+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» problem z wentylatorami
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: problem z wentylatorami  (Przeczytany 49638 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #15 - Czwartek, 09.12.2010, 19:31:20 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: LamberT
sorki za wrzutke filmiku w nieodpowiedni sposób, ale nie wiedziałem jak inaczej mogę wkleic :(
profil już w miarę uzupełniłem,
lepiej ale z tymi filmikami doczytaj jeszcze...

co do wentylatorow to tez mialem z nimi problem, oba nie mialy 1 biegu ale to wyszlo dopiero przy naprawie klimy
odstawilem samochod do elektyka bo nie szlo dojsc z tym ladu :-X
diagnoza - spalone oba na 1 biegu
kazalem spiac na krotko...
1 bieg startuje maly wentylator na 2ce, 2 bieg stratuje duzy na 2ce
dziala to git i sprawdza sie juz ponad rok
nowe (uzywane) wentylatory do mnie ~500 :o
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
ADRIANO Mężczyzna
Użytkownik
Offline Offline



Skąd: Warszawa
Samochód: Seat Ibiza 2000r. 1,9SDI ( AGP )

« Odpowiedz #16 - Czwartek, 09.12.2010, 22:35:53 - NIEPRZECZYTANA »

 U mnie w lato padly wentylatory/klima .  Krecily sie wentylatory jak przyszedlem do samochodu, choc jak odchodzilem to nie pracowaly.

 Padl sterownik wentylatorow.  Dostala sie woda i zardzewial. Podzialal 8 lat po pierwszej reanimacji sterownika ( czyszczenie,przelutowywanie,odrdzewianie). 
 Ciezko dostac sterownik bo jest ich cala masa.   

Dodam ze wymiana jest banalnie prosta.
Zapisane

lubie sobie pokierować
LamberT Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Śląsk
Samochód: LEON 1.8T

« Odpowiedz #17 - Piątek, 10.12.2010, 00:09:23 - NIEPRZECZYTANA »

a macie może rozeznanie ile może wziaśc elektrym za sprawdzenie czy z instalacją jest oki ? takie przedzwonienie kabli - zeby wykluczyć samą instalacje i wtedy zakupie nowy sterownik, bo nie chce w ciemno brac :/
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #18 - Piątek, 10.12.2010, 01:26:43 - NIEPRZECZYTANA »

hmm nie wiem ale rownie dobrze sam to zrobisz
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
EXPANDVIEW Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: SETA LEON 2009 2.0 TDi

« Odpowiedz #19 - Wtorek, 12.07.2011, 00:27:54 - NIEPRZECZYTANA »

witam mam seata leon  2.0tdi 140km z 2009 roku problem taki ze wentylatro chlodnicy(mniejszy ) bo w tym modelu sa dwa jeden duzy od wody drugi mniejszy od klimy i dodatkowo do wody ,czyli ten mniejszy pracuje mi non stop bez wzgledu na temperatury i czy zaplon jest wlaczony czy nie trzeba sciagac kleme z akumulatora prawdopodobnie z tego co sie dowiedzialem zwarcie na przekazniku wentylatorow albo skleil sie ktorys czujnik niestety mam problem z lokalizacja tego przekaznika -aczkolwiek dowiedzialem sie ze w tym modelu juznie ma przekaznikow tylko jest modul sterujacy tak czy inaczej nie moge znalezc gdzie on sie znajduje lub ewentulanie ktory czujnik moze byc odpowiedzilany za to ze wentylator pracuje non stop i gdzie sie on znajduje  chyba ze ktos ma inny pomysl ?

od KYS: Przed zadaniem pytania sprawdź, co już jest na forum.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 12.07.2011, 09:37:06 wysłane przez KYS » Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #20 - Wtorek, 12.07.2011, 05:31:32 - NIEPRZECZYTANA »

Nie wiem jak ten rocznik ale poszukaj czujnika wkreconego w chlodnice i go wypnij
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
EXPANDVIEW Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: SETA LEON 2009 2.0 TDi

« Odpowiedz #21 - Wtorek, 12.07.2011, 08:21:44 - NIEPRZECZYTANA »

w tym modelu nie ma czujnika w chlodnicy jest mnostwo innych ale w chlodnicy nie ma
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #22 - Wtorek, 12.07.2011, 11:30:33 - NIEPRZECZYTANA »

A gdzieś na wężach od klimy nie ma czasem gdzieś czujnika?? Jeżeli masz moduł sterujący to zapewne bez podpięcia do kompa wiele się nie dowiesz... w starszych vw sterownik od klimy był jakoś pod akumulatorem po lewej stronie...
Zapisane

EXPANDVIEW Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: SETA LEON 2009 2.0 TDi

« Odpowiedz #23 - Wtorek, 12.07.2011, 13:00:32 - NIEPRZECZYTANA »

sprawdzilem problem w tym ze tu pisza o starym modelu ktory ma sie nijak do mojego calkiem inna elektryka elektronika moduly sterujace itp itd to bylo do admina , a co do wypowiedzi emtezet tak w starym modelu bylo pod akumulatorem ale to niestety jest nowy model i to sa juz calkowicie inne rozwiazania dlatego bez sensu ze przeniesli mi to tutaj
Zapisane
uszek Mężczyzna
OOOO
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Nisko / Rzeszów
Samochód: Audi A8 4.2 40V 310KM+2x Seat Cordoba 1.4 AEX

« Odpowiedz #24 - Wtorek, 12.07.2011, 18:25:04 - NIEPRZECZYTANA »

Musisz caly modul wymienic od wentylatorów. Pewnie wlacza Ci sie wiatrak od klimy i sie zawiesza przekaznik. Do wymiany modul innych czujników nie ma
Zapisane

Nie wdawaj się w rozmowę z głupim. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem....<br />CCCO A8 4.2 40V 310KM<br />
EXPANDVIEW Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: SETA LEON 2009 2.0 TDi

« Odpowiedz #25 - Środa, 13.07.2011, 12:29:29 - NIEPRZECZYTANA »

a gdzie jest ten modul bo za holere nie moge go znalezc
Zapisane
joq Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Łomża
Samochód: Seat Cordoba Vario; 1,9TDI; AGR; 2001

« Odpowiedz #26 - Poniedziałek, 18.07.2011, 19:33:31 - NIEPRZECZYTANA »

Witam kolegów  :)

Po przeczytaniu kilku tematów podstanowiłem podpiąć się tu ze swoim problemem.

Jak kupiłem auto moją uwagę zwrócił wypalony bezpiecznik w puszcze na aku, ktoś zrobił obejście poza puszką podłącząjc bezpiecznik na kabelku i wszystko działo dobrze. Zaczęły sie ciepłe dni, klima, korki w mieście i bezpiecznik spalił się, a właściwie najpierw stopiła sie obudowa, a potem pękła blaszka  :(
Posprawdzałem połączenia, podmieniłem sterownik od wentylatorów, sprawdziłem same wentylatory, czy nie są zatarte, czy nie grzeja przewodów po podpięciu bezpośrednio do zasilania, przeszlifowałem papierem ściernym miejsca kontaktu i... nie pomogło  >:(  Zastanawiałem sie co jest  :?:  :huh:  Po włączeniu wentylatorów na krótko też się owy bezpiecznik grzeje, ale tylko na I biegu. Na II biegu pracują obydwa wiatraki, a bezpiecznik jest zimny, przewody też. Podczas pracy na I biegu obmacałem jeszcze resztę przewodów jakie prowadzą do wentylatorów i poza przewodem przy bezpieczniku ciepły jest przewód przy oporniku na stelażu od wentylatorów oraz drucik, którym zwieram na krótko kostkę od włacznika w chłodnicy (tego drucika nie winię, bo był małego przekroju, więc miał prawo).
W akcie desperacji rozebrałem też wentylatory, komutator OK, szczotki też, łożysko zmienione  :ok:


Co zatem jest nie tak?
1. Usterka rezystora przy chłodnicy (coś wewnątrz skorodowało? z wierzchu bez oznak korozji)?
2. Ten typ tak ma?  :P   (No, ale jeśli tak, to kto i po co zaprojektował grzejącą się instalację  :) )
3. Może ktoś ma jakiś inny pomysł? Spodobał mi się patent, który opisał raby, pierwszy bieg jeden wiatrak, drugi bieg dwa wiatraki, proste do wykonania i skuteczne rozwiązanie  :pub:
Zapisane

raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #27 - Wtorek, 20.09.2011, 13:27:09 - NIEPRZECZYTANA »

Cytat: joq
Spodobał mi się patent, który opisał raby, pierwszy bieg jeden wiatrak, drugi bieg dwa wiatraki, proste do wykonania i skuteczne rozwiązanie  :pub:
1 bieg maly wiatrak, 2 bieg wiekszy wiatrak
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
joq Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Skąd: Łomża
Samochód: Seat Cordoba Vario; 1,9TDI; AGR; 2001

« Odpowiedz #28 - Sobota, 01.10.2011, 18:49:31 - NIEPRZECZYTANA »

Tak też zrobiłem. Przed modyfikacją sprawdziłem z ciekawości prądy pobierane przez wentylatory w podłączeniu fabrycznym. Na drugim biegu pobor znikomy w porównaniu do tego co dzieje się na pierwszym biegu, czyli prądożerność na posiomie 14A  :o
Na forum wyczytałem, że przez bezpiecznik ten zasilane jest elektromagnetyczne sprzęgło sprężarki klimatyzacji. Jej włączenie + pracujące wentylatory, rzecz jasna = brak skali na mierniku  :huh: Po zdobyciu lepszego miernika i zmierzeniu, heh 25A  :-\
Coś mi mówi, że sprężarka klimy siada  :-[
Zapisane

MORIS172 Mężczyzna
Świeżak
Offline Offline



Samochód: SEAT LEON 19TDI FR 150KM

« Odpowiedz #29 - Czwartek, 03.05.2012, 11:03:28 - NIEPRZECZYTANA »

witam mam problem z wentylatorami w seat leon 19TDI FR 150KM  wentylatory idą mi cały czas na drugim biegu nie ma 1 biegu jaki powienien być moduł co jest pod akumlatorem ta czarna mała skrzyneczka poczebuje właściwy numer tej skrzyneczki prosze o pomoc i jakąś porade

Napisano: Czwartek, 03.05.2012, 11:54:07


witam ma problem z wentylatorami do seata leon 19TDI FR 150KM  idom tylko na 2 biegu chodzi mi o czrny moduł co jest pod akumlatorem jego numer czy ktoś wie jaki tam ma myc. ludzie pomuszcie bo rence opadają
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Elektryka» problem z wentylatorami
Skocz do: