+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów  (Przeczytany 14458 razy)
0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.
jhn6
Gość



« Piątek, 13.04.2007, 09:00:22 - NIEPRZECZYTANA »

Witam wszystkich. To mój pierwszy post (może nie ostatni ;-) ) więc wypada wszystkich pozdrowić i się ogólnie przedstawić... a że identyfikujemy się posiadanym wozem to mój sprzęcik to Ibizka 1.4 MPI 60KM 2001 "czerwona perełka :mrgreen: ".

Grzeczności dość, teraz problemy :chytry:

Mianowicie mam taki problem(ik)... Samochód nie zachowuje się stabilnie podczas dodawania gazu... obroty falują, to spadają, to rosną... jak daję gwałtownie gazu to silnik aż się trzęsie i wystepują objawy gaśnięcia. Najgorzej jest jednak gdy właczam bieg. Bardzo ciężko jest ruszyć płynnie, bo albo skacze, albo gaśnie.
Gdy mechanik usiadł i sprawdził powiedział ze jest OK...do momentu aż włączyliśmy gaz (BRC). Wtedy jest najgorzej. Komputer pokazał problem z 1szym cylindrem...tak jakby wypadał podczas dodawania gazu...(nie wiem czy ten błąd wskazany przez komputer to nie zbieg okoliczności). Na benzynie jest znośnie, na gazie już nie.
Prosze o pomoc, jakieś sugestie, może miał ktoś taki problem?
Zapisane
krukowski
Gość



« Odpowiedz #1 - Piątek, 13.04.2007, 09:22:44 - NIEPRZECZYTANA »

Moj qmpel mial podobne problemy z instalacja BRC, jedz tam gdzie zakladali gaz, lub gdzie serwisuja samochody na instalacji BRC, jego problem tam wlasnie zostal rozwiazany!
Zapisane
jhn6
Gość



« Odpowiedz #2 - Piątek, 13.04.2007, 09:45:48 - NIEPRZECZYTANA »

Kurcze oni już próbowali to zdiagnozować i niestety nic nie obczaili....a kasyyy wzięli za badanie :-(
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #3 - Piątek, 13.04.2007, 10:57:39 - NIEPRZECZYTANA »

To jedz do kogos innego i nie plac za diagnoze skoro nic nie znajda  :los:
No jezeli beda sie starac i nic to max 20zl sie nalezy ale dobry zaklad znajdzie przyczyne.
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
jhn6
Gość



« Odpowiedz #4 - Piątek, 13.04.2007, 11:24:58 - NIEPRZECZYTANA »

OK dzięki za podpowiedzi... Sprubuje znaleźć kogoś "odpowiedzialnego" i w końcu rozwiązać ten problem, bo jest strasznie irytujący  :?
 Pozdrawiam
Zapisane
kacperix Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Lutynia / Piotrków
Samochód: były 6k1/6k2 / e46/ e91,c4; jest fiat 124 spider + subaru forester

« Odpowiedz #5 - Sobota, 14.04.2007, 23:24:43 - NIEPRZECZYTANA »

a po założeniu instalacji kable WN były wymieniane?? bo mnie to ewidentnie wskazuje na kable ze dostają gdzies przebicie, w LPG jest wyższa temp spalania dlatego mocniej szarpie.. sprawdź czy kable nie są sparciałe, zdejmi metalowe objemki jesli je masz bo pod nimi zazwyczaj sie psują.. a czujesz spadek mocy, słabsze przyspioeszenie itp?
Zapisane
jhn6
Gość



« Odpowiedz #6 - Niedziela, 15.04.2007, 20:21:11 - NIEPRZECZYTANA »

Przewody już kupiłem bo i tak miałem w planie i jutro zmieniam. Jak zakładałem gaz to przewody nie były wymieniane, gdyż samochód był praktycznie nowy (1,5letni). A co do słabszego przyspieszenia... chyba nic takiego nie zaobserwowałem. Jutro zmiana przewodów i zobaczymy co się z tego wykluje. Dzięki za rady... :idea:

[ Dodano: 2007-04-23, 13:36 ]
Niestety wymiana kabelków nic nie dała  :sad:  ... coż pozostaje chyba zgłosić się do specjalisty i zapłacić za zdiagnozowanie  :?
Zapisane
gibonek
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2000 1.4 8v MPi AKK LPG

« Odpowiedz #7 - Piątek, 01.07.2011, 19:57:55 - NIEPRZECZYTANA »

Witam,
Jak w temacie 1.4Mpi + stag (LPG), rwie na każdym biegu po mocniejszym wciśnięciu pedału przyśpieszania ( w sumie to tylko na biegu I jest to naj mniej odczuwalne).
4k temu zmienione świece, olej i filtry (powietrza,i LPG 2szt.)

Tak samo się dzieje na LPG jak i na benzynie.

Proszę o pomoc!

Pozdrawiam!


Od KYS: Zadawaj pytania w istniejących tematach.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 03.07.2011, 20:33:35 wysłane przez KYS » Zapisane
dj.skorpion88 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Okolice Białobrzeg i Grójca
Samochód: Seat cordoba vario 2000r 1.6 AKL 101psi

« Odpowiedz #8 - Sobota, 02.07.2011, 07:00:05 - NIEPRZECZYTANA »

na początek podłącz pod vaga
Zapisane

emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #9 - Sobota, 02.07.2011, 08:03:45 - NIEPRZECZYTANA »

Pomijając fakt że temat o tym silniku i problemach z nim związanych to czy jak wymieniałeś swiece to założyłeś ori platynki czy jakieś tanie? Przewody WN sprawdzane?
Zapisane

gibonek
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2000 1.4 8v MPi AKK LPG

« Odpowiedz #10 - Sobota, 02.07.2011, 14:57:30 - NIEPRZECZYTANA »

Świece BERU (z tego co mówił mechanik który je wymieniał to były one fabrycznie zakładane w modelach WV) komplet około 65zł.


wag w sumie nic nie pokazał(albo nie umiem się obsłużyć, może macie link do jakiegoś dobrego programu/opisu bloków, ja korzystałem z Polski VAG 4.9), pokazał tylko wypadanie zapłonu na cylinder nr. 4.

Jak sprawdzić w tym programie działanie układu zapłonu, bądź jego poszczególnych elementów? Jak zdobyć logi jakieś by się z nimi na forum podzielić?


Po wstępnej diagnozie super hiper fachowców z mocą piwa w głowie padło na przewody wysokiego napięcia, nie były zmieniana X czasu ( nie mam pewności czy w ogóle były zmieniane). Jakie przewody polecacie zakupić? A jakich nie kupować?


Dziękuję i pozdrawiam.

Napisano: Sobota, 02.07.2011, 12:47:18


Witam, no i w ciemnicy zamkniętego garażu, po opryskaniu areomatem 1500 Bar przewodów ukazała się burza z ognistymi piorunami niczym nawałnica przed huraganem w San Francisco.

Innymi słowy przewody mają przebicie, w w poniedziałek zamawiam, tylko mi doradzcie:

NGK - 150zł
BERU - 160zł
BOSH - 150zł

Jakie wybrać ?

Pozdrawiam!
Zapisane
raby Mężczyzna
Klubowicz
Moderator

Offline Offline



Skąd: Krasnystaw
Samochód: Leon Cupra 4 2002 1.9 ARL+++ 240KM/460Nm

« Odpowiedz #11 - Sobota, 02.07.2011, 18:34:51 - NIEPRZECZYTANA »

beru
a swiece masz zwykle
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5839.0
Zapisane


>>> Sprzedam <<< >>> Ibiza <<< >>> Foka <<< >>> Leon <<<
?Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców"
olinek2 Mężczyzna
Użytkownik

Offline Offline



Skąd: Starachowice/Wrocław
Samochód: Toledo II 2001 1.6SR

« Odpowiedz #12 - Sobota, 02.07.2011, 23:19:43 - NIEPRZECZYTANA »

Raby ja osobiście preferuję NGK, ale to bez różnicy czy Beru czy NGK :) oczywiście jak są ori  :-X
Świece na 100% zwykłe bo za tanio jak na platynki, a jak koledzy wspomnieli te motorki nie lubią innych świeczek.
Zapisane
emtezet Mężczyzna
Moderator

Offline Offline



Skąd: Łódź
Samochód: IBIZA '99 G60, Audi A6 Avant 2.4 '03, Fiat 500e

« Odpowiedz #13 - Niedziela, 03.07.2011, 17:14:07 - NIEPRZECZYTANA »

Dokładnie, to że pan mechanik powiedział że montują do VW to nie znaczy że pasują do twojego auta. Do tego silnika mają być platynowe świece, najlepiej cenowo i jakościowo wychodzą NGK.
Zapisane

gibonek
Użytkownik
Offline Offline



Samochód: Cordoba 2000 1.4 8v MPi AKK LPG

« Odpowiedz #14 - Poniedziałek, 04.07.2011, 09:22:39 - NIEPRZECZYTANA »

Zamówiłem BERU, ale jak nie będą pasowały ( są 2 rodzaje), to wymienię na NGK.

Świece mam takie: BERU 4 Ultra.

Nie zrozumiałem wypowiedzi, i proszę wytłumaczcie, czy do 1.4 MPi AKK powinny iść platynowe świece? Czy powinne iść zwykłe?

Pozdrawiam
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
+  Internetowy Klub Seata
|-+  Techniczne» Benzyna & LPG» Silnik szarpie/rwie w pełnym zakresie obrotów
Skocz do: