biegu jałowym
«
Odpowiedz #20 -
Środa, 18.06.2008, 15:20:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
A czy w czasie tych wibracji spadają obroty poniżej 850 a potem się stabilizują czy przy stałych obrotach są te wibracje?
Zapisane
Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)
nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą
Phooryz
Użytkownik
Offline
Skąd: Wroclaw
Samochód: Seat Cordoba SE, 1998, AEX 1.4 benzyna
WWW
Odp: Wibracje silnika na biegu jałowym
«
Odpowiedz #21 -
Środa, 18.06.2008, 20:43:17 -
NIEPRZECZYTANA
»
Wydaje mi sie, ze obroty spadaja do ok. 800 (chyba ciut powyzej) i potem na tym poziomie sie stabilizuja. Ale podczas wibracji nie ma jakichs wyraznych skokow obrotow.
Po edicie:
Dzisiaj przyjrzalem sie uwaznie obrotom i niestety mylilem sie - po zrzuceniu biegu wraz z wibracjami obroty skacza tak mniej wiecej od 850 do 550 (obrotomierz jest wyskalowany co 250, wiec nie potrafie podac precyzyjniej), a kiedy wibracje ustaja stabilizuja sie na poziomie ok. 800 obrotow. No i jeszcze jedno: przy niskich predkosciach (po hamowaniu albo przy ruszaniu) silnik potrafi niespodziewanie zgasnac.
Co o tym sadzicie?
«
Ostatnia zmiana: Sobota, 21.06.2008, 21:18:25 wysłane przez Phooryz
»
Zapisane
marcinmg
Użytkownik
Offline
Skąd: mazowieckie
Samochód: Opel Insignia ST 2013 Biturbo i Ford Mondeo Mk3 2,0 TDCI 2006
Odp: Wibracje silnika na biegu jałowym
«
Odpowiedz #22 -
Niedziela, 22.06.2008, 17:13:06 -
NIEPRZECZYTANA
»
Jak dla mnie to chyba silnik krokowy, chociaż może też być nieszczelna rurka podciśnieniowa która dochodzi do przepustnicy, kiedyś u mnie była pęknięta i po uruchomieniu silnika obroty z 850 spadały na 650 rosły na 850 znów spadały i rosły do 850 - czyli dwa razy spadały i już stabilizowały się - z wysokich obrotów schodził dobrze.
Zapisane
Lubię szybką jazdę
(Jest Opel Insignia ST 2013 Biturbo),
Był Seat Ibiza 1,4 8v 2000)
nie daj się ponieść zgubnej fantazji za kierownicą
Phooryz
Użytkownik
Offline
Skąd: Wroclaw
Samochód: Seat Cordoba SE, 1998, AEX 1.4 benzyna
WWW
Odp: Wibracje silnika na biegu jałowym
«
Odpowiedz #23 -
Środa, 25.06.2008, 14:43:35 -
NIEPRZECZYTANA
»
U mnie przy uruchamianiu silnika wszystko gra, wibracje sa podczas zatrzymywania sie w czasie jazdy. Ale zasugeruje mechanikowi Twoje przypuszczenie
Dzieki!
Napisano: Niedziela, 22.06.2008, 19:37:26
Dzwonilem dzisiaj do ASO Maran w Warszawie i tam uprzejmy mechanik powiedzial mi, ze te objawy wskazuja na zanieczyszczenie nastawnika. Ktos cos o tym slyszal? Bylbym w stanie samodzielnie go wyczyscic?
«
Ostatnia zmiana: Środa, 25.06.2008, 14:46:10 wysłane przez Phooryz
»
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Wibracje silnika na biegu jałowym
«
Odpowiedz #24 -
Środa, 25.06.2008, 15:37:34 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Phooryz
Bylbym w stanie samodzielnie go wyczyscic?
Jak patrzę w Twój profil to chyba nawet ten mechanik i całe ASO nie da rady.
To elment z silnika pana Diesla. A dokładniej z pompy.
Zapisane
Phooryz
Użytkownik
Offline
Skąd: Wroclaw
Samochód: Seat Cordoba SE, 1998, AEX 1.4 benzyna
WWW
Odp: Wibracje silnika na biegu jałowym
«
Odpowiedz #25 -
Czwartek, 26.06.2008, 09:33:41 -
NIEPRZECZYTANA
»
No i sie wreszcie wyjasnilo: zabrudzona przepustnica, przez ktora silnik bral za duzo powietrza, a za malo paliwa i stad zbyt niskie obroty i gasniecie silnika (mechanik mowil cos o jakichs kątach, ze jest 16 stopni, a powinno byc tylko 5 stopni
). Po godzinie czyszczenia przepustnicy obroty wrocily do normalnego poziomu, nie wariuja na biegu jalowym, wibracji nie ma zadnych, silnik chodzi ciszej, auto jest bardziej dynamiczne i w ogole wszystko gra
Zapisane
KKKKris
Użytkownik
Offline
Skąd: radom/powiat
Samochód: Leon '04 ASZ, Grand Vitara 2007 DDiS
Odp: Wibracje silnika na biegu jałowym
«
Odpowiedz #26 -
Czwartek, 26.06.2008, 09:54:29 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: Phooryz
(mechanik mowil cos o jakichs kątach, ze jest 16 stopni, a powinno byc tylko 5 stopni ).
To miałeś niezły syf. Chodziło o kąt otwarcia przepustnicy na biegu jałowym. Nie wiem jak w innych silnikach, ale w 1F zawsze był poniżej 4-5st.
Zapisane
daruswsu
Świeżak
Offline
Skąd: Piaseczno
Samochód: Cordoba, 2000, 1.4 MPI
Odp: Wibracje silnika na biegu jałowym
«
Odpowiedz #27 -
Wtorek, 28.02.2012, 20:02:04 -
NIEPRZECZYTANA
»
Oczywiście wszystko dzieje się na biegu jałowym.
A wszystko zaczęło się od tego, że miałem awarie rozrządu(przestawiony o jeden ząbek). Oczywiście głowica po regeneracji i autko śmiga jak nowe. Ale...tak jak wyżej. Pojawiły się dziwne stuki. Nadmienię, że cały remont odbywał się w ASO. Następnego dnia byłem już u nich o co chodzi. Sądziłem, że może pasek za mocno naciągnięty, ale mechaniory z serwisu bez względnie to wykluczyli. A więc...poduchy. Do wymiany czołowa i tylnia. Spod skrzyni biegów w miarę OK.
Heh, nie chcąc czekać na oryginały wymieniłem na zamienniki 250 PLN komplet. I co? Jest gorzej niż było. Czekam aktualnie na oryginały(ok 2 tyg), ale muszę przełożyć na stare oryginalne bo teraz to nie idzie wytrzymać.
Poza tym, obroty generalnie są ok, silnik pracuje równo. Spece postawili taką diagnozę. Tylko czemu ten problem się pojawił po remoncie? Znając życie naruszyli te poduszki i po prostu teksty w stylu ''że się zużyły''.
Pozdrawiam.
aboz sez: zanim coś napiszesz, poczytaj
«
Ostatnia zmiana: Wtorek, 28.02.2012, 20:07:16 wysłane przez aboz
»
Zapisane
aboz
Music my saviour
Prezes
Offline
Skąd: Kraków
Samochód: Była Cordoba Vario '01 AUA 1.4 16V DXK, jest VW Jetta 07 BLS
Odp: Wibracje silnika na biegu jałowym
«
Odpowiedz #28 -
Wtorek, 28.02.2012, 20:09:25 -
NIEPRZECZYTANA
»
Po pierwsze zmień mechaników. Po drugie jak coś spaprali to niech robią za swoje. A po trzecie poluzuj poduchy bo pewnie są dociągnięte na maksa i nie pochłaniają właściwie wibracji silnika, tylko przenoszą na budę.
Zapisane
daruswsu
Świeżak
Offline
Skąd: Piaseczno
Samochód: Cordoba, 2000, 1.4 MPI
Odp: Wibracje silnika na biegu jałowym
«
Odpowiedz #29 -
Wtorek, 28.02.2012, 20:22:01 -
NIEPRZECZYTANA
»
Cytat: aboz Wtorek, 28.02.2012, 20:09:25
Po pierwsze zmień mechaników. Po drugie jak coś spaprali to niech robią za swoje. A po trzecie poluzuj poduchy bo pewnie są dociągnięte na maksa i nie pochłaniają właściwie wibracji silnika, tylko przenoszą na budę.
No właśnie wczoraj ostatni raz zaszczyciłem ich swoją obecnością. Dziwne, że uparli się na te poduchy, ale może faktycznie coś w tym jest. Przy weryfikacji i wymianie na te nieszczęsne podróbki przyglądałem się z ciekawości i sam mechanik prezentował co i jak. Gdy faktycznie poluzował czołową podróbę, drgania w dużym stopniu zminimalizował. Osobiście obstawiam, że być może przy wspomnianych poduchach coś pomieszali przy okazji naprawy rozrządu i głowicy. Heh i to ASO. Dyszkiewicz w rzeczy samej. Ale może to tylko jakieś moje herezje
EDIT: Wybacz, przejrzałem głównie dział BENZ/LPG
Poza tym przepraszam, również za pomyłkę z mojego wcześniejszego wpisu. Chodziło oczywiście o wibracje, a nie stuki.
«
Ostatnia zmiana: Wtorek, 28.02.2012, 20:40:05 wysłane przez daruswsu
»
Zapisane
Strony:
1
[
2
]
3
Do góry
Drukuj
Internetowy Klub Seata
Techniczne
»
Ogólne
»
Wibracje silnika na biegu jałowym
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Tematyczne
-----------------------------
===> Ubrania klubowe
===> Ramki klubowe
===> Naklejki klubseata.pl
===> Kalendarze, kubki, flagi klubowe
===> Plakietki i breloki klubowe
=> Spotkania i zloty lokalne
===> Historia Marki
-----------------------------
Techniczne
-----------------------------
=> Instrukcje, poradniki, informacje
=> Pielęgnacja auta
===> Wnętrze
===> Lakier oraz elementy zewnętrzne
===> Pielęgnacja felg i opon
===> Instrukcje pielęgnacji auta
=> Nadwozie i wnętrze
=> Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy
=> Przeniesienie napędu
=> Felgi, opony
=> Ogólne
=> Benzyna & LPG
=> Diesel
=> Elektryka
===> Car Audio
===> CB oraz Nawigacje
===> Alarmy, Piloty, Centralne zamki
===> Licznki i lampki kontrolne
===> Elektryczne szyby, lusterka
===> Światła i oświetlenie
=> Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja
-----------------------------
Fora sponsorowane
-----------------------------
=> Dynamica
=> TuneUP
=> Salonowy Blask
-----------------------------
Giełda
-----------------------------
=> Kupię
Ładowanie...