+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» problem z wentylatorami
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem z wentylatorami  (Przeczytany 49639 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #30 - Czwartek, 03.05.2012, 11:05:01 - NIEPRZECZYTANA »

numeru szukaj w etce
ale masz i tak do wyboru: wymiana wentylatorow, naprawa (na LC za ponad 100 za szt. koles robi), lub zastosowanie mojego patentu (czytaj wyzej)
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tomo440 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba, 1997, 1.4 60KM

« Odpowiedz #31 - Sobota, 02.03.2013, 17:21:28 - NIEPRZECZYTANA »

Siemanko.
Zajrzałem dziś pod maskę (wcześniej tego nie zauważyłem) Ale mam jakoś dziwnie podpięty ten wentylator. Może ktoś mi opisać jak powinien być podpięty ten wentylator??

U mnie jest tak:
 + jest podpięty pod + akumulatora
a drugi przewód sobie "dynda" Myślę, że poprzedni właściciel uruchamiał wentylator tzw. "na krótko".
Sądzę, że pasowało by to zrobić jak należy i ciekawe czemu poprzedni właściciel tak to zrobił. Masakra  :-\  :rotfl:
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #32 - Sobota, 02.03.2013, 18:41:08 - NIEPRZECZYTANA »

plus idzie do wlacznika na chlodnicy a z niego 2 kable do wentylatora, minus z wiatraka na mase
jak masz klime to jest to bardziej skomplikowane
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Tomo440 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Cordoba, 1997, 1.4 60KM

« Odpowiedz #33 - Niedziela, 03.03.2013, 11:28:35 - NIEPRZECZYTANA »

Ok. Myślę, że termowłącznik strzelił jeśli było to ominięte. Trzeba zainwestować, będzie bezpieczniej. ;)
Zapisane
robhar1 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat cordoba, 1996, 1.9 diesel

« Odpowiedz #34 - Piątek, 07.06.2013, 12:17:26 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich kolegów. Przeszukałem wiele tematów związanych z wentylatorem chłodnicy, nigdzie nie znalazłem podobnego przypadku do mojego, możliwe że nie potrafie szukać. Ale może opisze mój problem.
Posiadam cordobe rocznik 1996,(raczej I, data pierwszej rejestracji październik 1996), 1.9 diesel, 64 KM, bez żadnych bajerów typu: ele.szyby,ele lusterka, klima czy inne ustrojstwa, najzwyklejszy pojazd do przemieszczania się z punktu A do punktu B.
Problem mój polega na tym, iż zauwarzyłem jadąc, a właściwie wlekąc się w korku, że wentylator chłodnicy się nie włączył, wskaźnik temperatury doszedł do następnej kreski za środkową kreską. nie wiem jaka temperatura jest na 3 kresce, ale podejrzewam że coś koło 100 stopni.
Po powrocie do domu wziołem się za sprawdzenie najpierw bezpieczniki(sprawne),potem wentylator, podłączyłem prostownik do wentylatora działa. Podejrzenie padło na czujnik w chłodnicy, i tu zaczynają się schody. Przeczytalem gdzieś na forum już nawet nie pamietam jakim (tyle ich przeszukiwałem), żeby wypiąć wtyczkę z czujnika chłodnicy, zewrzeć piny 1-3 lub 2-3 (zakładając 1 to pierwszy bieg 2 drugi bieg 3 to masa) wentylator powinien wystartować a tu zonk,lipa nie działa. Poźniej doczytałem sie, że jest jeszcze coś takiego jak Przekaźnik, mechanizm samonastawny wentylatora i znajduje się on pod akumulatorem na podłużnicy, ale w moim autku niczego tam nie znalazłem. Koledzy jestem już załamany tą całą sytacją, może któryś z kolegów miał podobny przypadek, albo wie jak ten problem rozwiązać ? Chciałbym nadmienić, że jakies 2-3 miesiące temu sprawdzałem sobie czy wentylator sie włącza i było wszystko ok. wskazówka minęła 2-3 milimetry środkową kreskę na wskaźniku i wentylator działał. Z góry dziękuję za pomoc.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #35 - Piątek, 07.06.2013, 15:49:44 - NIEPRZECZYTANA »

masz + na jakimś kablu przy czujniku chłodnicy?
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
Stan Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Lubin
Samochód: Toledo '96, 1.9D

« Odpowiedz #36 - Sobota, 08.06.2013, 10:23:32 - NIEPRZECZYTANA »

Odłącz wtyczkę od włącznika termicznego na chłodnicy. We wtyczce masz przewód czerwony - to +, przewód czerwono-biały to praca wentylatora na wolniejszych obrotach, czerwono-czarny to szybsza praca. Sprawdź czy na przewodzie czerwonym masz +. Potem we wtyczce zewrzyj przewód czerwony z czerwono-białym. Wentylator powinien ruszyć z mała prędkością. Potem powtórz zwieranie z przewodem czerwono-czarnym- praca szybsza. Jeżeli zadziała to uwalony włącznik termiczny.
Zapisane

stan
robhar1 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat cordoba, 1996, 1.9 diesel

« Odpowiedz #37 - Sobota, 08.06.2013, 14:13:33 - NIEPRZECZYTANA »

Zrobilem jak kazałeś i lipa, nie działa. Jak sprawdzam neonówką czerwony czy jest prąd to się nie świeci, ale jak sprzwdzam woltomierzem czerwony/czerwono-biały lub czerwony/czerwono-czarny to pokazuje że niby jest napięcie. Tylko jakieś dziwne wartości mi się wyswietlają. Rano poszedłem do garażu pokazywało 11V z chaczykiem, jakiś czas później 10,30V, a przd chwilą niecałe 7V.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #38 - Sobota, 08.06.2013, 15:47:16 - NIEPRZECZYTANA »

masz zasniedzialy bezpiecznik lub przetarty kabel zasilajacy
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
siwy131 Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: TRZEBINIA
Samochód: Audi a4 b6

« Odpowiedz #39 - Niedziela, 09.06.2013, 11:58:23 - NIEPRZECZYTANA »

Gubi gdzieś prąd posprawdzaj wszystkie styki i przeczyść .
Zapisane
robhar1 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat cordoba, 1996, 1.9 diesel

« Odpowiedz #40 - Poniedziałek, 10.06.2013, 16:58:25 - NIEPRZECZYTANA »

Dziękuje wszystkim za pomoc. :pub:  Problem rozwiązany  :ok:  , przegnił mi przewód +. Temat do zamknięcia.
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #41 - Poniedziałek, 10.06.2013, 18:05:36 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: robhar1
Temat do zamknięcia.
tu nie elektroda...
tematy zostają dla innych uzytkownikow z takim samym problemem
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
robhar1 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: Seat cordoba, 1996, 1.9 diesel

« Odpowiedz #42 - Poniedziałek, 10.06.2013, 19:17:28 - NIEPRZECZYTANA »

Ok. Przepraszam, w przyszłości będę wiedział, że się nie zamyka tematów.
Zapisane
wirefree Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: cordoba 2001

« Odpowiedz #43 - Sobota, 15.06.2013, 16:35:00 - NIEPRZECZYTANA »

Z tego co wyczytałem to sterownik wentylatorów chłodnicy to to jest ta czarna kostka pod reflektorem od strony akumulatora, tylko jak to zdemontowac bez rozbierania całego auta?

To zakresłone na biało to chyba ten sterownik czy moze sie myle ? Prosze o jakąś sensowną porade bo próbowałem dzisiaj to zdemontowac ale dostęp bez serwisówki to jakaś masakra jest.




A jesli tak to oprocz tych srób 2szt od reflektora co jeszcze trzeba wykręcić, czy lepiej od razu uzyć łomu i kątówki?

I przy okazji do czego jest ten kabelek na zdjeciu?



od KYS: To problem raczej do działu elektryka niż diesel.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 16.06.2013, 21:16:25 wysłane przez KYS » Zapisane
Witto Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Bartoszyce
Samochód: Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'

« Odpowiedz #44 - Wtorek, 09.07.2013, 18:38:48 - NIEPRZECZYTANA »

Wysiadł mi wentylator chłodnicy, duży 345mm (Toledo II 1.9 TDI ASV). Po zdemontowaniu okazało się że silniczek jest w środku popalony. Trzeba więc kupić nowy.
Stary miał oznaczenia TEMIC 885.001887 (1J0 959 455 F).
Warto brać Valeo 696042 ? czy coś lepszego proponujecie? w ogóle będzie pasował ?

Co ciekawe samochód jeździ na małym wentylatorze z klimą i nie ma problemu - max temp cieczy chłodzącej to 93 przy ostrym pałowaniu.

/Edit/
Nie mają Valeo nigdzie a w tej cenie tylko NRF proponują, brać to ? nie znam kompletnie tej firmy...
« Ostatnia zmiana: Środa, 10.07.2013, 19:08:21 wysłane przez Witto » Zapisane

Seat Toledo 1.9TDI 110KM ASV 04/05'
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» problem z wentylatorami
Skocz do: